تکنولوژیویدئو کلیپ

فناوری جالب‌ ترمیم ترک‌ آسفالت جاده در سوئد

ویدئویی که اخیراً منتشر شده، فناوری پیشرفته‌ترمیم ترک‌های جاده در سوئد را به نمایش می‌گذارد. در این ویدیو، یک کامیون اسکانیا با تجهیزات مدرن، فرآیند ترمیم ترک‌های جاده را با دقت و کارایی بالا انجام می‌دهد.

یکی از مشکلاتی که برای آسفالت جاده‌ها پیش می‌آید، ترک خوردن به‌مرور زمان است. رفع این مشکل که می‌تواند روی کیفیت سواری خودروها تأثیر منفی بگذارد، با آسفالت مجدد ممکن است که اقدامی هزینه‌بر خواهد بود. حال اما سوئدی‌ها برای رفع ترک‌های جاده فناوری جالبی را ابداع کرده‌اند. در ویدئویی که به‌تازگی منتشر شده، کامیون اسکانیا را نشان می‌دهد که با استفاده از فناوری پیشرفته، ترک‌های جاده را ترمیم می‌کند. این کامیون که بخشی از تلاش‌های سوئد برای حفظ ایمنی جاده‌ها است، با تجهیزات تخصصی ترک‌ها را شناسایی و ترمیم می‌کند.

فرآیند ترمیم شامل پر کردن ترک‌ها با مواد مقاوم و صاف کردن سطح جاده است که ایمنی و دوام آن را افزایش می‌دهد. سوئد در سال ۲۰۲۱ حدود ۱.۲ میلیارد یورو برای نگهداری زیرساخت‌های جاده‌ای هزینه کرده است که نشان‌دهنده تعهد این کشور به حفظ شبکه حمل‌ونقل است. این سرمایه‌گذاری، همراه با فناوری‌های پیشرفته مانند ترمیم ترک‌های آسفالت، کارایی تعمیرات جاده‌ای را بهبود می‌بخشد. همچنین، سوئد از راه‌حل‌های نوآورانه برای جلوگیری از بروز ترک‌های آسفالت استفاده می‌کند که دوام زیرساخت‌ها را افزایش می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۵۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. Souls_Master

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (208 ديدگاه)

    این بدرد جاده های مملکت ما نمیخوره.کار ما از ترک گذشته

    موافقم 162
    مخالفم 19
    1. رسول زهرائی رئوف

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اِ مگه سوئد یک کشور فوق پیشرفته و لاکچری نیست که یه آسفالت می کنن تا پنجاه سال ضمانت داره مگه اینا هم آسفالت شون ترک میخوره
      خود تحقیری هیچ مرزی نمیشناسد

      موافقم 51
      مخالفم 215
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (3530 ديدگاه)

        همین ویدیو مربوط به ترمیم اسفالت بعد ار ۵۰ سال هست

        موافقم 168
        مخالفم 29
        1. KOP

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (111 ديدگاه)

          بشنو و باور نکن. ماندگاری 100 درصدی در بازه 50 ساله وجود ندارد. و طبیعی هست، آسفالت مثل هرمحصول مصنوعی دیگه به مرور فرسوده و نیاز به تعمیر دارد. بخصوص شمال که تغییرات دما بسیار زیاد است و استفاده از مواد مختلف برای جلوگیری از لغزندگی در یخبندان مرسوم است که سرعت فرسایش را بیشتر میکند .

          موافقم 62
          مخالفم 6
        2. ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          اشتباه به عرضتان رسانده اند آسفالت های اون کشور ها هم ۵۰ سال دوام نمیاره تخریب فیزیکی شامل سایش نفوذ آب و یخ زدگی همه جا هست پس ماندگاری ۵۰ سال یا جوکه یا خالی بندی این روش ترمیم هم هیچ تفاوتی با ۱۰۰ سال پیش نداره دو مرحله قیر داغ پاشید بعدش یک مرحله سنک دانه اولین آسفالت ها همینجوری اجرا می‌شد روش های نوین آسفالت و ترمیم تو اروپا نیست همین بغل دبی اجرا شده اسمش آسفالت پلیمری هست دست بر قضا میدونم باورش براتون سخته تو ایران هم اجرا شده.

