تویوتا

معرفی نسل جدید تویوتا فوررانر، شاسی‌بلند آفرود تازه‌نفس با پیشرانه هیبرید

نسل جدید تویوتا ۴رانر با پیشرانه‌های چهار سیلندر بنزینی و هیبریدی،  ۳۲۶ اسب بخار قدرت دارد. نسخهٔ مخصوص آفرود تریل‌هانتر از پاییز  امسال تولید خواهد شد.

سرانجام پس از پانزده سال، تویوتا نسل جدید شاسی‌بلند آفرودی فوررانر را معرفی کرده است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، این خودرو بر اساس پیکاپ تاکوما ساخته شده و اشتراکات فراوانی با آن دارد تا جایی که بخش جلویی خودرو کاملاً با همتای پیکاپ یکسان است. بااین‌حال، فوررانر جدید حالا به شاسی‌بلندی سه ردیفه تبدیل شده تا در بازار ایالات‌متحده با نسل جدید لندکروزر پرادو که به‌صورت دو ردیفه عرضه می‌شود همپوشانی پیدا نکند.

فوررانر ۲۰۲۵ پیشرانه‌های خود را هم از تاکوما قرض گرفته است که شامل یک موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربو در نسخه‌های معمولی و هیبریدی می‌شود. این پیشرانه در نسخهٔ بنزینی معمولی مثل تاکوما ۲۷۸ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این اعداد در نسخهٔ هیبریدی به ۳۲۶ اسب بخار و ۶۳۰ نیوتن متر افزایش میابد. انتقال نیرو در هردو نسخه توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد اما در نسخهٔ هیبریدی موتور الکتریکی در این گیربکس ادغام می‌شود.

فوررانر در نسخه‌های محرک عقب، چهارچرخ محرک پارت تایم و چهارچرخ محرک فول تایم قابل خریداری خواهد بود که هردو از گیربکس کمکی دو سرعته بهره می‌برند اما نسخه‌های چهارچرخ محرک به دیفرانسیل لغزش محدود خودکار مجهز هستند درحالی‌که در نسخه‌های مخصوص آفرود، قفل دیفرانسیل الکترونیکی هم برای محور عقب ارائه می‌شود تا توانایی‌های خودرو را ارتقاء ببخشد. یکی دیگر از ویژگی‌های فوررانر برخورداری از آنتی‌رول بار قطع شونده در جلو است که مشابه آن را در پرادو دیده بودیم و باعث افزایش انعطاف چرخ‌ها در آفرود می‌شود.

تویوتا همچنین برای شاسی‌بلند جدید خود قفل دیفرانسیل مرکزی را هم در نظر گرفته است که برای تیپ لیمیتد سفارشی خواهد بود اما در تیپ پلاتینوم به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. فوررانر جدید برای جای دادن سه ردیف صندلی، به میزان قابل‌توجهی بزرگ‌تر از نسل قبلی شده و حالا ۴,۹۵۰ میلی‌متر طول و ۱,۹۷۶ میلی‌متر عرض دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲,۸۴۴ میلی‌متر است. این اعداد افزایشی ۱۱۹ میلی‌متری در طول، ۵۱ میلی‌متری در عرض و ۶۱ میلی‌متری در فاصلهٔ محوری را نسبت به قبل نشان می‌دهد. در همین حال، ظرفیت یدک کشی فوررانر از ۲۲۷۰ کیلوگرم قبل به ۲۷۲۰ کیلوگرم افزایش پیدا کرده که برابر با پرادو است.

بااین‌وجود، به دلیل اوورهنگ‌های کشیده‌تر، زوایای حمله و فراری این شاسی‌بلند به ترتیب به ۳۲ و ۲۴ درجه کاهش پیدا کرده است درحالی‌که این اعداد در نسل قبلی ۳۳ و ۲۶ درجه بودند. اتفاق مهم دیگر در نسل جدید فوررانر، ارائهٔ نسخهٔ جدیدی بنام تریل‌هانتر است که برای خزیدن از روی صخره‌ها و آفرود سنگین طراحی شده است. این نسخه با ویژگی‌هایی مثل اسنورکل (ورودی هوا در کنار ستون A سمت سرنشین)، باربند، جلوپنجرهٔ برنزی، LED نواری ۵۰ سانتی‌متری روی سپر، کمک‌فنرهای ۲.۵ اینچی، اینورتر ۲۴۰۰ واتی، صفحات محافظ فولادی، ریل‌های محافظ رکاب و لاستیک‌های ۳۳ اینچی آل‌ترین تویو کانتری، در آفرود توانمندتر از نسخه‌های TRD Pro خواهد بود. این نسخه فقط با پیشرانه هیبریدی عرضه می‌شود.

 

مثل دیگر شاسی‌بلندهای آفرودی تویوتا، فوررانر هم به سیستم ارتقاءیافتهٔ مالتی‌ترین مجهز است که تنظیمات مختلفی را برای مسیرهای خاکی، شنی و گلی ارائه می‌کند. علاوه بر این، در این خودرو کرال کنترل هم وجود دارد که به‌عنوان یک کروز کنترل آفرود با سرعت پایین عمل می‌کند. در همین حال، تویوتا پکیج ایمنی Safety Sense 3.0 خود را هم به‌صورت استاندارد در تمام تیپ‌های فوررانر ارائه می‌کند که شامل دستیار فعال رانندگی، سیستم تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی و ترمز اضطراری می‌شود.

در داخل فوررانر ۲۰۲۵ شاهد همان کابین تاکوما هستیم که در تیپ‌های پایه با نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۸ اینچی و صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی ارائه می‌شود اما در تیپ‌های بالاتر این نمایشگرها به ترتیب به ۱۴ اینچی و ۱۲.۳ اینچی ارتقاء پیدا می‌کنند. لوکس‌ترین تیپ این خودرو هم پلاتینوم نام دارد که با تجهیزات کاملی مثل دوربین ۳۶۰ درجه، کمپرسور هوای داخلی، بلندگوی قابل جابجایی روی داشبورد و… ارائه می‌شود. در پشت خودرو نیز می‌توان شیشهٔ عقب را پایین آورد که ویژگی بسیار مفیدی برای دسترسی به صندوق بار خواهد بود. فعلاً قیمت نسل جدید فوررانر اعلام نشده است ولی می‌دانیم که فروش این شاسی‌بلند جدید از پاییز امسال آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. پارسا

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (141 ديدگاه)

    چطوری عاشقت نشم؟

    موافقم 18
    مخالفم 6
    1. Kktoos

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (104 ديدگاه)

      واقعا ادمو عاشق خودش میکنه

      موافقم 16
      مخالفم 5
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        بله دوستان
        بلاخره سربازِ آماده به رزم تویوتا معرفی شد و زد وسطِ خال دمش گرم👏👏👏.
        یکی خودروهای مورد علاقه اورگان‌های نظامی در دنیا که به سبب چابکی و جُسه کوچکتر نسبت به لندکروزر و پرادو ، محبوبیت بالاتری پیدا کرده بخصوص در کشورهای آمریکای جنوبی و شرق آسیا!!!

        در آمریکا هم که چنان سینه‌چاک داره که نه تنها افت قیمت بسیار ناچیزی داره بلکه در برخی مواقع از قیمت صفرش هم بالاتر میزنه و طرفداران پَراپاقرصی داره!!!

        تویوتا یه اصالت واقعیست و برای همین همیشه بهترین‌ها را بدونِ شیادی و کلاهبرداری تحویل مردم میده نه مثل کره‌مربا که نونِ خودش را از کلاهبرداری به دست میاره تا به جای سود از فروش خودرو قطعه بفروشِ و یکبارمصرف بزنه مثل ظروفِ نزری!!!

        تویوتا الحق که سلطانی برازندته👏👏👏👑👑👑👍👍👍💪💪💪

        موافقم 14
        مخالفم 4
        1. amir

          ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2351 ديدگاه)

          جثه یا جسه؟ مسئله این است

          موافقم 7
          مخالفم 5
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        من عاشق طراحی نمای بقل شدم ، فوقعلاده خلاقانه و چشمگیر!
        فوقعلاده خشن و آماده به حمله!
        فوقعلاده جذاب که با رنگ‌های ناب و با‌کیفیتی که تویوتا میزنه و همه عاشقش هستند ، بیشتر به چشم خواهد آمد!
        بخصوص سفید صدفی و آبی کهکشانی صدفی که در تویوتاها زبانزد جهانی داره!!!

        سفید صدفی تویوتا با تمام سفید صدفی‌هایی که دیگر شرکت‌ها میزنند ، چشمگیرتر و عمق درخشندگی بالاتری دارند و جالب‌تر که چنان این رنگ باکیفیت بالا اجرا میشه که حداقل دو برابر بیشتر از باقی شرکت‌ها ماندگاری در طول سال‌ها استفاده را دارد و به این راحتی‌ها کدر نمیشود ، چون پس از ۲۰ سال شاهدش هستیم در اکثر تویوتاهایی که به ایران وارد شدند و هنوز مثل روز اول میدرخشند و مقایسه‌اش کنید با باقی برندها که آشغالی بیش نیستند بخصوص لگن‌سازان سئول تو چوسانگ!!!

        موافقم 15
        مخالفم 3
      3. NAVID۰۰۹۸

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        تویوتا لکسوس با این ستاره‌هایی که در این دو سال اخیر رونمایی‌ کردند ، حداقل تا ۵ سال آینده خودشان و فروششان را بیمه کردند چنان چه داریم صف‌های خرید در تمام جهان را میبینیم که برای این سامورایی ژاپنی چند ماه باید انتظار بکشند در حالی که کارخانه‌ها سه شیفته در حالِ تولیدند و مقایسه کنید با لگن‌سازانی که تو انبارها دِپو شده آشغال‌هاشون و با التماس و گریه به پای مشتری میبندند که البته اکثراً خدمتکاران و مهاجران هندی پاکستانی کره‌ای فیلیپینی در نقاط مختلف جهان هستند🤣😎💪!

        موافقم 12
        مخالفم 3
      4. NAVID۰۰۹۸

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        ولی با تمام این اوصاف ، پرادو برای من یه دنیای دیگست!
        من عاشق پرادو جدید شدم ررررررفت و متاسفانه چشم یه عاشق دیگر جایی را جز معشوقه‌اَش نمیبیند حتی اگر یه گردان لندکروزر ۳۰۰ باشه که توش تیلور سوئیت با سلنا گومز گذاشته باشند!
        نه!
        هرگز!
        تویوتا SUV برای من فقط یک کلام اونم پرادو😍😍😍😍😍!
        برید کنار زخمی نشید ، خطریه میفهمید ، دنجر دنجر دنجر ، برید کنار ، پرادو داره نور بالا میزنه!!!

        موافقم 7
        مخالفم 5
        1. ناخدا

          ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (125 ديدگاه)

          نوید جان دلبندم تیلور سوئیت یعنی چی دیگه؟؟؟ تیلور سویفت درسته

          موافقم 8
          مخالفم 3
      5. NAVID۰۰۹۸

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        راستی یه چیزی ، چون دیدم نمیتونم نقدی کنم بهانه‌ای بگیرم ، دیدم بهتره یه نگاه ریزی به چرم صندلی‌ها و اون پارچه مشکی پشمی پشت صندلی‌ صندلی‌های سرنشینان عقبی بندازید!!!
        چرا چِفتورِفت نیست!؟
        چرا اینقَدِ شُلو وِله ، هاااان؟!

        موافقم 6
        مخالفم 5
        1. زیزیگولو

          ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (4987 ديدگاه)

          احتمالاً این یکی که ازش عکس گرفتن اینجوریه چون گاهی اوقات تو خط تولید از این خطاها به وجود میاد و شاید یکی هم اتفاقی اینجوری از دستشون در رفته وگرنه ژاپنی جماعت مو لای درزش نمیره

          موافقم 5
          مخالفم 2
    2. Reza Waffen SS

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      و من که با حسرت نگاهش میکنم 😥

      لعنت به روزی که تو این خراب شده بدنیا اومدم 😔

      موافقم 20
      مخالفم 4
    3. net

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      زیر جلوپنجره که مشکی شده و عقب ماشین و چراغ عقب و شیشه بغل ردیف سوم صندلی و گلگیر بیرون زده بد هست

      موافقم 3
      مخالفم 14
      1. net

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3149 ديدگاه)

        طراحی بیرونیش با لاستیک بزرگش برای افرود خوبه ولی برای داخل شهر و جاده نه

        موافقم 1
        مخالفم 16
        1. C4

          ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (5 ديدگاه)

          برعکس واقعا عالیه

          موافقم 2
          مخالفم 1
  2. Galant.VR4(JDM)

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (633 ديدگاه)

    تویوتا باشه؟
    دمش گرم چقدر طراحی خوبی داره
    این یکی از موفق ترین ماشینای تویوتا میشه با این پیشرانه و امکانات و مخصوصا ظاهرش

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. Rst

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      خداحافظ 1gr افسانه ای

      موافقم 4
      مخالفم 5
      1. C4

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (5 ديدگاه)

        ازون بهترش رو توسعه میدع

        موافقم 3
        مخالفم 1
  3. زیزیگولو

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4987 ديدگاه)

    تویوتا فور رانر یه شاسی بلند بزرگو فول سایزو سخت جون با قابلیتای آفرود 👌👌👌 که هر لحظه که راننده اراده کنه آماده‌ست واسه شرایط سختو جاده‌ های ناهموارو مسیرای ناشناخته و همینطور با ظرفیت بالای بار و داشتن سه ردیف صندلی و ظرفیت بالای مسافری که داره میتونه کارایی بالایی از خودش به نمایش بزاره و واسه خیلیا مثل پروژه‌های معدنی یا بیابونی واسه حملو نقل پرسنل جذاب باشه …… از اینم نباید بگذریم که تروریستا هم از همچین ماشینایی با همچین کارایی و ظرفیتی خیلی استقبال میکنن و کمپانی تویوتا از این حیث باید خیلی مواظب باشه که این ماشینا بدستشون نرسه

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      زیزیگولو جان
      چطوری میتونه کاری کنه به دست تروریستا نرسه!!!
      تروریست کیه کجاست چه‌شکلیه؟!
      مگه سری ۷۰ و هایلوکس صفر کیلومترها که دست داعش بود در آخر مشخص نشد که کی به اون‌ها داده ، بله ، دولت‌های عربی حاشیه خلیج عشق یعنی فارس💪👑💪!

      دزد و قاچاقچی مثل آب خوردن ماشین مردم تو سراسر ایران میدزدن میبرند جهت کارِ خلاف !!!
      حالا اونا که تروریست هستند که دیگه هیچی ، تویوتا که هیچی ، بلکه صاحاب بچه رو با جاش میبرند یه آب هم روش!!!!!

      موافقم 11
      مخالفم 1
  4. سالار فصل

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (368 ديدگاه)
  5. افشار

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (709 ديدگاه)

    نظر سنجی :

    تویوتا لندکروز 👍

    تویوتا فوررانر 👎

    موافقم 18
    مخالفم 6
    1. datsun

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3508 ديدگاه)

      یه چیزی گفتی ها

      موافقم 16
      مخالفم 0
    2. Engineer

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (35 ديدگاه)

      لندکروز LC300 در آفرود کوهستان و جنگل رودخانه عملکرد بهتری داره البته اینو از تجربه شخصی خودم با LC300 نسخه 70 ساله که توی عید تجربه کردم فهمیدم ولی فوررانر نسخه قبلیش یکم جمع و جور تر و چابک تره.

      موافقم 10
      مخالفم 5
      1. ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3321 ديدگاه)

        ۷۰ ساله یعنی چی داش؟
        لندکروز ۶۰ ساله هم من نمی‌دونم یعنی چی؟
        یعنی لندکروزی که مال ۷۰ سال پیش هست رو سوار شدی؟
        ماشین کلاسیک ؟
        چطور پلاک ملیه؟ یا پلاک تاریخیه؟

        موافقم 4
        مخالفم 7
        1. J7

          ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          نه . بعضی خودروسازا میان یه سری ورژن محدود و خاص از بعضی ماشیناشون میسازن . مثلا لندکروز lc300 نسخه گرامیداشت ۷۰ سالگی همش ۶۰۰ دستگاه ازش ساخته شده و همون lc300 ئه اما یه سری ویژگی خاص داره . معمولا هم یه پلاک مخصوص دارن که نشون میده چندمین دستگاهه یا روش نوشته که نسخه خاص فلانه .

          https://m.youtube.com/watch?v=vgtReuY02JA

          موافقم 9
          مخالفم 2
        2. Engineer

          ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (35 ديدگاه)

          داش این 60 یا 70 ساله به تاریخچه تولید لندکروز برمیگرده اونی که سوار شدم LC300 2022 بوده موقت.

          موافقم 5
          مخالفم 3
        3. ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (3321 ديدگاه)

          ممنون

          موافقم 4
          مخالفم 3
      2. Engineer

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (35 ديدگاه)

        @J7
        اون سری 70 که شما میگین واسه بازار استرالیا بود که تنها ۶۰۰ دستگاه از سری ۷۰ سالگرد ۷۰ ساله تولید میشه از این تعداد ۳۲۰ دستگاه از نوع دوکابین، ۲۰۰ دستگاه تک کابین و ۸۰ دستگاه استیشن هستش و این نوع اتاق 300 هم نیست یا همون LC300
        چون LC300 ا 70ساله اصلا تولید محدود نداشته
        پلاک مخصوص هم واسه سازمان ملل و… غیره بوده که لندکروز GDJ76 مشهوره و اونم اتاق300 نیست

        موافقم 5
        مخالفم 4
        1. J7

          ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          من که منظورم سری ۷۰ نیست . کامنتمو خوب نخوندید . اون لینکی که تو همون کامنتم گذاشتم رو بررسی کنید

          موافقم 2
          مخالفم 1
    3. ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3321 ديدگاه)

      اتاق ۳۰۰ میگیرم
      گذر میارمش ایران
      واحایییی
      میرم باهاش چش بدخواهامو در میارم که دیگه بچه همسایمون با ماشین باباش برام نشاخه😏

      موافقم 2
      مخالفم 11
      1. KAIZEN

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (136 ديدگاه)

        فکر میکنم خیلیها با طرز فکر مشابه شما ماشین میخرن
        تاسف برانگیزه

        موافقم 4
        مخالفم 3
  6. پیام

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1599 ديدگاه)

    طراحی جلوش خوبه ولی چراغای پشتش اصلا! این ابعاد و این حجم چراغ! اونم این طراحی!

    موافقم 5
    مخالفم 18
    1. سالار جان فصل

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (368 ديدگاه)
      1. ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3321 ديدگاه)

        خوبه ولی اونجوری با عشق که جلو و بغل رو طراحی کردن طراحی نشده

        موافقم 5
        مخالفم 2
    2. جومونگ

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (205 ديدگاه)

      مقایسه کن با سانتافه تا ببینی طراحی یعنی چی

      موافقم 14
      مخالفم 2
    3. 𝐀𝐥𝐢

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (999 ديدگاه)

      باشه لابد سانتافه که شبیه مینی بوس خوبه

      موافقم 7
      مخالفم 2
    4. KAIZEN

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (136 ديدگاه)

      پیام موافقم

      موافقم 1
      مخالفم 6
  7. R@min

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1682 ديدگاه)

    استراتژی ارائه چند محصول یکسان در بازار بارها شکست خورده حالا اینکه چرا تویوتا دوباره میخواد این راه بره عجیبه !!

    متاسفانه باز هم محصول ناامیدکننده و کم تجهیزاتی داده بیرون که پسرفت شدیدی داره نسبت ب نسل قبل. صرفه جویی سنگین تویوتا هم واقعا قابل درک نیست که چرا حتی تلاش نکردن بدنه متمایز طراحی کنن و همون تاکوما با حذف قسمت بار به اسم فوررانر دادن بیرون ؟! چرا تنوع موتوری از بین بردن !

    سکویا، پرادو، فوررانر، gx و دو تا suv دیگه در آینده این همه اسم برای چی هست ؟

    موافقم 10
    مخالفم 14
  8. Holly

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقدام تویوتا برای اضافه کردن تریم تریل‌هانتر کار درستی بود . چون فیدبک های زیادی گرفته و میدونه این ماشین رو خیلیا برای آفرود میخرن
    امیدوارم عملکرد انجین جدیدش برای آفرود کارا باشه و بازخوردای خوبی بگیره

    موافقم 11
    مخالفم 3
  9. Holly

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تویوتا در این سالای اخیر اخیر واقعا شدت کار سنگینی داشته و انواع نسل جدید رو معرفی کرده . نسل جدید پرادو و فوررانر هر دو تو امریکا عرضه میشن و باید دید چیکار میکنن
    حس شخصیم میگه کاش یکم با تاکوما فاصله داشت و یکم هویت جدیدی میگرفت . البته تویوتا بسیار سبد محصول شلوغی داره . انواع مدل های کراس و شاسی از تویوتا تو بازار موجوده و امیدوارم از اون ور بام نیفته و فروش خودش رو با مشکل رو به رو نکنه

    موافقم 9
    مخالفم 4
  10. datsun

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3508 ديدگاه)

    غول آفرود

    موافقم 9
    مخالفم 4
    1. Kktoos

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (104 ديدگاه)

      غول مرحله اخر

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. C4

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (5 ديدگاه)

        غول لقب رانگلر و برانکو و دیفندره
        این میتونه بچه غول باشه

        موافقم 1
        مخالفم 6
  11. دیا

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (113 ديدگاه)

    بعد از مدتها یه طراحی خوب از تویوتا دیدم. ولی فقط باید تماشا کنیم. اینجا کشور آرزوهای مردست. متاسفام که فقط از دور نگا میکنیم . بعد بزرگترین مشکلمون شده حجاب.

    موافقم 9
    مخالفم 6
  12. Amir

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (138 ديدگاه)

    حقیقتا پشمام
    خدایا یه فوررانرمون نشه؟

    موافقم 10
    مخالفم 2
  13. Ferrari

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1887 ديدگاه)

    بسیار عالی. فقط میتونم بگم خوشبحال افرادی که میتونن بخرن.
    این ماشین یه پکیج کامل از طراحی زیبا، قدرت مناسب، و امکانات بسیار خوب هستش.
    تنها نقطه ضعفش میتونه جعبه دنده باشه که امیدوارم برای فورانر از نو تنظیم شده باشه که مشکلات تاکوما برای این مدل پیش نیاد.

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. Holly

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کاش میشد اون ۶ سیلندر ۴ لیتری جاودان هم براش عرضه میشد
      نمیدونم چرا به آفرودر هیبرید نگاه خوبی ندارم

      موافقم 6
      مخالفم 3
    2. KAIZEN

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (136 ديدگاه)

      تویوتا تو بازخورد گرفتن از بازار خوب عمل میکنه
      بمرور رفعش میکنه

      موافقم 4
      مخالفم 2
  14. JaMsHiD

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (990 ديدگاه)

    تریم TRD خیلی خیلی خیلی خیلی قشنگه

    موافقم 4
    مخالفم 2
  15. حاج علی

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (134 ديدگاه)

    فقط هیبت رو نگاه کنید.

    الان دوباره رسانه ها تو بررسی هاش مقام آخر رو بهش میدن بعد تو فروش از همه رقباش میزنه بالاتر😂

    موافقم 7
    مخالفم 6
  16. Holly

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دلم برای اسنورکل تو محصولات تویوتا تنگ شدع بود 😄

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/04/Toyota-4Runner-1.jpg

    موافقم 6
    مخالفم 3
  17. LAND CRUISER 70

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    دوست دارم این مدل های تویوتا به صورت رسمی
    به بازار خاورمیانه بیان:

    WIGO
    VENZA
    COROLLA CROSS HYBRID AWD
    GR COROLLA
    GR YARIS
    YARIS CROSS ADVENTURE
    CAMRY AWD
    PRIUS AWD
    CROWN SIGINA
    LAND CRUISER PRADO250
    4RUNNER
    TACOMA
    TUNDRA
    SEQUIOA
    VIOS CROSS[یاریس کراس ارزان شرق آسیا و آمریکای لاتین]
    LITEACE TRUCK
    ALPHARD
    CROWN KLUGER
    BZ4X
    CROWN SEDAN AWD
    CENTURY SUV
    CROWN VELLFIRE
    LEXUS:
    LBX
    LM
    UX AWD
    IS AWD
    ES AWD
    LS AWD

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3321 ديدگاه)

      چقدر ماشین
      ایشالا همشون یه روزی میان

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. J7

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (13 ديدگاه)

        کار با ایشالا ماشالا پیش نمیره بینام جون

        موافقم 3
        مخالفم 0
    2. پرویز

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      عزیز!
      این کلمات برای جغرافیای ما مثل اوراد فرقه های مذهبی و …می باشد و تکرارشان هم حرام و جرم است!!!
      از کلمات و مفهوهای 10/20سال ب قبل استفاده کن که ما و دست اندر کاران می فهمیم…

      ما هیچ…
      ما نگاه هم نه،
      ما …

      موافقم 1
      مخالفم 0
  18. علی

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (401 ديدگاه)

    به به یه ژاپنی واقعی یه سامورایی جنگنده دوباره برخاسته واقعا زیباست
    چرااااااااااااااا ما نتونیم چرااااااااا ما نتوانیم بخریم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  19. Anti Tesla

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (626 ديدگاه)

    آدم دوست داره داشبورد رو لیس بزنه!
    🤤

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. MatriX

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      هعی اندازه داشبورد هم نشدیم :(

      موافقم 2
      مخالفم 0
  20. آرش آمریکایی

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    تویوتا توی یه بازه زمانی طراحی هاش خیلی بی روح بود

    الان که آمریکایی ها قیافه هاش داره چینی میشه تویوتا داره میترکونه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  21. میلاد فتحی

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    باز تویوتا شاهکار کرد و ما فقط میتونیم حسرت بخوریم
    ای خدا گ.وه تو این زندگی

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا