نگاهی به ویژگی‌های ناامیدکنندهٔ نسل جدید سوبارو WRX

پنج‌شنبه 25 شهریور 1400 - 08:30
مطالعه 4 دقیقه
Subaru-WRX-8
پس از انتشار تیزرهای فراوان و لغو برنامهٔ رونمایی در نمایشگاه نیویورک به خاطر بیماری کرونا، سوبارو سرانجام اواخر هفتهٔ گذشته رسماً نسل جدید WRX را...
تبلیغات

پس از انتشار تیزرهای فراوان و لغو برنامهٔ رونمایی در نمایشگاه نیویورک به خاطر بیماری کرونا، سوبارو سرانجام اواخر هفتهٔ گذشته رسماً نسل جدید WRX را رونمایی کرد. می‌دانستیم که سوبارو تغییرات بزرگی در سدان اسپرت خود ایجاد کرده و بنابراین انتظارات از آن بالا بود اما با توجه به نظراتی که پس از معرفی این خودرو دیده‌ایم، WRX جدید خیلی‌ها را ناامید کرده است.

WRX قبلاً وجود خود را مدیون ایمپرزا بود اما در نسل جدید از آن فاصله گرفته و به سمت پلت‌فرم جهانی سوبارو رفته که در خودروهایی مثل اوت‌بک و فورستر مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین این خودرو با تجهیز به پیشرانهٔ 2.4 لیتری تخت بزرگ‌تر، 400 سی‌سی حجم موتور بیشتری پیدا کرده است. علاوه بر این، WRX جدید از طراحی بیرونی تازه، کابین جدید و باکیفیت‌تر و ساختار مستحکم‌تر شاسی بهره‌مند شده که وعدهٔ بهبود در سواری و هندلینگ را می‌دهد؛ اما با همهٔ این‌ها، نسل جدید WRX سؤالاتی را ایجاد کرده است که در اینجا مطرح می‌کنیم.

هدف از آن روکش‌های پلاستیکی کراس‌اوور مانند در دهانهٔ گلگیرها چیست؟

این روزها کراس‌اوورها به مُد بازار خودرو تبدیل شده‌اند و از سوی دیگر سدان‌ها از مد افتاده‌اند؛ بنابراین، آیا سوبارو با چسباندن پلاستیک به دهانهٔ گلگیرهای WRX سعی دارد بگوید این یک کراس‌اوور است؟ یا شاید یک کراس سدان؟ درهرحال، این پلاستیک‌ها به هر دلیلی که طراحی شده باشند، ممکن است از دید برخی جالب به نظر برسند اما برخی دیگر تحمل دیدن آن‌ها را نخواهند داشت.

چرا چراغ‌های عقب شبیه هوندا سیویک 2012 هستند و چرا سپر عقب این‌قدر زشت است؟

همان‌طور که بسیاری از شما متوجه شده‌اید، چراغ‌های عقب WRX به چراغ‌های نسل نهم هوندا سیویک (مدل 2012) و شاید تا حدودی به نسل قبلی سیویک شباهت زیادی دارند. انتقال WRX به پلت‌فرم جهانی سوبارو امکان ارائهٔ طراحی کاملاً متفاوتی را فراهم می‌کرد اما به نظر می‌رسد سوبارو علاقه‌ای به این کار نداشته و می‌خواسته نمای عقبی سدان جدیدش شبیه به سیویک 10 سال پیش به نظر برسد.

برای 300 اسب بخار قدرتی که شایعه شده بود چه اتفاقی افتاد؟

اگر نسل جدید WRX در تیپ پایه با قیمتی در حدود 30 هزار دلار عرضه شود، باید با خودروهایی مثل فولکس‌واگن گلف GTI با 245 اسب بخار قدرت رقابت کند و بنابراین قدرت 271 اسب بخاری پیشرانهٔ 2.4 لیتری تخت آن کافی به نظر می‌رسد و فضا را برای نسخهٔ قوی‌تر STI هم خالی می‌گذارد؛ اما این موتور تنها 3 اسب بخار از موتور 2 لیتری نسل قبلی قوی‌تر است و کسانی که با توجه به شایعات انتظار قدرت 300 اسب بخاری داشتند را ناامید کرده است. همچنین هرچند همین موتور در کراس‌اوور ایسنت 375 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، در WRX تنها 350 نیوتن متر گشتاور دارد که هیچ افزایشی نسبت به گشتاور موتور 2 لیتری نسل قبلی نداشته است.

خب با توجه مواردی که بیان شد، نظر شما در مورد نسل جدید سوبارو WRX چیست؟ آیا این نسل شما را هم ناامید کرده یا کاملاً از ویژگی‌های آن راضی هستید؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.