مرحلهٔ یکچهارم نهایی، گروه کوپههای کامپکت، دوئل آخر
نتایج دوئل قبلی بین آئودی TT و نیسان Z
مجموع آراء: 1214
آراء آئودی: 660
آراء نیسان: 554
پیروز دوئل: آئودی TT با کسب 64 درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
بامو سری 2 | تویوتا GR86 |
بامو سری 2 | |
آئودی TT | نیسان Z |
آئودی TT | |
پورشه 718 | تویوتا سوپرا |
؟ |
پورشه 718 کیمن
تاریخ معرفی: نمایشگاه پکن 2016
امتیاز از کارانددرایور: 10 از 10
امتیاز از موتورترند: 8.1 از 10
امتیاز از اتو اکسپرس: 4.5 از 5.0
فروش سال 2021 در آمریکا: 4,292 دستگاه
فروش 3 ماه اول 2022 در آمریکا: 782 دستگاه
فروش سال 2021 در اروپا: 5,667 دستگاه
فروش 3 ماه اول 2022 در اروپا: 1,224 دستگاه
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: هندلینگ و دینامیک رانندگی عالی، طراحی بیرونی کهنه نشدنی، دو گیربکس دستی و اتوماتیک فوقالعاده، پیشرانههای متنوع که به شش سیلندر 9 هزار rpm تنفس طبیعی ختم میشوند
نقاط منفی: قیمت گران، پیشرانههای چهار سیلندر صدای جذابی ندارند، سروصدای زیاد جاده و لاستیکها، آپشنهای گرانقیمت
چکیده: کیمن با هندلینگ عالی و پیشرانههای قدرتمند، رؤیای رانندگان حرفهای است که به واقعیت تبدیل شده و میتوان آن را یک بچه سوپراسپرت دانست
تویوتا سوپرا
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2016
امتیاز از کارانددرایور: 9.0 از 10
امتیاز از موتورترند: 8.2 از 10
امتیاز از اتو اکسپرس: 4.0 از 5.0
فروش سال 2021 در آمریکا: 6,830 دستگاه
فروش ماه اول 2022 در آمریکا: 1,107 دستگاه
فروش سال 2021 در اروپا: 966 دستگاه
فروش 3 ماه اول 2022 در اروپا: 180 دستگاه
گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ شش سیلندر خطی روان و قدرتمند، فرمان تیز، رفتار رانندگی شاداب و چابک، کابین نسبتاً لوکس، مناسب برای استفادههای روزمره
نقاط منفی: دید رو به عقب ضعیف، فضای سر محدود، دشواری ورود و خروج، برخی رقبا ارزانتر و جذابتر هستند، اشتراک با بامو اصالت آن را خدشهدار کرده است
چکیده: این سوپرای احیاءشده علیرغم استفاده از پلتفرم و پیشرانهٔ بامو، واقعاً شایستگی نام افسانهای خود را دارد و از پرفورمنس و رفتاری برخوردار است که آن را به یک خودروی اسپرت عالی تبدیل میکند
مقایسهٔ مشخصات فنی
| تویوتا GR سوپرا | پورشه کیمن S |
پیشرانه | 3.0 لیتری I6 | 2.5 لیتری H4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | 382 اسب بخار | 350 اسب بخار |
گشتاور | 500 نیوتن متر | 420 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک | 7 سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا 96 | 3.8 ثانیه | 3.6 ثانیه |
مسافت 400 متر | 12.1 ثانیه | 12.0 ثانیه |
حداکثر سرعت | 260 کیلومتر/ساعت | 285 کیلومتر/ساعت |
توقف از 110 | 46.3 متر | 43.3 متر |
شتاب جانبی | 1.02 جی | 1.02 جی |
مصرف سوخت | 11.3 لیتر ترکیبی | 12.8 لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | 52 لیتر | 64 لیتر |
وزن | 1518 کیلوگرم | 1437 کیلوگرم |
طول | 4,381 میلیمتر | 4,379 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,469 میلیمتر | 2,474 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 280 لیتر | 275 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 2 نفر | 2 نفر |
قیمت | 52,915 دلار | 73,850 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
https://poll.fm/11145800