تویوتا

تویوتا توندرا و تاکوما 2023 با بهبودهای ظاهری متنوع معرفی شدند

تویوتا مدل سال ۲۰۲۳ توندرا و تاکوما را معرفی کرد. این خودروها به دو مدل دیگر سبد محصولات برند یعنی ونزا و کمری ۲۰۲۳ می‌پیوندند. توندرا و تاکوما ۲۰۲۳ همانند دیگر محصولات تویوتا از بهبودهای ظاهری سود می‌برند و به منظور حفظ وضعیت رقابتی دو خودروی مهم تویوتا در بازار آمریکا، این خودروساز تغییراتی را در ظاهر، تریم ها و تجهیزات آن‌ها در نظر گرفته است.

کار را با توندرا ۲۰۲۳ فول سایز شروع می‌کنیم که با پکیج SX جدید در دسترس خواهد بود. این پکیج شامل برخی تریم های ظاهری بدون قیمتی بالاست. پکیج SX فقط برای تریم های SR5 توندرا تک و دو دیفرانسیل عرضه می‌شود و شامل رینگ‌های ۱۸ اینچی جدید با طرح خاکستری تیره، تریم مشکی دستگیره درب‌ها و سپر عقب است. همچنین نشان‌های روی بدنه نیز به رنگ مشکی درآمده‌اند. همین وضعیت در کابین نیز وجود دارد یعنی جایی که عناصر مشکی جایگزین تریم نقره‌ای شده‌اند.

توندرا برای مدل ۲۰۲۳ خود با ۵ تریم اصلی SR، SR5، لیمیتد، پلاتینیم و ۱۷۹۴ عرضه می‌شود. مشتریان همچنین می‌توانند مدل TRD Pro یا مدل جدید و پرچم‌دار کپستون را انتخاب کنند. این وانت از نظر فنی تغییری ندارد و همچنان با پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربو یا ۶ سیلندر توئین توربوی هیبریدی عرضه می‌شود. پیشرانه هیبریدی قوی‌تر بوده و قدرت ۴۳۷ اسب بخاری دارد. هر دو پیشرانه به‌صورت استاندارد با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کنند.

اما تاکوما ۲۰۲۳ نیز با دو پکیج جدید برای تریم SR5 در دسترس است. این وانت با تریم های SR، SR5، TRD اسپرت، TRD آفرود، لیمیتد و TRD Pro عرضه خواهد شد و همچنین تریم های سفارشی تریل ادیشن و نایت شید ادیشن نیز بازگشته‌اند. پکیج SX این خودرو نیز شامل قوس چرخ های مشکی و رینگ‌های تیره استاندارد است. همین تریم تیره در آینه‌های جانبی و پیچ رینگ‌ها نیز دیده می‌شود.

دیگر بهبود ظاهری این خودرو پکیج کروم است که روی ظاهری لوکس‌تر تمرکز دارد. این پکیج شامل رینگ‌های ۱۸ اینچی کرومی و دستگیره‌های درب و خروجی اگزوز با همین تریم است. در کابین نیز دسته‌دنده چرمی جدیدی به چشم می‌خورد. تاکوما ۲۰۲۳ هم با پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۲.۷ لیتری و ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری قبلی قابل انتخاب است. این دو پکیج ظاهری یاد شده فقط برای مدل‌های قوی‌تر ۶ سیلندر عرضه شده‌اند. این نیروگاه آهنین قدرت ۲۷۸ اسب بخاری دارد و با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند. البته امکان انتخاب گیربکس ۶ سرعته دستی نیز وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. mos

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (715 ديدگاه)

    تریم ها و پکیج های شخصی سازی تاندرا تو این نسل واقعا به حد کافی رسیده.

    موافقم 27
    مخالفم 2
  2. کیان

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1412 ديدگاه)

    من فکر میکنم تاکومای جدید ک بیاد بیش از چیزی ک الان هست بترکونه، سیستم اطلاعات سرگرمی جدید و طراحی جدید قطعا فروشش و از چیزی ک هست خیلی بالاتر میبره و …
    توندرا هم خیلی بیشتر از نسلهای قبل اومده تا با غولهای امریکایی رقابت کنه، نسل قبلی واقعا ساده تر از امریکاییهای رقیب بود، ولی این نسل خیلی تنوع داره و رقابت جذابی ایجاد کرده
    آمریکا واقعا سرزمین آرزوهاست

    موافقم 28
    مخالفم 3
  3. meysam

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    یکی از مشکلات تاندرا که عجیبه تویوتا هنوز برطرف نکرده اینه که در جلو قلاب بکسل نداره
    در حالی که پیکاپ تراک اولویت اولش کاره و باید از این نظر تمام نیازها رو برآورده کنه
    ظاهرا قراره بعنوان آپشن در بعضی تریمها ارائه کنن

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. mos

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (715 ديدگاه)

      مشکل نیست با حذف قلاب بکسل تونستن طراحی سپر رو تغییر بدن که باعث بهبود آیرودینامیک و ایمنی شده. همچنین زیر سپر اسپویلر فعال وجود داره که تو سرعت های بالا میاد پایین و مانع از جمع شدن هوا در زیر ماشین میشه.
      همه این‌ها با حذف یه قطعه ای که شاید در سال یک بار هم ازش استفاده نشه فراهم شده هر چند که همین الان شرکت های افترمارکت قلاب بکسل برای تاندرا ساختن و تویوتا هم سال بعد بصورت اکسسوری ارائه اش می‌کنه.

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. meysam

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (3524 ديدگاه)

        میدونستم برای آیرودینامیکه
        ولی بنظر من باید بصورت استاندارد رو همشون باشه ولی یه درپوش بزاش بزارن که یه آیرودینامیک ضرری نزنه
        ولی اسپویلر فعال رو نمیدونستم و خیلی جالب بود

        موافقم 10
        مخالفم 0
  4. Alan.r

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1085 ديدگاه)

    هردوشون خیلی جذاب شدن

    موافقم 7
    مخالفم 1
  5. M.rAMK

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    عشق فقط یک کلام تویوتا ژاپنی والسلام

    موافقم 4
    مخالفم 0
  6. Afg

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (497 ديدگاه)

    تاکوما سرحالتر نشون میده خودشو اما یه تندرا با رنگ قهویی سوخته دیدم چقدر این ماشین و رنگش کیفیت داره عاشقش شدم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. سردار

    ۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداییش این غول ژاپنی با این قدرت و هئیبت به دلار 50 هزار تومانی یک میلیارد و 400میلیون میشه.
    اونوقت تو کشور ما که بلد که نیستن بسازن تازه اگه بخان همینو وارد کنن که نمیکنن چیزی حدود 30میلیاردی آب میخوره برا مشتری.. آخه گناه ما چیه که بازیچه دست یه عده دلال و مافیای دزد میشیم

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا