تویوتا

تویوتا GR کرولا با سیستم دو دیفرانسیل معرفی شد

پرفروش‌ترین خودروی تویوتا در بازار جهانی، همراه با پیشرانه‌ی ۳۰۰ اسب بخار و امکانات اسپرت از سری GR تولید می‌شود.

ساخت تویوتا کرولا از سال ۱۹۶۶ آغاز شد. این مدل، در کلاس سدان‌های کامپکت اقتصادی به تولید رسید؛ اما پس از کسب موفقیت تجاری، بدنه‌ی هاچبک هم ارائه کرد. کرولا طی سال‌های اخیر، حضوری پررنگ در مسابقات سرعت داشته و برای علاقه‌مندان خودروهای اسپرت ژاپنی، بیش از پیش محبوب شده است. این شرایط، باعث شد مدیران تویوتا پروژه‌ی تولید کرولا GR با تجهیزات ویژه را آغاز کنند.

تویوتا کرولا GR

جدیدترین محصول تویوتا از سری GR، پیشرانه‌ی توربوشارژ ۱/۶ لیتری با قدرت ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن‌متر دارد. این مدل با جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته دستی تولید می‌شود. کرولا GR، یک هاچبک اسپرت دو دیفرانسیل است که می‌تواند به انتخاب راننده، تقسیم گشتاور ۶۰ به ۴۰ یا ۳۰ به ۷۰ یا ۵۰-۵۰ بین محورهای جلو و عقب ارائه دهد. وزن خالص این مدل، ۱۴۷۴ کیلوگرم خواهد بود و دیفرانسیل لغزش محدود روی محورهای جلو و عقب خواهد داشت.

تویوتا کرولا GR

هنوز اطلاعات دقیقی از توانایی‌های فنی کرولا GR منتشر نشده است. این مدل احتمالا مشابه GR یاریس، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵/۵ ثانیه و نهایت سرعت ۲۳۰ تا ۲۵۰ کیلومتر برساعت خواهد داشت. کرولا و یاریس از سری GR، هر دو پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱/۶ لیتری دارند اما یاریس GR، قدرت ۲۵۷ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند؛ درحالی‌که ۱۲۸۰ کیلوگرم است.

تویوتا کرولا GR

کرولا GR از نسخه‌ی بهینه‌سازی شده‌ی پلت فرم GA-C تویوتا استفاده می‌کند که نسبت به نمونه‌ی معمولی، سختی و استقامت بیشتری دارد. کاپوت جلو و پنل درهای ورودی به کابین نیز، آلومینیوم هستند تا کاهش وزن برای GR کرولا فراهم شود. سپرها و سینی زیر خودرو هم با هدف بهبود آیرودینامیک بازطراحی شده‌اند. کرولا برای این مدل، مجهز به رینگ‌های ۱۸ اینچ سیاه با تایرهای ۲۳۵ میلی‌متر میشلن پایلوت اسپرت خواهد بود.

در کابین، نمایشگر ۱۲/۳ اینچی پشت پنل فرمان استفاده شده است که علاوه‌بر مسیریاب ماهواری‌ای، برای تنظیم تجهیزات فنی مثل حالت‌های رانندگی دو دیفرانسیل، کاربرد دارد. در مرکز داشبورد هم، نمایشگر لمسی ۸ اینچ برای سیستم سرگرمی نصب خواهد شد. کرولا GR برای مشتریان، دو تیپ ویژه خواهد داشت تا امکاناتی مثل صندلی اسپرت، کاپوت فیبرکربن، کالیپرهای ترمز قرمز رنگ، گرم‌کن داخل فرمان و صندلی نیز ارائه کند.

قیمت نهایی GR کرولا هنوز مشخص نیست. این مدل احتمالا آستانه قیمت ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار خواهد داشت تا وارد رقابت با گلف GT و هوندا سیویک تایپ R شود. آستانه قیمت کرولا با پیشرانه‌ی ۱/۸ لیتر ۱۲۱ اسب بخار در بازار جهانی، ۲۱ هزار دلار است.

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (642 ديدگاه)

    خوشبختانه دهه نود ژاپنی ها داره بر میگرده ولی متسفانه خیلی دیر و کمتر از یک دهه دیگه اکثر ماشین ها الکتریک میشن.

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۲
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (6912 ديدگاه)

      همه به کنار ….. جونم به اون گیربکس دنده دستی !!!!!
      فکر کن با ۳۰۰ اسب ، دو دیفرانسیل هم باشه ، قیمتش هم فوقعلاده رقابتی باشه ، بِخری بندازی تو اتوبان ، لایی لا لایی بکشی عشق کنی در حد …. !!!!!

      موافقم ۴۱
      مخالفم ۵
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (6912 ديدگاه)

        نه فقط تویوتا ، بلکه اگر تمام شرکت‌های خودروسازی از چنین پرفورمنس‌هایی اجرا کنند ، باید حمایت شوند ، چون اصل لذت خودرو همین است !

        اصلاً برای چه عاشق خودرو میشویم و میشوند !!!
        بحث اصلی عشق خودرو بودن ، لذتی هست که از راندنش میگیریم و لذتی که موتور قدرتمند به همراه دنده دستی منتقل میکند و تازه دو دِف هم باشد ، میشود یک ترکیب بهشتی که حد ندارد !

        دنیای امروز خودرو ، بسیار نیازمند چنین خودروهائیست که بشه لذت را لمس کرد و فهمیدش !!!

        فرقی نمیکنه هیوندای باشه ، تویوتا باشه ، بنز یا کادیلاک باشه !!! مهم اینه که ترکیب ساخت یک خودرو مجموعه‌ای کامل باشه تا لذت را منتقل کنه ( دو دف ، دنده دستی ، قدرت بالای ۲۵۰ اسب )

        مثال میزنم از اون‌هایی که پشت فرمان ماکسیما ، لندکروزر ، هایلوکس ، سوناتا NF دنده‌ای و اتومات نشسته‌اند میتوانند تائید کنند کدامشان ناب و لذتبخش هستند که حتی دنده اتومات با تمام مزایایی که دارد از چشم میوفتد !

        حالا فکر کنید گیربکس CVT چه مضخرفی هست که نیسان ساخت و معرفی کرد و این لکه‌ی ننگ را به صنعت خودرو وارد کرد که تازه اِلقای مصنوعی ۶ یا ۹ سرعته هم به آن اضافه کردن 😂🤦‍♂️🖤 !

        موافقم ۲۶
        مخالفم ۳
  2. دکتر

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (76 ديدگاه)

    عجب تویوتای جذابی،۳۰۰ اسب دنده معمولی دو دیفرانسیل 😍 معرکس،این موتور ۳ سیلندر ۱۶۰۰ طراحی خود تویوتاس یا به عاریت گرفته از ب م و هست؟

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۱۱
    1. rezarsnewphone

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (72 ديدگاه)

      چی میگی زبون بسته؟

      موافقم ۵
      مخالفم ۱۴
    2. meysam

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2865 ديدگاه)

      دکتر@
      انجین خود تویوتاست

      موافقم ۲۹
      مخالفم ۱
    3. کیانوش

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (320 ديدگاه)

      خخخ بابا تویوتا ی غلطی کرد واسه سوپرا از پلتفرم بی ام و استفاده کرد حالا شما هی گیر بدید هر محصولی معرفی میکنه بگید بی ام و زده واسش
      رو چه حسابی فکر کردی تویوتا واسه کرولا که پرفروش ترین خودرو تاریخه نتونه انجین توسعه بده خودش
      پلتفرم کرولا رو که دیگه قبول دارید بی ام و نیست
      پلتفرم شامل انجین هم میشه

      موافقم ۹
      مخالفم ۳
      1. datsun

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2373 ديدگاه)

        داداش پلتفرم رو که باهم توسعه دادن ولی موتور بیمره

        موافقم ۸
        مخالفم ۱
      2. علی

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (161 ديدگاه)

        کرولا پرفروش ترین خودرو تاریخ
        اینجا هرکس که از در توهین اومده و نظر بقیه رو مسخره کرده و بی ادبی کرده به طرز عجیبی از عبارت”خخخ”استفاده کرده نشونه بی‌سوادی خودشو هم گذاشته کنارش

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
  3. زیزیگولو

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    تویوتا کرولای محبوب تو دنیا و مورد علاقه انگار نمیخاد دست از جذابیتش برداره!! هاچ بکی که بدون شک بازار جوان را هدف داره و آدم همینجوری که به عکسای این ماشین نگاه میکنه میبینه که این ماشین جذاب ترو اسپرت ترو ظاهری قدرتمند تر به خودش گرفته

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۰
    1. Clean energy (صیانت!)

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1020 ديدگاه)

      خیلی عشقه کرولا
      کاشکی مدلای پایه شو وارد میکردن
      قدرت سرعت و کیفیت ژاپنی…

      موافقم ۹
      مخالفم ۴
      1. زیزیگولو

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (3045 ديدگاه)

        از اردیبهشت که قراره واردات آزاد بشه و سامانه ثبت سفارش خودرو باز بشه چند ماه طول میکشه تا خودروهای مدل ۲۰۲۲ وارد بشن ولی به احتمال زیاد اکثراً ماشینای ژاپنی و کره ای که قیمتاشون زیر ۴۰ هزار دلار هستش وارد میشن مثل سانتافه و سوناتا و سورنتو و اسپرتیج و راو۴ و کرولا و کمری و اینجور ماشینا و البته بنجل چینیم زیاد وارد خاهد شد

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۳
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (338 ديدگاه)

          دوست عزیزم
          از اردیبهشت قرار نیست واردات آزاد بشه و سامانه ثبت سفارش خودرو قرار نیست باز بشه
          پس چند ماه هم طول نمی کشه تا خودروهای مدل ۲۰۲۲ وارد بشن

          موافقم ۱۶
          مخالفم ۵
        2. زیزیگولو

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (3045 ديدگاه)

          بله آقای اشتری تو خبرای بالاترم تو کامنتم نوشتم که متاسفانه داستان واردات خودرو شده ماجرای یه بوم و دو هوا !!!! …… چی بگم!؟؟ به هر حال امیدوارم که این اتفاق بیوفته

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۱
  4. افشار

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (475 ديدگاه)

    در خوب بودن همه محصولای تویوتا هیچ شکی وجود نداره اما در پنجاه درصد محصولاتشان از نظر زیبایی بدنه و دکوراسیون داخل کابین زیاد خوب کار نمیکنن و اما کره ایها در این مورد خیلی عالی عمل میکنن

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲۷
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (338 ديدگاه)

      وقتی از نزدیک و همزمان دوتا ماشین کره‌ای و ژاپنی همکلاس رو بینین، متوجه می شین مواد داخل کابین یک مدل ژاپنی خیلی بهتره
      مثلا سانتافه و راو۴ یا کمری و سوناتا از نظر کیفیت کابین اصلا مشابه نیستن. البته اینها تجربه من از ماشین های داخل ایران هست، شاید مدل های جدید کره ای که من ندیدم خیلی بهتر شده باشن

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۶
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (6912 ديدگاه)

        جناب اشتری
        تمام مخاطبان پدال تا از خودروها استفاده نکنند و آن‌ها را لَمس نکنند ، متوجه نمیشوند و دیدشان نسبت به تمام خودروها چشمی هست !

        مطمئناً کسی که روزگاری ایرانی و چینی سوار میشده و بعدها کره‌ای سوار شده باشه میتونه بفهمه که کره‌ای‌ها عالی هستند و کسانی که کره‌ای سوار بودند و سپس ژاپنی سوار شدند میتوانند بفهمند ژاپنی‌ها چقدر متفاوت و عالی هستند و همینطور نقطه‌ی آخر خودروها در ایران که اگر بحث استهلاکی را بگذاریم کنار به آلمانی‌ها میرسیم که سلطان بی‌چون و چرایِ خودروسازی هستند که از کره و ژاپن بالاتر هستند ( البته به جز لکسوس که به جرئت میگم حتی از آلمانی‌ها در بحث ماندگاری متریال بالاتر و باکیفیت‌تر هستند و میشه آن را در کارکردهای بالای ES و LX و RX نگاه کرد و درک کرد ) !

        اما وقتی به وضعیت ایران نگاه میکنیم به یک نتیجه میرسیم که داشتن چه خودرویی میتونه قابل قبول باشه و آن هم ژاپنی و بخصوص تویوتا هست !

        تنها تویوتاست که میتونه در شرایط کشوری ما دوام بیاره با استهلاک پائین و ماندگاری بالای قطعات که متاسفانه همین هم شده دست مایه‌ی یه مشت نامردِ حرام‌خور برای کیلومتر کم کردن که تشخیصش راحت نباشه و امروزه شما کمتر محصول تویوتا را میبینید که کیلومتر کم نکرده باشه !

        موافقم ۲۰
        مخالفم ۹
        1. افشار

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (475 ديدگاه)

          بنده هیچوقت ماشین چینی سوار نشدم ولی کره ای و ژاپنی تا دلت بخواد سوار شدم و در خیابانها هم که کره ای و ژاپنی به وفور ویده میشه ، اول بخوان ببین چی نوشتم بعد اعتراض کن

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۱۰
      2. افشار

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (475 ديدگاه)

        سلام ، منظور بنده کیفت و دوام و مواد بکار رفته نبود ، منظورم بیشتر دکوراسیون و زیبایی داخل کابین بود

        موافقم ۹
        مخالفم ۱۳
  5. rezarsnewphone

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (72 ديدگاه)

    خیلی عالیه اما کاش یه grmn بدن رو موتور ۲ لیتر توربو. برای رقابت با a45 s amg یا حتی موتور ۲.۵ لیتری توربو اما با اونم رقابت کنند 🌹❤️

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
  6. [email protected]!n

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2126 ديدگاه)

    کرولای پرفورمنس ساختن اونوقت برای سوپرا آویزون بی ام و شدن نمی فهمم دلیل اینکارشونو.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳
  7. ارین صاحب جمعی

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (733 ديدگاه)

    این فسقلی خیلی بامزس .

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  8. meysam

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2865 ديدگاه)

    ترکیب یه انجین ۳ سیلندر سبک
    با گیربکس دستی و ۲ دف واقعا عالیه
    این انجین ۳ سیلندر تویوتا خیلی پتانسیل داره

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲
  9. meysam

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2865 ديدگاه)

    آکیو تویودا رو دیدین تو کلیپ؟
    همیشه در روند توسعه مدلهای مسابقه‌ای خودش هم میشینه پشت فرمون
    بشدت عشق ماشینه

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱
  10. Jdm باز

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (880 ديدگاه)

    طراحی جذاب
    سیصد اسب قدرت
    دو دیفرانسیل
    گیربکس دستی
    چه شود…
    من که عاشقش شدم بینظیرهههههههه

    موافقم ۸
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا