تویوتا

بررسی تخصصی تویوتا هایلندر 2023؛ گران‌قیمت اما باکیفیت!

اخیراً فرصت رانندگی با تویوتا هایلندر ۲۰۲۳ فراهم شده و باید گفت علیرغم نقاط ضعفی همچون قیمت بالا و فضای کابین و بار کم، هایلندر همچنان خودرویی باکیفیت و ممتاز به حساب می‌آید.

هایلندر یکی از اولین کراس اورهای سه ردیفه بازار به شمار می‌رود و به عنوان یکی از باتجربه‌ترین رقبای این کلاس انتخاب افراد زیادی خواهد بود. این محصول میان سایز شاید فضای کمتری نسبت به هوندا پایلوت و کیا تلوراید داشته باشد اما خوشبختانه مدل ۲۰۲۳ آن از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربوی جدید با گشتاور بیشتر نسبت به نمونه قبلی و همچنین برخی رقبای اصلی سود می‌برد. شاید قدرت ۲۶۵ اسب بخار این خودرو در مقایسه با خروجی ۲۹۵ اسب بخاری هایلندر ۲۰۲۲ کمتر شده باشد اما پیشرانه توربو گشتاور ۴۲۲ نیوتون متری ارائه می‌کند که نسبت به پیشرانه ۶ سیلندر قبلی بسیار بیشتر است. هایلندر ۲۰۲۳ همچنین از جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی تویوتا سود می‌برد و از نظر کیفیت کابین و آرامش سواری نیز جزو بهترین‌های کلاس است؛ اما به سختی می‌توان قیمت نسبتاً بالا و فضای سر و بار محدود این خودرو را نادیده گرفت.

مشخصات تویوتا هایلندر ۲۰۲۳
پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربو
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۲۶۵/۴۲۲
قیمت مدل تست شده (دلار) ۵۰,۲۱۰

اگرچه ما ظاهر و کیفیت هایلندر قبل از فیس لیفت را دوست داشتیم اما پیشرانه ۶ سیلندر قدیمی و گیربکس ۸ سرعته نه چندان خوب باعث شده بودند این خودرو در برخی مسیرهای پرسرعت و سربالایی‌ها کم بیاورد. البته الآن خبری از این نقاط ضعف نیست و علیرغم کاهش قدرت، هایلندر ۲۰۲۳ لذت‌بخش‌تر ظاهر می‌شود. گشتاور پیشرانه توربو بیشتر شده و نکته مهم اینکه حداکثر گشتاور در دور ۱۷۰۰ به دست می‌آید که بسیار خوب است. همچنین مصرف سوخت خودرو نیز کاهش یافته است. گیربکس هایلندر هم رفتار بهتری داشته و معکوس‌های نرم‌تر آن در شتاب گیری مشهود است.

از نظر راحتی و کیفیت باید گفت هایلندر همچنان جزو بهترین‌های کلاس است و در کابین از متریال نرم زیادی استفاده می‌شود. همچنین فضاهای زیادی برای قرار دادن گوشی و کیف پول تعبیه شده است. نکته مثبت دیگر به حذف سیستم اطلاعات سرگرمی قدیمی و استفاده از نمونه‌ای جدید مربوط می‌شود. مدل تست شده از نوع لیمیتد بود که به نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی باکیفیت مجهز شده و پشت آمپرهای دیجیتالی با ابعاد مشابهی دارد. اگرچه استفاده از دکمه‌های روی فرمان برای کنترل پشت آمپرها کمی گیج‌کننده به نظر می‌رسد اما نمایشگر مرکزی عملکردی روان و سریع دارد.

نقطه‌ضعف مهم هایلندر ۲۰۲۳ به فضای بار ۴۵۳ لیتری در زمان استفاده از تمامی صندلی‌ها مربوط می‌شود که کمتر از کیا تلوراید و هوندا پایلوت است. فضای سر افراد ردیف دوم و سوم نیز به دلیل خط سقف خودرو محدود خواهد بود. طراحی خاص خودرو روی شیشه‌های جانبی و میدان دید آن‌ها نیز تأثیر گذاشته است. البته اگر هایلندر جزو گران‌ترین خودروهای کلاس خود نبود چنین مواردی خیلی تعیین کننده ظاهر نمی‌شدند. اگرچه قیمت آغازین ۳۸ هزار دلاری باعث می‌شود هایلندر درست شانه‌به‌شانه خودروهایی همچون فورد اکسپلورر، هوندا پایلوت و کیا تلوراید حرکت کند اما با سفارش آپشن ها شاهد افزایش سریع قیمت خودرو خواهید بود. مدل لیمیتد تست شده با وجود دوربین ۳۶۰ درجه سفارشی حدود ۵۰ هزار دلار قیمت دارد. در مقابل باید گفت تلوراید SX با قیمتی به مراتب کمتر از تجهیزاتی همچون صندلی‌های ردیف دوم گرم‌کن و سردکن دار و دو سانروف سود می‌برد.

خود تویوتا می‌داند که هایلندر برای خانواده‌هایی که از صندلی‌های ردیف سوم استفاده می‌کنند کمی کوچک است و به همین خاطر گرند هایلندر را عرضه کرده است؛ اما شاید برخی افراد ابعاد جمع و جورتر و طراحی این خودرو را بیشتر دوست داشته باشند. از جمله ویژگی‌های مثبت هایلندر ۲۰۲۳ می‌توان به کابین باکیفیت و جذاب، تکنولوژی بهتر و پیشرانه قوی‌تر و کم‌مصرف‌تر اشاره کرد. تمامی این موارد باعث می‌شوند کراس اور تویوتا جزو گزینه‌های قابل‌اعتنای کلاس خود باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. سالار خان فصل

    ۱۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (370 ديدگاه)

    برای یک خانواده بزرگ آمریکایی با تنها 38 هزار دلار بهترین گزینه خرید است.
    حتی کمترین افت قیمت و کمترین استهلاک را در بین تمامی رقبا دارد.
    یک همراه خوش ساخت و با کیفت و کم هزینه و احساس برانگیز برای سالیان سال

    موافقم 105
    مخالفم 12
    1. فقط چین

      ۱۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (106 ديدگاه)

      از تویوتا بیشتر از این انتظار نمیره روی پلتفرم2014 موتور پرادو گیربکس لندکروز2008 سیستم هیبرید رافور رینگ های لندکروز جدید بسته 37 هزار دلار به مردم فرو میکنه🤣🤣🤣.
      ایرانی ها هم توی کامنت تقدیر میکنن🤣🤣🤣🤣 .

      موافقم 15
      مخالفم 156
      1. آرین

        ۱۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (435 ديدگاه)

        چین خوبه دایی جان ؟؟

        موافقم 67
        مخالفم 4
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۱۷ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (10460 ديدگاه)

        فقط چین برو فقط چین !

        موافقم 52
        مخالفم 8
  2. عجب

    ۱۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    همیشه یک وضعیت ناهماهنگ بین دستگاه‌های مختلف وجود دارد که باعث بروز مشکلات اساسی و عمیق در موضوع بازار خودروی جهانسومی شده و به نظر بنده خودروی جهانسومی در این بازار پُر هرج و مرج جهانسومی مثل گوشت قربانی شده که در دستگاه های دولتی هر کسی آن را به سمت خود میکشد و فقط نگاه جزیره‌ای و سازمانی خود را در این موضوع میبیند !! مردم همیشه در صحنه هم که فقط منتظر اعلام زمان فروش لگن سازان جهانسومی و حمله برای ثبتنام هستن ! و ای کاش اینها میفهمیدند که تویوتا چیست بلکه یک بار برای همیشه موضوع بازار خودروی جهانسومی حل میشد و به صفحات تاریخ می‌ پیوست

    موافقم 31
    مخالفم 5
  3. ‌ ‌

    ۱۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (4718 ديدگاه)

    ای کاش میومد ایران

    موافقم 34
    مخالفم 3
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۱۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (10460 ديدگاه)

    دوستان ، تو دورانی که توربویی‌ها به حِق‌حق افتادن تو ایران ، تویوتاها دارن مثل الماس میدرخشند !!!
    اون زمانی که من فریاد میزدم و خیلی‌ها از عمد تخریب و تمسخر میکردند ، حالا بیان جواب اونایی رو دهند که ماشین توربو خریدند یا حتی موتورهای GDI لگن‌ساز معروف مربایی همه به خرج افتادن اونم بالای ۱۰۰ میلیون تا حتی ۴۰۰ و ۶۰۰ میلیون برای آلمانی‌ها !

    فقط ماندم اونایی که چینی میخرند چه قدرت ریسک بالا و درآمد بالایی دارند !

    خدا به داد برسه که مالکان چینی توربویی که اتفاقاً اکثریت چینی‌ها هم توربو هستند قرارِ به‌چه فلاکتی بیوفتن ، فقط صبر کنید و ببینید این بنزین با ماشیناشون چه میکنه و کرده !!!!!!!!!!!

    موافقم 57
    مخالفم 37
    1. جنوب

      ۱۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (334 ديدگاه)

      خب همینم که توربو هستش

      موافقم 29
      مخالفم 0
    2. محمود

      ۱۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (84 ديدگاه)

      والا خودروهای توربوی با عمر ۱۰ ساله چینی کمتر از غیر توربو های وطنی خرابی دارن و به شاتون پلاس و واشر پلاس معروف نیستن

      موافقم 26
      مخالفم 6
    3. aliHOZA

      ۱۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (574 ديدگاه)

      بچه ها بیاین بریم ماشین چینیامون رو خراب کنیم تا این آقا نوید خوشحال بشه. دلش خنک بشه.
      بیاین بریم. ثواب داره.

      موافقم 22
      مخالفم 16
    4. عجب

      ۱۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (105 ديدگاه)

      اینها چه میدانند که تویوتا چیست

      موافقم 27
      مخالفم 15
      1. کرگدن باواریا

        ۱۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (694 ديدگاه)

        عهه نویددههه، نویییییییییدد

        موافقم 5
        مخالفم 12
  5. Ehsan

    ۱۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (254 ديدگاه)

    تویوتا که حرفی باقی نمیذاره
    آقا عالیه
    مطمئن باشید عالیه

    موافقم 52
    مخالفم 8
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (10460 ديدگاه)

      ایشون همون آقا احسانی هست که جون میداد باس مربایی‌ها !
      اابته پشیمان شد و رستگار 😂👌👏.

      موافقم 16
      مخالفم 26
      1. مردیم از خوشی

        ۱۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1403 ديدگاه)

        بس کنید کامنت های بچگانه را

        موافقم 16
        مخالفم 2
      2. زیزیگولو

        ۱۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (6016 ديدگاه)

        تویوتا هایلندر جدید هم قیمت خیلی مناسبی داره و هم از از نظر طراحی و هم از نظر ایمنی واقعاً تو سطح خوب و مورد قبولی قرار داره👌👌👍👍

        موافقم 24
        مخالفم 1
  6. Dark Knight

    ۱۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (514 ديدگاه)

    کیفیت ساختش به نسبت قیمتی که داره عالیه و هیچ جایی برای ایراد گرفتن باقی نمیذاره

    موافقم 24
    مخالفم 5
  7. پیام

    ۱۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1976 ديدگاه)

    طراحی های ۷ یا ۸ سال پیش هیوندای و کیا این مدلی بودن

    موافقم 4
    مخالفم 30
    1. parhamiof

      ۱۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (744 ديدگاه)

      پس برای همینه که ماشینای 7 یا 8 سال پیش هیوندای و کیا جذاب تر از محصولات الانشون هستن!

      موافقم 11
      مخالفم 0
  8. aryan 25

    ۱۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (109 ديدگاه)

    ببخشید که درمورد مطلب نیست
    توی بازه ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیون این سه تا گزینه رو داریم
    پارس tu5
    سورن پلاس
    زانتیا
    باتوجه به اینکه خانواده مون پر جمعیته فضای کابین برامون مهمه
    همچنین شتاب خوب و خدمات و قطعات در دسترس و مناسب
    ولی من خودم زانتیا رو بیشتر دوست دارم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    موافقم 5
    مخالفم 5
    1. ۱۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (4718 ديدگاه)

      سورن پلاس بین این سه تا
      من آریو رو هم بهت پیشنهاد میدم
      زانتیا پر خارجه و ریسک داره
      X22 هم میشه گرفت ولی فضای داخلی کم داره

      موافقم 9
      مخالفم 0
    2. ARMAN سابق

      ۱۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (458 ديدگاه)

      ببین زانتیا هر چند ماشین خوبیه ولی قدیمی شده و پیدا کردن نمونه بدون ضربه و کم کار و سالمش سخته.
      پارس tu5 بازار خوبی داره شتابشم بد نیست ولی اونم خیلی از مد افتاده و از اون مهمتر کیفیتش خیلی پایین و افتضاحه.
      ولی سورن پلاس تا جایی که من میدونم یکمی کیفیتش از بقیه بالاتره و موتور ef7 روشه که اگه بحث کمبود مکانیکش رو فاکتور بگیریم موتور خوبیه و مدل پایه گاز سوزم داره سورن پلاس و تو بعضی کداش آپشنایی مثل مالتی مدیا و کروز کنترل و پاور ویندوز روش هست و فضای کابین و صدوقشم مناسبه و طراحیشم یکم جدیدتره
      من اگه بودم سورن پلاس بنزینی رو انتخاب می کردم

      موافقم 13
      مخالفم 0
      1. aryan 25

        ۱۷ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (109 ديدگاه)

        زانتیا چند تا نمونه تر و تمیز پیدا کردم
        همه زیر ۱۶۰ تا کار و بدون رنگ هستن
        سورن هم گزینه ای هست که بهش فکر میکنم

        موافقم 3
        مخالفم 0
    3. Siyavash

      ۱۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (710 ديدگاه)

      عقل میگه زانتیا..ولی خرجش زیاده و تعمیر کار حرفه ایش کمه..ولی تویه این بازار خدمات..بهترین انتخاب پارس tu5هست..خودم باهاش حال نمیکنم ولی در حال حاضر از این بهترم تویه این بازه قیمتی نداریم…بازار خرید و فروششم که خوبه تعمیر کار تخصصی هم نمیخاد همه میتونن تعمیرش کنن قطعاتشم زیاده قیمت تعمیرات و قطعاتش تا حدودی خوبه…

      موافقم 2
      مخالفم 6
      1. aryan 25

        ۱۷ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (109 ديدگاه)

        تعمیر کارش که هست توی شهر ما
        قطعاتش هم کم و بیش گیر میاد
        فقط از لحاظ هزینه چقدر با بقیه تفاوت داره ؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
    4. مصطفی

      ۱۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      من که میگم ال نود بهترین گزینه ست
      استحکام و کیفیت بالا داره ، فضای کابینش هم از بقیه جادار تره و کلا ماشین دلباز تره ، قابلیت اطمینانش هم خیلی بالاست و با این پول میتونی یه ۵_۶ سال کارکرده شو بخری که از پارس و سورن کارکارده خیلی مطمئن تره و با خیال راحت سوار میشی.. خدمات و قطعات شم که هست

      موافقم 4
      مخالفم 1
  9. ARMAN سابق

    ۱۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (458 ديدگاه)

    این اگه میومد ایران می ترکوند
    ابعادش که بزرگ هست امکاناتشم که خوبه شتابشم که معقوله. و از همه مهمتر تویوتاست

    موافقم 15
    مخالفم 0
    1. امیرحسین

      ۱۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (12 ديدگاه)

      اگه آقای کوچی نماینده گل بتونه ممنوعیت آمریکایی برای سرزمین اصلی برداره میتونه وارد شه این مدل فقط تو بازار آمدیکا هست این موتورش حجمش اشتباه هست ۲.۵ سی سی هست

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. مجتبی .

        ۱۷ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1225 ديدگاه)

        آقای کوچی وهمه همکاراش مدیر فنی هستن.(اشاره به جمله جناب پروین)

        موافقم 2
        مخالفم 0
  10. حسن

    ۱۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    دوستان اولا تویوتا و ژاپن حرف ندارن و چینیا در برابرش آشغالن ولی تو ایران نیستن و اگرم باشن مدل پایین و ترکیده و قیمتای نجومی
    دوم اینکه الان چینیا جزع کم استهلاکترینا تو ایران هستن طراحی موتوراشون کشورایی مثل اتریش انجام میدن و چون میخان بازارو بگیرن استحلاکو در نظر میگیرن
    سوما من چند تا ماشین چینی( البته به ناچار ) خریدم و با ماشینای ایرانی که داشتم( پراید سمند و ال نود ) از نظر کم استهلاکی فرقش زمین تا آسمونه تنها مشکلشون خشک بودن تعلیقه
    چهارما اگه اونایی که میان طرف چین و یا تویوتا و میگیرن و انقدر سرش به هم میپرن از این شرکتا ماشین رایگان گرفتن بگن ما هم سرش به بقیه بپریم

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا