آمار تولید گروه رنو در سال 2021؛ کاهش فروش در سومین سال متوالی

سه‌شنبه 28 دی 1400 - 09:30
مطالعه 3 دقیقه
Renault-4
آمار فروش گروه خودروسازی رنو در سال 2021 حدود 4.5 درصد کاهش  نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد که احتمالا به دلیل عواملی همچون ادامه‌ی همه‌گیری کرونا...
تبلیغات

آمار فروش گروه خودروسازی رنو در سال 2021 حدود 4.5 درصد کاهش  نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد که احتمالا به دلیل عواملی همچون ادامه‌ی همه‌گیری کرونا و کمبودهای قطعات بوده است. این خودروساز در سال گذشته تعداد 2,696,401 خودرو به فروش رسانده است. 62.8 درصد، برابر با 1,693,609 دستگاه متعلق به برند رنو است و این امر حاکی از افت 5.2 درصدی فروش نسبت به یک سال پیش از آن است. نکته قابل‌توجه اینکه مدل‌های الکتریکی شده E-Tech رنو سهم 30 درصدی از میزان فروش شرکت در اروپا را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که سهم این مدل‌ها در سال 2020 برابر با 17 درصد بوده است.

این خودروساز مدعی است استراتژی "ارزش نسبت به حجم" را استفاده کرده است. این استراتژی پیش از تأثیر همه‌گیری روی موجودی انبارها به کار گرفته شده است و علیرغم شرایط نامساعد بازار، پیشرفت قیمتی واقعی به دست آمده است. فابریس کامبولیو نایب‌رئیس بخش فروش رنو گفته است:

رنو توانسته است به سهم 30 درصدی مدل‌های E-Tech از سبد محصولات خود دست یابد. رنو از موفقیت قابل‌توجه خود در سال 2021 لذت برده و این امر تائید می‌کند راه ما نتیجه پیروزمندانه‌ای در کلاس خودروهای C دارد. این امر با عرضه نسل جدید مگان E-Tech الکتریک تضمین می‌شود. ما در سال 2022 به دنبال اهداف جاه‌طلبانه خود هستیم

داچیا هم عملکرد مثبتی داشته است و با رشد فروش 3.1 درصدی به فروش 537095 دستگاهی دست ‌یافته است. مدیرعامل این شرکت می‌گوید داچیا یک برند پیشرو و بهبود دهنده برای گروه رنو است. او می‌افزاید:

این موفقیت اصولاً به خاطر جذب مشتریان است زیرا آن‌ها مجهزترین خودروهای ما را انتخاب می‌کنند

مدیر ارشد داچیا می‌افزاید:

افزایش سهم از بازار و فروش اثبات می‌کند داچیا به طیف وسیعی از مشتریان دست پیدا کرده است. ما در سال 2022 وارد فصل جدیدی می‌شویم زیرا برنامه استراتژیک خود را با عرضه جوگر و پروژه هویت جدید برند پی می‌گیریم

آلپاین هم رشدی قابل‌توجه داشته است و فروش 2659 دستگاهی این شرکت به معنی رشد 74 درصدی است. فروش آلپاین A110 در فرانسه و بریتانیا به ترتیب 117 و 92 درصد افزایش یافته است.

لورنت روسی مدیرعامل آلپاین اظهار داشته است:

آلپاین امسال به دستاوردهای جدیدی دست یافته است. این امر قبلاً با رشد قابل‌توجه فروش محصولات به نمایش گذاشته شده است. ما اهداف زیادی برای آینده داریم و می‌خواهیم تعهد خاص خود به موتور اسپورت را نشان دهیم. آلپاین آماده است و می‌خواهد به پیروزی‌های جدیدی دست یابد

لادا هم رشد 0.3 درصدی را ثبت کرده و به خانه 385,208 نفر راه یافته است. این شرکت سهم 21 درصدی از بازار روسیه را به خود اختصاص داده است و خودروهای وستا و گرانتا جزو پرفروش‌ترین خودروهای این کشور هستند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.