قابلیت‌های فناوری خودران اتوپایلوت و FSD تسلا، تبلیغات نادرست است

سه‌شنبه 18 مرداد 1401 - 09:30
مطالعه 2 دقیقه
tesla-autopilot
دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا در شکایتی که علیه خودروساز برقی تسلا مطرح کرده است، نام‌گذاری و توضیحات مربوط به قابلیت‌های فناوری خودران...
تبلیغات

دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا در شکایتی که علیه خودروساز برقی تسلا مطرح کرده است، نام‌گذاری و توضیحات مربوط به قابلیت‌های فناوری خودران اتوپایلوت و قابلیت FSD را تبلیغات نادرست می‌خواند.

به گزارش carscoops، تسلا دوباره با دردسر جدیدی مواجه شده است و این بار ایالت کالیفرنیا، محل سکونت قبلی این برند در کانون حمله به خودروساز برقی آمریکایی قرار دارد. به طور خاص، تسلا توسط دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا به تبلیغات نادرست در رابطه با ارتقای فناوری‌های اتوپایلوت (Autopilot) و رانندگی کاملا خودران (Full Self-Driving) توسط این خودروساز متهم شده است.

تسلا مدت‌هاست که بر سر نام‌گذاری اتوپایلوت و FSD با سازمان‌های ذی‌ربط بحث و اختلاف دارد. مخالفان می‌گویند که این نام‌ها جوری به نظر می‌رسند که وسیله نقلیه نیازی به توجه یا تعامل انسانی ندارد. طرفداران به این واقعیت اشاره می‌کنند که تسلا از کاربران می‌خواهد توجه خود را در جاده حفظ کنند و به اندازه کافی هوشیار باشند تا در صورت نیاز در طول استفاده از هر ویژگی، آن را کنترل کنند.

هم‌اکنون، گزارش جدیدی از لس آنجلس تایمز به جزئیات شکایت ارائه شده در ۲۸ ژوئیه می‌پردازد. در آن، دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا می‌گوید تسلا «اظهاراتی را بیان یا منتشر کرده که نادرست یا گمراه‌کننده است و بر اساس حقایق نیست» و به اسامی هر فناوری و همچنین متن موجود در وب‌سایت تسلا به عنوان مبنای شکایت اشاره می‌کند.

در متن خاص مورد اشاره در صفحه اتوپایلوت تسلا چنین آمده است:

تنها کاری که باید انجام دهید این است که سوار شوید و به خودروی خود بگویید کجا برود. اگر چیزی نگویید، خودرو شما به تقویم شما نگاه می‌کند و شما را به عنوان مقصد مورد نظر به آنجا می‌برد. تسلای شما مسیر بهینه را پیدا خواهد کرد و در خیابان‌های شهری، تقاطع‌های پیچیده و بزرگراه‌ها طی مسیر می‌کند.

واضح است که امروزه هیچ خودرویی از جمله محصولات تسلا، در جاده‌ها این‌گونه کار نمی‌کند.

در این شکایت ممکن است مجوز تسلا برای ساخت و فروش خودرو در کالیفرنیا باطل شود، هرچند که بعید است. سخنگوی دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا به لس آنجلس تایمز گفت:

در صورت موفقیت‌آمیز بودن این اقدام، از تسلا خواسته می‌شود برای مصرف‌کنندگان تبلیغ کند و خریداران تسلا را در مورد قابلیت‌های «اتوپایلوت» و «رانندگی کاملا خودران» و همچنین محدودیت‌های آن‌ها آموزش دهد.
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.