پیشرانه دیزلی جدید رنو با کارایی فوقالعاده
رنو از موتور توربودیزل جدید خود با حجم 1.6 لیتر و قدرت 158 اسب بخار و گشتاور 380 نیوتن متر، پرده برداری کرد. این اعداد فراتر از موتورهای 2.0 لیتری توربو دیزل فعلی هستند و حتی در کارایی، پا به پای موتورهای بنزینی توربوی جدید پیش میآیند.
در مقایسه با یک موتور 2.0 لیتری دیزلی، موتور انرژی DCI 160 جدید رنو، با کمک توربوی دوقلو، 25 درصد مقرون به صرفهتر در مصرف سوخت و سازگارتر با محیط زیست است. این پیشرانه در قلب خودروهای کلاس E و D رنو در آیندهای نزدیک به تپش در خواهد آمد.
استفاده از توربوی دوقلو، باعث میگردد که گشتاور مناسب در دورهای پایین تا بالا به خوبی حفظ گردد. اولین توربو با اینرسی بسیار ناچیز، تورک بالایی در دورهای پایین موتور فراهم میکند. 90 درصد از گشتاور در دور 1500 در دسترس است که تضمین کننده کشش بالا و شتاب خوب میباشد. توربوی دوم در دورهای بالاتر وارد جریان میشود و باعث میشود که نسبت قدرت به حجم موتور به 100 اسب بخار به ازای هر لیتر حجم برسد. این توربین برای سرعت بالاتر و عملکرد سریعتر و خطی موتور مفیدتر خواهد بود. رنو از تجربیات خود در مسابقات F1 برای طراحی این توربوی پیچیده و سیستم خنک کننده آن با جریان آب عرضی و کاهش اصطکاک آن کمک گرفته است.
سیستم تزریق سوخت انرژی DCI 160 با فشار 1800 بار عمل میکند. این موتور استاندارهای یورو 6 را نیز پاس میکند. قرار است از این پیشرانه در نمایشگاه ژنو، رونمایی شود.