رنو داستر اوروچ وانتی کاربردی با چهارچرخ محرک و تواناییهای آفرود است که با قیمت ۲۰ هزار دلار در امریکای جنوبی عرضه میشود.
هرچند داچیا داستر هماکنون در نسل سوم خود قرار دارد ولی شاید جالب باشد بدانید که تولید نسخهٔ پیکاپ نسل اول این خودرو که با نام اوروچ شناخته میشود همچنان ادامه دارد. این پیکاپ در سال ۲۰۱۵ برای بازارهای آمریکای جنوبی مثل برزیل، آرژانتین، مکزیک و کلمبیا معرفی و با برند رنو عرضه شد. به نظر میرسید عمر این پیکاپ کاربردی، اقتصادی و بیرقیب رنو به پایان رسیده باشد زیرا قرار بود پیکاپ جدیدی که بر اساس کانسپت رنو نیاگارا ساخته میشود جایگزین داستر اوروچ شود ولی حالا مشخص شده که این پیکاپ نسبتاً سالخورده هنوز قرار نیست از خط تولید دل بکند.
رئیس شعبهٔ آرژانتینی رنو «پابلو سیبیلا» اخیراً در مصاحبهای گفته است که هردو پیکاپ موردبحث بهطور همزمان در این منطقه عرضه خواهند شد:
هردو میتوانند برای مدت مشخصی باهم تولید شوند.
بنابراین، به نظر میرسد پیکاپ جدید نیاگارا در جایگاهی بالاتر از اوروچ قرار خواهد گرفت. همچنین این دو پیکاپ در کارخانههای مختلفی هم تولید میشوند. اوروچ هماکنون در کارخانهٔ برزیل به تولید میرسد درحالیکه نیاگارا قرار است در کارخانهٔ آرژانتین تولید شود.
نیاگارا قرار است در سال ۲۰۲۶ با تولید سالانه حدود ۶۵ هزار دستگاه در آمریکای جنوبی عرضه شود. این پیکاپ جدید بر اساس پلتفرم RGMP ساخته میشود که با داچیا ساندرو و رنو کاردیان مشترک خواهد بود. نیاگارا با حدود ۴.۹۰ متر طول، کمی از اوروچ ۴.۷۰ متری بزرگتر خواهد بود. اوروچ هماکنون با دو پیشرانهٔ مختلف در آمریکای جنوبی به فروش میرسد.
پیشرانهٔ پایهٔ این پیکاپ اقتصادی یک نمونهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۲۰ اسب بخار قدرت است اما کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند میتوانند موتور ۱.۳ لیتری چهار سیلندر توربو را انتخاب کنند که ۱۷۰ اسب بخار قدرت دارد. انتقال نیروی این موتور توسط یک گیربکس CVT صورت میگیرد و در نسخههای محرک جلو یا چهارچرخ محرک قابل انتخاب خواهد بود. ظرفیت بار این پیکاپ اقتصادی هم ۶۸۰ کیلوگرم است. قیمت رنو اوروچ در بازارهای آمریکای جنوبی مثل مکزیک و برزیل از حدود ۲۰ هزار دلار آغاز میشود.
۷ آذر ۱۴۰۳این وانت باید به عنوان رقیب اون سانگ یانگ موسو خان وارد ایران بشه تا ببینیم چند مرده حلاجه
امیر مازندران
۷ آذر ۱۴۰۳استاد این وانت تو اون کلاس نیست در واقع یه چیزی تو مایه های یه رنو داستر با یه فضای بار حتی پیکاپ معمولی چینی هم شاسی مستقل هستن تنها مزیتش احتمالا استفاده از قطعات بامهندسی رنو
مزدا
۸ آذر ۱۴۰۳در سال 2024 چرا از این آنتن شخمی استفاده کرده مثل حلبی سازهای داخلی
Taha Ayoobi
۷ آذر ۱۴۰۳عقبش کپی کامل از رم 1500.
چرا اینارو نمیارن ایران
Nr
۷ آذر ۱۴۰۳یه دلیل منطقی بیار چرا باید از روی رم 1500 کپی برداری کنه؟ تازه به هیچ عنوان شبیه هم نیست به جز بک گراند تیره چراغ های عقب…
یه وانت اقتصادی از برند رومانیایی فرانسوی که خودش امضا داره تو طراحی هاش چرا باید بیاد از روی رم کپی برداره؟😐
برای واردات هم فکر کنم بخاطر این باشه دیگه رنو و ایران با هم داداشی نیستن
Kiarash
۷ آذر ۱۴۰۳من ولی اصن طراحی پشتش رو کپی از رم ۱۵۰۰ نمی بینم .
و دلیل اینکه گفتین چرا اینارو نمی یارن ایران دلیل اول : اینکه چون ما مسئولان خیلی خوبی داریم و به فکر مردمشون هستن و کشور هروز داره رکورد میزنه ! و میگن وقتی ما دمپایی و نیسان ۵۰ سال پیش رو مونتاژ میکنیم چرا بیایم اینارو وارد کشور کنیم برای ما تولید داخل هست ، کیفیت درحد خودروهای آلمانی ، حتی نیسان ما اگه بره بازار آمریکا با رم ۱۵۰۰ رقابت می کنه کجاشو دیدی
دلیل دوم : واردات ، مونتاژ خودروی های فرانسوی ممنوع هست .
JaMsHiD-B
۷ آذر ۱۴۰۳نیسان آبی رقیب مستقیم رم ۳۵۰۰ HD هست . ۱۵۰۰ براش اسباب بازیه🤣💔
Kiarash
۷ آذر ۱۴۰۳یکی از وانت های خوب
سگ جون ، اقتصادی ، قیمت مناسب 👏
ایران فرانسه
۷ آذر ۱۴۰۳بعد سایپا واسه دمپایی ۱۵۱ میزنه ظرفیت ۳۵۰ کیلو 😆
اکسل
۷ آذر ۱۴۰۳اوروچ
رضا
۷ آذر ۱۴۰۳عقبش هم شبیه وانت ۱۵۱ عه و هم انگار ال ۹۰ رو هاچبک کردن
Hadi
۸ آذر ۱۴۰۳ال نود که پیکاپ تک کابینش تو ایران هست و همه دیدن ولی این پیکاپ دو کابین رنو داستره و ارتفاعش هم همونه و جزو شاسی بلندها حساب میشه
hosen
۷ آذر ۱۴۰۳جای آریسان و پراید ۱۵۱ باید از اینا سوار میشدیم