رنو

معرفی رنو داستر اوروچ 2025 وانت 20 هزار دلاری با توانایی‌های آفرود !

رنو داستر اوروچ وانتی کاربردی با چهارچرخ محرک و توانایی‌های آفرود است که با قیمت ۲۰ هزار دلار در امریکای جنوبی عرضه می‌شود.

هرچند داچیا داستر هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد ولی شاید جالب باشد بدانید که تولید نسخهٔ پیکاپ نسل اول این خودرو که با نام اوروچ شناخته می‌شود همچنان ادامه دارد. این پیکاپ در سال ۲۰۱۵ برای بازارهای آمریکای جنوبی مثل برزیل، آرژانتین، مکزیک و کلمبیا معرفی و با برند رنو عرضه شد. به نظر می‌رسید عمر این پیکاپ کاربردی، اقتصادی و بی‌رقیب رنو به پایان رسیده باشد زیرا قرار بود پیکاپ جدیدی که بر اساس کانسپت رنو نیاگارا ساخته می‌شود جایگزین داستر اوروچ شود ولی حالا مشخص شده که این پیکاپ نسبتاً سالخورده هنوز قرار نیست از خط تولید دل بکند.

کانسپت رنو نیاگارا

رئیس شعبهٔ آرژانتینی رنو «پابلو سیبیلا» اخیراً در مصاحبه‌ای گفته است که هردو پیکاپ موردبحث به‌طور هم‌زمان در این منطقه عرضه خواهند شد:

هردو می‌توانند برای مدت مشخصی باهم تولید شوند.

بنابراین، به نظر می‌رسد پیکاپ جدید نیاگارا در جایگاهی بالاتر از اوروچ قرار خواهد گرفت. همچنین این دو پیکاپ در کارخانه‌های مختلفی هم تولید می‌شوند. اوروچ هم‌اکنون در کارخانهٔ برزیل به تولید می‌رسد درحالی‌که نیاگارا قرار است در کارخانهٔ آرژانتین تولید شود.

نیاگارا قرار است در سال ۲۰۲۶ با تولید سالانه حدود ۶۵ هزار دستگاه در آمریکای جنوبی عرضه شود. این پیکاپ جدید بر اساس پلت‌فرم RGMP ساخته می‌شود که با داچیا ساندرو و رنو کاردیان مشترک خواهد بود. نیاگارا با حدود ۴.۹۰ متر طول، کمی از اوروچ ۴.۷۰ متری بزرگ‌تر خواهد بود. اوروچ هم‌اکنون با دو پیشرانهٔ مختلف در آمریکای جنوبی به فروش می‌رسد.

پیشرانهٔ پایهٔ این پیکاپ اقتصادی یک نمونهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۲۰ اسب بخار قدرت است اما کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند می‌توانند موتور ۱.۳ لیتری چهار سیلندر توربو را انتخاب کنند که ۱۷۰ اسب بخار قدرت دارد. انتقال نیروی این موتور توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد و در نسخه‌های محرک جلو یا چهارچرخ محرک قابل انتخاب خواهد بود. ظرفیت بار این پیکاپ اقتصادی هم ۶۸۰ کیلوگرم است. قیمت رنو اوروچ در بازارهای آمریکای جنوبی مثل مکزیک و برزیل از حدود ۲۰ هزار دلار آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (4995 ديدگاه)

    این وانت باید به عنوان رقیب اون سانگ یانگ موسو خان وارد ایران بشه تا ببینیم چند مرده حلاجه

    موافقم 50
    مخالفم 6
    1. امیر مازندران

      ۷ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (839 ديدگاه)

      استاد این وانت تو اون کلاس نیست در واقع یه چیزی تو مایه های یه رنو داستر با یه فضای بار حتی پیکاپ معمولی چینی هم شاسی مستقل هستن تنها مزیتش احتمالا استفاده از قطعات بامهندسی رنو

      موافقم 8
      مخالفم 1
    2. مزدا

      ۸ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2093 ديدگاه)

      در سال 2024 چرا از این آنتن شخمی استفاده کرده مثل حلبی سازهای داخلی

      موافقم 2
      مخالفم 2
  2. Taha Ayoobi

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (4507 ديدگاه)

    عقبش کپی کامل از رم 1500.

    چرا اینارو نمیارن ایران

    موافقم 35
    مخالفم 8
    1. Nr

      ۷ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (75 ديدگاه)

      یه دلیل منطقی بیار چرا باید از روی رم 1500 کپی برداری کنه؟ تازه به هیچ عنوان شبیه هم نیست به جز بک گراند تیره چراغ های عقب…
      یه وانت اقتصادی از برند رومانیایی فرانسوی که خودش امضا داره تو طراحی هاش چرا باید بیاد از روی رم کپی برداره؟😐
      برای واردات هم فکر کنم بخاطر این باشه دیگه رنو و ایران با هم داداشی نیستن

      موافقم 23
      مخالفم 2
    2. Kiarash

      ۷ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (656 ديدگاه)

      من ولی اصن طراحی پشتش رو کپی از رم ۱۵۰۰ نمی بینم .

      و دلیل اینکه گفتین چرا اینارو نمی یارن ایران دلیل اول : اینکه چون ما مسئولان خیلی خوبی داریم و به فکر مردمشون هستن و کشور هروز داره رکورد میزنه ! و میگن وقتی ما دمپایی و نیسان ۵۰ سال پیش رو مونتاژ میکنیم چرا بیایم اینارو وارد کشور کنیم برای ما تولید داخل هست ، کیفیت درحد خودروهای آلمانی ، حتی نیسان ما اگه بره بازار آمریکا با رم ۱۵۰۰ رقابت می کنه کجاشو دیدی

      دلیل دوم : واردات ، مونتاژ خودروی های فرانسوی ممنوع هست .

      موافقم 26
      مخالفم 3
      1. JaMsHiD-B

        ۷ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (2892 ديدگاه)

        نیسان آبی رقیب مستقیم رم ۳۵۰۰ HD هست . ۱۵۰۰ براش اسباب بازیه🤣💔

        موافقم 7
        مخالفم 1
  3. Kiarash

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (656 ديدگاه)

    یکی از وانت های خوب
    سگ جون ، اقتصادی ، قیمت مناسب 👏

    موافقم 33
    مخالفم 3
  4. ایران فرانسه

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (78 ديدگاه)

    بعد سایپا واسه دمپایی ۱۵۱ میزنه ظرفیت ۳۵۰ کیلو 😆

    موافقم 16
    مخالفم 3
  5. اکسل

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (130 ديدگاه)

    اوروچ

    موافقم 9
    مخالفم 2
  6. رضا

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    عقبش هم شبیه وانت ۱۵۱ عه و هم انگار ال ۹۰ رو هاچبک کردن

    موافقم 3
    مخالفم 11
    1. Hadi

      ۸ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (344 ديدگاه)

      ال نود که پیکاپ تک کابینش تو ایران هست و همه دیدن ولی این پیکاپ دو کابین رنو داستره و ارتفاعش هم همونه و جزو شاسی بلندها حساب میشه

  7. hosen

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (827 ديدگاه)

    جای آریسان و پراید ۱۵۱ باید از اینا سوار میشدیم

    موافقم 11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا