جنرال موتورزفورد

دوئل جی‌ام‌سی آکادیا و فورد اکسپلورر

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه هفدهم، کراس‌اوورهای فول سایز، دوئل اول

در مرحلهٔ نیمه‌نهایی سری رقابت‌های خودرویی پدال به گروه کراس‌اوورهای فول سایز رسیدیم. در این گروه هم مثل گروه کراس‌اوورهای میان سایز در مرحلهٔ مقدماتی دوازده خودرو باهم به رقابت پرداختند که از بین آن‌ها شش کراس‌اوور فول سایز به مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی رسیدند. از این تعداد نیز سه خودرو شامل فورد اکسپلورر، جی‌ام‌سی آکادیا و مزدا CX-9 مستقیماً موفق به صعود به مرحلهٔ نیمه‌نهایی شدند درحالی‌که تویوتا هایلندر هم به‌عنوان خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود به آن‌ها ملحق شد تا تعداد شرکت‌کنندگان مرحلهٔ نیمه‌نهایی زوج شود. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی هم بین فورد اکسپلورر و شورلت تراورز برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین فورد اکسپلورر و شورلت تراورز

مجموع آراء: ۱۰۱۵

آراء فورد: ۶۱۵

آراء شورلت: ۴۰۰

پیروز دوئل: فورد اکسپلورر با کسب ۶۰ درصد از کل آراء

فورد اکسپلورر

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹

پلت‌فرم: CD6 فورد

امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۷.۸ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۱۹,۸۷۱ دستگاه

فروش پنج ماه اول سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۸۳,۱۳۱ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: سواری نرم و راحت، صندلی‌های راحت و بزرگ، گزینه‌های متنوع پیشرانه، کابین جادار با فضای کافی برای بار و سرنشینان

نقاط منفی: فضای تنگ صندلی‌های ردیف سوم که فقط برای کودکان مناسب است، برخی متریال داخلی می‌توانستند بهتر باشند، در تیپ‌های بالایی قیمت خیلی افزایش پیدا می‌کند، مصرف سوخت نه‌چندان خوب

چکیده: با کمی اغماض، اکسپلورر یک کراس‌اوور تقریباً کم‌نقصی است و در این سگمنت شلوغ انتخاب کاربردی و راحتی برای خانواده‌ها محسوب می‌شود

جی‌ام‌سی آکادیا

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶

پلت‌فرم: C1XX جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: ۵.۵ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۷.۱ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۵۹,۹۱۳ دستگاه

فروش پنج ماه اول سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲۹,۷۷۶ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: ظاهر جذاب پیکاپ مانند، طراحی داخلی زیبا با صندلی‌های راحت، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با کاربری آسان، فضای بار مناسب، پیشرانهٔ V6 پرقدرت، هندلینگ و سواری خوب

نقاط منفی: کیفیت متریال داخلی در حد قیمت نیست، فضای تنگ صندلی‌های ردیف سوم، فضای بار اندک هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی، سیستم‌های ایمنی استاندارد اندک در تیپ‌های پایه

چکیده: آکادیا به‌عنوان یک خودروی خانوادگی وظیفهٔ خود را به‌خوبی انجام می‌دهد اما خریداران می‌توانند گزینه‌های بهتری را هم در بین رقبا پیدا کنند

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

فورد اکسپلورر ST

جی‌ام‌سی آکادیا دنالی

پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 ۳.۶ لیتری V6
تنفس توئین توربو طبیعی
قدرت ۴۰۰ اسب بخار ۳۱۰ اسب بخار
گشتاور ۵۶۲ نیوتن متر ۳۶۷ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ جلو یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۲ ثانیه ۶.۱ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۸ ثانیه ۱۴.۹ ثانیه
شتاب جانبی ۰.۸۶ جی ۰.۸۵ جی
توقف از ۱۱۰ ۴۹.۱ متر ۵۱.۸ متر
حداکثر سرعت ۲۳۵ کیلومتر/ساعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر ترکیبی ۱۱.۲ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۷۶ لیتر ۷۲ لیتر
وزن ۲۲۰۱ کیلوگرم ۱۹۹۵ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۲۵۴۰ کیلوگرم ۱۸۰۰ کیلوگرم
طول ۵,۰۶۲ میلی‌متر ۴,۹۱۷ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۰۲۵ میلی‌متر ۲,۸۵۷ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۵۱۰ لیتر ۳۷۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۶ نفر ۶ نفر
قیمت موردبررسی ۵۲,۷۵۵ دلار ۴۹,۹۴۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. BMW

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (169 ديدگاه)

    Ford

    موافقم 23
    مخالفم 5
    1. ایرانی.

      ۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (27 ديدگاه)

      فورد رو بیشتر میپسندم ندید و مقایسه نکرده میگم ولی انصاف نیست خودروی ۲۰۱۶ رو با خودروی ۲۰۱۹ مقایسه کنی مثل ایران نیست که خودرو ۳۰ سال تغیر نکنه و هرسال کیفیتشم کم بشه. اونجا هر سال کلی تغییر و نوآوری و رفع عیوبی که خودروداره انجام میدن. وگرنه رقیب هست که مردم نخرن.

      موافقم 6
      مخالفم 1
  2. Reza Waffen SS

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    جی‌ام‌سی آکادیا

    موافقم 31
    مخالفم 11
    1. Mr Naftalin az roghan abad

      ۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (79 ديدگاه)

      فقط بخاطر ظاهرش؟

      موافقم 6
      مخالفم 1
  3. كارevol

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    فورد قطعا

    موافقم 21
    مخالفم 6
  4. AmirAli

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    فورد

    موافقم 16
    مخالفم 5
  5. mahdi-es17

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    قطعا فورد ولی با دیدنش یه حس کشده شدن اجباری دارم انگار به زور دو ترف ماشین گرفتن کشیدنه بزرگ تر شه

    موافقم 9
    مخالفم 2
  6. Clean energy (سلام فرمانده)

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    فورد از همه نظر بهتره
    شتابش واقعا زیادتره! که زیاد قابل چشم پوشی نیست و ترمزشم بهتره
    فضای بار بهتره
    ماشین بزرگتری هم هست که تو این کلاس نیازه
    ظرفیت بکسلم بیشتره
    طراحی شم به نظرم بهتره
    سواریشم نرم تره که بع نظرم نکته خوبیه
    دلیل فروش ۲۱۹ هزارتایی شم همینان!

    موافقم 23
    مخالفم 2
  7. امیرشایان فرازی

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    چشم بسته فورد

    موافقم 8
    مخالفم 10
  8. JDM lover

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    مشخصه که اکسپلورر انتخاب بهتریه
    امار فروشش هم خیلی بیشتره

    موافقم 7
    مخالفم 1
  9. بهنام

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (830 ديدگاه)

    دوج تیزر ماسل کار الکتریکیشو منتشر کرد. من که لذت بردم از طراحیش .

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. Aboalfazl demon

      ۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (519 ديدگاه)

      کجاااااا
      کجا منتشر کرد ؟

      موافقم 3
      مخالفم 0
  10. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (713 ديدگاه)

    طراحی بدنه جی ام سی بهتره و طراحی داخلی، ولی فنی فورد یک سر و گردن بالاتر انتخاب سخته ، باید بین طراحی خوب و فنی بهتر یکی رو انتخاب کنی .

    موافقم 8
    مخالفم 1
  11. کوشا

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (220 ديدگاه)

    ظرفیت برند gmc خیلی بیشتر از اینه.. حس میکنم جنرال موتور کاملا این برند رو رها کرده.. البته هامر جدید خیلی خوب بود ولی همین آکادیا اگه نسل جدیدش بیاد و یکم رو طراحی داخلی وقت بذارن راحت میتونه با اکسپلورر سر شاخ بشه…

    موافقم 8
    مخالفم 1
  12. M83

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    میدونم فورد بهتره ولی ته دلم همیشه با لینکلن و جی ام سی و .. اینطوریا حال میکردم

    موافقم 4
    مخالفم 2
  13. پدرام

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    با اینکه اکسپلورر مشخصات بهتری داره اما رخ جی ام سی خیلی بهتره و آمریکایی بودنش از دور مشخصه
    من تعجب می کنم این نسل جدید اکسپلورر باشه نسل قبلی انگار جدیدتره!!! عکسشو می ذارم
    https://s6.uupload.ir/files/ford-explorer-2016-1600-05_5ylh.jpg

    موافقم 5
    مخالفم 0
  14. Yasin

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    بدون شک فورد

    موافقم 3
    مخالفم 1
  15. Mr Naftalin az roghan abad

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    فورد ماشین روزه مناسب تریه از نظرم از یک برند کاردرست هم بیرون اومده. ولی چرا هروقت میبینمش یاده رنج روور میوفتم😂😅🤣

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. جواد

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بنظرم نمای جلوی سری جدید لندکروزر رو از GMC اکادیا الهام گرفتن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا