رولز رویس

رولزرویس ریث و داون به پایان راه خود رسیدند…

رولزرویس اعلام کرد خودروهای ریث و داون بازنشسته شده‌اند و دیگر نمی‌توان هیچ‌کدام از آن‌ها را سفارش داد. تورستن مولر اوتوس مدیرعامل این خودروساز بریتانیایی در مصاحبه با اتوکار این خبر را اعلام کرد. او خاطرنشان ساخته است کوپه و کانورتیبل لوکس رولزرویس تا سال ۲۰۲۳ در خط تولید باقی خواهند ماند تا سفارش‌های کنونی را پوشش دهند. زمانی که تحویل این خودروها به مشتریان کامل شد دیگر خبری از ریث و داون نخواهد بود. این دو خودرو که اخیراً در آمریکا نیز بازنشسته شده‌اند روانه موزه می‌شوند. مدیر ارشد رولزرویس به رسانه‌ها گفته است که پیش‌فروش ریث و داون برای تمامی بازارهای سراسر دنیا متوقف شده است و نمونه‌های نهایی آن اوایل سال آینده میلادی خط تولید را ترک خواهند کرد.

نه ریث و نه داون جانشین مستقیمی نخواهند داشت. این برند قبلاً تیزرهای خودروی جدید، لوکس و الکتریکی اسپکتر را منتشر کرده است و می‌دانیم که این خودرو اگرچه فرم کوپه خواهد داشت اما جایگزین محصولات موردبحث رولزرویس نخواهد بود. نکته جالب اینکه اتوکار می‌گوید رولزرویس می‌خواست نسخه‌ای الکتریکی از خودروهای موجود خود را بسازد اما در نهایت تصمیم گرفت یک خودروی کاملاً جدید را روانه بازار کند. اسپکتر ۲۰۲۴ هویت متفاوتی خواهد داشت. درحالی‌که ریث از پلتفرم بی ام و استفاده کرده است، اسپکتر بر اساس معماری خود رولزرویس شکل می‌گیرد. این پلتفرم در تمامی محصولات اخیر رولزرویس شامل گوست سدان و کولینان شاسی‌بلند بکار رفته است.

اسپکتر راه را برای رسیدن به هدف نهایی که همان خداحافظی با پیشرانه‌های درون‌سوز طی ۸ سال آینده است باز خواهد کرد. بله این برند فوق لوکس تا سال ۲۰۳۰ به شرکتی تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد. برندهای مینی و آلپینا نیز چنین روندی را دنبال خواهند کرد. بخش موتورسیکلت بی ام و موتوراد هم اهداف مشابهی در سر دارد و می‌خواهد سبد محصولات الکتریکی را عرضه کند. رولزرویس اولین نمونه‌های اسپکتر را از اوایل سال ۲۰۲۴ به دست مشتریان خواهد رساند. این کوپه الکتریکی با اینکه از پلتفرمی متفاوت استفاده می‌کند اما شاید به قوای محرکه الکتریکی بی ام و iX M60 مجهز شود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. رهگذر

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    کدوم بیسوادی به جای Wraith و Dawn نوشته ریث و داون ؟ اخه چرا ث ؟ مگه عربی ؟

    موافقم ۶
    مخالفم ۶۱
    1. Nima

      ۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1471 ديدگاه)

      شاهین جان من جاى شما دارم حرص میخورم.
      ممنون بابت ترجمه و وقت گرانى که گذاشتى عزیز.🌹

      موافقم ۳۶
      مخالفم ۰
      1. شاهین

        ۶ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (4072 ديدگاه)

        سلام و عرض ادب
        ممنون از محبت شما دوست عزیز 🌷❤
        گله ای نیست، به هر حال سلایق متفاوت هست و راضی کردن همه امری غیرممکن.
        ارادت

        موافقم ۴۳
        مخالفم ۰
    2. Bavaria

      ۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (569 ديدگاه)

      th به صورت ث تلفظ میشه (راجع به نحوه تلفظ میتونی مطالعه کنی)، s به صورت س

      شاهین نگارنده و مترجم قدیمی و قوی پدال هست. قطعا سبک نوشتاری (مثل نوشتن نام ماشین ها به صورت فارسی) مربوط به قوانین نگارش مربوط به سایت هست.

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۰
      1. شاهین

        ۶ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (4072 ديدگاه)

        ارادتمندم ❤🌷

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۰
    3. ماکسیمیلیان

      ۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (468 ديدگاه)

      جای بسی تعجب…
      جای بسی تعقل…
      افسوس باید خورد…

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
    4. Jdm باز

      ۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (859 ديدگاه)

      داداش یکم تحقیق بکن بعد بیا انتقاد کن
      وقتی چیزیو‌ نمیدونی نباید بهش ایراد بگیری

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
    5. رهگذر

      ۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (15 ديدگاه)

      همون طور که Battery رو نباید باطری نوشت ، برگرداندن Wraith به زبان فارسی و نوشتن با ث عربی کاملا اشتباهه . مگه زبان سایت و مخاطبین عربیه ؟

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
  2. Farzad

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2496 ديدگاه)

    مایه تاسف هست برای رولزرویس ، واقعا اسفناکه .

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲
    1. [email protected]!n

      ۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2122 ديدگاه)

      کم پیدایی آقا فرزاد

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
      1. Farzad

        ۶ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2496 ديدگاه)

        رامین جان همونطور که میدونی دنیای خودرو هر روز آبکی تر میشه ، حسِ کامنت گزاشتنم نمیاد .

        موافقم ۹
        مخالفم ۰
        1. [email protected]!n

          ۶ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (2122 ديدگاه)

          اینجوری باشه که دیگه همه باید بار بندیلو حمع کنیم بریم 😄😄

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
        2. seyedjavad.mercedesbenz

          ۶ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (354 ديدگاه)

          فرزاد جان والا منم همش منتظر یه پست خوبم که توش مثل قبلا یه نکته ای یا چیزی از آقا رامین و شما و محمد امین و …. یاد بگیریم یا اگر نکته ای به ذهنم رسید ذکر کنم ولی به قول شما دنیای خودرو داره حوصله سربر و آبکی میشه

          موافقم ۶
          مخالفم ۰
  3. Moon

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (153 ديدگاه)

    همیشه رولرویس و مازراتی به من یه حس رو انتقال میدادن دو تا برند با پلتفرم و موتور قدیمی با چرم و چوب با کیفیت که نمی تونه هیچوقت ضعف فنیشون رو بپوشونند , رولزرویس می فروشه به خاطر اینکه هیچ رقیب مستقیمی نداره ( بنتلی واقعا یه سطح پایین تر میباخ هم که که هیچی ) ولی مازراتی نمیفروشه چون مرسدس ، بی ام و ، ائودی ، پورشه حتی بنتلی و استون مارتین رو جلوش میبنه . اگه این سرعت معرفی نسل جدید و پلتفرم جدید رو بنتلی یا پورشه داشتن الان هفت کفن پوسونده بودن

    موافقم ۵
    مخالفم ۸
  4. Jdm باز

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (859 ديدگاه)

    حیف شد

    موافقم ۳
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا