تجربه مالکیت تسلا مدل Y پس از 54 هزار کیلومتر

پنج‌شنبه 12 اسفند 1400 - 09:30
مطالعه 3 دقیقه
Tesla-Model-Y
هنگامی که صحبت از شاسی‌بلندهای سایز متوسط برقی می‌شود، انتخاب بسیاری از مردم به‌صورت پیش‌فرض تسلا مدل Y است. این خودرو در کنار گستره قابل‌پیمایش...
تبلیغات

هنگامی که صحبت از شاسی‌بلندهای سایز متوسط برقی می‌شود، انتخاب بسیاری از مردم به‌صورت پیش‌فرض تسلا مدل Y است. این خودرو در کنار گستره قابل‌پیمایش بالا، فناوری و عملکرد بالایی را در اختیار مالک خود قرار می‌دهد. همین ویژگی‌ها، آن را به رقیبی سرسخت برای سایر خودروسازان در این بخش از بازار تبدیل کرده است. با این همه، برخی ممکن است بپرسند که تجربه مالکیت این خودرو در طولانی مدت چگونه است؟! مثلا پس از گذشته 54.4 هزار کیلومتر (34 هزار مایل) یا به عبارت دیگر دو سال؟! یوتیوبری به نام «Gjeebs» در ویدئوی اخیر خود درباره این موضوع توضیح داده است.

کپی لینک

افت باتری:

براساس نرم‌افزار تسلا، Gjeebs هنگامی خودروی خود را نو خریده بود می‌توانست تا حدود 505 کیلومتر (316 مایل) را با آن سفر کند. این نرم‌افزار حال مقدار 460 کیلومتر (288 مایل) را نمایش می‌دهد. این یعنی بیش‌از 8 درصد افت عملکرد باتری. تازه از این گذشته، تسلا درباره وضعیت سلامت باتری به راننده خود اطلاعاتی نمی‌دهد!

کپی لینک

به‌روزسانی‌های نرم‌افزاری:

برخی از این به‌روزرسانی‌ها Gjeebs را خسته کرده‌اند؛ چراکه با انجام آن‌ها، جایگاه برخی از دکمه‌ها تغییر می‌کند و برخی از زمان‌ها حتی در مکانی غیرمنطقی قرار می‌گیرند. برای نمونه دکمه تنظیم گرمای صندلی به کلی جابه‌جا شده بود. درکل اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم، به‌روزرسانی‌های OTA  ویژگی‌ها بیشتری را به این خودرو اضافه کرده‌اند و سیستم اطلاعات سرگرمی آن را بهبود داده‌اند.

کپی لینک

صندلی‌ها:

صندلی‌های سفید تسلای این یوتیوبر جوان به‌خوبی پاسخگوی نیاز او بوده‌اند. او به‌صورت دوره‌ای از پاک‌کن صندلی استفاده می‌کند تا آن‌ها را تمیز نگه دارد.

کپی لینک

رنگ:

Gjeebs تسلای خود را به لایه محافظ رنگ مجهز کرده است که از خودرو خود دربرابر خورده‌سنگ‌ها و سایر عوامل آسیب‌زا دفاع می‌کند. با اینکه این آپشن ضروری نیست اما برای او مفید بوده است.

کپی لینک

رینگ‌های آلیاژی و تایرها:

دو عدد از تایرهای مدل Y باید پیش از رسیدن به مسافت قابل‌پیمایش خود تعویض می‌شدند. تعویض تایرهای این خودرو در نمایندگی‌های تسلا کاری گران‌قیمت و زمان‌بر بوده و بهتر است به‌جای آن، دارندگان به سراغ مراکز شخصی ثالث بروند تا از گزینه‌های بهتر آن‌ها استفاده کنند. این یوتیوبر درباره رینگ‌ها نگرانی نداشته چون آن‌ها سالم و بدون هیچ خراشی باقی مانده‌اند.

کپی لینک

مشکلات مکانیکی:

Gjeebs تاکنون با مشکل مکانیکی خاصی روبه‌رو نشده است؛ اما نکته اینجاست که عمر این خودرو چندان زیاد نیست و تنها مسافت 54 هزار کیلومتر را پیموده است. او تسلا مدل Y خود را درصورت دسترسی مداوم به شبکه شارژ، گزینه‌ای مناسب و قابل‌اطمینان می‌داند.

کپی لینک

لرزش‌ها:

براساس گفته‌های Gjeebs، در بخش پشتی تسلا مدل Y لرزشی آزاردهنده حس می‌کرده است. او این تجربه را هنگامی که در خودرو به موسیقی گوش نمی‌دهد، «غیرقابل تحمل» توصیف کرده است. او قصد دارد تا آن را هرچه سریع‌تر رفع کند.

به‌طور خلاصه Gjeebs از مالکیت خودروی تسلا مدل Y خود پس از دو سال بسیار راضی است. این خودرو مشکل مکانیکی جدی نداشته است و درکل بسیار خوب و سرحال مانده است.

تماشا در یوتیوب:

تماشا در آپارات:

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.