رنو

معرفی رنو کاردیان؛ شاسی بلند ارزان قیمت برای خارج از اروپا

رنو کاردیان، مشابه پروژه‌ی L90 تلاش می‌کند تا خودرویی پرفروش برای آسیا، امریکای جنوبی و افریقا باشد.

مهندسان رنو برای طراحی و تولید کاردیان، چند سال زمان صرف کرده‌اند تا محصولی قابل قبول با قیمت رقابتی وارد بازار جهانی کنند. این کراس‌اور در بسیاری از کشورهای دنیا، کوچک‌ترین شاسی‌بلند رنو خواهد بود.

ساخت خودروی ارزان‌قیمت، با امکانات مناسب و ایمنی بالا، ساده نیست؛ اما برندهای فرانسوی، شامل پژو، سیتروئن و رنو سابقه‌ای درخشان در تولید این نوع محصولات دارند. پژو ۴۰۴، ۲۰۶ و ۴۰۵، سیتروئن ۲CV دایان (ژیان)، رنو ۵ و لوگان (L90) نمونه‌ای از خودروهای پرفروش برندهای فرانسوی برای بازار جهانی هستند.

رنو کاردیان نمای جانبی اصلی

رنو کاردیان با تمرکز بر بازار امریکای جنوبی ساخته شده است و ابتدا در برزیل تولید می‌شود. صادرات این خودرو به افریقا، طی سال‌های بعد انجام خواهد شد. رنو هندوستان، هم‌اکنون کیگر (Kiger)  را به عنوان شاسی‌بلند کوچک تولید می‌کند و احتمالا کاردیان را با قیمت و تجهیزات بالاتر، وارد خط تولید خواهد کرد. در افریقا، مونتاژ کاردیان توسط کارخانه مراکش، برنامه‌ریزی شده است. عرضه‌ی این خودرو توسط کارخانه‌های رنو در ترکیه نیز محتمل است.

رنو کاردیان نمای جانبی

کاردیان با طول بدنه‌ی، ۴/۱۲ متر، حدود ۴۰ سانتی‌متر بزرگ‌تر از کویید خواهد بود. فرم چراغ‌های اصلی و جلوپنجره، نمای اسپرت برای کاردیان فراهم می‌کنند و ادوات پلاستیکی سپر نیز، به شکلی طراحی شده‌اند که حس یک خودروی ارزان‌قیمت را تداعی نکنند. رینگ‌های آلومینیوم ۱۷ اینچ، چراغ عقب LED، ریل رباربند و حجم‌دهی برجسته‌ی بدنه در نقاط مختلف، نکات مثبت رنو کاردیان هستند؛ هرچند که سپر عقب و رکاب‌ها، تماما از پلاستیک ساخته شدند. این خودرو از نمای عقب، شباهت بسیار زیادی به کیگر دارد.

رنو کاردیان نمای پشت

در کابین، نمایشگر لمسی ۸ اینچ دیده می‌شود. برای نسخه‌های سفارشی، پنل پشت فرمان دیجیتال و تزئینات چرم داشبورد ارایه می‌شود. بسیاری از ادوات داخل کابین پلاستیک هستند اما طراحی دسته دنده، کلیدها و مواد نرم تودری، حس بسیار خوبی به شاسی بلند اقتصادی رنو می‌دهند. فضای کابین برای ۴ سرنشین بلند قد مناسب است و ۴۱۰ لیتر برای حمل بار داخل صندوق عقب، وجود دارد.

رنو کاردیان نمای کابین

فهرست امکانات قابل سفارش برای کاردیان، تنوع بسیار خوبی دارد. کروز کنترل هوشمند با ترمزگیری خودکار در ترافیک، کیسه هوای پرده‌ای، دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار نقطه کور، استارت/ استاپ سیلندرها هنگام توقف و پدال تعویض دنده (شیفتر) پشت فرمان، تجهیزات خاص رنو کاردیان هستند.

پیشرانه سه سیلندر یک لیتر توربوشارژ برای کاردیان، ۱۲۵ اسب بخار و ۲۲۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. این خودرو با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته دبل کلاچ DW23 تولید خواهد شد. زمان لازم برای سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت هنوز مشخص نیست اما براساس اطلاعات موجود، کاردیان می‌تواند به نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت برسد. رنو کیگر مونتاژ هند از موتور یک لیتر توربو همراه گیربکس CVT، قدرت ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۶۰ نیوتن‌متر می‌گیرد.

حدود قیمت رنو کاردیان به‌زودی اعلام می‌شود. این محصول، اوایل سال ۲۰۲۴ تولید انبوه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۵ رای

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. مانی

    ۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (252 ديدگاه)

    ماشین شیک و زیبایی هست.کلا ماشین های جدید ساخت پژو و رنو خیلی طراحی مناسب و معقولی دارند.

    موافقم 51
    مخالفم 1
  2. امین

    ۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (438 ديدگاه)

    همین رنوی هندی شرف داره به ماشینهای چینی

    موافقم 32
    مخالفم 10
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2375 ديدگاه)

      این رنو برزیلی هست

      موافقم 46
      مخالفم 0
      1. امین

        ۴ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (438 ديدگاه)

        چه بهتر

        موافقم 19
        مخالفم 0
    2. علی

      ۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (257 ديدگاه)

      شما کی هند یا برزیل بوودی اینارو سوار شدی 🤔 پاشو از خواب

      موافقم 7
      مخالفم 23
      1. امین

        ۴ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (438 ديدگاه)

        باشه

        موافقم 10
        مخالفم 1
  3. Sina

    ۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (810 ديدگاه)

    هیچ وقت متوجه نشدم چرا ماشین ارزون قیمت حتما باید موتورشم کم حجم و توروبو باشه
    خب همون هزینه ای که صرف ساخت موتور توربو میکنی رو یه موتور ۴سیلندر تنفس طبیعی ۲لیتری یا ۱.۸ بدردبخور جون دار بگذار بجاش به کیفیتش برس
    موتور تنفس طبیعی واسه قشر ضعیف هم کم هزینه تر و با دوام تره مگه حجم ماشین چقدر مالیات میخوره
    قشر متوسط رو به پایین موتور توبور پر خرج به چه کارش میاد
    یه چیزی مثل رنو داستر جدای از قیافه ش واقعا عاقلانه ساخته شد

    موافقم 30
    مخالفم 4
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2375 ديدگاه)

      شما عزیز مقیم ایران حق داری متوجه قیمت بنزین نباشی
      اولا هزینه تولید موتور توربو با قدرت X خیلی کمتر از موتور تنفس طبیعی با همون قدرت هست
      ضمن اینکه موتور توربو با قدرت X، گشتاور بیشتری نسبت به موتور تنفس طبیعی با قدرت X تولید می کنه
      از همه این‌ها مهتر، مصرف سوخت موتور توربو کمتر از موتور تنفس طبیعی با قدرت برابر هست
      این همه مزیت داره

      موافقم 41
      مخالفم 2
      1. کوروش

        ۴ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (8 ديدگاه)

        وقتی بنزین مفت باش هم مردم و هم شرکت‌ها قدرشو نمیدونند.

        موافقم 16
        مخالفم 7
      2. علی هوشنگ نظری

        ۵ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (25 ديدگاه)

        آقای اشتری به نظرم موتور این خودرو باید دیزلی باشد . چون گشتاور بالایی دارد ؟ شما در متن اشاره ای به نوع موتور نکردید ؟

        موافقم 3
        مخالفم 1
  4. P

    ۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (286 ديدگاه)

    “شاسی بلند ارزان قیمت برای خارج از اروپا ( به غیر از ایران )” درستش اینه – اینجا فوق لوکس حساب میشه

    موافقم 29
    مخالفم 1
  5. مهدی

    ۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (117 ديدگاه)

    احتمالا اسم مدل بعدیشم میذارن رنو کارداشیان…
    اما در کل خوب از آب دراومده

    موافقم 13
    مخالفم 0
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2375 ديدگاه)

      چاقو نژاد هم خوبه بعد کاردیان

      موافقم 17
      مخالفم 2
      1. amir

        ۴ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2373 ديدگاه)

        اینطوری که رنو داره اسم میزاره میترسم یه مدل بزنه اسمشو بزاره آق دایی😂😂😂

        موافقم 5
        مخالفم 1
  6. ۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3369 ديدگاه)

    پشتش شبیه اطلس شده

    موافقم 6
    مخالفم 9
    1. Anti Tesla

      ۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (633 ديدگاه)

      موافق هستم ولی دلیل مخالفت بعضی ها رو نمیدونم.

      موافقم 6
      مخالفم 2
  7. :)

    ۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ما هم کادیلا داریم 🗿🫂🤝

    موافقم 6
    مخالفم 2
  8. علی اکبر عباس زاده

    ۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    واقعا رنو استاد ماشینای ارزان قیمت وبا کیفیت هست همیشه از پولی که میدی راضی هستی دوام ومهندسی خوبی داره به نسبت قیمتش

    موافقم 10
    مخالفم 0
  9. Enzo Ferrari 2008

    ۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    ماشین کوچیک جادار

    موافقم 5
    مخالفم 0
  10. رامتین

    ۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3062 ديدگاه)

    یکم شبیه ساندرو استپ وی 2023 هست. باید دید با چه موتوری میتونه جذاب باشه. کلا رنو محصولات واقعا باکیفیتی داره و ارزش خرید خوبی دارند.

    موافقم 10
    مخالفم 0
  11. باشو

    ۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (28 ديدگاه)

    دقیقا با اقای اشتری موافقم موتور کم حجم توربو مقرون بصرفه تر هستش اما ایا طول عمر کارکردش نسبت ب تنفس طبیعی هم برابر هست؟
    شک نمنید دوستان این ماشین با این ویژگی ها بیاد زیر دو میلیارد قیمت نمیخوره. جهنمی شده این بازار خودرو تو این دیوونه خونه

    موافقم 5
    مخالفم 0
  12. علی هوشنگ نظری

    ۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    کسی می دونه موتور این ماشین دیزلی است یا بنزینی ؟

    چون گشتاور بالایی دارد . به نظر دیزلی باشد . در متن خبر اشاره ای نشده است.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. بدرالدین زارع

    ۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین زیبا همراه با استاندارد های اروپا است و نبایستی با پژو(که هم ماشین با کیفیت و هم ماشین بدون کیفیت و خارج از استاندارد)تولید می کنند مقایسه کرد شرکت رنو سالیانه میلیونها دلار فقط در بحث طراحی ایمنی هزینه می‌کند

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا