معرفی رنو کپچر 2024 با چهره تازه و نسخه جدید آلپین

جمعه 17 فروردین 1403 - 06:30
مطالعه 6 دقیقه
renault-captur-2024 (5)
فیس‌لیفت رنو کپچر با طراحی جدید قسمت جلو مشابه شاسی‌بلند بزرگ‌تر رافال و ارتقاء تکنولوژی‌های داخلی از ماه آینده به بازار عرضه می‌شود.
تبلیغات

رنو کپچر فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرده و از جدیدترین زبان طراحی این شرکت و همین‌طور تکنولوژی‌های بیشتری در داخل بهره‌مند شده است. قسمت جلوی کپچر 2024 کاملاً بازطراحی شده و حالا به سنیک E-Tech و همین‌طور شاسی‌بلند بزرگ‌تر رافال شبیه شده است. چراغ‌های جدید جلو به‌صورت استاندارد از تکنولوژی LED بهره می‌برند و دی‌لایت‌هایی به شکل فلش هم در سپر جلو تعبیه شده‌اند.

دیگر قسمت‌های کپچر تقریباً بدون تغییر باقی‌مانده است هرچند که گرافیک جدید چراغ‌های عقب، لوگوی جدید رنو و رینگ‌های جدیدی از 17 تا 19 اینچی برای آن در نظر گرفته شده است. یکی دیگر از تغییرات مهم کپچر 2024، ارائه تیپ جدید اسپریت آلپین بجای RS Line قبلی به‌عنوان پرچم‌دار خانوادهٔ این کراس‌اوور است. این تیپ در ظاهر با تریم خاکستری در سپر جلو، تریم مشکی براق و رینگ‌های آلیاژی اختصاصی 19 اینچی از دیگر تیپ‌ها متمایز می‌شود. در داخل هم خریداران از نشان آلپین و پرچم فرانسه، دوخت آبی، تریم آبی روی داشبورد و پدال‌های آلومینیومی بهره‌مند خواهند بود.

کابین کپچر فیس‌لیفت با یک صفحه آمپر دیجیتالی 10.25 اینچی جدید و نمایشگر لمسی بزرگ‌تر 10.14 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی ارتقاء پیدا کرده است. پورت‌های شارژ USB-C، شارژر بی‌سیم، نورپردازی داخلی که با ساعت شبانه‌روز هماهنگ است و سیستم صوتی سفارشی هارمن کاردون با 9 بلندگو هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این کراس‌اوور فرانسوی هستند. کپچر با طول 4,239 میلی‌متر، صندلی‌های عقب کشویی و صندوق باری با ظرفیتی بین 485 تا 615 لیتر را ارائه می‌کند.

در کپچر جدید، مهندسان رنو هندسهٔ تعلیق، تنظیمات کمک‌فنرها و کالیبراسیون فرمان را به‌منظور بهبود لذت رانندگی تغییر داده‌اند. علاوه بر این، نسخه‌های قوی‌تر به کمک‌فنرهای کاملاً جدیدی مجهز شده‌اند و تیپ اسپریت آلپین از لاستیک‌های میشلین 225 بهره می‌برد. در بخش پیشرانه‌ها اما تغییری صورت نگرفته و موتور پایه همچنان همان 1 لیتری سه سیلندر با 90 اسب بخار قدرت است که در نسخهٔ دوگانه‌سوز LPG هم با 100 اسب بخار قدرت ارائه می‌شود و به یک گیربکس شش سرعته دستی متصل است.

پیشرانهٔ بعدی یک نمونهٔ 1.3 لیتری چهار سیلندر با سیستم هیبریدی خفیف است که با گیربکس شش سرعته دستی 140 اسب بخار و با گیربکس اتوماتیک 160 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. کم‌مصرف‌ترین گزینهٔ کپچر هم نسخهٔ هیبریدی E-Tech است که از یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری تنفس طبیعی به همراه دو موتور الکتریکی، یک باطری 1.2 کیلووات ساعتی و یک گیربکس اتوماتیک چند حالته برای انتقال نیرو به چرخ‌های جلو استفاده می‌کند. این نسخه 145 اسب بخار قدرت دارد.

تمام نسخه‌های کپچر به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شوند و خبری از سامانه چهارچرخ محرک نیست اما رنو در کنار حالات رانندگی اقتصادی، اسپرت و راحت، حالا حالت جدید Extended Grip را اضافه کرده است که می‌تواند در آفرودهای سبک کشش را بهبود بخشد. تجهیزات ایمنی کپچر هم با 28 سیستم کمک‌راننده مثل دستیار فعال راننده ارتقاء پیدا کرده است. رنو کپچر 2024 از ماه آینده در بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد. مثل قبل، این کراس‌اوور کوچک در کارخانه رنو در اسپانیا تولید خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.