تکنولوژی

فناوری جالب‌ ترمیم ترک‌ آسفالت جاده در سوئد

ویدئویی که اخیراً منتشر شده، فناوری پیشرفته‌ترمیم ترک‌های جاده در سوئد را به نمایش می‌گذارد. در این ویدیو، یک کامیون اسکانیا با تجهیزات مدرن، فرآیند ترمیم ترک‌های جاده را با دقت و کارایی بالا انجام می‌دهد.

یکی از مشکلاتی که برای آسفالت جاده‌ها پیش می‌آید، ترک خوردن به‌مرور زمان است. رفع این مشکل که می‌تواند روی کیفیت سواری خودروها تأثیر منفی بگذارد، با آسفالت مجدد ممکن است که اقدامی هزینه‌بر خواهد بود. حال اما سوئدی‌ها برای رفع ترک‌های جاده فناوری جالبی را ابداع کرده‌اند. در ویدئویی که به‌تازگی منتشر شده، کامیون اسکانیا را نشان می‌دهد که با استفاده از فناوری پیشرفته، ترک‌های جاده را ترمیم می‌کند. این کامیون که بخشی از تلاش‌های سوئد برای حفظ ایمنی جاده‌ها است، با تجهیزات تخصصی ترک‌ها را شناسایی و ترمیم می‌کند.

فرآیند ترمیم شامل پر کردن ترک‌ها با مواد مقاوم و صاف کردن سطح جاده است که ایمنی و دوام آن را افزایش می‌دهد. سوئد در سال ۲۰۲۱ حدود ۱.۲ میلیارد یورو برای نگهداری زیرساخت‌های جاده‌ای هزینه کرده است که نشان‌دهنده تعهد این کشور به حفظ شبکه حمل‌ونقل است. این سرمایه‌گذاری، همراه با فناوری‌های پیشرفته مانند ترمیم ترک‌های آسفالت، کارایی تعمیرات جاده‌ای را بهبود می‌بخشد. همچنین، سوئد از راه‌حل‌های نوآورانه برای جلوگیری از بروز ترک‌های آسفالت استفاده می‌کند که دوام زیرساخت‌ها را افزایش می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Souls_Master

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (198 ديدگاه)

    این بدرد جاده های مملکت ما نمیخوره.کار ما از ترک گذشته

    موافقم 59
    مخالفم 10
    1. رسول زهرائی رئوف

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اِ مگه سوئد یک کشور فوق پیشرفته و لاکچری نیست که یه آسفالت می کنن تا پنجاه سال ضمانت داره مگه اینا هم آسفالت شون ترک میخوره
      خود تحقیری هیچ مرزی نمیشناسد

      موافقم 18
      مخالفم 41
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (3373 ديدگاه)

        همین ویدیو مربوط به ترمیم اسفالت بعد ار ۵۰ سال هست

        موافقم 25
        مخالفم 8
        1. KOP

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (62 ديدگاه)

          بشنو و باور نکن. ماندگاری 100 درصدی در بازه 50 ساله وجود ندارد. و طبیعی هست، آسفالت مثل هرمحصول مصنوعی دیگه به مرور فرسوده و نیاز به تعمیر دارد. بخصوص شمال که تغییرات دما بسیار زیاد است و استفاده از مواد مختلف برای جلوگیری از لغزندگی در یخبندان مرسوم است که سرعت فرسایش را بیشتر میکند .

      2. مهرداد

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (3 ديدگاه)

        آسفالت برای 51 سال پیش بوده الان ترمیم کردن.
        داداش من ظهر میرم مهمونی شب برگردم خونه با ماشین از رو مانعی پریدم که تازه با غیر به ارتفاع نیم متر کار گذاشتن بدون رنگ و تابلو و علامت. اگه برای شما پیش نیومده حتما تو خارج از ایران زندگی می‌کنی.
        اینجا بیشتر ترک ها و خرابی ها دستی ایجاد میشه.

        موافقم 17
        مخالفم 1
      3. سوشیانت

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (69 ديدگاه)

        ما خودمون رو تحقیر نمیکنیم منظورمون اونایی که باعث بوجود اومون این وضع شدن

        موافقم 3
        مخالفم 3
      4. KOP

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (62 ديدگاه)

        دوست من کیفیت آسفالت و اجرا در ایران از اروپا پایینتره، اما در حقیقت در اروپا نیز آسفالت با عمر بسیار طولانی وجود نداره و بسته به شرایط طبیعی نیاز به نگهداری مستمر داره و البته بسته به کشور کیفیت جاده ها متفاوت هست و همه جا صد رد صد یک دست و عالی نیست. بارندگی شدید تغییرات دمایی بخصوص در شمال اروپا که یخبندان و به طبع اون استفاده از نمک شن و مواد ضد یخ روی آسفالت وجود داره باعث فرسایش زودرس میشه. به همین دلیل همیشه ترک هست و همیشه در حال ترمیم هستند.
        دوستانی که فکر میکنند تمام معابر در کشورهای ثروتمند اروپا بدون نقص هست ، با حقیقت همخوانی ندارد.
        کشورهای شرقی اروپا کلا یه سطح پایینتر هستند.

  2. مصطفی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (141 ديدگاه)

    واکنش جاده های جنوب و جنوب غرب تهران
    جدی میفرمایید؟..🤣

    موافقم 36
    مخالفم 5
  3. آریا

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (288 ديدگاه)

    جوری ترمیم کرد که انگار از نو آسفالت کردن
    اینجا هم اینقدر پینه داره که با رولزرویس فانتوم هم همه چاله ها رو حس مکنی

    موافقم 46
    مخالفم 6
    1. ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (6163 ديدگاه)

      الهی شهرداری فداتون بشه

      موافقم 33
      مخالفم 5
  4. net

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (3842 ديدگاه)

    یکی از علتهایی که ماشین های لوکس امریکایی و لوکس اروپایی و ژاپنی و کره ای حیفه بیاد به کشورهای جهان سوم و فقیر و عقب افتاده خاورمیانه به غیر از ۶ کشور ثروتمند عربی (عربستان کویت امارات قطر بحرین عمان) نبود جاده پهن و آسفالت با کیفیت هست

    موافقم 29
    مخالفم 18
    1. net

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (3842 ديدگاه)

      ویرایش
      و نبود اسفالت با کیفیت هست

      موافقم 5
      مخالفم 5
    2. net

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (3842 ديدگاه)

      چقدر پیش بینی و کامنت های من دقیق هست. در نمایشگاه کامیون شیراز یک تریلی ولوو اف اچ نیوفیس مدل ۲۰۲۴ رنگ قرمز مالکش ۵ میلیارد تیون کرده بود و با مالکش مصاحبه کردند گفت بخاطر جاده های خراب ایران دلم نمیاد باهاش بار ببرم و باهاش بار نمیبرم. کامنت های قبل من یادتونه چقدر میگفتم حیفه ماشین های لوکس اروپایی وارد ایران بشه

      موافقم 11
      مخالفم 4
  5. بهاری

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما توی کشور همه مصالح آسفالت رو در اختیار داریم اما علم درست کار کردن رو نداریم و احتمالا دزدی در کار مانع پیشرفتمون شده

    موافقم 18
    مخالفم 1
  6. بهداد

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این دستگاه بیاد ایران تا برسه به اولین جاده برای ترمیم، جلوبندی خودش خراب میشه

    موافقم 16
    مخالفم 2
  7. اکبر

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مرحله اول پاشیدن قیر بود و در مرحله بعد ، سندبلاست کردن تا کل منافظ پوشیده شود .

    موافقم 8
    مخالفم 1
  8. علی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حداقل خوبه کاربری بنام” اکبر “درخصوص مراحل ومتریال احتمالی مصرفی نوشت.
    توخبرکه اشاره ای بهشون نشد. صرفا یه کلیپ بدون جزئیات.

  9. رامین

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با توجه به این فیلم ساختن این دستگاه در کشور قابل انجام می باشد. ولی مشکل اصلی آسالتهای کشور تا نود درصد از زیر سازی بسیار نامناسب است،جهت مثال آسفالت موجود در شهرکها و جاده منتهی به نیروگاه بوشهر مربوط به پنجاه سال پیش و توسط یک شرکت ایرانی و با نظارت آلمانی ها بوده که هنوز با کیفیت و قابل استفاده است،نمونه دوم آسفالت داخلی پایگاه هوایی و دریایی بوشهر که مربوط به سال پنجاه است،شرکت‌های تسا و هدیش)اگر درست نوشته باشم( پیمانکار ساخت بوده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا