تکنولوژی ایمنی کم‌هزینه تویوتا

یک‌شنبه 23 فروردین 1394 - 03:37
مطالعه 5 دقیقه
Toyota Safety Sense 02
کمپانی تویوتا با بیان این که چند ویژگی ایمنی الکترونیکی خود را در مقیاس کوچک و متوسط با هزینه ای بسیار پایین ارائه خواهد کرد، کودتای کوچکی در عرصه...
تبلیغات

کمپانی تویوتا با بیان این که چند ویژگی ایمنی الکترونیکی خود را در مقیاس کوچک و متوسط با هزینه ای بسیار پایین ارائه خواهد کرد، کودتای کوچکی در عرصه ایمنی برای خودروهای غیر لوکس ایجاد کرد. این سیستم‌های ایمنی به دو دسته مختلف تقسیم می‌شوند و در پاییز امسال برای تویوتا راوفور 2016 و آوالون ارائه خواهد شد و تا پایان سال 2017 در خودروهای دیگر گسترش خواهد داشت.

تویوتا سیستم ایمنی Sense C خود را برای خودروهای کامپکت خود در نظر گرفته که با 300 دلار، ترکیبی از سیستم‌های پیش برخورد، هشدار خروج از لاین و نوربالای اتوماتیک است. این سیستم‌ها از دوربین و رادار استفاده می‌کند و راننده را با هشدار صوتی و تصویری از خطرات باخبر می‌کنند. اگر راننده به این هشدارها پاسخ ندهد، این سیستم حدوداً 19 مایل بر ساعت سرعت را قبل از برخورد کاهش می‌دهد و اگر راننده از سرعت خود نکاهد، با تشخیص سیستم نیروی بیشتری برای کاهش سرعت اعمال می‌شود. سیستم پیش‌برخورد تویوتا، سرعت‌هایی را پوشش می‌دهد که 80 درصد تصادفات از پشت اتفاق می‌افتد. سرعت نسبی حدوداً بین 7 تا 50 مایل بر ساعت). هشدار خروج از لاین با استفاده از دوربین و پیدا کردن خطوط سفید و زرد جاده، راننده را با هشدار صوتی و تصویری از خارج شدن از خط آگاه می‌کند. سیستم نوربالای اتوماتیک مثل سیستم‌های دیگر کار می‌کند و با استفاده از دوربین، چراغ جلوی خودروهای لاین روبرو و چراغ عقب خودروهای جلویی را پیدا می‌کند و نوربالا را به نورپایین تغییر می‌دهد تا باعث کور شدن دید دیگر رانندگان نشود.

تویوتا با 500 دلار، پکیج سیستم ایمنی Sense P خود را برای خودروهای سایز متوسط و پریمیوم خود مهیا کرده که شامل تمام ویژگی‌های Sense C بعلاوه سیستم شناسایی عابر پیاده و کروز کنترل تطبیقی است که با نصب رادار میلی‌متری موجی مهیا شده است. مثل سیستم پیش‌برخورد، سیستم شناسایی عابر پیاده بین سرعت 7 و 50 مایل بر ساعت کار می‌کند و می‌تواند سرعت را حدوداً تا 19 مایل بر ساعت کاهش دهد، تویوتا بیان داشته که سیستم راداری کروز کنترلش مثل بیشتر سیستم‌های دیگر با در نظر گرفتن خودروی جلویی سرعت خود را تنظیم می‌کند.

سیندی نایت، سخنگوی تویوتا، بیان داشت "گسترش این سیستم ایده ی ماست اما در حال حاضر نمی‌توانم بیشتر از این اشاره ای داشته باشم". او همچنین اشاره کرد که تویوتا قصد دارد در نهایت این سیستم‌ها را برای 70 درصد از مشتریان اروپایی مهیا کند، اما مشتریان آمریکایی چطور؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.