خدمات پس از فروش در ایران ، خوب یا بد ؟

چهارشنبه 26 تیر 1392 - 23:10
مطالعه 3 دقیقه
urhjuyl
ارائه ی خدمات پس از فروش مطمئن یکی از فاکتورهای تضمین فروش یک محصول در سراسر دنیاست ، اما آیا خودروسازان وطنی از این فرصت برای بهبود فروش و افزایش...
تبلیغات

ارائه ی خدمات پس از فروش مطمئن یکی از فاکتورهای تضمین فروش یک محصول در سراسر دنیاست ، اما آیا خودروسازان وطنی از این فرصت برای بهبود فروش و افزایش رضایت مشتریان خود از  محصولات نه چندان مدرن  بهره می بردند ؟ آیا نظارتی بر نحوه ی ارائه خدمات صورت می گیرد ؟ آیا رفتار درستی با مشتری صورت می گیرد ؟ و آیا مالکان خودروها از خدمات پس از فروش خودروی خود راضی هستند ؟

برای اینکه گوشه ای از اوضاع خدمت پس از فروش را به شما نشان دهیم ، سرگذشت یکی از دوستان اصفهانی را که برای ما فرستاده روایت می کنیم : " ایشان خودروی تندر  خود را به یکی از تعمیرگاه های مجاز تحویل می دهند و پس از ذکر مشکلاتش در هنگام  پذیرش خودرو به مسئول پذیرش تذکر می دهند که موتور  (کمتر از 1 ماه) تنظیم  و صافی بنزین ، شمع ها و فیلتر هوا هم تعویض شده اند . بعد از پذیرش خودرو اعلام کردند که به محض آماده شدن خودرو  تلفنی خبر می دهند ، که این کار با تاخیر صورت گرفت و حتی به تلفن های مشتری پاسخی داده نشده تا ایشان مثل بیشتر مواقع در ایران ، حضوری مشکلشان را برطرف نمایند . خودرو ترخیص  و صورت حساب پرداخت می شود .   خودرو برای سفر به تعمیرگاه برده شده بود تا در حین سفر مشکلی پیش نیاید اما نه تنها ایرادات قبلی برطرف نشده ، بلکه عیب هایی نیز اضافه شده بود . به تعمیرگاه مراجعه می کنند و مشکلات را توضیح می دهند ، اما مسئول پذیرش به جای عذر خواهی حتی از شنیدن توضیحات کامل طفره رفته و صرفآ به گفتن جمله "جهت تحویل خودرو با شما تماس می گیریم" اکتفا می کند، اما باز هم خبری نمی شود و تماس ها با نمایندگی هم بی پاسخ می ماند تا اینکه در انتهای وقت اداری بالاخره تلفن را پاسخ دادند که خودرو آماده است و 20 دقیقه برای تحویل گرفتنش فرصت دارید. با مراجعه به تعمیرگاه فاکتور جدید به ایشان داده می شوند و می گویند جهت تحویل خودرو فاکتور را پرداخت کنید . فاکتور شامل قطعاتی بوده که قبل از تحویل خودرو در مورد عدم تعویض آنها تذکر داده شده بوده و همینطور مربوط به تکمیل تعمیرات قبل !!  زمانی که با اعتراض مالک مبنی بر اینکه  چرا باید مبلغ اضافه ای باید پرداخت بشود در صورتی که قبلآ هزینه را پرداخت کرده ولی  مشکلات خودرو هنوز بر طرف نشده (و با توجه به اینکه طبق قوانین تعمییرات 72 ساعت ضمانت دارد) ، در جواب ضمن توهین به مالک خودرو ایشان را به بهانه ی پایان وقت اداری از تعمیرگاه بیرون کرده و تحویل خودرو را به روز بعد موکول می کنند . این ماجرا در روز بعد با پرداخت اجباری مالک خاتمه پیدا می کند و شکایت مالک از تعمیرگاه به شرکت پارس خودرو و سایپا نیز بی نتیجه می ماند و آن ها نیز تنها به گفتن جمله ی با شما تماس میگیریم اکتفا کردند . "

این در حالیست که به گفته ی روابط عمومی سایپا ، سازمان خدمات پس از فروش سايپا (سايپايدك) براي دومين سال متوالي رتبه ممتاز ارائه خدمات پس از فروش در كشور را به دست آورد. در پنجمين كنفرانس ملي راهكارهاي توسعه خدمات پس از فروش و گارانتي، سايپايدك موفق شد براي دومين سال متوالي رتبه ممتاز را در بين شركت‌هاي ارائه دهنده خدمات پس از فروش در كشور از آن خود كند.

حال از شما دوستان عزیز می خواهیم تا شما هم در قسمت نظرات ، البته با حفظ ادب و احترام ، تجربیات خود را در زمینه ی خدمات پس از فروش با پدالی ها در میان بگذارید .

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.