تسلا

راننده تسلا در پرونده قتل عمد متهم شده است

دادستان‌های آمریکایی پرونده‌ی قتل عمدی را علیه راننده‌ای که از خودروی الکتریکی تسلا مجهز به سیستم رانندگی نیمه خودران اتوپایلوت استفاده می‌کرد، تشکیل داده‌اند که تسلا را نیز متهم می‌کند.


دادستان‌های کالیفرنیا پرونده‌ای شامل دو فقره قتل عمد توسط یک وسیله نقلیه را علیه راننده تسلا مجهز به اتوپایلوت (Autopilot) که در سال ۲۰۱۹ از چراغ قرمز عبور کرده و با خودروی دیگری برخورد کرد و دو نفر را کشت، تشکیل داده‌اند.

به گزارش اتوبلاگ، به نظر می‌رسد راننده این خودرو که از سیستم رانندگی نیمه خودران استفاده می‌کرد، اولین فردی باشد که در ایالات متحده به دلیل تصادف مرگبار متهم به جنایت شده است. دادستان‌های شهرستان لس آنجلس این اتهامات را در ماه اکتبر مطرح کردند، اما این اتهامات تنها هفته گذشته منتشر شد.

کوین جورج عزیز ریاد، راننده ۲۷ ساله این خودرو الکتریکی تسلا خود را بی‌گناه دانسته است. ریاد، راننده سرویس لیموزین، تا زمانی که پرونده در جریان باشد با قرار وثیقه در آزادی به سر می‌برد.

استفاده نادرست از اتوپایلوت که می‌تواند فرمان، سرعت و ترمز را کنترل کند، در موارد متعددی رخ داده و موضوع تحقیقات توسط دو آژانس فدرال است. ثبت اتهامات در تصادف کالیفرنیا می‌تواند به رانندگانی که از سیستم هایی مانند اتوپایلوت استفاده می‌کنند، بقبولاند که نمی‌توانند برای کنترل وسایل نقلیه خودران به آن‌ها اعتماد کنند.

اتهامات جنایی اولین باری نیست که شامل یک سیستم رانندگی خودران می‌شود، اما اولین موردی است که یک فناوری رانندگی پرکاربرد را شامل شده است. مقامات آریزونا در سال ۲۰۲۰ پرونده قتل از روی سهل‌انگاری را علیه راننده‌ای که اوبر برای شرکت در آزمایش یک وسیله نقلیه کاملاً خودران در جاده‌های عمومی استخدام کرده بود، تشکیل دادند. در این حادثه، خودروی شاسی‌بلند اوبر با راننده پشتیبان انسانی، با یک عابر پیاده برخورد کرد و کشته شد.

درمقابل، اتوپایلوت و سایر سیستم‌های کمک راننده به‌طور گسترده در جاده‌های سراسر جهان استفاده می‌شوند. تخمین زده می‌شود که ۷۶۵،۰۰۰ وسیله نقلیه تسلا تنها در ایالات متحده به اتوپایلوت مجهز شده‌اند.

تسلا خودروی الکتریکی / Tesla Electric Car

در تصادف اخیر، پلیس گفت که یک دستگاه تسلا مدل S با سرعت زیادی در حال حرکت بود و از بزرگراه خارج شد و در گاردنا حومه لس آنجلس از چراغ قرمز عبور کرد و در تاریخ ۲۹ دسامبر ۲۰۱۹ در یک تقاطع با یک دستگاه هوندا سیویک برخورد کرد. ژیلبرتو آلکازار لوپز و ماریا گوادالوپ نیوس لوپز، دو نفری که در هوندا سیویک بودند، در صحنه جان باختند. ریاد و یک زن در خودروی برقی تسلا با جراحات غیر قابل تهدید در بیمارستان بستری شدند.

در اسناد اتهام کیفری از اتوپایلوت خبری نیست. اما اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه که بازرسانی را برای بررسی تصادف فرستاده بود، هفته گذشته تأیید کرد که اتوپایلوت تسلا در زمان تصادف استفاده می‌شده است.

وکیل مدافع ریاد هفته گذشته به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداد و دفتر دادستان ناحیه لس آنجلس از بحث درباره این پرونده خودداری کرد. جلسه مقدماتی ریاد برای ۲۳ فوریه تعیین شده است.

NHTSA و هیئت ملی ایمنی حمل‌ونقل (NTSB) در حال بررسی سوء استفاده گسترده از اتوپایلوت توسط رانندگان هستند؛ اعتماد بیش از حد و بی‌توجهی رانندگان به‌عنوان مقصر و دلیل اصلی تصادفات متعدد، از جمله موارد مرگبار شناخته شده است. در گزارش تصادف، NTSB سوء استفاده از آن را به‌عنوان «رضایتمندی خودکار» یاد کرد. این آژانس گفت در تصادفی که در سال ۲۰۱۸ در کالور سیتی کالیفرنیا رخ داد، یک دستگاه تسلا با ماشین آتش نشانی برخورد کرد. در این تصادف، طراحی سیستم اتوپایلوت به راننده اجازه داد تا از وظیفه رانندگی شانه خالی کند، ولی در آن تصادف به کسی آسیبی نرسید.

در ماه مه گذشته، مردی در کالیفرنیا که روی صندلی عقب قرار داشت و با تسلای خود در حال حرکت در بزرگراه بود، دستگیر شد. پس از این‌که مأموران متوجه شدند که کسی پشت فرمان خودرو نبود، خودرو را متوقف کرده و راننده را دستگیر کردند.

تسلاهایی که از اتوپایلوت استفاده می‌کردند، به مانع بزرگراه یا تریلرهای تراکتوری که در حال عبور از جاده‌ها بودند نیز برخورد کرده‌اند. NHTSA از سال ۲۰۱۶ تیم‌های تحقیقاتی را به ۲۶ سانحه اعزام کرده که در آن اتوپایلوت دخیل بوده است و حداقل ۱۱ مورد آن‌ها کشته شده‌اند.

پیام‌هایی برای دریافت نظر از سوی تسلا، که بخش روابط رسانه‌ای خود را منحل کرده، ارسال شده است. از زمان شروع تصادفات اتوپایلوت، تسلا نرم‌افزار اتوپایلوت را به‌روزرسانی کرده است تا سوء استفاده از آن را برای رانندگان سخت‌تر کند. همچنین سعی شده است توانایی اتوپایلوت برای شناسایی وسایل نقلیه اضطراری (آمبولانس و ماشین آتش نشانی) بهبود یابد.

شرکت تسلا اعلام کرده است که اتوپایلوت و سیستم پیچیده‌تر «Full Self-Driving» نمی‌توانند خودشان رانندگی کنند و رانندگان باید توجه داشته باشند و در هر زمان آماده واکنش باشند. خودرانی کامل توسط صدها مالک تسلا در جاده‌های عمومی در ایالات متحده آزمایش می‌شود.

برایانت واکر اسمیت، استاد حقوق دانشگاه کارولینای جنوبی که خودروهای خودران را مطالعه می‌کند، در این زمینه گفت:

این اولین موردی در ایالات متحده است که در آن اتهامات جنایی جدی در تصادفی مرگبار شامل سیستم کمک راننده نیمه خودران ثبت شده است. اگر معلوم شود که تسلا فناوری خطرناکی را در جاده‌ها قرار داده است، این شرکت می‌تواند از نظر جنایی، مدنی یا اخلاقی مقصر باشد.

دونالد اسلاویک، وکیلی در کلرادو است که به‌عنوان مشاور دعاوی مربوط به فناوری خودرو، از جمله بسیاری از پرونده‌های حقوقی علیه تسلا حضور داشته است. اسلاویک گفت که از اتهامات جنایتکارانه قبلی در پرونده‌ای علیه یک راننده آمریکایی که از فناوری رانندگی نیمه خودران درگیر در یک تصادف مرگبار استفاده می‌کرده، بی‌اطلاع است.

خانواده لوپز و نیوس لوپز از تسلا و ریاد در دعاوی جداگانه شکایت کرده‌اند. آن‌ها مدعی سهل‌انگاری ریاد شده‌اند و تسلا را به فروش خودروهای معیوب که می‌توانند به‌طور ناگهانی شتاب بگیرند و فاقد سیستم ترمز اضطراری خودکار مؤثر هستند، متهم کرده‌اند. آزمایش مشترکی برای اواسط سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است.

خانواده لوپز در اسناد دادگاه ادعا می‌کنند که خودرو به‌طور ناگهانی و ناخواسته به سرعت بیش از حد، ناایمن و غیرقابل کنترل رسید. خانواده نیوس لوپز همچنین تأکید می‌کنند که ریاد راننده‌ای ناامن بود و با چند تخلف در کارنامه‌اش، نمی‌توانست تسلا را با عملکرد بالا کنترل کند.

NHTSA به‌طور جداگانه در حال بررسی ده‌ها تصادف است که در آن خودروی تسلا مجهز به اتوپایلوت با چند وسیله نقلیه اضطراری پارک شده برخورد کرد. در تصادفات تحت بررسی حداقل ۱۷ نفر مجروح و یک نفر کشته شدند.

در پاسخ به سوالی درباره اتهامات قتل عمد علیه ریاد، این آژانس بیانیه‌ای صادر کرد و گفت:

هیچ وسیله نقلیه‌ای در بازار وجود ندارد که بتواند خودش رانندگی کند. هر خودرویی چه از سیستم نیمه خودران استفاده کند یا نه، باید راننده انسانی همیشه برای کنترل شرایط در کابین حضور داشته باشد.

NHTSA اضافه کرد که تمام قوانین ایالتی، رانندگان انسانی را مسئول کارکرد وسایل نقلیه خود می‌داند. به گفته‌ی این آژانس، اگرچه سیستم‌های رانندگی خودران می‌توانند به رانندگان برای جلوگیری از تصادفات کمک کنند، این فناوری باید مسئولانه استفاده شود.

رافائلا واسکوئز، راننده خودروی آزمایشی خودران اوبر، پس از این‌که با شاسی‌بلند خود در سال ۲۰۱۸ با عابر پیاده‌ای در حومه شهر فینیکس برخورد کرد، در سال ۲۰۲۰ به قتل ناشی از سهل‌انگاری متهم شد. واسکوئز اعتراف کرد که بی‌گناه است. دادستان‌های آریزونا از طرح اتهام جنایی علیه اوبر خودداری کردند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ابوالقاسم اسلامی

هنرآموز مکانیک خودرو ، مترجم و نویسنده

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (4128 ديدگاه)

    خدا رحمتشون کنه

    خیلی سخته ماشینتو بذاری رو حالت اتو پایلت

    سوسیس بشینی تو ماشینت فلافل کتلت پهن شده تحویل بشی

    موافقم 36
    مخالفم 11
    1. A ... She just reminds Me of love ... A

      ۳۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      الان میاد میگه چون ارزش سهام تسلا بالاتر هست پس هم ماشین بهتری هست هم ماشین امن تری هست نسبت به بنز و بی ام و 😂
      خدایی کسی که استدلال اش اینطوری باشه سر از ماشین درمیاره؟!
      قضاوت با شما!

      موافقم 30
      مخالفم 12
  2. بهزاد

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2540 ديدگاه)

    در کل وضع قوانین واضح و روشن در این مورد الزامیست و شرکت ها را از تبلیغات و نام هایی که باعث میشه راننده فکر کنه خودروش خودرانه ممنوع کنند.
    حرکت ایمن بین دو خط و ترمز اضطراری که اسمش خودران نیست و اگر بار حقوقی برای شرکت سازنده ایجاد نشه تا سالها این اتفاقات خواهد افتاد.

    موافقم 21
    مخالفم 30
    1. shayan

      ۳۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      کل جاپن و اون DOYODA که فنشی ۱۰۰ سال دیگه به خودران تسلا نمیرسن الکی زور نزن اینجا خودران فعال نبوده و کنترل بدست راننده بوده

      موافقم 44
      مخالفم 51
      1. A ... She just reminds Me of love ... A

        ۳۰ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (276 ديدگاه)

        شایان معلومه صد سال دیگه به سیستم آدم کُش تسلا نمیرسند اینکه شکی دَرِش نیست چرا ناراحت میشی؟

        موافقم 20
        مخالفم 11
      2. Hamid

        ۳۰ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        ژایان ژویل؟!

        موافقم 18
        مخالفم 17
        1. شایان

          ۳۰ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (65 ديدگاه)

          سلام، داش حمید من خیلی وقته کامنت نذاشتم تو سایت و نخواهم گذاشت، اینم صرفا دارم مینویسم سوتفاهمی پیش نیاد
          ایشون ظاهرا فیک منو زده…
          نمی‌دونم به شوخی بوده یا جدی یا هر چیزی ولی این دوستمون من نیستم و فیکه خلاصه…
          بااجازه

          موافقم 9
          مخالفم 2
        2. Hamid

          ۱ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          عه دایی رضا دیشو گفته بود تو نیستی …
          شک کردم
          چون تو به ژاپن میگی جاپن همیشه …
          در ضمن ندیدم اینقدر تند و چشم بسته حرف بزنی دا …

      3. ارین صاحب جمعی

        ۳۰ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1103 ديدگاه)

        میدونم فشار رو شماست خودتو اذیت نکن دیگه از یک آدم *** مثل ماسک نمیشه توقع دیگه ای داشت

        موافقم 17
        مخالفم 28
      4. بهزاد

        ۳۰ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2540 ديدگاه)

        کل جاپن فدای یک تار موت داداش چرا جوش میاری؟
        اگر مستنداتی داری که خودران فعال نبوده برو دادگاه ثابت کن.
        اونجا حق وکالت بسیار بالاست و میتونی پول خوبی در بیاری اما با طرفداری از ایلان ماسک و تسلا حتی پول یک روز استفاده از برق را بهت نمیدن و این خربزه آبه.

        موافقم 20
        مخالفم 24
      5. سامورایی | 武士 | قاتل تسلا

        ۱ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (750 ديدگاه)

        ژاپن فقط کافیه اراده کنه

        تا کلا یه چیزی بسازه

        علاوه بر رانندگی

        پرواز هم بکنه

        پس در حوالی ما ژاپنی ها حرف از تسلا نزن

        راستی یه نکته

        دوستان پدالی عزیز

        فداتون بشم که هر چی خواستم جواب این اقا رو بدم شما نظرمو پاک کردین

        در حالی که بقیه هم تند حرف زدن ولی مال اونارو پاک نکردی

        نکن زشته پدال

        میدونم ژاپنی دوس نداری تسلا دوس داری

        موافقم 9
        مخالفم 11
        1. مردیم از خوشی

          ۱ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1441 ديدگاه)

          می‌دونم ژاپنی دوست نداری تسلا دوست داری !

          دلفین ها هم پرواز میکنند و مسولین ایران هم قیمت ها را به بهترین شکل کنترل میکنند

          علت پا.ک شدن کامنت هات اینه همش توهین و تمسخر و فاقد اندکی مطلب سالم

          موافقم 7
          مخالفم 1
        2. سامورایی | 武士 | قاتل تسلا

          ۱ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (750 ديدگاه)

          اقای مردیم از خوشی

          اولن نمیر از خوشی چون برای ما عزیزید

          دومن مثل خود شما رفتار کردم

          شماییکه روی تسلا حساسی من روی جاپن حساسم!

          و پدال هم کم کم اره نشون میده با من خصومت شخصی داره

          یا شایدم عاشق تسلاس

          الانم میدونم این نظر رو پاک میکنه ولی به هر حال!

          من نظرات قبلیم واقعن توهینی توش نبود!!!

          موافقم 3
          مخالفم 2
      6. جناب ایکس

        ۱ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        چطور مک لارن که خیلی جوون تر از خیلی شرکتای دیگه هست تو خیلی از زمینه ها به سوپر اسپورت ها رسیده!
        شما یه آدم معمولی پشت گوشی یا مانیتوری مث همه ی ما! حالا میای میگی تویوتا نمیتونه برسه! باشه، شما یه تنه از همه شرکت تویوتا با اون همه کارمند و کارشناس و مهندس و طراح بهتری،(غیب گویی و پیشگویی تو سایت داره زیاد میشه)

        موافقم 7
        مخالفم 1
  3. R@m!n

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    -قدرت ویران گر رسانه و اعتماد احمقانه اکثریت مردم دنیا
    -دروغ های کمپانی های بزرگ در هر حوزه (همه نه فقط تسلا) بخصوص سیستم های کمک راننده و ماله کشیدن رو این دروغ ها با پول و حمایت های دولتی

    دو موضوعی که موتوره محرک جامعه جهانی هست در هر تفکر و سیستمی.

    این قضایا نه تازه شروع شده و نه تموم میشه. تو هر دوره از تاریخم بوده و فقط یه عده بی خبر از همه جا قربانی دروغ ها و اراجیفه صاحبان قدرت شدن. از رسوایی کوروت کوویر و رشوه های مرسدس و دیزل گیت و تاکاتا در گذشته تا الان و داستان FSD و خودران سطح 3و4و5 و بهونه محیط زیست و الا ماشالا.
    این کمپانی ها هیچ وقت منحل یا متضرر نمی شن صرفا به طور مقطعی میرن یه گوشه به کاره بدشون فکر می کنن و دوباره با همون قدرت رسانه و مردم تحت کنترل این سیاست حافظه ها ریست شده و همه چیز مثله روز اول میشه.

    موافقم 20
    مخالفم 5
  4. Moon

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (58 ديدگاه)

    باید در کارخونه ی تسلا تخته بشه باور کنید اگه این لگن هایی رو که تسلا به عنوان یه برند امریکایی میسازه یه برند چینی می ساخت الان همه میگفتن چینی دیگه اشغال اشغال ! ولی چون امریکایی کسی بهش چیزی نمیگه . جالبه این برند بورسی خودش رو لوکس هم میدونه و خودش رو با مرسدس و بی ام و هم مقایسه می کنه ماسک فقط یه حرافه ماسک دفعه ی آخر هم به دستمال ۱۹ دلاری اپل گیر داده بود و می گفت بیاین از سوت ۵۰ دلاری من خرید کنید این بهتر از اون ! مردک عقده ی دیده شدن داره ماشیناش نه کیفیت داره نه قیمت درست و حسابی داره نه با ماشین های تمام الکتریکی میشه مقایشون کرد ( تایکان Turbo Sو RS E-Torn GT) فقط زرنگ هی با ماشین های درونسوز درگ میزاره اتوپایلتش هم هی کشته و مجروح میده و پروژه هاش هم یکی پس از دیگری شکست می خورن

    موافقم 22
    مخالفم 16
    1. جناب ایکس

      ۱ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 5
      مخالفم 2
  5. کافر مقدس

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    اخبار در موردتسلا رو مرور کنید یکی از یکی زرد تر

    از خانم چینی تا اون مهندسایی که تو جهان اول نمیخواستن اسمشون فاش بشه تا چند مورد دیگه که خیلیها خبر زرد از اب دراومدن

    * اگر معلوم شود که تسلا فناوری خطرناکی را در جاده‌ها قرار داده است، این شرکت می‌تواند از نظر جنایی، مدنی یا اخلاقی مقصر باشد.*

    اگر معلوم شود ! خوب بهتر بود رسانه صبر کنن معلوم شود

    اینور دنیا57تاایربگ باز نمیشه کلی آدم هم فوت شدن ولی رسانه ها اندک فشاری به خودروساز نمیارن

    موافقم 35
    مخالفم 19
    1. A ... She just reminds Me of love ... A

      ۳۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      اینور دنیا هم کسانی هستند که عشق خودرو نیستند بلکه کشور باز هستد اگر پراید را آمریکا بزند باز امثال شما دفاع خواهید کرد .
      فشار خون نگیری🤗

      موافقم 21
      مخالفم 11
      1. Aliasn

        ۳۰ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (95 ديدگاه)

        پراید اصلش اِمِریکاییه ،فورد فستیوا ۸۶به بعد (هرسال بیشتر شبیه میشه!) 😂😂.

        موافقم 6
        مخالفم 2
    2. AMIR / ARMI

      ۳۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      یکی از رسانه ها همین پدال خودمون مگه از دست میدن همچین تیتر پر بازدیدی رو
      24 ساعت نیست سایت های خارجی دارن این مطلب منتشر میکنن به صورت اختصاصی ترجمه شده برای سایت
      امید وارم مدیر سایت و نویسنده ها ناراحت نشن ولی
      تفاوت تیتر سایت teslarati با پدال رو میخوام بگم اینجا
      تیتر tesla rati اینجوریه (Tesla driver charged with vehicular manslaughter )
      ترجمش میشه راننده تسلا به قتل عمد با خودرو یا وسیله نقلیه متهم شد
      حالا تیتر پدال
      تسلا در پرونده قتل عمدی دو آمریکایی متهم شده است
      حالا میخوام بخشی از مطلبی که tesla rati نوشته رو ترجمه بکنم
      ( یک راننده تسلا که بیش از دو سال پیش در کالیفرنیا تصادف کرده بود، اکنون به طور رسمی به دو فقره قتل با وسیله نقلیه متهم شده است )
      میخوام بگم چقدر تفاوت ایجاد میکنه علایق نویسنده و سیاست سایت در پیدا کردن مطلب و ترجمه کردنشون
      اونی که واقعیت کاجرا رو میخواد بدونه از ده جا دیگه میخونه اونی که فقط میخواد ترول بازی د بیاره از اینجا میخونه و شروع میکنه به نوشتن کامنت های بی سر و ته

      موافقم 35
      مخالفم 13
      1. AMIR / ARMI

        ۳۰ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        میخوام یه اماری رو بنویسم که پدال علاقه ای برای ترجمش نداشته
        امار تصادفات خودرو های تسلا با اتوپایلت و بدون اتوپایلت
        سه ماهه سوم 2021
        یک تصادف به ازای هر 7.95 میلیون کیلومتر رانندگی با فعال بودن اتوپایلت
        یک تصادف به ازای هر 2.56 میلیون کیلومتر رانندگی با خاموش بودن اتوپایلت
        سه ماهه چهارم 2021
        یک تصادف برای هر 6.8 میلیون کیلومتر رانندگی با فعال بودن اتوپایلت
        یک تصادف برای هر 2.54 میلیون کیلومتر رانندگی با خاموش بودن اتوپایلت
        کمکی که اتوپایلت کرده برای کاهش تصادفات خیلی بیشتر از اون چیزیه که بشه بهش ایرادی گرفت

        موافقم 29
        مخالفم 12
        1. MOHAMMAD.DEMON

          ۳۰ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1443 ديدگاه)

          فقط خواستم بگم عاشق عکس پروفایلت شدم

          موافقم 15
          مخالفم 8
        2. بهزاد

          ۱ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2540 ديدگاه)

          این آماری که میدی برای آزاد راه ها هست و همچین آماری برای خودروهایی که دارای کنترل و رفتن بین خطوط هستند و ترمز اضطراری دارند هم صادقه و الان در بسیاری از خودروهای میان رده و نصف قیمت تسلا هم این امکانات ایمنی وجود داره.
          سیستم اتوپایلوت دارای مشکلاتی هست که خطا داره و بحث سر اینه راننده باید مراقب اتوپایلوت باشه یا اتوپایلوت مراقب راننده!
          الان مشخص نیست این سیستم به عنوان مراقبت و پیشگیری از تصادف عمل میکنه یا کمک راننده یا رانندگی خودکار و اگر تکلیف قانونی و روشنی نداره پس جریان به راه افتاده طی این سالها و معرفی اون در شوهای تسلا یک حقه ی تجاری بوده که البته مثل روز روشنه که به قانون گذاران پشت درهای بسته گفتن سطح ۲ اما در بازار این سطح بالاتر نشان داده شده.

          موافقم 9
          مخالفم 9
      2. احمدعلی

        ۱ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (121 ديدگاه)

        Manslaughter یعنی قتل غیر عمد.برای قتل از murder و homicide استفاده میکنن بسته به نوع جرم. ولی Manslaughter دقیقا به همین قتلهای غیرعمد مثل رانندگی بی احتیاط که منجر به کشته شدن کسی بشه میگن و جرمش از قتل عمد خیلی کمتره

  6. A ... She just reminds Me of love ... A

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (276 ديدگاه)

    بچه ها از بالا خبر دادن که کمیته ماست مالی و خود گول زنی تسلا فنان سایت درحال آمدن هستند به جهت ماست مالیته کردن گند جدید علی برکت الله

    موافقم 12
    مخالفم 13
    1. abdi_mahdi

      ۳۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (496 ديدگاه)

      مخالفان تسلا دیگه گندشو دراوردید انصافا

      موافقم 14
      مخالفم 9
      1. مازیار

        ۳۰ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (3292 ديدگاه)

        هر جایی که “زیاده روی” بشه گندش در میاد
        چه در حمله چه دفاع

      2. جناب ایکس

        ۱ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        بنظر منم واقعا بسه. الان این اخباری که پدال منتشر کرد دیگه زیاده روی بود. هر روز حداقل یه خبر بد از تسلا میاد…

        موافقم 6
        مخالفم 5
  7. ارین صاحب جمعی

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    بعد این میخواد تو لوکس جای بی ام و و بنز و لکسوس و یک اعتراض برای پدال که چرا لکسوس ۱۹۸۹ را با این اشغال مقایسه میکنی اون لکسوس وقتی اومد انقدر کیفیت داشت انقدر عالی بود انقدر قوی بود که من از اس کلاس اونو بیشتر قبول داشتم بعد شما اونو با این مقایسه میکنید

    موافقم 17
    مخالفم 17
  8. Hamid

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    “در ماه مه گذشته، مردی در کالیفرنیا که روی صندلی عقب قرار داشت و با تسلای خود در حال حرکت در بزرگراه بود، دستگیر شد. پس از این‌که مأموران متوجه شدند که کسی پشت فرمان خودرو نبود، خودرو را متوقف کرده و راننده را دستگیر کردند.”

    راستش این دیگه به شعور یک فرد بر میگرده نه تسلا …
    اینکه هنگام رانندگی با کسی چت نکنی هم به شعور طرف بستگی داره …
    اگرچه تا این سیستم کامل نشده نباید اجازه استفاده عمومی بدن اما خب گویا “پول” خیلی مهم تر از جان انسان هاست …
    ولی در کل اینکه طرف با سرعت زیاد از چراغ قرمز رد شده چه ربطی به اتوپایلوت داره؟!
    حقیقتا یکم دارن وضع رو شلوغ میکنن اگرچه تسلا باید خیلی با احتیاط کار میکرد و اجازه استفاده از همچین چیزی رو نمیداد …
    بنظرم یه کاری کنن که فرد وقتی پشت فرمون ننشسته و به جاده نگاه نمیکند ماشین هشدار با صدای بلند بده و آروم متوقف شه …
    تنها کاری که میشه در برابر افراد نفهم انجام داد همینه …

    موافقم 12
    مخالفم 18
  9. Arman

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (211 ديدگاه)

    بنظرم تا صد سال دیگه هم نمیشه کلا به سیستم اتوپایلوت اطمینان کرد! کلا چرته

    موافقم 10
    مخالفم 10
    1. جناب ایکس

      ۱ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      هر وقت سوار هواپیما بشی خود به خود به اتوپایلت اعتماد کردی😅😅😅
      پس اتوپایلت هم میتونه برای ماشین کاربردی بشه

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. شایان

        ۱ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        هواپیما چند تا هست اتومبیل چند تا؟
        ضمنا هواپیما روی هواست نه زمین یه چیز دیگه اگر هواپیما اتوپایلت داره چرا دوتا خلبان همیشه هستن این سفسطه ها جایی نداره هواپیما که سالهاست اومده این سیستم هنوز بعضا تصادف هوایی میکنه و هنوز مشکلات خودشو داره چه برسه به زمین اره میگی صد سال دیگه شاید ولی الان نمیشه زیر ساخت خیلی قوی میخواد حتی کشورهای درجه یک توش موندن حالا حالاها کار داره نمیشه جوون ملت رو به خطر انداخت موششون کرد که بفهمن مشکل از کجاست باید کار بشه حسابی روش تسلا هم باید تنبیه بشه به خاطر این کارهاش

  10. Elmiraj

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3187 ديدگاه)

    از کیلومتر ها دور تر چهار راه در نقشه ماشین به طور بسیار دقیقی ثبت شده و ۲۰۰ متر مانده به چهار راه هم دوربین های ماشین چراغ قرمز را تشخیص میدن و هیچ امکانی وجود نداره که Autopilot درگیر شده باشه….
    .
    راننده مذکور قبلاً چندین بار کنترل ماشین از دستش در رفته و مهم تر اینکه در ۷ سال گذشته طی بررسی ده ها تصادف هرگز سیستم خودران تسلا مقصر شناخته نشده و همیشه خطای انسانی عامل اصلی بوده .
    .
    جای هیچ بحث بیهوده‌ای باقی نمیمونه…

    موافقم 21
    مخالفم 14
    1. Farzad

      ۳۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      خب احساس نمیکنی راننده مذکور ماشینش مشکل داشته که هی کنترلش از دستش درمیرفته .
      و سوال دیگر اینکه در سیستم خودران چه خطای انسانی ای ممکنه پیش بیاد ؟ مگه اسمش خودران نیست .

      موافقم 13
      مخالفم 21
      1. AMIR / ARMI

        ۳۰ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        اسمش اتوپایلت هست نه رانندگی خودکار
        معنی دقیقش میشه این ( سیستمی برای کنترل مسیر هواپیما، ماشین، کشتی دریایی یا فضاپیما بدون نیاز به کنترل دستی ثابت توسط اپراتور انسانی استفاده می شود. اتوپایلت جایگزین اپراتورهای انسانی نمی شوند. تاکید میکنم جایگزین اپراتور انسانی نمیشود در عوض، اتوپایلت به کنترل وسیله نقلیه توسط اپراتور کمک می‌کند و به اپراتور اجازه می‌دهد تا بر جنبه‌های گسترده‌تری از عملیات مثلاً نظارت بر مسیر، آب‌وهوا و سیستم‌های سواری تمرکز کن )
        حالا اینکه شما و دوستان هیچ اطلاعی از معنی هیچی ندارید دلیل نمیشه ما هم خبر نداشته باشیم
        واقعیت رو هم عوض نمیکنه

        موافقم 24
        مخالفم 15
        1. بهزاد

          ۳۰ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2540 ديدگاه)

          دانشمند گرامی الان یک انسان به عنوان راننده و پشت فرمان باید مواظب اتوپایلت باشه یا به وضع رانندگی؟
          نمیدونم با تغییر ادبیات میشه خطا و مقصر را توجیه کرد یا خیر.
          تقریبا با دیدن این کامنت مقداری دچار میگرن شدم!
          طبق تعریف شما اتوپایلوت یک کمک کننده به راننده است تا خطا کم بشه اما اینجا پارادوکس وجود داره!
          راننده باید حواسش به اتوپایلوت باشه تا در صورت ایجاد خطا به کمکش بیاد یا خودمونی بگیم به داد خودش برسه تا نفله نشه یا دیگران را به کشتن نده.
          کش ندیم این جریانو و شما هم وارد توضیحات و ماست مالاسیون نشید ، کلمه ی auto کاملا بی معنا و فریبنده ست و یک جور شیادی به روش مدرنه و میزان و فاصله ی یک اشتباه در رانندگی گاهی کمتر از نیم ثانیه ست و این توجیهات جایی در ایمنی نداره.

          موافقم 14
          مخالفم 14
        2. Farzad

          ۳۰ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          Autopilot انقد معنی میده ؟! زبان چند میگرفتی ؟ 😂
          اولین سامانه اتوپایلوت در سال 1912 میلادی توسط کمپانی Sperry به کار گرفته شد. این سامانه به خلبانان کمک میکرد تا بدون توجه هواپیمای تحت فرمان خودشونو در جهت تعیین شده قطب نمایی و به صورت مستقیم و بدون تغییر ارتفاع به پرواز در بیارن ، باس بگم ک این سیستم قادر به انجام تیک آف و لندینگ هواپیما به صورت کاملا خودکار بود و در همون دوره مورد توجه فرماندهی نظامی فرانسه قرار گرفت .
          برو خوش باشی .

          موافقم 15
          مخالفم 12
        3. AMIR / ARMI

          ۳۰ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          یه لیوان اب بخور خنک کشی پسر خوب
          میزانی که اتوپایلت به راننده ها کمک کرده تا امار تصادفات بیاد پایین خودش داره میگه اتوپایلت کمک حال راننده بوده
          امارش رو تو کامنت هایی بالایی گذاشتم چرا اونو رپلای نمیکنی تا یه جوابی بدی
          اومدی اینجا داری با کلمه ها بازی میکنی
          اسمش روشه اتوپایلت اونی که خودرانه full self drive کلمه خودران میشه self drive
          تو همه سیستم های اتوپایلت اپراتور پشت کنترلگر میشینه و به پروسه کاملا اشراف داره

          موافقم 15
          مخالفم 11
      2. Elmiraj

        ۳۰ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (3187 ديدگاه)

        ((خانواده نیوس لوپز همچنین تأکید می‌کنند که ریاد راننده‌ای ناامن بود و با چند تخلف در کارنامه‌اش، نمی‌توانست تسلا را با عملکرد بالا کنترل کند.))

        مشکل در ماشین نیست ، مشکل اونجایی بوده که model S برای اون راننده زیادی سریع بوده و چندین بار قبلش کنترل ماشین را از دست داده…
        .
        .
        .
        ««و سوال دیگر اینکه در سیستم خودران چه خطای انسانی ای ممکنه پیش بیاد ؟ مگه اسمش خودران نیست »»

        حال اینجای متن :
        ((در ماه مه گذشته، مردی در کالیفرنیا که روی صندلی عقب قرار داشت و با تسلای خود در حال حرکت در بزرگراه بود، دستگیر شد. پس از این‌که مأموران متوجه شدند که کسی پشت فرمان خودرو نبود، خودرو را متوقف کرده و راننده را دستگیر کردند ))
        این یکی از هزاران مورد خطای انسانی و سو استفاده از Autopilot تسلا هست .
        مشکل اینجاست که خیل عظیمی از مردم فرق یک خودران سطح ۲ را از سطح ۵ نمی‌دونن و تعداد بسیار زیادی هم هستن که انتظار سطح ۵ را از سطح ۲ دارن…!!!

        موافقم 20
        مخالفم 8
        1. Farzad

          ۳۰ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          خب چرا تسلا باید همچین اسم گمراه کننده ای روی سیستم ناقصش بزاره و تازه دسته بندی سطح هم انجام بده در صورتی که همش یه سطحه و یه کشکه و تا حالا ده ها کشته و زخمی داده ؟

          موافقم 13
          مخالفم 14
        2. Elmiraj

          ۳۰ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (3187 ديدگاه)

          ((خب چرا تسلا باید همچین اسم گمراه کننده ای روی سیستم ناقصش بزاره ))

          شما آشکارا اعتراف می‌کنید که یکی از اون هزاران نفری هستین که فرق سطح ۲ را از سطح ۵ تشخیص نمیده…!!!

          NHTSA با اون سطح از دقت و عیب یابیش موفق به کشف هیچ نقصی در Autopilot تسلا نشده و از ۲۰۱۴ تا به امروز این سیستم مسئول مستقیم هیچ مرگی نبوده .

          موافقم 10
          مخالفم 10
        3. Farzad

          ۳۰ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          این سطح فلان و اینا همش واسه چاپیدن مشتری توسط ماسکه .
          سفسطه بازی هم حدی داره خب معلومه که مستقیم نیست چون راننده بخت برگشته هم پشت فرمونه .
          مرگ دست خداست تسلا وسیله هستش😀 . هی میگم تسلا منو یاد سایپا و اینا میندازه ها .
          ، شما هم برو خوش باشی .

          موافقم 13
          مخالفم 8
        4. بهزاد

          ۱ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2540 ديدگاه)

          دوستان ماله کش خودران سطح ۲ و ۵ چیه؟!
          مثلا اینجا ۳ و ۴ چی شده؟
          کلمه ی خودران بار بسیار سنگینی داره و همین عبارت مصبب این بلایا.
          اگر سیستمی به عنوان کمکی و ایمنی عمل میکنه اسمشو نمیشه خودران گذاشت.
          مثل این میمونه که بگیم این خودرو دارای گیربکس اتومات هست و از اسمش معلومه خودش بهترین دنده را در موقعیت انتخاب میکنه ولی اگر سیستم به گونه ای باشه که برخی مواقع در انتخاب دنده اشتباه میکنه و راننده باید بهش دنده ی درست را نشان بده که دیگه اسمش گیربکس اتومات نیست.
          سیستمی که قراره توسط راننده مورد ارزیابی قرار بگیره تا خطاهاش را تصصیح کنه به چه مناسبتی اسم خودکار روش هست شده معضل این روزهای صنعت خودرو و معضل اصلی ماله کشانی هستند که با منطق ضعیف توجیح میکنند و هرگونه خطایی را به راننده میچسبونن!

          موافقم 7
          مخالفم 9
        5. مردیم از خوشی

          ۱ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1441 ديدگاه)

          واقعا فشاری که تسلا آورده غیر قابل وصف هست ، تمام مشکلشون اسم سیستم هست ! چیزی دیگه برا گیر دادن پیدا نکردند 😂

          موافقم 6
          مخالفم 9
        6. جناب ایکس

          ۱ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          برای همین نباید یه سدان خانوادگی همچین قدرتی داشته باشه

          موافقم 3
          مخالفم 3
    2. Moon

      ۳۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (176 ديدگاه)

      شاید راننده حواس سیستم اتوپایلت رو پرت کرده بوده که تصادف کرده بودن ای راننده ی بی تربیت حتما قلقلکش داده سیستم 😂

      موافقم 9
      مخالفم 11
  11. AMIR / ARMI

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    خیلی خوبه که تیتر کاملا عوض شد

    موافقم 11
    مخالفم 7
  12. مردیم از خوشی

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1441 ديدگاه)

    شانس را ببین 😑
    سر بحث یه این مهمی خوابم برد 😭 ولی دم دوستان گرم که جواب تک تک افراد متو.هم را دادند

    موافقم 8
    مخالفم 5
    1. A ... She just reminds Me of love ... A

      ۳۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      متوهم شما هستید فیک جان

      موافقم 4
      مخالفم 3
    2. A ... She just reminds Me of love ... A

      ۳۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      که نمیدانید سیستم خودران چیست.

      موافقم 4
      مخالفم 3
  13. مهردادکمال

    ۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1963 ديدگاه)

    از اسمش معلومه عمدی زده 😂😂

    موافقم 3
    مخالفم 1
  14. gamer

    ۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (23 ديدگاه)

    بعضیا هیچ دلیلی ندارن الکی از سیستم خودران اشکال میگیرن اون سیستم خودران برا خودش سطحی داره مثل این میمیونه که راننده از یه راننده تازه کار برای رانندگی ماشینش استفاده کرده اینجاست که باید به سطح خودران توجه شه طرف خودران سطح ۲ رو با ۵ مقایسه میکنه مثل مقایسه کلاس دومی با کلاس پنجمی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا