سوبارو

معرفی فیس‌لیفت سوبارو فورستر همراه با نسخه آفرودی ویلدرنس

سوبارو بی‌سروصدا نسخهٔ فیس‌لیفت کراس‌اوور فورستر مدل ۲۰۲۲ را با به‌روزرسانی ظاهری، تکنولوژی‌های بیشتر، ایمنی بالاتر و یک نسخهٔ آفرودی جدید بنام ویلدرنس (Wilderness) معرفی کرده است. این خودرو در شش تیپ مختلف شامل پایه، پریمیوم، اسپرت، لیمیتد، تورینگ و ویلدرنس ارائه می‌شود که همگی در جلو از چراغ‌ها، جلوپنجره و سپر جدیدی برخوردار شده‌اند اما علاوه بر این، هر تیپ با توجه به شخصیتی که دارد، از ویژگی‌های ظاهری خاصی هم بهره می‌برد.

مهم‌ترین خبر در مورد فورستر مدل ۲۰۲۲ اما اضافه شدن تیپ جدید و آفرودی ویلدرنس است که با برخورداری از ویژگی‌های فنی و طراحی خاص و همین‌طور بهبودهای کاربردی، کمی برای آفرود آماده‌تر شده است. اول و مهم‌تر از همه، افزایش ۱۲.۷ میلی‌متری فاصله از زمین نسبت به نسخهٔ معمولی است که فاصلهٔ کلی از سطح زمین را به ۲۳۳ میلی‌متر رسانده است. این ارتفاع بیشتر به لطف کمک‌فنرهای بلندتر به دست آمده که به‌طور خاص تنظیم شده‌اند تا مانع از چپ کردن یا انحراف خودرو روی جاده شوند.

فورستر ویلدرنس به رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی اختصاصی مشکی مات با لاستیک‌های آل‌ترین یوکوهاما هم مجهز شده تا در مسیرهای لغزنده کشش بهتری داشته باشد درحالی‌که در صندوق بار آن نیز یک چرخ زاپاس اندازه اصلی قرار گرفته تا خریداران در سفرهای آفرودی گیر نیفتند. صفحات محافظ در پایین سپرها، روکش‌های پلاستیکی بیشتر بدنه، مه شکن‌های منحصربه‌فرد LED با قاب شش‌ضلعی، برچسب مشکی‌رنگ روی کاپوت، قاب مشکی‌رنگ بین چراغ‌های عقب و یک باربند با ظرفیت ۱۰۰ کیلوگرم هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی این نسخه هستند.

ویلدرنس در داخل به صندلی‌های مقاوم در برابر آب مجهز شده تا نگرانی در مورد کثیف شدن آن‌ها وجود نداشته باشد. همچنین ضرایب گیربکس CVT هم اصلاح شده تا گشتاور بیشتری را در دورهای پایین ارائه کند. قیمت فورستر ویلدرنس از ۳۲,۸۲۰ دلار آغاز می‌شود و یک پکیج ۱,۸۵۰ دلاری هم برای آن قابل سفارش است که نمایشگر ۸ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی با ناوبری، سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردون و درب صندوق برقی را به همراه دارد.

قیمت تیپ پایهٔ فورستر مدل ۲۰۲۲ اما از ۲۵,۱۹۵ دلار آغاز می‌شود که ۴۰۰ دلار نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است. این تیپ به نمایشگر ۶.۵ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی با اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز است و از جدیدترین نسخه از پکیج ایمنی EyeSight سوبارو بهره می‌برد که به لطف میدان دید گسترده‌تر، عملکرد آن بهبود پیدا کرده است. دو پورت USB و چراغ سقفی LED هم از دیگر ویژگی‌های فورستر پایه مدل ۲۰۲۲ هستند.

زیر کاپوت فورستر مدل ۲۰۲۲ اما تغییری صورت نگرفته و همهٔ تیپ‌های آن با همان پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تخت قبلی ارائه می‌شوند که ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۲۳۸ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور از طریق یک گیربکس CVT نیروی خود را به‌صورت استاندارد به هر چهارچرخ می‌رساند. کراس‌اوور کامپکت سوبارو با این قوای محرکه در هر صد کیلومتر ۷.۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند و می‌تواند تا ۱۳۶۰ کیلوگرم را یدک بکشد. سوبارو فورستر مدل ۲۰۲۲ در ماه اکتبر راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    نمیدونم چی بگم
    از طرفی برند با کیفیت و دوست داشتنی و با پتانسیل بالاییه
    از طرفی تو خیلی بخش‌ها مثل طراحی و الکتریکی سازی درجا میزنه
    با این ریتمی که داره پیش میره کره ایها و چینیها ازش فاصله می گیرن و به سرنوشت میتسوبیشی دچار میشه که برای زنده موندن باید دست به دامن یکی دیگه بشه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    با این قیمت اصلا نمی ارزه،یه برانکو یا رنگلر نسخه پایه بخری ارزش بیشتری داره، این فقط چهارتیکه پلاستیک چسبوندن بهش ارتفاع ماشینو بالا بردن…

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. امیر

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (606 ديدگاه)

      درسته آبتین جان ، ولی جیپ و برانکو برای اون هایی است که همش دوست دارن توی
      آفرود باشن و آفرود های نسبتا سنگین برن. ولی این بنده خدا رو ساختن برای کسی
      که می خواد گاهی اوقات بره جاده خاکی همین و ماجراجویی کنه.

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        درسته آقا امیر اما خب توی آمریکا مثل خیابونای ایران که نیست یه ماشین بزرگتر نتونه رد بشه، تو آمریکا خیلیا با جیپ هم داخل شهر میچرخن،حالا من دقیق نمی‌دونم بازار هدف این سوبارو کجاست اما حتی اگه ژاپن هم باشه بازم توی ژاپن خبرشم گذاشتن که جیپ توی فروش خیلی خوب بوده،حالا به هرحال سلیقه متفاوته….

        موافقم 2
        مخالفم 1
  3. ♦SHAHRUKH♦

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (101 ديدگاه)

    بشدت همه محصولات سوبارو نیاز به نسل جدید دارند حیفه این برند کم حاشیه فراموش بشه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  4. Reza Waffen SS

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    ساده و درعین حال دوست داشتنی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. datsun

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    بین کراس اوررهای ژاپنی بهترین عملکرد سیستم چهار چرخ محرک رو همین سوبارو داره بهترین عملکرد در برف و گل لای روهم به نظر خودم سوبارو داره بین کراس ها

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Iman99

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      تو ژاپنی ها آره ولی تو جهان بهترین سیستم چهار چرخ متحرک رو که برای سدان ها و کراس اوور ها استفاده میشه رو آئودی داره.
      آئودی بهترین سیستم چهار چرخ متحرک رو داره که برای سدان ها و کراس اور ها استفاده میشه
      بهترین سیستم دو دیفرانسیل رو هم که برای شاسی بلند ها و آفرودر ها استفاده میشه مرسدس آلمان و لندروور و فورد امریکا داره
      کلا آلمان ( اروپا ) و امریکا تو این زمینه مثل همه زمینه های دیگه بهترین هستن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    کراس اوور های سوبارو وقتی با آفرود ترکیب بشن ماشینای باحال رالی رو به وجود میارن ولی باید حتما یه تغییری توی طراحیشون بدن و یکم تنوع محصولاتشون رو بالاببرن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. احمدرضا

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (878 ديدگاه)

    من واقعا سوبارو رو دوست دارم
    برند بی حاشیه و کار بلد 👌

    فقط اینکه این طراحی قشنگه ولی بدرد سال 2013 میخوره نه برای 2021 که
    یه خورده ای باید سلیقه به خرج بده یه سبک طراحی جدید رو کنه 🙂

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. میثم

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (50 ديدگاه)

    در کشور اصلی هدف فروش یعنی ایالات متحده این برند ارزش بیشتری حتی نسبت به تویوتا داره، کسایی که سوبارو دارن کلاس میذارن که سوبارو سوارن، فکر کنم همین موضوع باعث میشه فکر کنه خوب ماکه بازار داریم، خیلی نیاز نیست خرج کنیم، درمورد طراحی این ماشین نسبت به قبلیش نظر شخصیم اینه که زیادی پلاستیکی شده، بجز اون استفاده از پلاستیک زیاد باعث نشده کوچک بودن سایز چرخ ها نسبت به بدنه خودش رو نشون نده!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. علی آقا

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (572 ديدگاه)

    خوشگل نیست بخدا.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. Ali

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (267 ديدگاه)

    کاش یه دستی رو طراحیش بکشند حیفه این کیفیت و ویژگی ها که طراحیش اینجوری باشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. محمد مختاری آذر

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    یک شاسی بلند با کیفیت با توانایی آفرود خوب موتور خوب ولی کمی ضعیف

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا