رولز رویس

رولزرویس اسپکتر با تیونینگ کیوانی، کوپه برقی با سر اگزوزهای تزئینی!

کیوانی از تیونینگ عجیبی برای رولزرویس اسپکتر برقی پرده‌برداری کرده است. از این خودرو تنها شش دستگاه ساخته می‌شود.

کیوانی، شرکت تیونینگ آلمانی که در سال ۲۰۱۸ توسط بابک شاهواری کیوانی و پرویز ابراهیمی تأسیس شد، هرچند شاید شهرت منصوری را نداشته باشد اما ساخته‌هایش از لحاظ عجیب و جنجالی بودن دست‌کمی از تیونینگ‌های منصوری ندارند. جدیدترین محصول این شرکت تیونینگ رولزرویس اسپکتر است. این کوپهٔ مجلل الکتریکی از رنگی مشکی و آبی متضاد بهره می‌برد که باعث شده کل خودرو کمی بیش‌ازحد پرزرق‌وبرق به نظر برسد.

رنگ آبی روی کاپوت جدید، سقف، ستون‌ها، بخش‌هایی از درها و قسمت‌هایی از نمای جلو و عقب اعمال شده است. این رولزرویس اسپکتر همچنین دارای یک اسپویلر دم‌اردکی و خروجی‌های اگزوز تزئینی است که به دلایلی نامعلوم اضافه شده‌اند. این خروجی‌ها اسپکتر کیوانی را عجیب‌تر می‌کنند زیرا در یک خودروی الکتریکی هیچ منطقی ندارند. چرخ‌ها حداقل قابل‌قبول هستند، اگر از لبه‌های آبی‌رنگ آن‌ها چشم‌پوشی کنید. در مورد رنگ بدنه، این خودروی الکتریکی لوکس اگر کاملاً مشکی بود، بسیار جذاب‌تر به نظر می‌رسید. بااین‌حال، در این صورت برخی از قطعات اضافی کمتر به چشم می‌آمدند.

اگر از رنگ آبی روشن روی بخش‌های بیرونی خوشتان نمی‌آید، احتمالاً طراحی کابین را هم دوست نخواهید داشت زیرا این رنگ در داخل کابین نیز به کار رفته است. کیوانی این رنگ را به بخش‌های پایینی داشبورد، فرمان، کنسول مرکزی، کارت‌های در و صندلی‌ها اضافه کرده و در برخی نقاط از رنگ مشکی برای ایجاد تضاد استفاده کرده است. نام کیوانی باافتخار زیر ساعت در وسط داشبورد و روی پشت‌سری‌های صندلی‌ها حک شده است. روی داشبورد هم امضا و نوشته‌ای نقش بسته که تولید محدود بودن خودرو را نشان می‌دهد زیرا از این اسپکتر تنها شش دستگاه ساخته خواهد شد.

کیوانی در بخش فنی اسپکتر اما تغییری ایجاد نکرده و شاهد همان قوای محرکهٔ استاندارد هستیم. این یعنی زیر این ظاهر پرزرق‌وبرق، دو موتور الکتریکی پنهان شده است که مجموعاً ۵۷۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. البته در نسخهٔ بلک بج این اعداد به ۶۵۰ اسب بخار و ۱۰۷۵ نیوتن متر افزایش میابند ولی مشخص نیست تیونینگ کیوانی بر پایهٔ کدام نسخه شکل گرفته است. کیوانی قیمت این خودرو را هم اعلام نکرده، اما قطعاً رقمی سرسام‌آور خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای
منبع
autoevolution

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1810 ديدگاه)

    بیشتر از اسپکتر منصوری به دلم نشست

    موافقم 21
    مخالفم 4
  2. BlackWing

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1531 ديدگاه)

    منظور از اگزوز فیک چی بود دقیقا ؟ 😒

    موافقم 10
    مخالفم 1
  3. ماشین باز

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    خب سلیقه صاحبش بوده حتما ولی واقعا افتضاحه . بعضی از برند هارو نباید دستکاری کرد چون خودشون زیبایی خاصی دارن مثل فراری ، رولزرویس .

    موافقم 9
    مخالفم 4
  4. HELLO.BROTHERS

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (147 ديدگاه)

    در دنیای تیونینگ،ایرانی ها دارن غوغا میکنن،دمشون گرم

    موافقم 13
    مخالفم 4
  5. کسرا

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (250 ديدگاه)

    کو سر اگزوز تزئینی؟

    موافقم 8
    مخالفم 1
  6. yektachafi

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (158 ديدگاه)

    رضوانی کم بود کیوانی هم اضافه شد

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. froG-driVer

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1226 ديدگاه)

      ای وای بمیرم😒

      موافقم 4
      مخالفم 1
    2. Kamy

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (698 ديدگاه)

      رضوانی یا منصوری ؟ !!

  7. حامد

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    موتور برقی یه شکل غالب مشخصه که هیجان موتور سازی از بین برده . یه موتور شش سیلندر هر کسی با تغییرات دلخواه و هزینه دلخواه توان متفاوتی میگیره . مثلا همین خودرو ۲۰۶ داخل ایران عددی های عجیبی ازش گرفتن ولی صد حیف که موتور برقی این خاصیت نداره . نه لذت رانندگی داره نه صدای زیبا . انگار سوار یه جارو برقی هستی که فقط سریع میره. روحی نداره

  8. mahdi9898

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    معینی پور نیاد تو این کار صلوات…

    موافقم 13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا