تجربه و آزمایشنیسان

رانندگی با نیسان ورسا مدل 2023، خودرویی هم قیمت پژو 207 اتوماتیک!

قیمت نیسان ورسا که به یک پیشرانه ۱۲۲ اسب بخاری مجهز است، از تنها ۱۶,۸۲۵ دلار آغاز می‌شود و در بالاترین تیپ به ۲۱ هزار دلار می‌رسد.

از بین تمام خودروهای مدل ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ که آزمایش کرده‌ایم، نیسان ورسای فیس‌لیفت ۲۰۲۳ هم در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت و هم در پیمودن ۴۰۰ متر کندترین است؛ بنابراین شاید انتظار داشته باشید این سدان ساب‌کامپکت مقرون‌به‌صرفه را نکوهش کنیم اما این‌طور نیست زیرا ما به‌جز شتاب ضعیف و ریموت کنترل، همه‌چیز ورسا را دوست داشتیم. این سدان ژاپنی خودرویی بسیار کم‌مصرف است که نصف میانگین قیمت خودروهای فروخته‌شده در بازار آمریکا قیمت دارد آن‌هم درحالی‌که نمونهٔ آزمایشی ما از تیپ بالا ردهٔ SR بود.

نیسان ورسا

ورسا برای چندین دهه یکی از ارزان‌ترین خودروهای بازار آمریکا بوده است و قیمت مدل ۲۰۲۳ آن‌هم از تنها ۱۶,۸۲۵ دلار آغاز می‌شود. تیپ SR آزمایشی ما از تجهیزاتی مثل رینگ‌های آلیاژی، کنترل تهویهٔ خودکار و تزئینات قرمز زیبا در داخل بهره می‌برد و آپشن‌هایی مثل کف‌پوش‌های سفارشی ۵۱۰ دلاری قیمت آن را به ۲۱,۰۷۵ دلار رسانده‌اند که برای یک تیپ رده بالای فول آپشن رقم بسیار مناسبی است.

نیسان ورسا

یکی از ویژگی‌های مثبت ورسا این است که حداقل از بیرون ارزان به نظر نمی‌رسد زیرا پس از چند نسل که ورساهای نه‌چندان زیبایی را می‌دیدیم، نیسان نسل کنونی آن که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد را شبیه بچه آلتیما طراحی کرده است. برای سال ۲۰۲۳ نیز این ماشین از دماغهٔ جدیدی بهره‌مند شده که آن قسمت V شکل کرومی داخل جلوپنجره را با تریم مشکی‌رنگی جایگزین کرده است. در داخل، تیپ پایهٔ S قیمت ارزان خود را کاملاً نشان می‌دهد اما تیپ SR آزمایشی ما به‌طور شگفت‌انگیزی کابین سطح بالایی دارد.

نیسان ورسا

این سدان اقتصادی برای مدل ۲۰۲۳ به دو ویژگی جدید شامل نمایشگر ۸ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و پد شارژر بی‌سیم مجهز شده است که هردو به‌خوبی کار می‌کردند. سیستم صوتی نیز برای یک خودروی ارزان‌قیمت به‌طور شگفت‌انگیزی خوب بود و کیفیت متریال باعث شد فراموش کنیم در حال رانندگی با یک خودروی ۲۱ هزار دلاری هستیم. بااین‌حال، پیشینهٔ موتور ۱.۶ لیتری ورسا به بیست سال قبل بازمی‌گردد و تنها ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد.

نیسان ورسا

به همین دلیل، هرچند ورسا با وزن تنها ۱۲۱۵ کیلوگرم یکی از سبک‌ترین خودروهای بازار محسوب می‌شود اما زمانی که اعداد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر و مسافت ۴۰۰ متر را دیدیم فکر کردیم راننده در میانهٔ مسیر برای خوردن قهوه توقف کرده است. به گفتهٔ وی، قدرت موتور کم و خودرو کند است اما به لطف گیربکس CVT، انتقال نیرو بهینه و روان صورت می‌گیرد؛ بنابراین، هرچند ورسا در مسابقات درگ توان رقابت با چلنجر دیمن را ندارد اما در دنیای واقعی نیازهای راننده را برآورده خواهد کرد.

نیسان ورسا

همچنین مصرف سوخت پایین ورسا تحمل شتاب کند آن را آسان خواهد کرد. این خودرو طبق اعلام EPA در هر صد کیلومتر در شهر ۷.۳ لیتر، در بزرگراه ۵.۹ لیتر و به‌صورت ترکیبی ۶.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند. هرچند در موتورهای توربو اعداد اعلامی EPA خیلی خوش‌بینانه هستند اما سدان تنفس طبیعی نیسان به وعده‌ها عمل کرد و در رانندگی ترکیبی شهری و بزرگراهی ما کمتر از ۶.۷ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر سوزاند. این یکی از مزیت‌های وجود اسب‌های کمتر زیر کاپوت است که زیاد غذا نمی‌خورند.

نیسان ورسا

فرمان ورسا فاقد احساس است اما خودرو در بزرگراه درست و مستقیم حرکت می‌کند. سواری به‌طور شگفت‌انگیزی راحت است و سروصدای کابین صرفاً در سرعت‌های بالا به یک مشکل تبدیل می‌شود. از لحاظ تجهیزات و امکانات، ورسا خودروی بروزی است و تمام تیپ‌های آن به پنجره‌های برقی، آینه‌های برقی، کروز کنترل، سیستم تهویه و هشدار برخورد جلو با ترمز خودکار مجهز هستند. اندروید اتو و اپل کارپلی نیز هرچند به‌صورت استاندارد ارائه نمی‌شود اما به‌عنوان بخشی از یک پکیج ارزان‌قیمت برای تیپ S قابل سفارش بوده و در تیپ‌های SV و RS استاندار است. این دو تیپ از سیستم هشدار نقاط کور هم بهره می‌برند و SR ما حتی به کروز کنترل تطبیقی هم مجهز بود.

نیسان ورسا

یکی از مشکلات ورسا ریموت کنترل آن با دکمه‌های مشکی و آیکون‌های بدون رنگ است که در شب تشخیص دکمهٔ موردنیاز را دشوار می‌کند. البته خریداران پس از چند بار استفاده، جای دکمه‌ها را یاد خواهند گرفت ولی ما در آزمایش کوتاه خود مجبور بودیم همهٔ دکمه‌ها را پشت سر هم فشار دهیم تا بفهمیم کدام‌یک قفل درها را باز می‌کند. از مشکل ریموت و کندی شتاب که بگذریم، ورسا خودروی بسیار دلپذیری است. صندلی‌های جلو به‌اندازهٔ کافی جادارند، صندلی‌های عقب برای استفاده‌های معمول مناسب هستند و صندوق بار فضای سخاوتمندانه‌ای دارد.

به‌طورکلی، نیسان ورسا خودروی جذابی است که رانندگی وحشتناکی ندارد و از کابینی بهره می‌برد که زیباتر و بهتر از خودروهایی با دو برابر قیمت و حتی بیشتر است. به همین دلیل، تعجب کردیم که نیسان این سدان کوچک را این‌قدر خوب و قابل‌قبول ساخته است. ما تصور می‌کردیم هدف قیمت پایین این ماشین صرفاً کشاندن خریداران به نمایندگی‌های نیسان است و ورسا باید آن‌قدر وحشتناک باشد که سدان بزرگ‌تر سنترا بتواند فروش بهتری را تجربه کند اما هرگز این‌طور نیست و نیسان ورسا SR برای کسانی که به دنبال خودرویی با قیمتی ارزان‌تر از معمول هستند یک جواهر خواهد بود.

نیسان ورسا

نقاط قوت

جذاب و مجهز نسبت به قیمت

بسیار کم‌مصرف

سواری راحت

نقاط ضعف

شتاب کند

سروصدای زیاد در بزرگراه

دکمه‌های ریموت کنترل

مشخصات فنی

Nissan Versa SR 2023

پیشرانه ۱.۶ لیتری I4
قدرت ۱۲۲ اسب بخار
گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر
گیربکس CVT
محور محرک جلو
فاصلهٔ محوری ۲,۶۱۹ میلی‌متر
طول ۴,۴۹۶ میلی‌متر
عرض ۱,۷۴۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۶۵ میلی‌متر
وزن خالص ۱۲۱۵ کیلوگرم
توزیع وزن ۶۰ به ۴۰ جلو/عقب
حجم صندوق بار ۴۲۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
شتاب صفر تا ۹۶ ۱۰.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۷.۶ ثانیه
توقف از ۹۶ ۳۷.۵ متر
شتاب جانبی ۰.۸۵ جی
تایم پیست Figure 8 ۲۸.۱ ثانیه
مصرف سوخت ۶.۷ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۲۰,۸۱۵ دلار
قیمت تست‌شده ۲۱,۰۷۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۱ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. Amiro

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (357 ديدگاه)

    207 چیه به نظرم آریزو ۵ هم ۶ هیچ میزنه
    چقدر پیشرفت کردیم که ۲۰۷ داره با کمپانی های ژاپنی رقابت قیمتی می‌ره

    موافقم 119
    مخالفم 5
    1. Sigma

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      نوشته تنها 122 اسب انگار نویسنده یادش رفته سلطان جاده های ایران 110 اسب قدرت داره اسب قدرت داره:)
      درضمن نمونه تست شده تقریبا 80 میلیون از 207 اتومات ارزونتره

      موافقم 108
      مخالفم 9
      1. Sigma

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1036 ديدگاه)

        بچه ها دلار کشید بالا80 کنسله
        الان این ماشین 33 از 207 ارزون تره

        موافقم 43
        مخالفم 8
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      ۲۰۷ بُتی هست مثل بُت‌های دیگری که ما ایرانی‌ها بزرگش میکنیم و میپرستیم و مطمئناً همیشه بوده‌اند و هستند که از این اخلاق گند ما ایرانی‌ها بیشترین نَفع را ببرند چون بسیار هوشمندانه محدودمان کردند تا بِدوشَنِمان !!!

      ما ایرانی‌ها استادِ بُت ساختن از اَشخاص و اَشیاء هستیم که مسئله را بیش از این باز نمیکنم !!!!

      اما من از هوشمندی ایران‌خودرو حمایت میکنم که قرار شده ۲۰۷ را با داشبورد و موتور ۲۰۶ بندازه به ملت تا بلکه از این بُت‌پرستی ۲۰۷ کمی کاسته شود و مالکان ۲۰۷ هم زیاد شاخ بَرِشان ندارد که احساس میلیاردر شدن بردارند 🤣🧟‍♀️!

      درود بر ایران‌خودروی دلاور که دست شیادی کره‌ای‌ها را هم از پُشت بسته 🤣 !

      تا وقتی که این‌ها هر محصولی ارائه میکنند و مردم برایش صف خرید تشکیل میدهند ، پس هیچ کسی و هیچ کداممان حق اعتراض نداریم و قرار نیست هر عتیقه‌ای تا پاش میرسه یه کشور فرنگی بیاد بگه آی مردم به گوش باشید مازراتی در اینجا هم قیمت پراید و پراید در ایران هم قیمت پورشه ۹۱۱ در اونجاست !
      یه مُشت بدبخته مسخره فلک‌زده دور هم جمع شدیم فقط جهت مقایسه‌های پوچ و تو خالی که حاصلش شده عمر رفته‌ی ما بی‌حاصل !

      دارم به این فکر میکنم من هم اگر جای مسئولین بودم از این بدتر میکردم و رو می‌آوردم به تولید پیکان ۴۷ با قیمت بنز S مدل ۲۰۲۳ چون … ؟!

      موافقم 82
      مخالفم 37
      1. کیان

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1435 ديدگاه)

        همه اینها ک شما گفتی درست !!!
        ولی این حجم کثیر ک میرن صف میبندن و ثبت نام میکنن و خودکشی میکنن از کجا میاد اخه ؟!
        هرچی میذارن میلیونی صف هست و درخواست !!!
        اینا کین آخه ؟!

        از ماست ک بر ماست

        موافقم 60
        مخالفم 8
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          چرا ؟! یک راه حل دارد کمی هم درد دارد ؟!
          هر شخصی خارج از نیاز واقعی و فقط جهت سود ثبت نام کرد را با شاتگان بزنیم و از تیر چراغ برق آویزان کنیم ، خودش با ماشینش را با هم یکجا آره کنیم اما اینطوری میلیونی آره میشوند پس باز هم بیفایدست حتی اگر دلار بشود ۲۰۰ هزار تومن ناقابل که البته با این وضع شاید بدتر هم بشود تا سقوط انسانیت 🤦‍♂️ !

          به یه درجه‌ای رسیده‌ام که سربازها در پادگان‌ها هر روز تکرار میکنند تا بلکه خدمتشان تمام گردد….این نیز بگذرد…. !

          موافقم 19
          مخالفم 15
        2. شهاب

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (251 ديدگاه)

          فقط وقتی نوید خودش با خودش حرف میزنه👏😂

          موافقم 30
          مخالفم 6
      2. محمد

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1486 ديدگاه)

        بازم نظرات افسانه ایت با تیکه اندازی بی ربط به کره ای ها و ریپلای بی مورد نفر اول شروع شد و در آخر هم حرف از فرهنگ نداشتن میزنه ، یه چند روز نبودی جو سایت آروم بود و همه با هم خوب بودن جو رو متشنج نکن

        موافقم 31
        مخالفم 17
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          از اینکه کره‌ای‌ها شیادی بیش نیستند ناراحتی یا از اینکه ایرانخودرو سایپا کره‌ای‌ها را هم دست می‌اندازد ناراحتی یا از اینکه دلم میخواهد ریپلای بزنم تا فشارتان بیاید ناراحتی !
          واضحتر بگو تا به گوشش برسانم عشق کره‌مربا با لوبیا چیتی !

          یه موقع دنبال جو آرام میگشتی یه سری به جزیره‌ی قشم بزن ، سواحل دلچسبی دارد ، آرام میگیری !

          موافقم 30
          مخالفم 26
        2. محمد

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1486 ديدگاه)

          ما که آرومیم ولی شما انگار آروم نیستی که هر بحث مربوط و نامربوطی رو ربط میدی به کره و برای دیده شدن همیشه نفر اول رو ریپلای میزنی و طومار می‌نویسی مزاحمت نمیشم به امورات ۱۲ تا لکسوست برس آقای کارآفرین

          موافقم 26
          مخالفم 16
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          آروم بودن از کامنتت داره میریزه 😂👋🏻 !

          در ضمن ، تو که میدونی برای دیده شدن ریپلای میزنم ، چرا واکنش نشون میدی که گویی مورچه گازت گرفته 🤣!

          موافقم 17
          مخالفم 23
        4. احسان

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          آقا نوید یکی از اعضای متشخص و با تجربه گروه هستن که عین حقیقت رو نوشتن. از نحوه نوشتنتون معلومه که یا دلال هستین یا از کارکنان گاری سازی سایپا و ویران خودرو

          موافقم 2
          مخالفم 6
    3. RENAULT5

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      البته اگه به قیمت کارخونه بدن که خیلی خوبه ولی قیمت بازار اندازه نیسان ورساس
      وگیراوردن ماشین به قیمت کارخونه کار هر مردی نیست. وباید۱۰میلیون بار تو قرعه کشی ثبت نام کنید

      موافقم 17
      مخالفم 0
  2. علی

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (836 ديدگاه)

    به خدا نیسان این ماشین را واسه ما ایرانی ها ساخته ، برای ما عالیه ، قیمت ، نوع موتور و تجهیزات عالی اش واسه یه ماشین اقتصادی ، آقایون ایران خودرو به جای پژو این ماشین را مونتاژ کنین البته بی کم و کاست

    موافقم 66
    مخالفم 3
    1. mahan

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (136 ديدگاه)

      دقیقا موافقم کاملا.ظاهر 20،امکانات 20، قیمتش هم بد نیست .برند با اصالت.

      موافقم 35
      مخالفم 3
  3. Doctor Who

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    همین ماشین که بررسی کننده با ارفاق بهش نمره قبولی داده و از یه سری معایبی که داره تنها به خاطر قیمت پایینش گذشته و در آمریکا مخصوص قشر کم درآمد و دانشجو طراحی شده، در صورت ورود به ایران عزیزم، تبدیل به ماشین لاکچری میشه که تو اندرزگو برای دور دور و (بوووووووق) …. و پشت هر چراغ قرمزی برای تیک آف و تست شتاب ازش استفاده میشه!
    به کشور عجایب بی‌شمار خوش آمدید!
    !Welcome to the land of countless wonders

    موافقم 60
    مخالفم 7
    1. OM.01

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (404 ديدگاه)

      هیچ فرقی بین ایران آمریکا وجود نداره. جفتش آسمونا ابیه جفتش درخت هست توش گاو هست گوسفند هست مناطق دیدنی شهر و…هست جفتش یکی هست اما یه فرق اساسی وجود داره،مردم! مردم هستن که یه کشور رو میسازن یا آباد میکنن.هربلایی سر هرکسی میاد مقصر خودشه. وضعیت فعلی ما تقصیر خودمونه. مردم آمریکا و اروپا میخوان خوب زندگی کنن و خوب زندگی کنن و درگیر مسائل مسخره چندده قرن پیش نیستن.

      اینکه نیسان فوق ارزون میشه لوکس در ایران تقصیر ما هست. وقتی آشغال یعنی elx میگیم سلطان نیسان میشه لوکس. وقتی دلال میره لاماری ایما آگهی میکنه 3 میلیارد و تو میری میخری نیسان میشه لوکس. وقتی گاری شاهین قیمت میخوره600تومن تو میری میخری نیسان میشه لوکس. وقتی آیفون که با دلار 100 هزار تومنی محاسبه میکنن و تو میری میخری نیسان میشه لوکس. بعله دوست من. وقتی میری صف میبندی آشغال 206 پلاس بخری مشخصه میشه 1میلیارد تومن و نیسان میشه لوکس. وقتی میری تلویزون آشغال ایرانی 50 اینچ پول سامسونگ 4k در خارج رو میدی خب مشخصه نیسان میشه لوکس. وقتی پول هارلی دیویدسون فت بوی 114 یعنی 20هزار دلار میدی به کاوازاکیZXR250 که کلا 250 سی سی حجم داره و فاز موتور ریس برمیداری خب مشخصه نیسان میشه لوکس!

      در اروپا و آمریکا کافیه کالایی الکی قیمتش افزایش پیدا کنه تو یه سال. 95درصد فروش کالا افت میکنه هیچ کسی نمیخره تا قیمت برگرده همونی که بود اما تو ایران همه میرن تو صف.

      مشخصه خب پیشو میشو گوگولی هم این صحنه رو ببینه خودش هعی گرون میکنه کالا هارو! خب مشخصه خرس قطبی هم ببینه یکی 206 می‌خره فاز فراری بر میداره هعی قیمت کارخونه رو افزایش میده و دلال می‌فرسته تو بازار.

      تصمیمات 5 سال گذشتمون حال حاضر مارو شکل داده و تصمیمات الان ما 5 سال بعد مارو شکل خواهد داد.

      موافقم 43
      مخالفم 17
      1. مجتبی .

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1159 ديدگاه)

        بله اونجام گاو وگوسفند داره ولی گاووگوسفنداشون توطویله هستن.

        موافقم 39
        مخالفم 3
      2. RENAULT5

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1113 ديدگاه)

        عزیز صنایع لوازم خانگی ایران خوب پیشرفته کرده وتلویزیون سازیش چیزی از سامسونگ کم نداره این یک
        دومن
        دلال های عزیز نه چندان محترم مافیا تشکیل دادند وبا رشوه تو ارگان های دولتی نفوذ کردن
        مردم هم چیکار کنن؟ مگه چقدر عمر دارن که نخرن تا ارزون بشه؟
        مطمعن باش خودروساز ها اونقدر سرمایه دارند که اگه۱۰سال هم نفروشن اخ نگن

        موافقم 5
        مخالفم 36
        1. phonix

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1798 ديدگاه)

          اولا که ایران کجا کره جنوبی کجا دوما
          ایران صنعت لوازم خانگبش مونتاز کار بقیه برند ها هست لطفا بدون اگاهی نظر ندید

          موافقم 27
          مخالفم 3
        2. OM.01

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (404 ديدگاه)

          (عزیز صنایع لوازم خانگی ایران خوب پیشرفته کرده وتلویزیون سازیش چیزی از سامسونگ کم نداره)

          به حق چیزهایی نشنیده! سامسونگ LG سونی و…10سال عمر میکنن اما تلویزیون ایکس ویژن و شهاب و…چی؟ در ایران جنس های بنجل خودشون رو با قیمت برندهای مطرح میدن و برند های مطرح رو 2 برابر میکنن تا کمتر کسی بتونه بخره. چون اجازه واردات نیست نمایندگی هم نداره قطعات هم عوض میکنن قطعات ایرانی جایگزین میکنن!! دیدم که میگم. این پیشرفته؟

          شما و امثال شما که معتقدی جنس ایرانی خوبه با20تومن اگه جلوت تلویزیون65اینچی سامسونگ BU8500 بزارن(قیمت دلاری) و تلویزیون 60 اینچ ایکس ویژن،خودت کدومو انتخاب میکنی؟!

          (دلال های عزیز نه چندان محترم مافیا تشکیل دادند وبا رشوه تو ارگان های دولتی نفوذ کردن مردم هم چیکار کنن؟ مگه چقدر عمر دارن که نخرن تا ارزون بشه؟مطمعن باش خودروساز ها اونقدر سرمایه دارند که اگه۱۰سال هم نفروشن اخ نگن)

          عزیزم اگه ملت 2 هفته نرن پیش ثبت نام ویران خودرو و سایپا و کسی چیزی نخره قیمت ها کاهش پیدا میکنه و خودشون کاهش میدن. شما فقط تقاضا برای محصولات ویران خودرو رو نگاه کن! اگه ملت نرن بازار آزاد لاماری نخرن 3 میلیارد قطعا قیمت بازار آزادش خیلی کم میشه. اما ملت میترسن اگه نرن فلان فرغون رو بخرن پولشون بی ارزش میشه که کلا غلطه اما اینجوری تربیت شدن.

          همونطور که گفتم ایران آمریکا خیلی شبیه هم هست. حتی خیلی شباهت بین ایران و سوئیس هست اصلا کپی همدیگن، حتی شاید بهتر باشه ایران.اما اونچیزی که ایران رو ایران میکنه و سوئیس رو سوئیس میکنه مردمانش هستن.

          در آخر عاشق اون 7 نفری هستم که به کامنت بالام دیس دادن! 20 تا لایک و 7تا دیس! البته یه عده از کار عالم هم ایراد میگیرن و مخالفش هستن…کامنت من که جای خود داره.

          موافقم 16
          مخالفم 2
        3. سینا

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (347 ديدگاه)

          تلویزیون سازیش دست کمی از سامسونگ ندارهههه؟؟؟؟

          کدوم شرکت ایرانی پنل QD-OLED یا اصن OLED میزنه؟ آقای نامحترم، کدوم شرکت ایرانی از خودش نرم افزار داره و دزدکی اندروید رو فلش نمی کنه روی تلویزیوناش؟
          یه نگاه به نمایشگاه‌هایی مثل CES بنداز…خریدن پنل بی کیفیت و انداختنش به مردم، توی یک بازار بسته کار سختی نیست
          رشوه؟ کدوم رشوه، وقتی واردات خودرو و لوازم خانگی و واکسن رو به منظور حمایت از داخل ممنوع شد، آیا رشوه‌ای در کار بود؟

          سطح تعقل و تفکر خودتون رو بالا ببرید.

          موافقم 24
          مخالفم 2
      3. Doctor Who

        ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (24 ديدگاه)

        با اون قسمتی که گفتی آسمان همه جا یه رنگه موافقم!
        بله هر جای دنیا بری، نقاط مشترکی بین مردم خودت و اون دیار پیدا میکنی چون ذات انسان کمالگرا هست و دوست داره خودش رو بالا بکشه و بهتر نشون بده.
        با گسترش ارتباطات، مردم ایرانی دیدن که بقیه دنیا چه ماشینایى سوار میشن، چه موتورهایی دارن، چه خدمات پزشکی – بهداشتی – آموزشی بهشون ارائه میشه اما در داخل ایران از خیلی از شادی‌های معمولی هم محروم میشن
        مردم ما هم چشم دارن، گوش دارن، عقل و قدرت تشخیص دارن
        میفهمن که دارن برای هر چیزی پول بیشتر میدن و کمتر گیرشون میاد اما اینکه مردم رو صد در صد مقصر بدونیم کاملا اشتباهه!
        دقیقا به همین خاطرم هست که های‌کپی خیلی چیزا تولید و توی بازار پیدا میشه!
        جوان ایرانی سرعت رو دوست داره، آزادی موتور ۱۰۰۰ سی‌سی روندن رو دوست داره اما کی‌تی‌ام وارد نمیشه و مجبوره با سی‌جی۱۲۵، سرعتو تجربه کنه!
        ایرانی میدونه که اولویت ماشینای ولوو تامین امنیته، اما مجبوره با سمند و پرشیا اینور اونور بره!
        گویا شما فراموش کردی در همین ۱۲۰ سال گذشته، سه بار شیوه حکومت ما عوض شده
        چند تا کودتا از سر گذروندیم
        حداقل ۳ تا انقلاب (مشروطه – ملی شدن نفت – ۵۷) رو پشت سر گذاشتیم
        الان در مرحله جدیدی از یه انقلاب اجتماعی دیگه هستیم
        اگر اسم اینا رو تحول‌خواهی مردم ایران نمیذاری پس چه اسمی روش بذاریم؟
        کمتر کشوری رو پیدا میکنی در همین ۱۲۰ سال اخیر اینقدر تغییرات بنیادی و پی در پی داشته باشه
        مشکل رو توی مردم پیدا نکن!
        مشکل جای دیگه‌اس!

        موافقم 6
        مخالفم 2
  4. زیزیگولو

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (4904 ديدگاه)

    در کُل همه کمپانیای خودروسازی ژاپنی مثل نیسان و تویوتا و مزدا و بقیه به ایمنی ماشیناشون خیلی توجه میکنن و بخاطر همین کمپانی نیسان واسه نیسان ورسا ۲۰۲۳ از تجهیزات ایمنی زیادی مثل دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم ترمز خودکارو دستیار حرکت بین خطوطو کنترل خروج خودرو از جاده تشخیص نقطه ی کور و کنترل هوشمند و سیستم تشخیص هوشیاری راننده و …….. استفاده کرده

    موافقم 29
    مخالفم 1
  5. آرین

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (444 ديدگاه)

    براشون صفر تا صد 10 ثانیه کنده. :D
    بالای 10 برای حکم چلنجر دیمن رو داره. :)))

    موافقم 35
    مخالفم 2
  6. محمد

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    البته این ماشین نسل قبلیش همزمان با اسم نیسان ورسا کلاسیک تو بعضی ها کشور ها و کشور های جنوب خلیج فارس به فروش میرسه و ارزون تره ، به نظرم کسی که بخواد ورسا بخره کمتر از دو هزار دلار می‌ذاره روی پولش و نیسان سنترا میخره و اکثرا همین کارو میکنن ، کلا ورسا و سنترا ماشین های بی آزار و ارزونی هستن و انتخاب خیلی از ماشین اولی ها و دانشجو ها هستن ( طبق معمول به جز ایران)

    موافقم 27
    مخالفم 3
  7. Hamilton1970

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (529 ديدگاه)

    الان وقت حسرت خوردن نیست. باید زیر بار ۲۰۷ ها نریم تا به نیسان ها و تویوتا ها و همشون برسیم💪🏽
    #نمیخریم

    موافقم 31
    مخالفم 5
    1. RENAULT5

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      داداش به جای هشتگ زدن تو اینجا تابلو وپلانکارد دستت بگیر برو جلوی وزارت صمت
      کمتر مارو…فرض‌کنین کمتر تو فضای مجازی هشتگ بزنین بابا بسه بیاین بریم جلوی وزارت صمت خیلی مسالمت امیز شعار بدیم نه به خودروی داخلی اگه رسانه ای بشه جواب میده

      موافقم 5
      مخالفم 4
  8. MASOUD 0099

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (421 ديدگاه)

    شتابش بهتره از ۲۰۷

    موافقم 22
    مخالفم 3
    1. shetab-car

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (162 ديدگاه)

      معلومه که بهتره 207 رو کاغذ نوشته 12 13 تو تست واقعی 18 است خصوصا این جدیدا که قطعات بی کیفیت دارن

      موافقم 15
      مخالفم 3
  9. shetab-car

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (162 ديدگاه)

    یکی از نکاتی که مطرح شد شتابگیری کندش بود قطعا اگه به جای گیربکس سی وی تی یک گیربکس at معمولی 5 یا 6 سرعته روش نصب میشد شتاب گیری بهتری هم داشت

    موافقم 13
    مخالفم 4
    1. سینا

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (347 ديدگاه)

      چون ماشین اقتصادیه، به خاطر مصرف سوخت، معمولا CVT میذارند…معمولا تا 250 اسب بخار، به جز کیا هیوندای و VAG، بیشتر شرکتا CVT میذارن

      مخصوصا نیسان که سالیان گذشته خیلی روی CVT تحقیق و توسعه انجام داده بود (که تهش هیچی نشد و الان داره از بنز، گیربکس 9 سرعته میگیره)

      موافقم 5
      مخالفم 6
  10. ali

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من باافتخار تاحالا ماشین ایرانی نخریدم بااینکه بضاعتم کم بود پراید نخریدم الانم که میتونستم ایرانی بخرم با 400تا هایلوکس 92 خریدم خیلی ایمنی تر باابهت تر محکم تر کم هزینه تر وبهتراز هرآنچه ایرانخودرو وسایپا میزنن هست خداروشکر که عقلمو دست چهارتا … که تا حد آریسان وپراید بار میفهمند ندادم.

    موافقم 22
    مخالفم 6
  11. ( سلام داداش چطوری سابق )

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (81 ديدگاه)

    ینی اینم یه میلیاردیه !

    حالا شتاب کندش باز ۲ ثانیه سریع تر از سلطان ای ال ایکسه که فرزندان ایران می پرستنش😂😂😂

    این ماشین فوق العاده ( چه تو ظاهر، آپشن ، ایمنی ، مصرف سوخت ) حکم پراید داره برا اونورا ، ولی اینجا حتی اگر هم بیاد میشه ۴ میلیارد :)

    موافقم 26
    مخالفم 2
  12. محمد

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    بر پایه آنچه در متن نوشته شده، پیشرانه 1.6 لیتری با فنآوری 20 سال ژاپن حداقل 8 درصد توان بیشتر و مصرف کمتر نسبت به TU-5 پلاس فرانسوی با همان حجم 1.6 لیتر دارد. جالب است.

    موافقم 22
    مخالفم 3
  13. علیرضا

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (116 ديدگاه)

    ماشین خوبیه اما من سراتو ترجیح میدم طراحی زیبا تر داره

    موافقم 5
    مخالفم 28
  14. mahdi

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (140 ديدگاه)

    207 که هیچ ، خدایی کدوم آدم سالمی میاد حتی 206 رو با این عوض کنه .
    چه چیزایی که با 206 بلند کردیم که صد تا بنز و بی ام و نمی تونستن . 206 یه مظهره 😂😂

    موافقم 5
    مخالفم 39
    1. محمد

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1486 ديدگاه)

      خدایی طرز تفکر این آدما رو نگاه کن بعدش توقع داریم مملکت پیشرفت کنه ملت زیر بار گرونی و تورم و ماشین اشغال و آلودگی هوا و بی آبی و …..به فنا رفتن و هرروز به خاطر این ماشین های اشغال چقدر آدم عزادار و معلول میشن یکی این وسط میاد ۲۰۶ رو ماشین خوبی می‌دونه چون میشه باهاش بلند کرد!!!!!!!!!!! کاشکی میشد منم با خاور بیام امثال شمارو بلند کنم تو دریاچه نمک قم خالی کنم

      موافقم 41
      مخالفم 4
  15. TESLA

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    یه چیزای حیرت انگیزی از محصولات آینده ویران خودرو شنیدم : مثلا قراره پژو پارس دو رنگ ( سقف قرمز و مشکی ) با موتور tu5p تولید بشه یا میخوان یه نسخه از ۲۰۷ با موتور و داشبورد ۲۰۶ بسازن و …. خیلی چیزای دیگه که تو قرن بیست و یکم فقط میشه تو ایران دید و تجربه کرد 🤣😂😂🙌🙌

    موافقم 14
    مخالفم 4
  16. TESLA

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    دوستان توجه کنید که : ۲۰۷ نشده یک میلیارد بلکه این یک میلیارد هست که شده ۲۰۷ 🤦‍♂️🤦‍♂️

    موافقم 16
    مخالفم 3
  17. بهنام

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (828 ديدگاه)

    بدترین ماشینی که داشتم ۲۰۷ مدل ۱۴۰۰ بود . شتاب افتضاح ، کیفیت ساخت افتضاح ، سرو صدای زیاد، رنگ بدنه ی مشکی افتضاح. اخیرأ فروختمش . همش فکر میکردم سوار اسباب بازی میشدم . نمی‌دونم مردم چرا این ماشینو دوست دارن ؟ همه با اشتیاق میخرن وقتی سوار میشن متفق‌القول میگن چه اشتباهی کردیم عجب آشغالی سوار شدیم . فکر میکنم فقط جوانان که دنبال ماشین با پاخور خوب هستن و خانم ها و دخترا علاقه به این ماشین دارن چون معتقدن ماشین زیباییه، البته منظور اهانت ندارم چون میبینم که چه کسانی علاقه به ۲۰۷ دارن. واقعا این قیمت برای این اسباب بازی خنده دار که چه عرض کنم گریه داره .

    موافقم 23
    مخالفم 5
  18. حسن

    ۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    دوست عزیزی که میگی چرا توایران بهelx میگن سلطان
    خب به نظرت به چی بگیم سلطان؟؟؟
    مگه فراری و بوگاتی ومک لارن وآستون مارتین و…توایران وجود دارن که مابهشون بگیم سلطان؟؟؟
    با هزاران سال کارکردن و پول درآوردن وباهزاربدبختی یه پراید میخری (که همونم ۸۰درصدنمیتونن بخرن) خب معلومه بعدش یه elx میبینی برات حکم سلطانو داره نسبت به پراید
    حتی همون پرایدم تبدیل میشه به سلطان دیگه elxجای خود داره البته اگه عزیزان مسئول باهمین فرمون برن جلو

    موافقم 5
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا