سوباروهیوندای

درگ کره و ژاپن: هیوندای الانترا N در برابر سوبارو WRX

تا همین چند سال پیش کسی به مقایسه سوبارو WRX با هیوندای الانترا فکر نمی کرد. یکی تاریخچه ای غنی از ارائه سواری چهار چرخ محرک و توربوی هیجان انگیز در مسیرهای آسفالت و بیراهه ها دارد در حالی که تاریخچه دیگری معمولا با شرکت های اجاره خودرو گره خورده است. اما دوستان زمانه عوض شده است! حالا هیوندای الانترا N تولید شده است که از قدرت ۲۷۶ اسب بخاری و بدنه ای نسبتا سبک وزن سود می برد. سیستم تعلیق و فرمان این خودرو بازنگری شده است و اگرچه قدرت تولیدی همچنان به چرخ های جلو فرستاده می شود اما الانترا N بطور سورپرایز کننده ای یک سدان اسپرت و خوب است.

سوبارو WRX 2022 جدید نیز قدرت ۲۷۱ اسبی دارد و چند کیلوگرمی سنگین تر از رقیب است که دلیلش سیستم چهار چرخ محرک دوست داشتنی این خودرو است. الانترا از گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه استفاده می کند در حالی که سوبارو به گیربکس CVT مجهز شده است. البته خودرویی که در تصاویر مشاهده می کنید از گیربکس ۶ سرعته دستی سود می برد. اوضاع روی کاغذ تقریبا برابر بنظر می رسد اما چسبندگی سیستم چهار چرخ محرک سوبارو در نهایت حرف اول را خواهد زد، اینطور نیست؟ اگر فقط یک درگ ساده برگزار می شد شاید این حرف درست بود اما مسابقه دو خودرو شامل ترمز دستی پس از مسافت ۴۰۰ متر و چرخش ۱۸۰ درجه و بازگشتن به خط استارت است. با این تفاسیر شاید الانترا N هم شانسی برای پیروزی داشته باشد.

در واقع الانترا قطعا شانس پیروزی را دارد. دو مسابقه برگزار می شود و در اولی الانترا N استارت بسیار بدی دارد و سوبارو زودتر از خط ۴۰۰ متر عبور می کند اما این پیشتازی در زمان ترمز گرفتن و چرخش کم رنگ تر می شود و در نهایت الانترا N بصورت دراماتیکی جلوتر از سوبارو WRX به خط پایان می رسد و لانچ افتضاح خود را جبران می کند.

در مسابقه دوم راننده ها عوض می شوند و این بار الانترا N استارت بسیار بهتری دارد. احتمالا می توانید باقی مسابقه را حدس بزنید. این بار هیوندای در تمامی بخش ها از جمله مسافت ۴۰۰ متر برنده می شود. ظاهرا نبود سیستم چهار چرخ محرک مشکلی برای هیوندای ایجاد نمی کند. حالا بنظر می رسد طرفداران سوبارو باید منتظر WRX STI جدید بمانند تا به بقیه بفهمانند کت تن کیست. اوه یادمان رفت بگوییم که سوبارو نسل جدید STI را تولید نخواهد کرد. بله تصمیم عجیبی است!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    از دیر ایام از سوبارو خوشم میومد ولی این نسل رو بخاطر طراحیش دوس ندارم
    از طرفی هم الانترا هم خوشگله و تو فنی حرفی برای گفتن داره
    اصن فکرشو نمیکردم یه روزی بگم که بین سوبارو و هیوندای، هیوندای رو انتخاب کردم.

    موافقم 22
    مخالفم 18
    1. محمدهادی

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2142 ديدگاه)

      دیگه هیوندا با سابقه یی که تو رقابتهای رالی جهانی بدست آورده،اون هیوندای اداری و ماشین اجاره یی نیست!
      باید گفت داره صاحب سبک میشه در هیجان و قابلیت های اسپرتی،اونم با رگ و ریشه هایی کره یی!
      اینم نتیجش
      البته که سوبارو خیلی دست و پای این نسل رو درمقابل رقباش بسته
      یادمه ایمپرزاهای دبلیو آر ایکس همین سالهای نه چندان دور براحتی قدرتهای بالای ۳۳۰ اسب بخاری با کلی قابلیت های گرفته شده از مسابقات رالی تولید میکرد!!
      واقعا این سوبارو چش شده؟!

      موافقم 9
      مخالفم 4
  2. Kato

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (449 ديدگاه)

    چرته

    مسابقه دریفت آن هم مسافت طولانی بذارید تا بگم کت تن کیه

    موافقم 15
    مخالفم 20
    1. Raptor

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (107 ديدگاه)

      فعلا تو فیلم مشخصه ما کت تن کیه،اذیت نکن خودتو

      موافقم 18
      مخالفم 16
  3. آرم@ن

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (183 ديدگاه)

    بی دلیل بهترین خودروی سال نشد پارسال النترا،بخش N هیوندای هم داره به بهترین شکل ممکن پیشرفت میکنه و خودشو نشون میده،واقعا قابل تقدیره.توی مدت ٢ سال اینطور عالی نتیجه گرفتن.بخش پرفورمنس واقعا سخته
    طبق گفته تست کننده ها همه چی توی النترا بهتر از سوبارو هست

    موافقم 24
    مخالفم 21
    1. datsun

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (3496 ديدگاه)

      مثلا این نسخه پرفورمنسه اوردن با نسخه پایه مقایسه کردن و یه تیتر زرد از پدال گرامی، کلی هم ذوق میکنی ،نسخه پرفورمنس wrx میشد sti یه مدل وحشی که تو نسلهای قبل ببینی معنی نسخه پرفورمنس رو درک میکنی نه مثل n که تازه میتونه با مدلهای پایه رقابت کنه.

      موافقم 23
      مخالفم 10
      1. آرم@ن

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (183 ديدگاه)

        أولًا اگه این فیلم اینقدر دردناک بود من معذرت میخوام
        دوما که النترا n لاین دقیقا تو رنج قیمتی wrx هست پس با این مقایسه میشه نه با sti سوما که مدل N لاین کاملا با مدل های فول پاور رقبا مثل مزدا ٣ و سیویک و نیسان سنترا و غیره در یک رده قدرت هست میتونی بری چک کنی،اون مدل sti هست که قدرتش بیش از حد این کلاس هست،در نتیجه فروش پایین تری داره و قیمت بالاتر
        بخش N هیوندا هم تو این ٢ سال نظر خیلی از کارشناس هارو به خودش جلب کرده و جاهای مختلف کاندید شده،اینجا هم که هر دو نفر که ماشین هارو تست کردن گفتن همه جوره النترا بهتر هست،تو عکساشو دیدی اونا سوارش شدن
        درضمن همه میدونن ک نسل جدید wrx جای دفاع نداره

        موافقم 13
        مخالفم 16
      2. محمدهادی

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2142 ديدگاه)

        اصن انگار سوبارو بعد از تولید BRZ
        عمدا قابلیت های اسپرتی سدان خانوادگیشو پایین آورد تا فروش ماشین اسپرتیش تحت شعاع سدان خانوادگی محبوبش قرار نگیره!
        وگرنه این چه اوضاعیه برا ایمپرزا درست کرده؟
        ظعیف تر از نسلهای قبلی خودش
        ایمپرزاتا حریف یل و قلدر همیشگی میتسوبیشی لنسرهیا اوو بودن
        چه تو مسابقات جهانی رالی
        چه تو خیابونا
        سوبارو از دستت عجیب شاکیم

        موافقم 5
        مخالفم 1
      3. Amir Machine

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        بنظرم باید قبول کرد که WRX تو این نسل اصلا مطابق انتظارات عمل نکرده و طرفداراشو ناامید کرد
        تو این ماشین نسخه پایه و غیر پایه معنی نداره، WRX کلا یه سدان پرفورمنسه و باید با سدان‌های پرفورمنس مقایسه بشه، نسخه پایه به مدلی مثل سیویک با موتور 2 لیتری 158 اسبی میگن نه این
        الانترا N و WRX کاملا هم‌سطح هم دیگه هستن، هردو حدود 270 اسب قدرت و 30 هزار دلار قیمت دارن
        نسخه STI هم رقیب ماشینایی مثل گلف R و سیویک تایپ R بود که متاسفانه دیگه تو این نسل خبری ازش نخواهد بود و اینم یه ناامیدی بزرگ دیگه از سوباروئه

        موافقم 3
        مخالفم 1
    2. محمدهادی

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2142 ديدگاه)

      با اینکه اصلا از دیدن هیوندایی که بشدت رگه های اسپرتی خالص داره خوشحال نمیشم و منو بهم میریزه ولی این پیشرفت شونو باید قبول کرد و با کمال ناراحتی پذیرفت
      البته ژاپنیا با نسخه های جی آر تویوتا و خودروهای اسپرتی خالص هوندا میزنن هیوندارو له و لورده میکنن!
      اعصابمو خورد میکنه این پیگیر بودن کره یی ها

      موافقم 4
      مخالفم 4
  4. AMANTE

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    از نظر عملکرد هر کدوم به سبک خودشون عالی هستن، ولی در مورد ظاهر باید بگم هیچکدوم زیبا نیستن.
    من باشم سراغ هیچکدوم نمیرم و ترجیح میدم یک Golf یا Civic یا حتی G70 از جنسیس رو بخرم.

    موافقم 5
    مخالفم 3
  5. 제네시스

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (402 ديدگاه)

    انتخاب من الانترا 😻

    خخخخ

    موافقم 15
    مخالفم 14
  6. Moon

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (176 ديدگاه)

    واقعیت این که هیچوقت برند های اقتصادی برام جذاب نبودن (تویوتا،هوندا،نیسان،کیا،هیوندا،فورد،شورولت) حتی با برند های لوکسشونم (لکسوس و اکورا و اینفینینتی و جنسیس و لینکولن ) هم حال نکردم فقط یه برند از بین اینا نظرم رو جلب کرده همیشه اونم کادیلاک بوده چون ذاتش واقعا با بقیه فرق داشته یه امریکایی لوکس واقعی بوده ، من واقعا نمی تونم درک کنم چجوری نوید میاد واسه ژاپنی های اکونومی (که حتی مدل های لوکسشونم همون اکونومی ها هستند با چرم و چوب اضافه) یقه جر میده حتی تو دوستان کره ای فن سایت هم این موضوع هست تا یه یه فراخوان از هر طرف میاد فقط کم مونده از پشت سیستمشون هم رو گاز بگیرن ( این ها رو گفتم بهتون تا به اینجا برسم : شما که میاید کری بخونید حداقل بیاید در مورد بنز و بی ام و و ائودی و پورشه و فراری و … کری بخونید که حداقل رو ماشین یه فکری شده باشه یه مهندسی دقیق پشتش باشه نه 4 تا برندی که فقط به فکر تولید انبوه با کمترین هزینه ممکن هستند )

    موافقم 3
    مخالفم 29
    1. AMANTE

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1855 ديدگاه)

      حرف خودتون از روی تعصب به برندهای گرونه، همین برند های گرون که میگی بعضی ها شون مدل های نه چندان خوب هم دارن که یجورایی میشه گفت برای سود ساخته شدن.
      برند های اقتصادی ساز یا بهتر برندهایی که ماشین هایی برای عامه مردم میسازن هم همینجوری یک ماشین نمیسازن که فقط فروش بره کلی فکر و ایده و… پشت اش هست.

      موافقم 16
      مخالفم 1
      1. محمدهادی

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2142 ديدگاه)

        الان دیگه نمیشه به این برنا گفت اقتصادی ساز
        چون الان هم پورشش هم فراریش دست به ساخت اتق های کراس اوور یا حتی استیشن زدن
        و هم این برندها دست به ساخت خودروهای تجملاتی و لوکس!
        اصن خعلی اوضا خیته

        موافقم 2
        مخالفم 0
  7. reza342

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    انتخاب هیچکدام. فقط نسل قبل ایمپرزا wrx sti

    موافقم 10
    مخالفم 3
  8. Moon

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (176 ديدگاه)

    یه بی ام و سری 2 یا cla یا A3 به این دوتا ترجیح میدم

    موافقم 3
    مخالفم 10
  9. Clean energy (صیانت!)

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    چرا من احساس میکنم اون راننده عینکیه یکم نوبه؟
    اون مرده سن بالاتره به نظرم راننده بهتری بود

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. M.Kkarimi

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (860 ديدگاه)

      یکم چیه طرف خیلی نوب بود 😂
      ولی یکی از مزایای درگ هاشون دقیقا همینه که راننده ها رو هم عوض میکنن تا بررسی به دور از خطاهای انسانی باشه… الان اون جوونه هر دو دفعه با تعویض دنده های بد و لانچ بد تر از اون باعث عقب افتادن ماشینش شد …

      موافقم 8
      مخالفم 0
      1. Clean energy (صیانت!)

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        واقعا
        رفت پشت هر کدوم لانچاش نابود بود:|

        موافقم 4
        مخالفم 1
  10. احمدرضا

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (877 ديدگاه)

    سوبارو رو خیلی دوست دارم
    واقعا برند بی حاشیه و کار بلدی هستش

    موافقم 5
    مخالفم 5
  11. ارین صاحب جمعی

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    چقدر شبیه سوسکه این النترا

    موافقم 9
    مخالفم 9
    1. شهاب

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (251 ديدگاه)

      بنده خدا گیرت نمیاد سوار بشی بعد همچین حرفی میزنی !؟ از قدیم گفتن گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف ، پیف بو میده !

      موافقم 9
      مخالفم 11
      1. محمدهادی

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2142 ديدگاه)

        چه ربطی داره؟
        مگه دستمون مثلا به سوبارو میرسه؟!

        موافقم 3
        مخالفم 3
      2. ارین صاحب جمعی

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1074 ديدگاه)

        من گیرمم بیاد هیچ وقت سوار این نمیشم ادم میزاره روش لکسوس میخره بی ام و ام پاور می‌خره همچین میگه دستت بهش نمیرسه انگار bmw m5cs را مدنظر داره

        موافقم 2
        مخالفم 5
    2. پیام

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1555 ديدگاه)

      اونی که سوسکه یه ماشین دیگست 😂😂😂

      موافقم 5
      مخالفم 4
    3. شهاب

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (251 ديدگاه)

      فعلاً که النترا زد سوبارو را سوسک کرد رفت😂😂

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. ارین صاحب جمعی

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1074 ديدگاه)

        چرا شما انقدر مسائلو تو هم میپیچین منظورم طراحی جلوش بود یک جوریه جلوش چراغ رفته تو جلوپنجرع

        موافقم 0
        مخالفم 4
  12. ARMAN

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (325 ديدگاه)

    نسل قبلی WRX خیلی بهتر بود
    ولی این نسل…….

    موافقم 3
    مخالفم 1
  13. meysam

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    خاک بر سرت سوبارو
    از کجا رسیدی به کجا
    انقدر درجا زدن اصلا قابل توجیه نیست
    تو برقیها که حتی از شرکتهای نوپای چینی هم عقبتره و دست به دامن تویوتا شده
    اینم از پرفورمنس
    البته نمیگم همیشه باید بهترین باشه خب رقبا هم مطمئنا تلاش میکنن
    اما تو این نسل واقعا اونطور که باید تلاش نکرد
    انگار می خاست با کمترین هزینه سر و ته قضیه رو هم بیاره

    موافقم 16
    مخالفم 2
  14. mos

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (715 ديدگاه)

    WRX جدید از هر نظر در حد این نام و افتخاراتی که در نسل های گذشته داشته نیست اما من هنوز به اون سوسک زشت ترجیحش میدم.
    موتور ۲ لیتری توربو کیا هیوندای به یاتا.قان زدن و روغن‌ریزی معروفه و همین سال قبل ۱۳۰ هزار تا فراخوان بابت این موضوع دادن، برای ماشین اسپورت که موتورش تحت فشاره و حتی ممکنه تیون بشه این موضوع اصلا قابل قبول نیست.

    موافقم 6
    مخالفم 14
    1. Raptor

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (107 ديدگاه)

      ناراحت نکن خودتو 😂 فیلم خفنی بود

      موافقم 5
      مخالفم 1
  15. پیام

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1555 ديدگاه)

    الان یه عده میان میگن هیوندای پول داده 😂😂😂😂

    موافقم 12
    مخالفم 4
  16. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    من هیچکدومو انتخاب نمیکنم ، سوبارو اصلا ماشین جالبی نشده و بهتر بود مثل لنسر از صحنه کنار میرفت تا اینطوری برگرده اونم بدون نسخه قویتر ، النترا هم ماشین خوبیه ولی بازم بهترین انتخاب نیست ، انتخابم مزدا۳ توربو ، کرولا gr و سیویک si هست

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      و صد البته گلف

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. کوبیده

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1114 ديدگاه)

      نظر منم مزدا 3 هست

      موافقم 0
      مخالفم 1
  17. mm-yarlou

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (234 ديدگاه)

    چرا ژاپنی ها با خوباشون مثل لنسر wrx یا خود سوپرا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. Jdm باز

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    ژاپنی ها چرا از بین میبرن ابروی نام های بزرگشون رو؟؟؟؟؟
    نمونش هم که مشخصه همین سوبارو و تویوتا سوپرا
    با توجه با دعوای کره ای فن ها و ژاپنی فن ها ترجیح میدم چیزی در مورد نتیجه نگم تا کامنت بارون نشم

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا