دوئل تویوتا هایلندر و مزدا CX-9

چهارشنبه 16 شهریور 1401 - 08:30
مطالعه 5 دقیقه
Cars-9
نتایج دوئل قبلی بین فورد اکسپلورر و جی‌ام‌سی آکادیا
تبلیغات
کپی لینک

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه هفدهم، کراس‌اوورهای فول سایز، دوئل آخر

کپی لینک

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین فورد اکسپلورر و جی‌ام‌سی آکادیا

مجموع آراء: 1164

آراء فورد: 756

آراء جی‌ام‌سی: 408

پیروز دوئل: فورد اکسپلورر با کسب 65 درصد از کل آراء

کپی لینک

تویوتا هایلندر

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک 2019

پلت‌فرم: TNGA GA-K تویوتا

امتیاز از کارانددرایور: 8.0 از 10

امتیاز از موتورترند: 8.5 از 10

فروش سال 2021 در آمریکا: 264,128 دستگاه

فروش هشت ماه اول 2022 در آمریکا: 144,708 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

واژگونی: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: طراحی بیرونی زیبا و جذاب، تجهیزات استاندارد سخاوتمندانه، سیستم‌های ایمنی استاندارد زیاد، فضای بار کافی، نسخهٔ هیبریدی بسیار کم‌مصرف، تزئینات داخلی لوکس در تیپ‌های بالایی

نقاط منفی: رانندگی کم‌هیجان و کسل‌کننده، فضای تنگ صندلی‌های ردیف سوم، طراحی شلوغ داشبورد، گشتاور ناکافی موتور در دورهای پایین

چکیده: هرچند هایلندر از ویژگی‌های مثبت زیادی مثل ارائهٔ نسخهٔ هیبریدی کم‌مصرف و تجهیزات فراوان برخوردار است اما همچنان در پس پیشتازان کلاس کراس‌اوورهای سه ردیفه قرار دارد

کپی لینک

مزدا CX-9

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس 2015

پلت‌فرم: اسکای‌اکتیو مزدا

امتیاز از کارانددرایور: 8.5 از 10

امتیاز از موتورترند: 7.5 از 10

فروش سال 2021 در آمریکا: 34,493 دستگاه

فروش هشت ماه اول 2022 در آمریکا: 20,205 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

واژگونی: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: هندلینگ جذاب، طراحی بیرونی عالی و زیبا، تزئینات کابین در حد لوکس، کیفیت عالی، تکنولوژی‌های ایمنی فعال استاندارد، یکی از معدود کراس‌اوورهای بزرگی که رانندگی لذت‌بخشی دارد

نقاط منفی: فضای داخلی کمتر نسبت به رقبا، گیربکس شش سرعتهٔ بی‌هیجان، فضای بار کم در هنگام باز بودن صندلی‌های ردیف سوم، فضای تنگ صندلی‌های ردیف سوم، ظرفیت یدک کشی محدود، پیشرانه می‌توانست قوی‌تر باشد

چکیده: CX-9 حتی با وجود برخورداری از هفت صندلی، هنوز از جادوی مزدا برخوردار است و روح اسپرت و دوست‌داشتنی مزدا را در قالب یک کراس‌اوور خانوادگی سه ردیفه مجسم می‌کند

کپی لینک

مقایسهٔ مشخصات فنی

تویوتا هایلندر

مزدا CX-9

پیشرانه

3.5 لیتری V6

2.5 لیتری I4

تنفس

طبیعی

توربوشارژ

قدرت

295 اسب بخار

227 اسب بخار

گشتاور

355 نیوتن متر

420 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

6 سرعته اتوماتیک

محور محرک

جلو یا چهارچرخ

چهارچرخ

شتاب صفر تا 96

6.7 ثانیه

7.0 ثانیه

مسافت 400 متر

15.3 ثانیه

15.4 ثانیه

شتاب جانبی

0.85 جی

0.85 جی

توقف از 110

50.9 متر

51.5 متر

پیست Figure-8

26.8 ثانیه

27.2 ثانیه

دایرهٔ چرخش

11.4 متر

11.8 متر

حداکثر سرعت

185 کیلومتر/ساعت

210 کیلومتر/ساعت

مصرف سوخت

10.2 لیتر ترکیبی

10.2 لیتر ترکیبی

تولید آلایندگی

244 گرم/کیلومتر

246 گرم/کیلومتر

ظرفیت باک

68 لیتر

74 لیتر

وزن

2040 کیلوگرم

1980 کیلوگرم

ظرفیت بکسل

2270 کیلوگرم

1600 کیلوگرم

طول

4,950 میلی‌متر

5,065 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

2,850 میلی‌متر

2,928 میلی‌متر

حجم صندوق بار

450 لیتر

400 لیتر

ظرفیت سرنشین

7 یا 8 نفر

6 یا 7 نفر

قیمت

38,790 دلار

36,905 دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

https://poll.fm/11194390

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.