معرفی رنو کلیو 2024 با فیسلیفت بزرگ و نسخه جدید آلپین
هرچند خودروهای کوچک درونسوز در اروپا در خطر انقراض قرار دارند اما رنو همچنان به این بخش متعهد بوده و فیسلیفت کلیو را معرفی کرده است. این هاچبک سابکامپکت فرانسوی تغییرات ظاهری بزرگی را خصوصاً در قسمت جلو تجربه کرده که نمایی تهاجمیتر و مشابه محصولات جدید رنو مثل اسپیس به آن بخشیده است. در این بخش شاهد چراغهای باریک جدیدی هستیم که حالا در تمام تیپها از نوع LED هستند.
در گوشههای دماغه هم دیلایتهای جدیدی جای گرفتهاند که هرکدام نیمی از لوگوی لوزی شکل رنو را نشان میدهند. همچنین در وسط جلوپنجره هم لوگوی جدید این شرکت خودنمایی میکند. رنو همچنین تیپ جدید بنام آلپین اسپریت را برای کلیو 2024 ارائه کرده که طراحی سپر جلوی آن با تیغهای به رنگ خاکستری مات از موتوراسپرت الهام گرفته است. در این نسخه بخش پایینی سپر عقب هم به همین رنگ است درحالیکه در همهٔ تیپها چراغهای عقب جدیدی با کاور شفاف کریستالی ارائه میشود.
در داخل هرچند متریال باکیفیتتر و پارچههای جدیدی ارائه شده اما طرح کلی با نمایشگر عمودی 7 اینچی در تیپهای پایینی و 9.3 اینچی در تیپهای بالایی، تا حد زیادی مثل قبل است. در تیپ آلپین اسپریت اما شاهد صندلیهای اسپرت با لوگوی آلپین، پدالهای آلومینیومی و غربیلک فرمان سه پرهٔ چرمی خواهیم بود. بااینحال، متأسفانه در نسخهٔ آلپین خبری از پیشرانهٔ قویتر نیست و این تیپ با همان موتورهای معمول کلیو ارائه میشود.
قویترین پیشرانهٔ هاچبک سابکامپکت رنو یک نمونهٔ 1.6 لیتری هیبریدی با 145 اسب بخار قدرت است اما خریداران میتوانند موتور ضعیفتر 1.2 لیتری را هم در نسخههای 1.2 لیتری توربوشارژ LPG با 100 اسب بخار، بنزینی توربو با 90 اسب بخار و تنفس طبیعی با 65 اسب بخار انتخاب کنند. همچنین علیرغم کاهش محبوبیت موتورهای دیزلی در اروپا، رنو همچنان به ارائهٔ یک موتور دیزلی 100 اسب بخاری برای کلیو ادامه میدهد.
برای این خودرو اما هیچ قوای محرکهٔ الکتریکی ارائه نشده زیرا این وظیفه بر عهدهٔ رنو 5 آینده خواهد بود که در کنار کلیو عرضه میشود. البته هرچند کلیو در طول سالها موفقیت بزرگی برای رنو به همراه داشته و بیش از 16 میلیون دستگاه فروخته اما احتمالاً این فیسلیفت آخرین نفس هاچبک کوچک درونسوز رنو خواهد بود زیرا این برند فرانسوی به سمت رسیدن به آیندهای تمام الکتریکی تا سال 2030 حرکت میکند.