تویوتا

تویوتا کراون ۲۰۲۳ با پکیج گیراتر GR و مودلیستا معرفی شد

تویوتا همین چند روز پیش از نسل جدید کراون ۲۰۲۳ بازارهای آمریکا و ژاپن رونمایی کرد اما قبلاً پکیج‌های GR و مودلیستا را برای این کراس اوور جدید در نظر گرفته است. تغییرات این مدل‌ها روی بدنه تمرکز دارند و باعث می‌شوند کراون محصولی اسپرت تر به نظر برسد.

کار را با مدل GR شروع می‌کنیم که کیت بدنه آن با نام آئرودینامیک مد روز شناخته می‌شود و شامل اسپلیتر جلو، رکاب‌های جانبی، رکاب پشتی با دیفیوزر یکپارچه و اسپویلر لبه‌ای صندوق است. این قطعات آئرودینامیک از رزین ساخته شده‌اند و می‌توان آن‌ها را به‌صورت تکی یا پکیجی کلی با قیمت ۲۳۴۱ دلار خریداری کرد. اگر خواهان ترکیب بهبودهای بصری با رینگ‌های ۲۱ اینچی باشید باید ۲۲۲۲ دلار دیگر را بپردازید. در صورتی که رینگ‌ها با لاستیک‌های میشلین همراه شوند این قیمت به ۳۴۸۷ دلار افزایش پیدا خواهد کرد. از دیگر آپشن های کراون با پکیج GR می‌توان به دسته‌کلید آرامید فیبر، محافظ دستگیره درب و استرات بار جلو برای سیستم تعلیق اشاره کرد که قیمت ۳۵۷ دلاری دارد.

اما کیت بدنه مودلیستا با نام نیروی عالی شناخته می‌شود و کمی گیراتر به نظر می‌رسد. در این کیت می‌توانیم اسپلیتر جلو و رکاب‌های جانبی چشمگیرتری را ببینیم. البته در بخش عقب دیفیوزر و خروجی‌های اگزوز ملایم‌تری با طرح کروم وجود دارند. کیت بدنه مودلیستا قیمت بالاتری دارد و برای این قطعات رنگ شده باید ۳۰۴۸ دلار پرداخت کرد. البته کیت موردبحث شامل گلگیرهای همرنگ بدنه، جلوپنجره، آینه‌های جانبی و… خواهد بود. رینگ‌های مودلیستا نیز ۲۱ اینچی هستند و با لاستیک‌ها قیمت ۳۳۳۱ دلاری دارند. البته خود رینگ‌ها را می‌توان با بهای ۲۰۶۲ دلاری خریداری کرد. نهایتاً باید به محافظ دستگیره درب‌ها، نگه‌دارنده پلاک و آفتاب‌گیر با برند مودلیستا اشاره کرد. برخلاف کیت GR، این کیت شامل بهبود سیستم تعلیق نیست.

کراون جدید بر پایه پلتفرم TNGA شکل گرفته و با دو قوای محرکه هیبریدی در دسترس خواهد بود. مدل قوی‌تر با نام RS شناخته می‌شود و در بازار آمریکا با نام پلاتینیم عرضه خواهد کرد. قدرت ترکیبی این مدل به ۳۴۰ اسب بخار می‌رسد و مجموعه هیبریدی آن از پیشرانه ۲.۴ لیتری توربو، دو پیشرانه الکتریکی، گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دایرکت شیفت و باتری نیکل-فلز هیدرید تشکیل شده است. تویوتا کراون جدید هم‌اکنون در ژاپن قابل سفارش بوده و انتظار می‌رود اولین نمونه‌های آن از پاییز سال جاری میلادی به دست مشتریان برسند. مشتریان آمریکایی این خودرو را اواخر سال ۲۰۲۲ دریافت خواهند کرد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Erfan

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (470 ديدگاه)

    Wow
    یه جانشین شایسته برای کراون نسل گذشته.
    طراحی جلو رو خیلی دوست دارم اما ترجیح میدادم که چراغ های عقب ماشین طراحی متفاوتی می‌داشت.

    موافقم ۴۴
    مخالفم ۱
    1. behnam1012

      ۲۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (821 ديدگاه)

      با کیت مودلیستا خیلی خوب شده
      بخاطر این که قسمت های مشکی رنگ رکاب و زیر سپر و دور چرخ هم رنگ شده و تغییر کرده و ارتفاع رو در ظاهر کاهش داده همین باعث شده از اون دوگانگی مابین سدان بودن و کراس بودن کمی در بیاد زیبا تر بشه

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۰
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۶ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (7643 ديدگاه)

        به نظر من تویوتا زده به سیم آخر دیوانه شده !!!!!!!

        نمیدونم تعریف شما از یک خودروی همه چیز تمام چیه و چه شکلیه !
        اما تعریف من یعنی همین خودرویی که میبینید در مقاله یا حتی لندکروزر جدید یا تویوتا کمری یا کرولا یا یاریس و و و و … !

        امروزه دیگر تویوتا ، تویاتاهای ۱۰ سال پیش نیست که همه گیر میدادند به طراحی و لوآپشن بودنش !
        تویوتا در این آشپزخانه‌ی مجهز داره غذاهایی را سِرو و تهیه میکنه که باقی باید بشینند و خاک توی سرشون بریزند که دیگر نمیتوانند از این نقطه ضعف گذشته‌ی تویوتا سواستفاده کنند و یه مشت ماشین آشغالِ به تمام عیار را فقط زیبا طراحی کنند و در باطِن تو خالی باشند و به خلق خدا بیندازند !

        تویوتا با معرفی خودروهای جدیدش به همه شوک وارد کرده ، بخصوص محصولات خاصِ GR !

        مشتاقانه منتظر دیدار نسل جدید لندکروزر پرادو هستیم که مطمعناً تیرِ خلاص را به کُلِ پیکره‌ی SUV سازها وارد میکنه و این خودرو حتی طرفدارانش بیش از خودِ لندکروزر هستند !

        جداً که تویوتا فقط خودرو نمیفروشه !
        تویوتا همراه با خودرو ، سبکِ زندگی و رفاهِ همراه با آسایشی دوست داشتنی هم میفروشد ، چنان چه کسی تویوتایی داشته باشد دیگر به هیچ جایگزینی چشم نمی‌اندازد جز خودِ خودِ تویوتا !

        این را نه از من ، بلکه از تمام کسانی سوال کنید که تجربه‌‌اَش را دارند که حقیقتاً دل کندن از تویوتا را سخت و نشدنی میدانند مگر اینکه مجبور به جدایی باشند !

        دوستان ، هر تویوتایی از هر مدلی که سوار بشید یه تفاوتی را درک میکنید که برای همه هم عجیب به نظر میرسه و آن ، روان بودنِ سواری با محصولاتش هست که دلچسب میکنه سواری را ، حال چه پیکاپ هایلوکس و شاسی‌بلند پرادو باشد چه کراس‌اوور و سدان‌های بزرگ و کوچکی چون یاریس یا کرولا کمری !

        موافقم ۳۱
        مخالفم ۱۲
        1. کیان

          ۲۶ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1032 ديدگاه)

          دومین سری از کمریهایی ک اومدن ایران با مدلهای ۲۰۰۷ واقعا به لحاظ زیبایی عالی بودن، منظورم اینه ک اصلا اینجور نبوده ک بگیم تویوتا هرچی زده قبلا ترین نبوده و …
          حتی اریون هم هنوز ک هنوز پرستیژ خودش و داره در کمال سادگیش و …

          موافقم ۲۵
          مخالفم ۳
  2. بهنام

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (303 ديدگاه)

    عکسی از آکیو تویودا در کنار کراون با رنگ نسکافه ای فکر کنم باشه ایستاده. ماشین تنومند و بزرگ و متفاوتیه . با این کیت ها هم واقعا عالی شده . من که خوشم آمد

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۱
  3. meysam

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3379 ديدگاه)

    من اولش از طراحیش انتظار بیشتری داشتم
    اما این دو سه روزه چندتا ویدئو ازش دیدم واقعا خوبه
    ماشین درشت و نسبتا گنده ایه و بنظر میرسه استقبال خوبی ازش بشه
    تو عکس چیزی ازش مشخص نیست

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۱
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (7643 ديدگاه)

      آقا میثم

      جدا از طراحی اتاق ، به جزئیات و کیفیت متریال داخلی این خودرو توجه کنید که چقدر شبیه محصولات لکسوس کار شده و یه چیزی تو مایه‌های تویوتا ونزا هستش که همه ریویوگرها اشاره کردند به اینکه از خودِ تویوتا فراتر هست و شبیه به لکسوس RX. در بحث کیفیت متریال و کار کردنش در خودرو !

      تویوتاهای امروز و حتی نیسان و میتسوبیشی و مزدا ، قشنگ تداعی‌کننده‌ی اسطوره‌های دهه‌ی ۹۰ میلادی هستند که به دهه‌ی ژاپنی‌ها معروف شده و این وسط فقط میماند هوندا که امیدوارم با معرفی سیویک تیپ R و نیسان با معرفی سامورایی GTR جدید ، این پازلِ زیبا را تکمیل کند !

      به نظر من ژاپن در بهترین دوران خودروسازی خودش قرار گرفته که بهتره رقبا بشینند و توی سر خودشان بزنند 👑👑👑!!!

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۷
  4. علی

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (292 ديدگاه)

    بسیار زیبا و جوان پسند اما من کراون اوریجینال را ترجیح میدم

    موافقم ۳
    مخالفم ۶
  5. AMD

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (139 ديدگاه)

    ایکاش فرم بدنش اینجوری نیمه کراس نمیشد…

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  6. behnam1012

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (821 ديدگاه)

    با کیت مودلیستا خیلی خوب شده
    بخاطر این که قسمت های مشکی رنگ رکاب و زیر سپر و دور چرخ هم رنگ شده و تغییر کرده و ارتفاع رو در ظاهر کاهش داده همین باعث شده از اون دوگانگی مابین سدان بودن و کراس بودن کمی در بیاد زیبا تر بشه

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  7. javadhy

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (324 ديدگاه)

    در کل طراحی زیبایی داره
    ولی کراون نسل قبل به نظرم حتی زیباتر بود
    در کل به نظرم بهترین و کاملترین سدان تویوتا آوالون هست

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  8. کیان

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1032 ديدگاه)

    ظاهرا تویوتا سری خودروهای کروون و تولید می‌کنه، طراحی و … کامل انجام شده
    و این اولینشون هست ک کامل تولید و فروخته خواهد شد

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  9. Taha Malek

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (597 ديدگاه)

    ماشین به این خوبی اگه نیمه کراس اور نبود عالی بود ولی الان هم خیلی خوبه

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  10. دکتر

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    این الان sedan هست؟suv هست؟کدومه ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۴
  11. فرامرز

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (72 ديدگاه)

    دوستان عزیز آیا قیمت این محصول هم مشخص شده یا نه؟
    اگه کسی درباره قیمت چیزی میدونه لطفا توضیح بده 🙏🙏

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  12. امیرحسین

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (265 ديدگاه)

    پدال عزیز دو روز پیش من دیدم فیلم های کراون رو همه سدان زده بودن تو یوتیوب
    شما میگید کراس اور
    یا من اشتباه متوجه متن شدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. mr-naftalin-az-roghan-abad-70

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (401 ديدگاه)

    چه چیزیه👍 اولین کسی که بررسیش کرد کانال رایتیز راید تو یوتیوب بود خیلی آینده نگراست و خفن! دست مریزاد تویوتا

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  14. سپهر

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (278 ديدگاه)

    زشت و بی اصالت مثل همیشه

    موافقم ۱
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا