تویوتامزدا

دوئل تویوتا هایلندر و مزدا CX-9

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه هفدهم، کراس‌اوورهای فول سایز، دوئل آخر

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین فورد اکسپلورر و جی‌ام‌سی آکادیا

مجموع آراء: ۱۱۶۴

آراء فورد: ۷۵۶

آراء جی‌ام‌سی: ۴۰۸

پیروز دوئل: فورد اکسپلورر با کسب ۶۵ درصد از کل آراء

تویوتا هایلندر

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۹

پلت‌فرم: TNGA GA-K تویوتا

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۸.۵ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۶۴,۱۲۸ دستگاه

فروش هشت ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۴۴,۷۰۸ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

واژگونی: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: طراحی بیرونی زیبا و جذاب، تجهیزات استاندارد سخاوتمندانه، سیستم‌های ایمنی استاندارد زیاد، فضای بار کافی، نسخهٔ هیبریدی بسیار کم‌مصرف، تزئینات داخلی لوکس در تیپ‌های بالایی

نقاط منفی: رانندگی کم‌هیجان و کسل‌کننده، فضای تنگ صندلی‌های ردیف سوم، طراحی شلوغ داشبورد، گشتاور ناکافی موتور در دورهای پایین

چکیده: هرچند هایلندر از ویژگی‌های مثبت زیادی مثل ارائهٔ نسخهٔ هیبریدی کم‌مصرف و تجهیزات فراوان برخوردار است اما همچنان در پس پیشتازان کلاس کراس‌اوورهای سه ردیفه قرار دارد

مزدا CX-9

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۵

پلت‌فرم: اسکای‌اکتیو مزدا

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۷.۵ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۳۴,۴۹۳ دستگاه

فروش هشت ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲۰,۲۰۵ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

واژگونی: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: هندلینگ جذاب، طراحی بیرونی عالی و زیبا، تزئینات کابین در حد لوکس، کیفیت عالی، تکنولوژی‌های ایمنی فعال استاندارد، یکی از معدود کراس‌اوورهای بزرگی که رانندگی لذت‌بخشی دارد

نقاط منفی: فضای داخلی کمتر نسبت به رقبا، گیربکس شش سرعتهٔ بی‌هیجان، فضای بار کم در هنگام باز بودن صندلی‌های ردیف سوم، فضای تنگ صندلی‌های ردیف سوم، ظرفیت یدک کشی محدود، پیشرانه می‌توانست قوی‌تر باشد

چکیده: CX-9 حتی با وجود برخورداری از هفت صندلی، هنوز از جادوی مزدا برخوردار است و روح اسپرت و دوست‌داشتنی مزدا را در قالب یک کراس‌اوور خانوادگی سه ردیفه مجسم می‌کند

مقایسهٔ مشخصات فنی

تویوتا هایلندر

مزدا CX-9

پیشرانه۳.۵ لیتری V6۲.۵ لیتری I4
تنفسطبیعیتوربوشارژ
قدرت۲۹۵ اسب بخار۲۲۷ اسب بخار
گشتاور۳۵۵ نیوتن متر۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۶ سرعته اتوماتیک
محور محرکجلو یا چهارچرخچهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶۶.۷ ثانیه۷.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر۱۵.۳ ثانیه۱۵.۴ ثانیه
شتاب جانبی۰.۸۵ جی۰.۸۵ جی
توقف از ۱۱۰۵۰.۹ متر۵۱.۵ متر
پیست Figure-8۲۶.۸ ثانیه۲۷.۲ ثانیه
دایرهٔ چرخش۱۱.۴ متر۱۱.۸ متر
حداکثر سرعت۱۸۵ کیلومتر/ساعت۲۱۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت۱۰.۲ لیتر ترکیبی۱۰.۲ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی۲۴۴ گرم/کیلومتر۲۴۶ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک۶۸ لیتر۷۴ لیتر
وزن۲۰۴۰ کیلوگرم۱۹۸۰ کیلوگرم
ظرفیت بکسل۲۲۷۰ کیلوگرم۱۶۰۰ کیلوگرم
طول۴,۹۵۰ میلی‌متر۵,۰۶۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری۲,۸۵۰ میلی‌متر۲,۹۲۸ میلی‌متر
حجم صندوق بار۴۵۰ لیتر۴۰۰ لیتر
ظرفیت سرنشین۷ یا ۸ نفر۶ یا ۷ نفر
قیمت۳۸,۷۹۰ دلار۳۶,۹۰۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (4191 ديدگاه)

    مزدا CX-9 انتخابم

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۳۴
    1. viper2

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (915 ديدگاه)

      یا طناب دار یا تویوتا خط دار . البته اینجا که خط دار نیست اما یه تویوتاست . اگه خلیجی واقعی باشی هیچ وقت مزدا رو انتخاب نمیکنی . تویوتا موتور ۳۵۰۰ داره یه ریمپ روش میزنه و یه هدرز میشه خداااا . جر میده برات

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۲۳
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (7628 ديدگاه)

        آخه برای چی باید یه کراس‌اوور گنده خرید و روش ریمپ بزنی با هدرز تا بشه خدا !!!

        گروه خریداران این خودرو از ماشین فضای کافی میخوان به همراه استهلاک پائین و به نظر من برای همین هم هست که هایلندر در این کلاس پرچمدار فروش در آمریکا هست !!!

        اما نکته‌ی جالب برای من تفاوت فروش بسیار زیاد تویوتا با مزدا هست که باز هم به نظر من چون توقع خاصی از این کلاس جز استفاده‌ی ساده‌ی شهری جاده‌ای نمیرود ، انتخابم مزدا هست به سبب دیزاین شیک و جذاب داخل !

        جمس آکادیا را زیاد از نزدیک دیدم در رنگ‌های مختلف ، اما به نظر من ماشین‌های آمریکایی در این گروه از نظر کیفیت متریال و قطعات اصلاً قابل رقابت با ژاپنی‌ها نیستند و حتی میشه گفت با پالیسید و تلوراید هم قابل مقایسه نیستند و بعد از مدت کوتاهی به شدت افت کیفیت پیدا میکنند که اون رو میشه در رنگ‌پریدگی قطعات پلاستیکی و چرمی متریالشون دید !!!

        موافقم ۳۳
        مخالفم ۶
        1. Iman99

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1115 ديدگاه)

          همون امریکایی ها در کیفیت متریال و قطعات در همین کلاس هم کیفیت بسیار بالاتری از این دارن و بهترین کیفیت رو دارن و هیچکدوم به گرد پاشون نمیرسه
          خود فورد اکسپلورر هم بهترین این کلاس هست در تمام پارامتر هم از همه نظر برتری کاملی نسبت به اینها داره از مسافت خط ترمز بهتر بگیرید تا موتور و گیربکس و بهتر و بهترین آلیاژ و متریال و بهترین کیفیت قطعات اول امریکایی ها سردمدار و اول و بهترین هستن در کنار اروپایی ها کلا که در همه چیز هم این برتری و اول بودن رو دارن و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه
          و بقیه باید برای سطح و رده های متوسط تلاش کنن

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۲
        2. Iman99

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1115 ديدگاه)

          از ا‌ن طرف هم الان من مثال میزنم واست از تویوتا پریوس که همه جا از بی کیفیتی و کیفیت بد کابین و داشبورد تویوتا یاریس بد گفتن و ازش انتقاد کردن و حتی بالای داشبوردش تو آفتاب قر شده و ویدئوش هست که از پلاستیک خشک بی کیفیت بود و تو آفتاب شکلش بی ریخت شده و از حالت طبیعی خارج شده
          انواع مشکلات موتوری و خرابی ها هم تو همین تویوتا هست که هم منجر به فراخوان شده و هم بوده کلا یه نسل از یه خودرو در سری ها و مدل های مختلف مشکل خرابی داشتن
          مدل های معمولی دیگه ای هم که داره اینقدر چیزی ندارن و مثل بیابون خشک و بی آب و علف و بدون تکنولوژی و با طراحی ضعیف و قدیمی و پلتفرم منسوخ هستن که دیگه چیزی باقی نمیمونه که بخواد خراب شه همینم نباشه که دیگه آبروش رفته
          اینها رو گفتم تا گفته های تو تعدیل شه و بدونی که تا یک مورد بی اهمیت جزئی رو که اصلا گفتن نداره رو نگی و حرف اضافه نزنی که اشتباهه
          پس فعلا میتونی بری

          موافقم ۳
          مخالفم ۱
        3. Iman99

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1115 ديدگاه)

          و در نهایت هم اصلا کره و ژاپن قابل رقابت و قابل مقایسه نیستن با اروپا و امریکا و همینی هم که دارن از اروپا و امریکا هست که همینشم به گرد پای خود اروپا و امریکا کلا نمیرسه
          چون بهترین از همه نظر در همه چیز خود اروپا و امریکا هستن بهترین کیفیت متریال و قطعات و بهترین و بالاترین تکنولوژی ها و در کل اروپا و امریکا از همه نظر در همه چیز بهترین و سطح بالا و اول هستن و پیشرفته و بسیار پیشرفته و پیشرفته ترین با فاصله زیاد هستن و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه و همه چیز هم از خودشونه

          موافقم ۴
          مخالفم ۱
  2. Alan.r

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    ظاهر و کابین هردوشون عالیه ولی پرفورمنس و ظرفیت بکسل و حجم صندوق هایلندر بهتره
    درکل انتخاب سختیه ولی انتخاب من هایلندره

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۶
    1. وی

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (40 ديدگاه)

      البته تو متن نوشته بود هندلینگ و رانندگی هیجان انگیز مزدا بهتره

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۳
  3. Si

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (413 ديدگاه)

    مزدا قیمت کمتر و موتور کمی کمی ضعیف تر که برای خانواده که نمیخوای درگ بزاری و کابینی لوکس تر

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۴
  4. Phonix

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (337 ديدگاه)

    با اینکه مزدا خیلی دوست دارم و ظاهر بسیار زیبا تری داره
    ولی به دلیل فنی قوی تر بودن تویوتا اونو بر میدارم
    البته کابین تویوتا شاید پلاستیکی باشه ولی زیبا تره به نظرم مانیتور مزدا با ابعاد داشبورد نمیخونه

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۷
  5. جنوب

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (217 ديدگاه)

    وقتی با موتور تنفس طبیعی اینجوره و مصرفشونم یکیه
    خب تویوتا بهتره
    دوامشم بهتره تا موتور توربو

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۴
  6. PURIYA

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (136 ديدگاه)

    جلوی مزدا پشت تویوتا روهم 😂
    ولی بی شوخی مزدا رو دوست دارم طراحیش خوبه اگه خرابش نکنه

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۲
  7. Reza

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    Toyota 👌👍😘

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۳
  8. matin

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (188 ديدگاه)

    دل میگه مزدا عقل میگه تویوتا
    یکم دیگه هم فکر میکنی عقل نظرش عوض میشه اونم میگه مزدا

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۵
  9. قاطر فروش

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (795 ديدگاه)

    عشق است مزدا

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲
  10. قاطر فروش

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (795 ديدگاه)

    عکس اولیو ببینید
    تویوتا چقد شبیه فورده

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۱
  11. Amin.aj

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    هایلندر انتخابم فقط بخاطر موتور v6 تنفس طبیعی

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
  12. Mohammad.2005

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    دلی به مزدا رای دادم . هرچند مزدا دو برتری منطقی داره : گشتاور بیشتر که هنگام مسافرت با خانواده بیشتر از قدرت و شتاب بکار میاد و رانندگی لذت بخش تر که حدس میزنم یکی از دلایل اون لذته تسلط بیشتره که تو ماشینای فول سایز مهمه

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
    1. ماکسیمیلیان

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (570 ديدگاه)

      صحیح🌷
      با شما هم نظرم.

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  13. سیدمهران+میرابوالقاسمی

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (59 ديدگاه)

    مزدا عشقه

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  14. علی

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (263 ديدگاه)

    با احترام به مزدای دوست داشتنی ، انتخابم تویوتا هایلندر

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  15. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (471 ديدگاه)

    مزدا

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  16. دانیال

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (421 ديدگاه)

    مزدا با میلی مترها و میکرون ها اندازه گیری میکنه موقع طراحیش . چطوری همچین ماشینهایی رو با این طراحی ها میتونه به این قیمت بفروشه تمرکزشو بذاره رو لوکس‌ ساختن به شدت ترس میندازه تو دل رقبا . برای ماشین های کاربردی و کم استهلاک و با دوام تویوتا حرف اول رو میزنه و اینجا رأی من هایلندره مزدای عزیز جاش این جاها نیست باید بچسبه به لوکس ساختن . ولی به نظرم خیلی خوش شانسن کسایی که میتونن فعلا مزدا رو با این قیمت ها بخرن

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  17. mr-naftalin-az-roghan-abad-70

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (281 ديدگاه)

    مزدارو بیشتر از تویوتا دوست دارم. تویوتا خیلی بورینگه خیلی حوصله سر بره اما مزدا باحال تره برا رانندگی و دوستارانشم زیادن.‌ مزدا پول کم ازت میگیره اما چیزه خوب بهت میده.

    موافقم ۷
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا