ویدئویی که اخیراً منتشر شده، فناوری پیشرفتهترمیم ترکهای جاده در سوئد را به نمایش میگذارد. در این ویدیو، یک کامیون اسکانیا با تجهیزات مدرن، فرآیند ترمیم ترکهای جاده را با دقت و کارایی بالا انجام میدهد.
یکی از مشکلاتی که برای آسفالت جادهها پیش میآید، ترک خوردن بهمرور زمان است. رفع این مشکل که میتواند روی کیفیت سواری خودروها تأثیر منفی بگذارد، با آسفالت مجدد ممکن است که اقدامی هزینهبر خواهد بود. حال اما سوئدیها برای رفع ترکهای جاده فناوری جالبی را ابداع کردهاند. در ویدئویی که بهتازگی منتشر شده، کامیون اسکانیا را نشان میدهد که با استفاده از فناوری پیشرفته، ترکهای جاده را ترمیم میکند. این کامیون که بخشی از تلاشهای سوئد برای حفظ ایمنی جادهها است، با تجهیزات تخصصی ترکها را شناسایی و ترمیم میکند.
فرآیند ترمیم شامل پر کردن ترکها با مواد مقاوم و صاف کردن سطح جاده است که ایمنی و دوام آن را افزایش میدهد. سوئد در سال ۲۰۲۱ حدود ۱.۲ میلیارد یورو برای نگهداری زیرساختهای جادهای هزینه کرده است که نشاندهنده تعهد این کشور به حفظ شبکه حملونقل است. این سرمایهگذاری، همراه با فناوریهای پیشرفته مانند ترمیم ترکهای آسفالت، کارایی تعمیرات جادهای را بهبود میبخشد. همچنین، سوئد از راهحلهای نوآورانه برای جلوگیری از بروز ترکهای آسفالت استفاده میکند که دوام زیرساختها را افزایش میدهد.
Souls_Master
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴این بدرد جاده های مملکت ما نمیخوره.کار ما از ترک گذشته
رسول زهرائی رئوف
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴اِ مگه سوئد یک کشور فوق پیشرفته و لاکچری نیست که یه آسفالت می کنن تا پنجاه سال ضمانت داره مگه اینا هم آسفالت شون ترک میخوره
خود تحقیری هیچ مرزی نمیشناسد
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴همین ویدیو مربوط به ترمیم اسفالت بعد ار ۵۰ سال هست
KOP
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴بشنو و باور نکن. ماندگاری 100 درصدی در بازه 50 ساله وجود ندارد. و طبیعی هست، آسفالت مثل هرمحصول مصنوعی دیگه به مرور فرسوده و نیاز به تعمیر دارد. بخصوص شمال که تغییرات دما بسیار زیاد است و استفاده از مواد مختلف برای جلوگیری از لغزندگی در یخبندان مرسوم است که سرعت فرسایش را بیشتر میکند .
مهرداد
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴آسفالت برای 51 سال پیش بوده الان ترمیم کردن.
داداش من ظهر میرم مهمونی شب برگردم خونه با ماشین از رو مانعی پریدم که تازه با غیر به ارتفاع نیم متر کار گذاشتن بدون رنگ و تابلو و علامت. اگه برای شما پیش نیومده حتما تو خارج از ایران زندگی میکنی.
اینجا بیشتر ترک ها و خرابی ها دستی ایجاد میشه.
سوشیانت
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ما خودمون رو تحقیر نمیکنیم منظورمون اونایی که باعث بوجود اومون این وضع شدن
KOP
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴دوست من کیفیت آسفالت و اجرا در ایران از اروپا پایینتره، اما در حقیقت در اروپا نیز آسفالت با عمر بسیار طولانی وجود نداره و بسته به شرایط طبیعی نیاز به نگهداری مستمر داره و البته بسته به کشور کیفیت جاده ها متفاوت هست و همه جا صد رد صد یک دست و عالی نیست. بارندگی شدید تغییرات دمایی بخصوص در شمال اروپا که یخبندان و به طبع اون استفاده از نمک شن و مواد ضد یخ روی آسفالت وجود داره باعث فرسایش زودرس میشه. به همین دلیل همیشه ترک هست و همیشه در حال ترمیم هستند.
دوستانی که فکر میکنند تمام معابر در کشورهای ثروتمند اروپا بدون نقص هست ، با حقیقت همخوانی ندارد.
کشورهای شرقی اروپا کلا یه سطح پایینتر هستند.
مصطفی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴واکنش جاده های جنوب و جنوب غرب تهران
جدی میفرمایید؟..🤣
آریا
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴جوری ترمیم کرد که انگار از نو آسفالت کردن
اینجا هم اینقدر پینه داره که با رولزرویس فانتوم هم همه چاله ها رو حس مکنی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴الهی شهرداری فداتون بشه
net
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴یکی از علتهایی که ماشین های لوکس امریکایی و لوکس اروپایی و ژاپنی و کره ای حیفه بیاد به کشورهای جهان سوم و فقیر و عقب افتاده خاورمیانه به غیر از ۶ کشور ثروتمند عربی (عربستان کویت امارات قطر بحرین عمان) نبود جاده پهن و آسفالت با کیفیت هست
net
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ویرایش
و نبود اسفالت با کیفیت هست
net
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴چقدر پیش بینی و کامنت های من دقیق هست. در نمایشگاه کامیون شیراز یک تریلی ولوو اف اچ نیوفیس مدل ۲۰۲۴ رنگ قرمز مالکش ۵ میلیارد تیون کرده بود و با مالکش مصاحبه کردند گفت بخاطر جاده های خراب ایران دلم نمیاد باهاش بار ببرم و باهاش بار نمیبرم. کامنت های قبل من یادتونه چقدر میگفتم حیفه ماشین های لوکس اروپایی وارد ایران بشه
بهاری
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ما توی کشور همه مصالح آسفالت رو در اختیار داریم اما علم درست کار کردن رو نداریم و احتمالا دزدی در کار مانع پیشرفتمون شده
بهداد
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴این دستگاه بیاد ایران تا برسه به اولین جاده برای ترمیم، جلوبندی خودش خراب میشه
اکبر
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴مرحله اول پاشیدن قیر بود و در مرحله بعد ، سندبلاست کردن تا کل منافظ پوشیده شود .
علی
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴حداقل خوبه کاربری بنام” اکبر “درخصوص مراحل ومتریال احتمالی مصرفی نوشت.
توخبرکه اشاره ای بهشون نشد. صرفا یه کلیپ بدون جزئیات.
رامین
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴با توجه به این فیلم ساختن این دستگاه در کشور قابل انجام می باشد. ولی مشکل اصلی آسالتهای کشور تا نود درصد از زیر سازی بسیار نامناسب است،جهت مثال آسفالت موجود در شهرکها و جاده منتهی به نیروگاه بوشهر مربوط به پنجاه سال پیش و توسط یک شرکت ایرانی و با نظارت آلمانی ها بوده که هنوز با کیفیت و قابل استفاده است،نمونه دوم آسفالت داخلی پایگاه هوایی و دریایی بوشهر که مربوط به سال پنجاه است،شرکتهای تسا و هدیش)اگر درست نوشته باشم( پیمانکار ساخت بوده اند