          موافقم 36
          مخالفم 27
      2. مهرداد

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (3 ديدگاه)

        آسفالت برای 51 سال پیش بوده الان ترمیم کردن.
        داداش من ظهر میرم مهمونی شب برگردم خونه با ماشین از رو مانعی پریدم که تازه با غیر به ارتفاع نیم متر کار گذاشتن بدون رنگ و تابلو و علامت. اگه برای شما پیش نیومده حتما تو خارج از ایران زندگی می‌کنی.
        اینجا بیشتر ترک ها و خرابی ها دستی ایجاد میشه.

        موافقم 93
        مخالفم 7
      3. سوشیانت

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (389 ديدگاه)

        ما خودمون رو تحقیر نمیکنیم منظورمون اونایی که باعث بوجود اومون این وضع شدن

        موافقم 62
        مخالفم 4
      4. KOP

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (111 ديدگاه)

        دوست من کیفیت آسفالت و اجرا در ایران از اروپا پایینتره، اما در حقیقت در اروپا نیز آسفالت با عمر بسیار طولانی وجود نداره و بسته به شرایط طبیعی نیاز به نگهداری مستمر داره و البته بسته به کشور کیفیت جاده ها متفاوت هست و همه جا صد رد صد یک دست و عالی نیست. بارندگی شدید تغییرات دمایی بخصوص در شمال اروپا که یخبندان و به طبع اون استفاده از نمک شن و مواد ضد یخ روی آسفالت وجود داره باعث فرسایش زودرس میشه. به همین دلیل همیشه ترک هست و همیشه در حال ترمیم هستند.
        دوستانی که فکر میکنند تمام معابر در کشورهای ثروتمند اروپا بدون نقص هست ، با حقیقت همخوانی ندارد.
        کشورهای شرقی اروپا کلا یه سطح پایینتر هستند.

        موافقم 36
        مخالفم 2
        1. سوشیانت

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (389 ديدگاه)

          هیچ جا بی ایراد نیست اما اگر منطقی بخوایم فکر کنیم به طور کلی اونجا خیلی بهتره

          موافقم 46
          مخالفم 5
      5. رامین

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (351 ديدگاه)

        بله ترک میخوره ولی زیر ساخت جاده اگه اصولی انجام بشه مثل جاده های ما ماشین شبیه کشتی بالا پایین نمیشه جاده هایی در ایران وجود داره که قبل از انقلاب و کار انگلیس یا آمریکایی‌ها هستش به خداوندی خدا قسم من که بیست سال از اون مسیر در دهه پنجاه و شصت و هفتاد تردد داشتم کوچکترین مشکلی پیدا نکرد خود تحقیر نیستیم ولی وقتی میبینی که توی این مملکت دزدی واسه عده ای گردن کلفت آزاد و گاها با پاداش هست حالت گرفته میشه قیر در داخل آسفالت کمتر از نصف استفاده میشه بجاش رنگ مشکی میریزن کم کاری در نظارت و مهندسی انجام میشه و نتیجه ای که بار میاد یه جاده پر از چاله و چوله بالا پایین هست نتیجه هزینه چند برابری بر روی خودرو و خانواده و تصادفات و کشته شدن افراد و ضرر های بیمه و کشور البته شماها نمی‌خواهید واقعیات را متوجه بشید چون نون دونیتون به خطر میفته

        موافقم 54
        مخالفم 4
        1. محمود

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          در تایید حرف شما جاده تربت حیدریه تا نهبندان را قبل از انقلاب یک شرکت ایتالیایی اجرا کرد من پدرم راننده‌ی کامیون بود تو سی سال نه چاله‌ای نه ترکی ندیدم.در عوض جاده‌ی شاهرود تا سبزوار توی این مدت حداقل ۱۰ بار بازسازی شد . باز هم دست انداز داره.

          موافقم 23
          مخالفم 2
        2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (3530 ديدگاه)

          چند روز پیش جاده تاکستان به ابهر استان زنجان بودم
          واژه مناسبی برای توصیف فاجعه پیدا نمی‌کنم
          وسط جاده گودال‌هایی بود به عمق نیم متر و ابعاد یک ماشین

          موافقم 30
          مخالفم 1
      6. ...

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ایکاش لااقل بیکار بودن حد مرز میشناخت که کمتر امسالی مثل شمارو در فضای مجازی میدیم :)

        موافقم 5
        مخالفم 1
      7. Sevlan

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (67 ديدگاه)

        میبینم به پدال و… هم نفوذ کردین، تحقیر رو اونایی بوجود آوردن که الان سرکارن و یه دم فارغ از گندزدن نیستن، پس یه جوری صحبت نکن انگار مملکت ارث پ. د. ر. ت. ه، هرکی هر چی گفته راجع به مشکلات این کشور حق گفته، واضح و عریان هست همه چی!!!!

        موافقم 16
      8. باربد

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        چون هوا سرده و اکثر ماه های سال برف میباره، باعث میشه که آسفالت ها خراب بشه و هر سال بخشهایی که خراب میشه رو ترمیم میکننند

        موافقم 1
        مخالفم 1
      9. مرتضی

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اصلا خودت متوجه شدی چی گفتی چه ربطی به بحث خود تحقیری داره، کوه ها هم با اون عظمتشون فرسایش پیدا میکنن از بین میرن بحث یک چیز دیگه س، اینکه مدیریت دارند و مشکلی هرجا پیش میاد با مدیریت منطقی مشکل رو حلش میکنن و بهانه نمیارند، لطفاً قبل کامنت گذاشتن یک مقدار تحقیق و تفکر کنید، ممنون!

      10. سیدمحمود حسینی

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        خود تحقیرین که همتون دیسلایک کردین دیگه
        مگه دروغ میگه

        موافقم 0
        مخالفم 1
      11. مسعود

        ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        چقدربیکارهستندکه باذره بین افتادن دنبال ترک وسوراخ روی اسفالت.بیان ایران ترک وشکاف روبهتون نشون بدم.ایران کشوری بابالاترین درامد.باکمترین وناچیزترین خدمات.

  2. مصطفی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (145 ديدگاه)

    واکنش جاده های جنوب و جنوب غرب تهران
    جدی میفرمایید؟..🤣

    موافقم 69
    مخالفم 8
  3. آریا

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (316 ديدگاه)

    جوری ترمیم کرد که انگار از نو آسفالت کردن
    اینجا هم اینقدر پینه داره که با رولزرویس فانتوم هم همه چاله ها رو حس مکنی

    موافقم 82
    مخالفم 8
    1. ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      الهی شهرداری فداتون بشه

      موافقم 68
      مخالفم 8
  4. net

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (3995 ديدگاه)

    یکی از علتهایی که ماشین های لوکس امریکایی و لوکس اروپایی و ژاپنی و کره ای حیفه بیاد به کشورهای جهان سوم و فقیر و عقب افتاده خاورمیانه به غیر از ۶ کشور ثروتمند عربی (عربستان کویت امارات قطر بحرین عمان) نبود جاده پهن و آسفالت با کیفیت هست

    موافقم 67
    مخالفم 34
    1. net

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (3995 ديدگاه)

      ویرایش
      و نبود اسفالت با کیفیت هست

      موافقم 22
      مخالفم 8
    2. net

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (3995 ديدگاه)

      چقدر پیش بینی و کامنت های من دقیق هست. در نمایشگاه کامیون شیراز یک تریلی ولوو اف اچ نیوفیس مدل ۲۰۲۴ رنگ قرمز مالکش ۵ میلیارد تیون کرده بود و با مالکش مصاحبه کردند گفت بخاطر جاده های خراب ایران دلم نمیاد باهاش بار ببرم و باهاش بار نمیبرم. کامنت های قبل من یادتونه چقدر میگفتم حیفه ماشین های لوکس اروپایی وارد ایران بشه

      موافقم 39
      مخالفم 11
      1. net

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (3995 ديدگاه)

        جالب بود صحبتش میگفت حیفه این تریلی لوکس اروپایی روی اسفالت های ایران حرکت کند

        موافقم 18
        مخالفم 2
  5. بهاری

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ما توی کشور همه مصالح آسفالت رو در اختیار داریم اما علم درست کار کردن رو نداریم و احتمالا دزدی در کار مانع پیشرفتمون شده

    موافقم 60
    مخالفم 2
  6. بهداد

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این دستگاه بیاد ایران تا برسه به اولین جاده برای ترمیم، جلوبندی خودش خراب میشه

    موافقم 68
    مخالفم 5
    1. Cehx

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (505 ديدگاه)

      وایی دهنت سرویس 😂

      موافقم 13
      مخالفم 4
  7. اکبر

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مرحله اول پاشیدن قیر بود و در مرحله بعد ، سندبلاست کردن تا کل منافظ پوشیده شود .

    موافقم 34
    مخالفم 4
  8. علی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حداقل خوبه کاربری بنام” اکبر “درخصوص مراحل ومتریال احتمالی مصرفی نوشت.
    توخبرکه اشاره ای بهشون نشد. صرفا یه کلیپ بدون جزئیات.

    موافقم 21
    مخالفم 1
  9. رامین

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با توجه به این فیلم ساختن این دستگاه در کشور قابل انجام می باشد. ولی مشکل اصلی آسالتهای کشور تا نود درصد از زیر سازی بسیار نامناسب است،جهت مثال آسفالت موجود در شهرکها و جاده منتهی به نیروگاه بوشهر مربوط به پنجاه سال پیش و توسط یک شرکت ایرانی و با نظارت آلمانی ها بوده که هنوز با کیفیت و قابل استفاده است،نمونه دوم آسفالت داخلی پایگاه هوایی و دریایی بوشهر که مربوط به سال پنجاه است،شرکت‌های تسا و هدیش)اگر درست نوشته باشم( پیمانکار ساخت بوده اند

    موافقم 19
    مخالفم 2
  10. mha

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    و اینک ماست مالی نوین😂

    موافقم 7
    مخالفم 4
  11. حسین نورمحمدی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بیچارگی آسفالت تو ایران تاحدزیادی گردن بی نظمی بین آسفالت کننده و ادارات دیگه است..میکنن وصله میزنند میکنن وصله میزنن..میکنن ول میکنن میرن سال بعد یادشون نمیااد!!چند نفر اعتراض میکنن تا بیان باز همون وصله ای که میخواستن سال پیش بزننو بزنن😄😭

  12. شاهان

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    جاده سیرجان بندرعباس با این حجم تردد ماشین سنگین سال به سال خرابتر میشه و کسی هم رسیدگی نمیکنه،
    لاین سبقت که کامل توسط کامیون ها بستس، از بس اون یکی لاین افتضاح
    شب که باشه که دیگه هیچ، جلوبندی داغون ترکیدگی لاستیک به علت افتادن تو چاله، چاله نها چاااااله
    مخصوصا سیرجان تا حاجی آباد، حاجی آباد بندرعباس بهتره،

    موافقم 12
  13. شاهان

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    هر چند وقت هم اگه آسفالت ترمیم بشه، بی فایدس بعد از مدت کوتاهی بدتر از قبل میشه، مسئولین حق دارن بی خیال باشن،تو این جاده ها که رانندگی نمیکنن،
    من اگه قدرت داشتم اول وزیر راه رو می‌فرستادم تو این جادها با ماشین رانندگی کنه بعد ایرادات را برطرف کنه

  14. علی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام تمامی نظرها محترم می‌باشند ولی ، بحث کلی در جاده سازی آسفالت نیست بلکه زیر سازی آن هستش بطور مثال آسفالتی که پنجاه سال ضمانت داره موجود میباشد البته با زیر سازی بتن مصلح .آسفالت فقط نقش یه رو کش رو برای جلوگیری گیری از لیز خوردن ماشین ها و چسبندگی بهتر لاستیک به زمین و در آخر دیر تر آسیب دیدن زیر سازی جاده به کار می برند. البته نوع آسفالت اروپا و آمریکا با آسفالت ایران بسیار متفاوت هست . در کشورهای آسیایی مثل ژاپن که داخل زیر سازی ها از یکسری سنسورهایی استفاده میشه که در زمان حرکت ماشین های سواری ارتعاش ایجاد شده رو می‌توانند به الکتریسیته تبدیل کنند . در آلمان در زیر سازی بعضی از جاده ها دارند لوازم شارژ وای وافی اتومبیل های برقی نصب می کنند که در زمان حرکت ماشین ها بتوانند شارژ بشوند و تا دلتون بخواد از این چیزها . بنابراین بحث اصلا خود تحقیری نیست بلکه مدیریت منابع و زمان هست که ما رو به یکی از بدترین و اسراف کار ترین کشورهای دنیا مبدل کرده ، در کشورهای جهان اول برای ساخت هر چیزی تا چند کاربری با بازده بالا نداشته باشه حتی یک درخت هم از ریشه در نمی‌آورند ولی اینجا به راحتی تمام برای بعضی از جاده هایی که اصلا توجیه اقتصادی 50درصد ی هم نداره همینطور پول بیت‌المال رو هدر میکنند . بحث همینه مدیریت نادرست منابع و اسراف حداکثری. بازم بنده رو بخاطر پر حرفی عفو نمایید.

    موافقم 21
    مخالفم 2
    1. مهدی

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      چه با حوصله توضیح دادی علی جان

    2. عبدالله

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      مسلح نه مصلح

      1. مهدی جعفری راد

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        افرین به تو…دیکته رو از پایه یه دور هم نه دوسه دور بنظرم طی طریق کن…مصلح😅

  15. ایوب

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    این وسیله برای اسفالت اونجا خوبه که تو صدکیلومتر ممکنه یه ترک سی سانتی باریک پیدا بشه نه تو ایران که کل پهنای جاده تا کیلومترها خرابه یعنی احتیاج به بازسازی کامل داره

  16. ناشناس

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چرا فقط اینا رو میگید .کشور ما هم یه همدانی آسفالتی ساخته که خودش خودشو ترمیم میکنه .این بگو که خیلی بهتره و دیگه احتیاج به آوردن تجهیزات نیست .ولی آیا ازش حمایت هم میکنن ؟

    موافقم 5
    مخالفم 2
  17. jk

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چقد یاد کارایی که مسئولین میکنن میفتم بابا دمت گرم نمیخواد ترک اینجوری پر کنن چاله داریم یه متر وسط جاده برونشهری بعد ده متر اونور تر همون چاله ها با آسفالت مانع درست کردن خدا نابودتون کنه به جا مانع آسفالتو میریختی تو همون چاله

  18. محمدعلی خضری

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این دستگاه ماله آلمان هست و اونم شهر دوسلدورف هست

  19. احسان

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینکه بلوپچره تو ایران هم هست

  20. شهرام قربانی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باز تو کشور اونا یکی هست که ایرادات جاده هاشون رو برطرف کنه تو کشور ما این ایرادات رو میزارن برا نسل بعد

  21. ج.م

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یک بار از جاده جمال آباد به پیشوا استفاده کنید خودتون ترجیح میدهید از شانه خاکی استفاده کنید تا جاده آسفالت هر سال هم مسعولین منطقه بودجه می گیرند و برای تیم خودشون ماشین های شاسی بلند میخرن البته چند تا چراغ هم وسط بلوار زدن برای توجیه مخارج

  22. ناشناس

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این موارد بیشتر باید مورد توجه شهرداری‌ها باشه و دنبالش برن ، متاسفانه اکثرشون دنبال سیاسی بازی و باند بازی هستند و مردم هزینه های واقعا گزاف جلوبندی میدن
    من قبل عید بدلیل عدم کفاف حقوق رفتم اسنپ کار کردم بعد عید تقریبا بیش از اونکه کار کرده بودم خرج جلوبندی و کمک فنر و.. کردم
    واقعا آدم نمیدونه چرا ما اینطوری شدیم هیچی سر جاش نیست

  23. علی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اونی که فرمود خود تحقیری ،هیچ بنی بشری بدش از آب و خاک و وطن مادر پدری خودش نمیاد و کشور خوب باعث غرور آدم میشه و کشور غارتگر باعث عقده آدم به عرض برسانم به والله تو منطقه ما یک رادار داریم که زمان شاه انگلیسی ها جاده اون را درست کردند سی و پنج کیلومتر هست همه اش پیچ چون کوهستانی و جنگلی است به خدا هنوز که هنوز است فقط آسفالت زمان شاه یک ذره خراب نشده حتی آسفالتی که با کامیون جک زدند کنار جاده و میگن چون این آسفالت از نظر مهندسان استاندارد نبوده ریختند کنار جاده بعد از پنجاه سال انگار تازه ریخته شده و انگار فولاد است و هنوز سر سوزنی ازش ک خراش برنداشته تازه این آسفالت ایراد داشته که کنار جاده ریختنش و آسفالت جاده هنوز بعد از ۵۰ سال نیاز به تعمییر ندارد تازه منطقه بسیار سرد و برفی هم هست در زمان شاه مهندسان با یک دستگاه فشار سنج آسفالت درست شده را آزمایش میکردند اگر کم کاری شده یا نشست داشته باشد به هیچ وجه تحویل نمی‌گرفتند چون وجدان کاری داشتند اما حقیقتا هیچ وجدانی در کار نیست و دیگر جاده ها ی ساخت الان سالی یکبار نیاز به تعمییر دارند حالا حق میدهید که این خود تحقیری نیست آگاهی است به مسولین دلسوز با وجدان نماز شب خوان خداترس

  24. عبدالله

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اتوبان قم کاشان برید ببینید چه خبره ، شکاف نیست دیگه چاه و چاله به اندازه یک ماشینه . انتقاد از اوضاع خراب و فاجعه بار برخی جاده ها و مقایسه با کشورهای منظم که اتفاقا ثروت‌های طبیعی مثل ما ندارند ، خودتحقیری نیست بلکه انتقاد از برخی مسئولین بی عمل است که بدهکار و مشغول ضمه مردم هستند. آقایان ماله کش بر کثافات حرف نزنید سنگین ترید

  25. ناشناس

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این فناوری جدید نیست این قیرپاشی و سیمان پاشیه

  26. علی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایران هم این تکنولوژی را داره ولی کارکردش اینجوریه که دوتا کار گر تو کمپرسی با بیل آسفالت 3 روز قبل را می‌پاشند تو جاده وبا تایر همون ماشین صاف و میکوبن ویک ساعت بعد چاله خالی میشه
    در ضمن این کار با هزینه هنگفتی انجام میشه

  27. محمد

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پس چی بگیم از جنوب کشور خوزستان، همه چی داره ولی همه چی نداره،اگه وضعیت جاده ها رو ببینین فک میکنید جنگه و بمباران شدن جاده ها

  28. احسان ولی‌پور

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کاملا مشخصه این ویدئو به هوش مصنوعی داده شده و ازش خواسته براش متن تولید کنه، کاملا بوی هوش مصنوعی رو حس میکنم

  29. Mustang

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (52 ديدگاه)

    چقدر باحاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا