رونمایی تویوتا از موتور جدید مخصوص هیبریدیها
تویوتا در حال توسعه شکل جدیدی از موتور دو زمانه بنزینی موسوم به موتور پیستون آزاد است تا به عنوان بخشی از مجموعه پیشرانههای هیبریدی برای افزایش برد مسافت موتورهای الکتریکی همراه با بهینهسازی هر چه بیشتر مصرف سوخت، مفید واقع شود.
تویوتا این موتور را « موتور ژنراتور خطی با پیستون آزاد» یا به اختصار FPEG نامیده است. در حالی که به نظر میرسد با یک چیز کاملاً جدید روبرو هستیم، ولی در واقع این موتورهای جدید تویوتا در بین دستهبندی موتورهای احتراق داخلی جای میگیرند.
طراحی جدید به سمت ابعاد جمع و جورتر رفته است و منحصراً برای تولید الکتریسیته تنظیم شده است. این موتور، هرگز نیرویی را به چرخها نمیفرستد و تمرکزش بر روی بالابردن عملکرد باتری است. در واقع حرکت رفت و برگشتی پیستون به حرکت دورانی تبدیل نمی شود بلکه بطور مستقیم یک آهنربای دائمی را از میان سیمپیچ کوئل به حرکت در می آورد تا انرژی الکتریکی لازم تولید گردد.
در حال حاضر، تست اولیه این موتورها، قدرتی نزدیک به ۱۳ اسببخار از خود نشان داده و یک جفت از آنها میتواند نیروی لازم برای سرعت یکنواخت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت را برای یک خودروی سایز یاریس تأمین کند. شاید به جای استفاده از دو سیلندر مجزا، مهندسان تویوتا بتوانند از یک حالت جعبهای استفاده کنند تا از لرزههای احتمالی در طراحی سیلندرهای جداگانه کاسته شود. [دانلود ویدئو]
[jwplayer mediaid="72656"]