سوبارو

سوبارو WRX TR مدل 2024 با قیمت 43 هزار دلار رونمایی شد

سوبارو از خودروی جدید WRX TR مدل ۲۰۲۴ رونمایی کرد. این تیپ جدید از خانواده WRX با قیمت قابل‌توجه ۴۳ هزار دلار عرضه خواهد شد.

ژاپنی‌ها از WRX TR به عنوان گزینه‌ای چهارفصل در این خانواده پرفورمنس نام می‌برند. خودروی یاد شده از تجهیزاتی همچون ترمزهای بزرگ‌تر، سیستم تعلیق سفت‌تر، صندلی‌های ریکارو و گیربکس دستی سود می‌برد. تست‌های قبلی نشان داده‌اند تریم TR نمی‌تواند جایگزینی برای مدل خاطره‌انگیز STI باشد مخصوصاً اینکه قوای محرکه آن قدرت بیشتری تولید نمی‌کنند. زمانی هم که قیمت حدود ۴۳ هزار دلاری آن را در نظر بگیرید اوضاع بدتر خواهد شد.

سوبارو WRX STI زمانی که در سال ۲۰۲۱ راهی خط تولید شد قیمت حدود ۳۸ هزار دلاری داشت درحالی‌که مدل TR بیش از ۴ هزار دلار گران‌تر از آن است و درعین‌حال نه قدرت بیشتر، نه دیفرانسیل با لغزش محدود، دیفرانسیل مرکزی قابل تنظیم و نه بال بزرگ برادر اسپرت خود را به همراه ندارد. شاید تورم را دلیل قیمت بیشتر سوبارو WRX TR بدانیم اما فاصله بین این خودرو با مدل پایه WRX که قیمت ۳۴ هزار دلاری دارد نشان می‌دهد ژاپنی‌ها تلاش دارند جای خالی STI را با TR جدید پر کنند.

قیمت پایه حدود ۴۳ هزار دلاری مدل TR به این معنی است که سوبارو باید به جنگ مستقیم تویوتا GR کرولا یعنی دیگر خودروی چهار درب الهام گرفته از رالی برود. حتی مدل پایه core تویوتا با قیمت ۳۷ هزار دلار و فاقد هرگونه آپشن هم بهتر از سوبارو به نظر می‌رسد زیرا به دیفرانسیل مرکزی قابل تنظیم و پیشرانه‌ای با ۳۰۰ اسب بخار قدرت مجهز است و ۲۹ اسب بخار قوی‌تر از TR خواهد بود. درصورتی‌که پکیج پرفورمنس کرولا را سفارش دهید امکاناتی همچون دیفرانسیل‌های لغزش محدود جلو و عقب را به دست خواهید آورد و قیمت کلی خودرو همچنان ۴۴۰۰ دلار کمتر از سوبارو خواهد بود. قطعاً کابین WTX TR و به ویژه صندلی‌های آن بهتر از رقیب هم‌وطن خود است و فضای داخلی بیشتری را نیز به دست می‌آورید اما ما دیفرانسیل‌های لغزش محدود و قدرت بیشتر GR کرولا ترجیح می‌دهیم.

بدتر آنکه تریم TR گران‌ترین نسخه از WRX مدل ۲۰۲۴ نیست و این عنوان به مدل GT با قیمت حدود ۴۵ هزار دلار می‌رسد. در این مدل تجهیزاتی همچون سیستم صوتی هارمن کاردون، صندلی‌های ریکارو، رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی و سیستم تعلیق قابل تنظیم وجود دارند. این تریم تنها نسخه از WRX با دامپرهای قابل تنظیم است و تنها با گیربکس CVT عرضه می‌شود. تمامی طرفداران خواهان بازگشت مدل STI هستند اما به نظر نمی‌رسد این برند در حال برنامه‌ای برای این کار داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. hamid

    ۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (104 ديدگاه)

    پول چه ماششین هایی رو میدیم ، چه چیزایی رو سوار میشم

    این حد از ظلم بی سابقه است ؛ نیچه

    موافقم 30
    مخالفم 3
  2. یوسف

    ۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (743 ديدگاه)

    دهه 1990 اوج هیاهوی سدان‌‌های داغ ژاپنی بود، این روزها خیلی از اون نام‌های جذاب به خاطره تبدیل شدن ولی خوشوقتانه هنوز سیویک و WRX زنده هستن. این WRX بی عیب و ایراد نیست ولی هنوزم دوستش دارم و ازش ممنونم که در عصر برقی‌ها یه سدان داغ با موتور بوکسوری مونده.

    موافقم 24
    مخالفم 3
  3. 90s culture

    ۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (174 ديدگاه)

    توی این هم همه های هیبریدی و برقی ها همین هم یه غنیمت هست!!! سوبارو خیلی سعی می کنه با مدیریت هزینه تولید الان اش؛ هنوز خودرویی در کلاس رالی/ شهری داشته باشه… بازم ممنون👋

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا