چشم انداززامیاد

تولید نیسان آبی جدید با نام زامیاد EX و مجهز به استانداردهای 85 گانه

نسل جدید نیسان آبی زامیاد مجهز به استانداردهای ۸۵ گانه با نام زامیاد EX یا اکستند به زودی بر روی خط تولید قرار خواهد گرفت. مدل فعلی وانت نیسان به دلیل عدم پشتیبانی از استانداردهای روز مجوز تولید نداشته و تا یک ماه دیگر از خط تولید کنار خواهد رفت.

مشخصات نیسان زامیاد EX

به گزارش پدال، زامیاد EX از موتور ۲.۴ لیتری M24 پلاس با استاندارد آلایندگی یورو ۵ استفاده می‌کند که ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور مصرف سوخت را کمی بهینه‌تر کرده و قرار است به صورت پایه گازسوز عرضه شود. کابین خودرو ۱۶ سانتی‌متر بزرگ‌تر شده و علاوه پایداری بهتر، فضای بیشتری برای راننده و سرنشین دارد. داشبورد ارتقایافته از نظر کیفیت، چیدمان جدید ادوات و صندلی‌های قابل تنظیم، از دیگر تغییرات کابین زامیاد EX هستند که باعث ارتقا محدود ارگونومی ضعیف وانت نیسان شدند.

تغییرات مثبت و مفید برای کاربران نسل جدید نیسان آبی

از نظر ایمنی، این وانت به سیستم ترمز ضد قفل، سامانه کنترل پایداری، رادار خط‌خوان، سامانه هشدار تصادف از جلو، ترمز خودکار اضطراری، چراغ‌های روشنایی جدید مجهز به لنز و تنظیم ارتفاع مجهز شده که برای جاده‌هایی با شرایط سخت کمک‌کننده هستند.

طراحی ظاهری هم با رنگ جدید خاکستری کمی تغییر کرده و ظاهری مدرن‌تر به خودرو داده است. بدنه و اتاق بار هم با آستر مقاوم‌تر در برابر زنگ‌زدگی ساخته شده تا دوام بیشتری داشته باشند.

زامیاد EX می‌تواند تا ۲.۱ تن بار (و در شرایط غیراستاندارد تا ۳ تن) حمل کند و نسبت به قبل آلایندگی صوتی و جوی کمتری تولید کند. فرمان هیدرولیک خودرو نرم‌تر از قبل شده و کولر این وانت ارتقا پیدا کرده است. همچنین ترمز پارک خودرو به بین دو صندلی منتقل شده و کنسول برای این بخش تعبیه شده است.

به گزارش پدال به نقل از سایپا نیوز، بابک مصدق، معاون توسعه محصول شرکت زامیاد، از انعقاد قراردادی میان این شرکت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای تولید ۳۰ هزار دستگاه وانت نیسان دوگانه‌سوز سنگین خبر داد. بر اساس این قرارداد، تولید این خودروها طی سال جاری در دستور کار زامیاد قرار دارد و به تدریج وارد بازار خواهد شد.

وی با اشاره به روند تولید وانت نیسان در سال گذشته اظهار کرد: «بر اساس مجوز صادره از سوی سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید ۳۵ هزار دستگاه وانت نیسان با الزامات فنی پیشین مجاز شناخته شد. تاکنون ۳۰ هزار دستگاه از این تعداد به تولید رسیده و مابقی نیز طی یک ماه آینده تکمیل خواهد شد.»

مصدق همچنین از برنامه زامیاد برای عرضه نسخه به‌روزشده وانت نیسان پس از تکمیل تعهدات قبلی خبر داد و گفت: «زامیاد در نظر دارد پس از پایان تولید نسخه‌های پیشین، مدل جدید وانت نیسان را منطبق با استانداردهای ۸۵گانه طراحی، تولید و به بازار عرضه کند.»

معاون توسعه محصول زامیاد با تشریح مشخصات فنی این مدل جدید افزود: «برای بهبود پایداری خودرو و انطباق با الزامات جدید، فاصله بین دو محور عقب و جلو به میزان ۱۶ سانتی‌متر افزایش یافته است که موجب بهبود دینامیک حرکتی می‌شود. همچنین تمامی تایرها از نوع رادیال انتخاب شده‌اند و سیستم فرمان هیدرولیک نیز به‌طور کامل بازطراحی و به‌روز شده است.»

وی ادامه داد: «سیستم هشدار انحراف از مسیر نیز مطابق با یکی از الزامات ۸۵گانه، با بهره‌گیری از دوربین‌های پیشرفته طراحی و نصب شده و تمامی آزمون‌های عملکردی آن با موفقیت انجام شده است. افزون بر این، سیستم ترمز اضطراری پیشرفته به‌واسطه رادار تعبیه‌شده در پشت جلوپنجره فعال می‌شود که آن هم مراحل تست را با موفقیت پشت سر گذاشته است.»

مصدق به برخی دیگر از به‌روزرسانی‌های صورت‌گرفته نیز اشاره کرد و گفت: «صندلی‌های جدید قابل تنظیم در دو جهت طراحی شده‌اند تا ارگونومی بهتری برای راننده فراهم شود. همچنین سیستم هشدار بستن کمربند ایمنی به صورت استاندارد روی خودرو نصب شده است. افزایش ۱۶ سانتی‌متری طول کابین نیز امکان استفاده از تریم و صندلی‌های جدید را مهیا کرده است.»

بر پایه تفاهم‌نامه‌ای که در مهرماه سال گذشته میان وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد به امضا رسید، تولید وانت نیسان بر پایه استانداردهای قدیمی تنها تا سقف ۳۵ هزار دستگاه مجاز شناخته شد و ادامه تولید آن منوط به رعایت کامل استانداردهای ۸۵گانه است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۹۷ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2399 ديدگاه)

    چقد سخت گیری چقد استانداردهای الکی اینجا از امریکا و اروپا بیشتر سخت گیری میکنن

    این بدبخت شیشه جلو داره در داره که یوفت راننده نیفته تازه دو تا در داره درا هم شیشه دارن که به جا کولر بدن پایین باد بیاد اینه بغل داره پشت سرت را میتونی ببینی اینه داخل داره که موهات را شونه کنی ترمزم داره تعجبه وجدانا دیگه چی چی میخواید

    موافقم 47
    مخالفم 2
  2. Mousa

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شما رو بخدا خجالت بکشید..شرم کنید..شما اینهمه پیشرفت فناوری خودروهای روز دنیا رو نمی‌بینید!!؟
    دست بردارید از سر این پیرمرد خسته و رنجور!
    چقد میخواهید با پوشاندن لباس نو بهش..ازش کار بکشید؟! گناه دارن…هم مردم هم نیسان جونیور بینوا!!!

    موافقم 26
    مخالفم 3
  3. خلیج فارس

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (173 ديدگاه)

    خودنیسان اینو گردن نمیگیره ج ا. هی تولید میکنه

    موافقم 14
    مخالفم 3
    1. گاس فرینگ

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (711 ديدگاه)

      یک بنده خدایی که از سیستم درونی نیسان یک نفوذ و اشراف کلی داشت اسمش یادم نمیاد چند سال پیش میگفت از بین کل مدیرهای منطقه ای نیسان فقط مدیرهای بخش خاورمیانه اونم یکی دو نفر که برای بازار ایران هستن میدونن نیسان همچین وانتی ساخته

      موافقم 7
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      زامیاد مدیریتش‌ خصوصی هست.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  4. محمد رهسپار عظیمی

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدایی یه جایی بدین برای نشستن راننده. یه چنتا ماشین. تو دنیا برید ببینن نه از راه دور
    برید ببینین بیایین اجرا کنین پیشرفت کنین
    فقط جیب مردم رو میزنین. خدا اینجاش تو هم راضی نباش آمین

    موافقم 12
  5. حسن اراسته

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مشخصه ک بدرد مفت نمیخوره بدنه نداره شاسی هاش ضعیفه

  6. پارسا

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط رنگشوو تغییر دادن میدن پاچه ی مردم جیپشون خالی میکنن میگن این از لند کروزر خوبتره ملت هم از سادگی میرم صف میکشم براش

  7. اسی

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت مدیرمحترم چرا خداوکیلی اینقدربی کیفیت میزنی چراحتی یک شب وجدانت نمیادبه خوابت که بیداربشی، میخوای پول بگیری نوش جانت مامردم ساده دل هستیم اگربرای خریدیکم بهم اعتمادداشتیم شماالان جات اون بالا نبود،فقط یکم دلت به حال این مردم بسوز،فقط یکم ازچین یادبگیرچطوری فتوکپی میزنه ،توهم بزن حداقل یکم باکیفیت، پس چراهمین اگربرای کشورهمسایه بزنی بهترش میزنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا