تجربه و آزمایشتویوتا

رانندگی با تویوتا لندکروزر 1998، وقتی رقبا به چالش کشیده شدند

تویوتا لندکروزر پس از وقفه‌ای کوتاه، به‌زودی بار دیگر به بازار آمریکا بازخواهد گشت. به این بهانه، مروری بر آزمایش رانندگی لندکروزر نسل ۱۰۰ خواهیم داشت که در جولای ۱۹۹۸ توسط کارانددرایور انجام شده است.

تویوتا به لطف کیفیت افسانه‌ای و عرضهٔ کمری به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروی بازار آمریکا، در ایالات‌متحده برند قابل‌احترامی است اما خلأ عجیبی در عملکرد آن به چشم می‌خورد. این شرکت تاکنون هیچ خودرویی با پیشرانهٔ V8 در آمریکا عرضه نکرده است درحالی‌که این نوع موتور برای چندین دهه نماد خودروهای آمریکایی بوده است. امسال اما با عرضهٔ نسل جدید لندکروزر که حالا با پیشرانهٔ V8 عرضه خواهد شد، این رویه تغییر خواهد کرد. لندکروزر برای رقابت با شاسی‌بلندهای بالای ۴۰ هزار دلار به این موتور نیاز داشت.

رقبای شاسی‌بلند تویوتا یعنی لینکلن نویگیتور و رنجروور همیشه موتور V8 داشته‌اند و هرچند موتور شش سیلندر خطی ۲۱۲ اسب بخاری نسل قبلی لندکروزر مثل هشت سیلندرها نرم بود اما هرگز نمی‌توانست برای شاسی‌بلند ۲.۳ تنی شتاب سریعی فراهم کند. موتور جدید با بلوک آهنی و سرسیلندرهای آلومینیومی با دو میل‌سوپاپ و ۳۲ سوپاپ، ارزش انتظار را داشت. این موتور، لندکروزر و پسرعموی لوکس آن، لکسوس LX470 را به تنها شاسی‌بلندهای بازار آمریکای شمالی تبدیل می‌کند که به موتور V8 با چهار سوپاپ در هر سیلندر مجهز هستند.

این موتور ۴.۷ لیتری، ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف این نیرو، لندکروزر حالا شتاب خوبی پیدا کرده و ظرف ۹.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. برای مقایسه، شتاب رنجروور ۴.۶ لیتری ۹.۲ ثانیه، جیپ گرند چروکی ۵.۲ لیتری ۹.۱ ثانیه و لینکلن نویگیتور ۵.۴ لیتری ۱۰.۳ ثانیه است. شتاب خوب اما تنها یکی از مزیت‌های موتور V8 تویوتا است. این پیشرانه نرم‌ترین هشت سیلندری است که تاکنون در یک شاسی‌بلند دیده‌ایم. موتور تقریباً بدون لرزش به سمت ردلاین ۵,۲۰۰ rpm خود حرکت می‌کند و همان نالهٔ دلپذیر موتوری که بر اساس آن ساخته شده یعنی V8 لکسوس LS400 را دارد.

انتقال نیروی این موتور از طریق گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک آشنای تویوتا انجام می‌گیرد. تعویض دنده‌های این گیربکس آن‌قدر نرم انجام می‌شود که اگر به تغییر صدای موتور توجه نکنیم متوجه آن نمی‌شویم. دکمهٔ پاور روی کنسول میانی، تعویض دنده‌ها را تهاجمی‌تر می‌کند درحالی‌که دکمهٔ دیگری هم برای شروع حرکت با دندهٔ دو تعبیه شده که برای کشش بهتر در برف و گل‌ولای مناسب است. علاوه بر این، تجهیزاتی هم برای شرایطی که خودرو گیر می‌افتد وجود دارد. در این خودرو راننده می‌تواند از طریق اهرمی روی کنسول، حالت سنگین را درگیر کند که برای خزیدن‌های دقیق آفرودی طراحی شده است.

اگر این هم کار نکند، می‌توان دیفرانسیل مرکزی لندکروزر را از طریق دکمه‌ای قفل کرد تا توزیع گشتاور به‌صورت ۵۰-۵۰ بین محورها انجام گیرد. لندکروزر ما همچنین به لطف قفل دیفرانسیل عقب، کشش بیشتری داشت. در نسل قبلی لندکروزر، قفل دیفرانسیل جلو هم ارائه می‌شد اما این ویژگی همراه با اکسل صلب جلو در سری ۱۰۰ حذف و بجای آن از بازو‌های کنترلی با طول نابرابر و میله‌های پیچشی استفاده شده است. به گفتهٔ تویوتا، این تعلیق جدید نه‌تنها کشش بهتری را در مسیرهای خشن فراهم می‌کند بلکه هندلینگ دقیق‌تری را هم روی جاده به همراه خواهد داشت. اکسل صلب عقب همچنان باقی مانده اما با اصلاحاتی امکان تراول (بازهٔ جابجایی) بیشتری را برای تعلیق فراهم می‌کند.

بااین‌حال، لندکروزر هنوز هم روی جاده خودروی چابکی نیست. این شاسی‌بلند بزرگی است که از لحاظ اندازه بین رنجروور و شورلت تاهو قرار می‌گیرد. وزن ۲۴۰۰ کیلوگرمی شاسی‌بلند تویوتا هم به تاهو نزدیک است و پس از مدتی نشستن پشت فرمان، نادیده گرفتن این وزن سنگین دشوار خواهد بود. پاسخگویی لندکروزر چه هنگام سبز شدن چراغ راهنمایی و چه هنگام تغییر جهت، چندان فوری نیست و چسبندگی ۰.۶۸ جی و توقف از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در ۶۳.۴ متر هرچند اعداد بدی نیستند اما شاسی‌بلندهای کوچک‌تر بهتر از این عمل می‌کنند.

بااین‌حال، حرکات بدنهٔ لندکروزر در پیچ‌ها از رنجروور بهتر است و سیستم فرمان رک‌اندپینیون آن احساس بهتری نسبت به سابربن دارد. سواری خودرو خصوصاً در سرعت‌های پایین‌تر نرم است و تلاطم سواری بزرگراهی نویگیتور و اکسپدیشن در اینجا احساس نمی‌شود. به همین دلیل، لندکروزر احتمالاً بهترین ترکیب سواری و هندلینگ را در بین شاسی‌بلندهای بزرگ ارائه می‌کند. بخشی از این موضوع به خاطر ساختار بی‌نظیر لندکروزر است. به گفتهٔ تویوتا، شاسی نردبانی فولادی خودرو ۵۰ درصد مستحکم‌تر از قبل شده است.

لندکروزر جدید همچنین می‌تواند تا ۳ تن را یدک بکشد که ۶۸۰ کیلوگرم نسبت به نسل قبلی بیشتر شده است. این عدد با رنجروور برابر است اما از ظرفیت بکسل ۳.۵ تنی نویگیتور کمتر است. با باز کردن درب صندوق دوتکه لندکروزر، فضای بار ۵۹۵ لیتری ارائه می‌شود که این رقم با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم به ۱۱۰۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند. صندلی‌های ردیف سوم اما بیشتر برای کودکان مناسب است و بزرگ‌سالان هرگز در اینجا راحت نخواهند بود. بااین‌حال، صندلی‌های جلو و ردیف دوم می‌توانند پنج نفر را با راحتی کامل حمل کنند.

لندکروزر جدید اما برای کسانی که به دنبال خودرویی مقرون‌به‌صرفه هستند هرگز گزینهٔ مناسبی نخواهد بود زیرا قیمت آن از ۴۶,۳۷۰ دلار آغاز می‌شود که ۴,۷۶۰ دلار از نسل قبلی گران‌تر است. البته با این قیمت، صندلی‌های جلوی برقی، رینگ‌های آلومینیومی و CD پلیر ارائه می‌شود که قبلاً سفارشی بودند. به‌طورکلی، نسل جدید تویوتا لندکروزر ممکن است پرزرق‌وبرق‌ترین شاسی‌بلند بزرگ بازار نباشد اما ترکیب بی‌نظیری از راحتی، سهولت رانندگی و توانایی‌های آفرود را ارائه می‌کند و اگر سابقهٔ تویوتا را ملاک قرار دهیم، باید قابل‌اعتماد هم باشد.

مشخصات فنی تویوتا لندکروزر ۱۹۹۸

۱۹۹۸ Toyota Land Cruiser

پیشرانه ۴.۷ لیتری V8
قدرت ۲۳۰ اسب بخار
گشتاور ۴۳۵ نیوتن متر
گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۹.۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۷.۲ ثانیه
توقف از ۱۱۰ ۶۳.۴ متر
شتاب جانبی ۰.۶۸ جی
حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۱۵.۷ لیتر ترکیبی
طول ۴,۸۹۰ میلی‌متر
عرض ۱,۹۴۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۸۶۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۵۰ میلی‌متر
وزن ۲۴۱۳ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۴۲۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۸ نفر
قیمت پایه ۴۶,۳۷۰ دلار
قیمت تست‌شده ۵۱,۶۳۹ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴۲ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. rita

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (69 ديدگاه)

    دوست داشتنی

    موافقم 88
    مخالفم 4
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      ۱۰۰ نَگو / افسانه بِگو
      سلطان بگو
      عشق بگو
      نفس بگو
      البته تو ایران به نُدرت تمیزش پیدا بشه !
      اونی هم که پیدا بشه کیلومترش بارها کم شده با اوررهال‌های غیر اصولی و فیک !

      موافقم 93
      مخالفم 35
      1. زیزیگولو

        ۲ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (4941 ديدگاه)

        همین الان تو ایران تویوتا لندکروزای مدل ۱۰ تا ۱۵ سال پیش هنوزم شیک و با ابهت هستن و و در برابر ماشینای دیگه تو خیابون مثل ماه میدرخشن

        موافقم 78
        مخالفم 9
      2. پیام

        ۳ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1591 ديدگاه)

        لندکروز افسانه نیست، بنز G class افسانه هست

        موافقم 36
        مخالفم 103
      3. پیام

        ۳ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1591 ديدگاه)

        بنز جی کلاس افسانه هست نه این!

        موافقم 28
        مخالفم 94
        1. حسین

          ۳ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1096 ديدگاه)

          وقتی کره مربا چیزی نداره و مجبوری از بقیه بری بالا. البته حقم داری به هر حال کشورهایی مثل آلمان و ژاپن و ایتالیا تو یه لیگن، خودروسازهای کره مربا و هند و ویتنام و ایران هم تو یک لیگ

          موافقم 21
          مخالفم 21
  2. Reza

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    چرا قیمتش اینقدر مناسب بوده؟

    الان لندکروز دو برابر قیمت داره!!

    موافقم 48
    مخالفم 5
    1. کیان

      ۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      قیمتش مناسب نبوده
      همین قیمت الان هست، با احتساب تورم و … میشه همون ۸۰ تا ۸۵ هزار دلار امروز
      با نرخ تورم و CPI باید چک کنید و قیمت روز و حساب کنید

      موافقم 42
      مخالفم 2
    2. رومانی>چین>فرانسه

      ۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1115 ديدگاه)

      داداش با تورم حساب کنی نزدیک 100 120 تای الان بوده

      موافقم 20
      مخالفم 5
    3. behnam1012

      ۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (986 ديدگاه)

      1- بخاطر تورم
      2- خودروهای امروز هم آپشن و هم سیستم های ایمنی بیشتری دارن که روی قیمت تاثیری زیادی گذاشتن

      موافقم 38
      مخالفم 1
      1. محسن

        ۳ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (162 ديدگاه)

        حالا همین که مال ۲۰ سال پیش بوده امنیتش از پراید بهتره

        موافقم 13
        مخالفم 0
        1. مردی که دنیا رو فروخت

          ۴ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (6 ديدگاه)

          پراید مال چهل سال پیشه

          موافقم 7
          مخالفم 1
  3. حمید

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (370 ديدگاه)

    یادش بخیر تو پادگان یه ۸ سیلندر ۲۰۰۳ سفارش عربستانش بود واسه فرمانده ، خیلی رانندگی باهاش لذت بخش بود , هنوز چشمم پیشش مونده

    موافقم 69
    مخالفم 3
  4. Hadi

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    واقعا تو کلاس خودش خفن بود 👌
    خیلی عالیه این اتاق ۱۰۰ هنوزم لندکروز مورد علاقمه 😍

    موافقم 37
    مخالفم 2
  5. lelewed933

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    عجب عشقی بوده
    لذت بردم 💖💖

    موافقم 28
    مخالفم 1
  6. Enzo Ferrari 2008

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    این لندکروز لوکسه نه لندکروز جدید

    موافقم 32
    مخالفم 8
  7. آلمان 🇩🇪🇩🇪

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    ظاهری بسیار ساده و جذاب و شیک با اعدادی در حد یک لندکروزر فقط میتونم بگم perfect 👌

    موافقم 35
    مخالفم 3
  8. دکتر

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (338 ديدگاه)

    من تجربه مالکیت هم اتاق۱۰۰ و هم اتاق ۲۰۰ رو داشته ام، حسی که از اتاق ۱۰۰ میگرفتم از اتاق ۲۰۰ نمی‌گرفتم،و واقعا دوسش داشتم، تنها مشکلی که باهاش داشتم پولوس جلوش بود که ک اذیتم کرد ۲ بار، وگرنه که حرف نداره و ارزشش روز ب روز بیشتر میشه و کلکسیونی تر

    موافقم 35
    مخالفم 7
    1. Enayat

      ۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (174 ديدگاه)

      حس شما کاملا درست هست…
      همه خودرو های دهه نودی میلادی این احساس رو به آدم القاء می کنند و انگار روح دارند…

      موافقم 9
      مخالفم 1
    2. علیرضا

      ۲۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تو که راست میگی تنها بخشی از تویوتا ک خیلی مستحکم آسیب ناپذیره اکسل و پلوس هستش احتمالا اونایی ک شما داشتی پراید صبا و پراید وانت بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Ahmad

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    ای جان به این میگن ماشین به قرآن چند میلیون کیلومتر هم راه بره بازم خراب نمیشه از بس که کیفیت داره درد و بلات بخوره سر هرچی المانی و انگلیسی پر استهلاک

    موافقم 43
    مخالفم 29
    1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

      ۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (233 ديدگاه)

      بله دوباره یک کلمات غیر منطقی و بچه گانه ینده کسی رو می‌شناختم اپتیما داشت ازش خوب نگهداری می‌کرد تا ۱۰۰ هزار تا هم رسید مشکل جدی نداشت یکی دیگه هم کرولا داشت کرولا که هر بلایی سرش بیاری اتفاقی نمی‌افته زیر دست این دوست یاتاقان زد ! میخواستم بگم نگهداری مهمه من خودم سری ۵ داشتم ۶ سال عضیتم آنچنان نکرد
      منضور از این کامنت نه ترول کره ای بود نه ژاپنی فن ها

      موافقم 6
      مخالفم 23
      1. Ahmad

        ۳ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (86 ديدگاه)

        تو الان دوام لندکروز رو با اپتیما مقایسه کردی؟

        موافقم 23
        مخالفم 4
        1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

          ۴ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (233 ديدگاه)

          جالبه مثل اینکه همه کاربر ها منضور منو اشتباه متوجه شدن؟ منضور من اینکه ماشین سنگ نیست هر بلایی سرش بیاری اخ نگه ماشین همیشه باید رسیدگی شه حتی تو بد ترین شراط یا هر ماشینی

          موافقم 2
          مخالفم 1
  10. رضا

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (209 ديدگاه)

    دوهفته پیش واس اولین بار یه مدل ۲۰۰۷ هشت سیلندرش رو‌سوار شدم. این ماشین حقیقتا معرکست. موتور بیصدا. پدال گاز رو که فشار میدی مثل پر ماشین رو جابه جا میکنه با کمترین صدا و یه نعره نرم با ابهت هشت سیلندر. سواریش نرم. صندلی جلو که بشینی به حدی ارتفاعش بالاست تا نوک کاپوت برات معلومه. خدایی ماشین با استایل و خفنیه.

    موافقم 45
    مخالفم 3
  11. ‌ ‌

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3285 ديدگاه)

    وای 😍
    باورم نمیشه
    مال 25 سال پیشه!
    ولی هنوز تو کشورما لاکچری بنظر میرسه

    موافقم 32
    مخالفم 0
  12. رسول

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکیشو یکی از ادارات دولتی داشت که یک میلیون و پانصد هزارتا راه رفته بود مثل روز اولش نو نو بود.
    یه جمله جالب آلمانی ها در مورد تویوتا دارن که میگن بی ام و مثل دوست دختر آدم هست و همش باید حواست بهش باشه و خرجش کنی ولی تویوتا مثل ندیمه هست که کاملا بی سروصدا کار خودشو میکنه و هزینه ی خیلی پایینی داره

    موافقم 39
    مخالفم 10
    1. 18:45

      ۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (470 ديدگاه)

      آقا رسول اینم بدون که یه جمله ی معروفی هم مهندسین قدیمی صنعت خودروی آلمانی داشتن و دارن و اونم اینه که :
      ب ام و هنر صنعت خودروسازی آلمان هست!!
      این معنیش این هستش که خودروسازی آلمان قطعا بدون ب ام و هنرمندیش انقدر بزرگ و پر رنگ و جهانی نمیشد قطعا!!
      و این جمله سوسولی دوست دختر و اینا و پر استهلاک بودن ب ام و و ازاین دست حرفا که اصلا هم ضرب المثل نیست، قطعا برازنده برند بزرگی چون ب ام و نیست…
      تو ایران هم افسانه های دروغین زیادی از
      ب ام و ساخته شده ب ام و اگر هم بر اساس معیار سازمان کیفیت جی دی پاور هم نگاه کنین تو 15سال گذشته کیفیت ساخت محصولاتش حتی بیشتر از رقبای آلمانیش بوده و میزان خرابی هاش کمتر بوده…
      ضمنا تویوتا رو نمیشه با ب ام و و بالعکس ب ام و رو هم نمیشه با تویوتا مقایسه کرد(با تمام علاقه ای که به تویوتا هم دارم)
      تویوتا:با دوام، راحت، ایمن و اقتصادی،
      ب ام و: هیجان انگیز، جاه طلب، ایمن و لوکس
      حکم این و داره که M5 رو با توندرا مقایسه کنی!! دو تا برند هیچ شباهتی به هم ندارن و مقایسه ای کاملا اشتباه هست…
      البته قطعا لکسوس زیر شاخه لوکس تویوتا صددرصد با رقبای آلمانی قابل قیاس هست و استانداردهای جدیدی رو هم به بخش لوکس بازار تزریق کرد و جانی دوباره دمید تو این 30سال و اندی…
      البته واسه اینکه خیال نکنین که دارم از
      ب ام و حق به جانب داری میکنم باید بگم که متاسفانه محصولاتی از ب ام و نظیر :
      نسل اول سری8
      سری 7 اطاق E65
      و نسل اول x6
      به حق خودروهای پرخرجی بودن و با وجود لیست اختراعات زیاد که بخصوص تو نسل اول سری 8 و سری7 اطاق E65 شاهد بودیم، اما بدلیل سنگینی اطاق که توسط انواع امکانات ریز و درشت پر شده بود و تجلی امکانات جدیدی بودن که برای اولین بار به خودروسازی معرفی شده بودن و بخاطر همین نسل اولی بودن امکانات و تازه وارد بودن، سبب خرابی های زیاد میشدن ولی نسل های بعدی این امکانات دیگه مشکل دار نبودن…
      بنابراین نمیشه به هیچ وجه گفت که تمام خودروهای تاریخ ب ام و پرخرج هستن و جیبتون رو سوراخ میکنه و صرفا بعضی خودروهاش که نام بردم سبب نارضایتی شدن و این بدنامی ها رو خلق کردن.
      بد نگهداری کردن و پر تکنولوژی بودن و پیچیدگی های برند های آلمانی که بماند…

      موافقم 8
      مخالفم 12
      1. JaMsHiD

        ۲۵ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (978 ديدگاه)

        ب ام و های E60 مخصوصا سری M هاشون بسیار بسیار پر خرج هستن !
        یا همین سری سه های E90 رایج در ایران !
        همشون مشکل روغن ریزی دارن !
        ولی فکر کنم ب ام و به مرور زمان این مشکلات رو حل کرد . یه مدت بنز هم دقیقا به سرنوشت ب ام و دچار شده بود !
        فجایای برقی اس کلاس بخاطر تپه ای از آپشن !
        البته بنز بنزه هر کاری کنی بازم به دل میشینه .

        موافقم 0
        مخالفم 1
  13. R@min

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1679 ديدگاه)

    اتاق ۱۰۰ و ۲۰۰ بی نظیر بودن و هستن و ماشینای پیشرفته ای هم بودن زمان خودش.

    موافقم 21
    مخالفم 2
  14. ذکی

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین که هنوز جوانان عرب ازش لذت می‌برد مخصوصا تو عروسی ولایه کشی وصدای خفن اگزوز…

    موافقم 20
    مخالفم 3
  15. حسین

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    به اندازه ترین شاسی بلندتاریخ، نه بزرگ نه کوچیک

    موافقم 19
    مخالفم 2
  16. ببراک

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اگرکه لندگروز.برروی همین اتاق افسانه ای۱۰۰.تمرکزمیکرد.ولی برروی دیگرامکانات پیشرفته پیشرفت وبه روزرسانی میکرد.باورکنید.خیلی خیلی
    طرفداران وخریداران بیشترمیشدند.
    وهیچ.احتیاج نبود.این اتاق پرطرفداررا
    اینطورهرسال تغییربدهد

    موافقم 7
    مخالفم 14
    1. JaMsHiD

      ۲۵ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (978 ديدگاه)

      این بلا سر سری هفتاد و FJ CRUISER اومد و میبینیم تقاضا فقط در کشور های خاص بالا هست !
      لندکروزر مدل جهانی هست یعنی برای همه جا نه فقط برای استرالیا و آفریقا و خاور میانه !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. احسان پیرحیاتی

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مشخصات گیربکس رو اشتباه نوشتی پنج دنده اتوماته من یه فول 2007لیمیتد دارم الان

    موافقم 5
    مخالفم 6
    1. Enayat

      ۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (174 ديدگاه)

      نه این مطلب درباره مدل دهه نودی میلادی هست… در اون سالها اکثریت خودروها از گیربکس چهار سرعته با تورک کانورتول استفاده می کرده اند و از سالها ۲۰۰۰ میلیاردی پنج سرعته های اتوماتیک و دو کلاچه بروی کار آمده است…

      موافقم 7
      مخالفم 0
  18. 18:45

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (470 ديدگاه)

    احسنت به کاراند درایور که تست های جذابی همیشه انجام داده بخصوص انواع کلاسیک اون که واقعا جذابیتی 2برابر داره بدلیل قدیمی و نوستالژیک بودن اون ها.
    ممنون از امیر عزیز و کلا مجله پدال که همیشه تست های قدیمی رو هم سرلوحه کارتون قرار میدین… 🙏👑👑❤️

    موافقم 3
    مخالفم 0
  19. Enayat

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (174 ديدگاه)

    نه این مطلب درباره مدل دهه نودی میلادی هست… در اون سالها اکثریت خودروها از گیربکس چهار سرعته با تورک کانورتول استفاده می کرده اند و از سالها ۲۰۰۰ میلادی پنج سرعته های اتوماتیک و دو کلاچه بروی کار آمده اند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. خخخ

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    بنظرم بدرد نمیخوره
    درسته مفته ولی بازم بدرد نمیخوره
    من موندم چطور تو ایران 10 میلیارد میلیارد می‌فروشن

    موافقم 2
    مخالفم 4
  21. Farhan

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (73 ديدگاه)

    لذت بردیم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. Enayat

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (174 ديدگاه)

    از نویسنده خیلی سپاس گذاریم که همچین مطالبی را در مورد خودروهای دهه نود میلادی گردآوری می کنه…🙏🏻
    واقعا خواندن راجب این دست خودروها لذت بخش هست که گواهی این است که دهه نود میلادی، دهه طلایی برای صنعت خودرو سازی بوده…ممنون از شما

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا