تویوتا

قیمت‌گذاری حدود ۱۰۰ هزار دلاری برای تویوتا راو ۴ پرایم!

تویوتا راو ۴ پرایم یکی از بهترین خودروها برای افرادی است که می‌خواهند محصولی الکتریکی انتخاب کنند اما فعلاً آمادگی کاملی برای راندن خودرویی تمام الکتریکی را ندارند. البته در حال حاضر میزان تقاضا برای برخی خودروها بیشتر از توانایی تولید شرکت‌ها بوده و به نظر می‌رسد نمایندگی‌ها در حال سود بردن حداکثری از چنین شرایطی هستند.

اگرچه ما نمی‌توانیم از واقعی بودن خبری که منتشر شده اطمینان حاصل کنیم اما به نظر می‌رسد که چنین خبری موثق است. همان‌گونه که خواهید دید یکی از نمایندگی‌های تویوتا در حال گران‌فروشی حدود ۴۰ هزار دلاری برای راو ۴ پرایم است! اگر به آگهی‌های فروش این خودرو در فضای مجازی نگاه کنید شاهد عدم درج قیمت برای راو ۴ پرایم بوده و فروشندگان فقط با تماس مشتری قیمت را اعلام خواهند کرد.

چندین نمایندگی خودرویی اعلام کرده‌اند خودرویی برای فروش با قیمت پیشنهادی خودروساز ندارند و آن‌ها را با قیمت بالاتری عرضه می‌کنند. اگرچه تقریباً هر هفته اخباری درباره افزایش قیمت محصولات تسلا منتشر می‌شود اما به نظر می‌رسد خودروسازان مشهور تغییری در قیمت خودروهای خود به وجود نیاورده‌اند اما نمایندگی‌ها از آب گل‌آلود ماهی گرفته و این خودروها را با قیمت بالاتری عرضه می‌کنند.

دو نمایندگی محلی کیا گفته‌اند حتی یک دستگاه تلوراید را هم با قیمت پیشنهادی خودروساز نمی‌فروشند. همچنین اگر شما خواهان یک خودروی پلاگین هیبریدی یا الکتریکی باشید باید سفارش ویژه بدهید که باعث می‌شود قیمت خودرو ۱۰، ۱۵ و یا حتی ۲۰ هزار دلار بالاتر از قیمت اعلامی شرکت باشد!

ما همچنین با یک نمایندگی کرایسلر برای قیمت گرفتن پسیفیکا هیبرید تماس گرفتیم و همین چیزها را شنیدیم. همچنین ما از این نمایندگی جویای شرایط لیزینگی و اقساطی جذاب پسیفیکا شدیم اما نمایندگی گفت که این شرایط دیگر وجود ندارند. با این تفاسیر، قیمت‌گذاری ۱۰۰ هزار دلاری برای تویوتا راو ۴ پرایم همه‌چیز را وارد مرحله جدیدی می‌کند. آیا نمایندگی انتظار دارد خریداران چنین مبلغی را برای یک کراس اوور عادی و کامپکت پرداخت کنند؟

نظر شما درباره وضعیت این روزهای صنعت خودروی ایران و جهان چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Sina10

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2277 ديدگاه)

    ۱۰۰ هزار دلار واسه این!!!
    کسی که این پولو میده واسه راوفور باید به عقلش شک کرد
    همین پولو بده یه M5 لوکس و سریع بردار یا ۹۰ هزارتاشو بده CT5-V بلک وینگ با رانندگیش جالبش ، حتی سراغ M550i برو!
    یا حتی اگه دنبال ماشین برقی باشی تسلا مدل ۳ پرفورمنس با قیمت خیلی خیلی کمتر در دسترسه
    هیبرید هم سری ۵ و E کلاس های پلاگین هیبرید هستن
    تنها چیزی که به نمایندگی ها میشه گفت اینه: دزد!
    هرچند راوفور پرایم خیلی ماشین خوبیه ولی ۱۰۰ هزار دلار!!
    خودشون خندشون نمیگیره؟ این ماشینو بالای ۵۰ هزار دلار بفروشی گرونفروشیه چه برسه به دو برابر!

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۱
    1. charger

      ۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (367 ديدگاه)

      خب این گرون فروشی ربطی به برند نداره کار نمایندگیهاس همه ماشینا رو گرون میفروشن علی بخردی یه پست گذاشته در مورد همین موضوع g class رو صد هزار دلار گرونتر از قیمت اصلی میفروشن
      مثل اینکه ایرانخودرو و سایپا کل دنیا رو تحت تاثیر قرار دادن

      موافقم ۵
      مخالفم ۲
      1. Sina10

        ۳ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (2277 ديدگاه)

        خب منم اینو میدونم ، تویوتا هم برند مورد علاقه منه و چیزی که واضحه اینه که اونا خودشونم ۱۰۰ هزار دلار واسه این ماشین قیمت نمیزارن!
        این کار نمایندگی های فریب کاره

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    2. Nima RST

      ۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (120 ديدگاه)

      حتی واسه معادل لکسوسش هم خیلیه
      با ۱۰۰ هزار دلار میشه کراس اور یا اس یو وی های زیبا، سریع و مدرن از برند های لوکس خرید
      همه جای دنیا ۱۰۰۰۰۰ دلار پول زیادیه
      میشه باهاش رینج رور خرید

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  2. یوسف

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (502 ديدگاه)

    نه به دوره اوج کرونا که فروش خودروسازها نصف شده بود و کسی نمی خرید نه به الان که دو برابر گرونتر میفروشن.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
    1. سامان اذری

      ۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      داداش همش بخاطر کمبود چیپست ها هست
      چون تو ماشین ها از صدها چیپست استفاده میشه
      و نبود اون یعنی ناقص بودن ماشین

      لعنت به چین که کل دنیا رو به گند کشید

      موافقم ۸
      مخالفم ۲
  3. RKH7787

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (135 ديدگاه)

    فورد رنجر جدید رونمایی شد
    اعلام نمیکنین؟

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  4. M.Kazem.K

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (658 ديدگاه)

    جنگه مگه ؟!؟!؟ ://////

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  5. Silent

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (514 ديدگاه)

    TESLA حدود ۵ هزار تا گرون کرده به خاطر فشار بالای خط تولید و کمبود منابع که این بخشش تا نیمه دوم ۲۰۲۲ با ورود ۲ خط جدید رفع می شه و در کنار این موضوع بحث ارتقا کیفی و ساختار کابین هاش رو هم توو دل این افزایش قیمت تعریف کرده. نکته جالبتر اینکه با باطری های ۴۶۸۰ و سیستم یکپارچه قالب گیری قیمت گذاری بازهم بدون تغییر هست!

    اینو اینجا گفتم چون دیروز یکسری تویوتا فن خیلی ذوق کرده بووودن :))
    حالا ماشین با تکنولوژی ۵ سال پیش رو ۱۰۰ تا می خوان فاکتور کنن.

    موافقم ۹
    مخالفم ۸
    1. mos

      ۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (569 ديدگاه)

      اگرچه تقریباً هر هفته اخباری درباره افزایش قیمت محصولات تسلا منتشر می‌شود اما به نظر می‌رسد (((خودروسازان مشهور تغییری در قیمت خودروهای خود به وجود نیاورده‌اند اما ″″نمایندگی‌ها″″ از آب گل‌آلود ماهی گرفته و این خودروها را با قیمت بالاتری عرضه می‌کنند.)))

      فکر نمی‌کردم فهمیدن موضوعی به این سادگی برات سخت باشه هر چند با این سطح سواد و درک و فهم بیشتر از این انتظار نمی‌رفت

      موافقم ۸
      مخالفم ۵
      1. Silent

        ۳ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (514 ديدگاه)

        کامنتات زیر پستای تسلا هست یه سر بزن ببین چی گفتی بعدش!

        اگر هم قیمتی افزایش داده به نسبت کاری هست که کرده! هر چند از روز اول هم گفتم منتظر مدل ۲۵K هستم نه بیشترو هنر ارزون کردن پرفورمنس ۲۰۰ ۳۰۰ هزارتایی کاری بود که داره بخوبی برا مشتری میکنه.

        موافقم ۳
        مخالفم ۶
        1. mos

          ۳ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (569 ديدگاه)

          خودتم نمیدونی درباره چی داری حرف می‌زنی فقط اومدی یه چیزی بگی که افزایش قیمت الکی تسلا رو توجیه کنی در حالی که هیچ ربطی به این موضوع نداره

          موافقم ۳
          مخالفم ۳
    2. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

      ۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (144 ديدگاه)

      شما وکالت تسلا به عهده گرفتی تو ایران؟

      موافقم ۳
      مخالفم ۵
  6. new RAMIN

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2044 ديدگاه)

    (گرچه ما نمی‌توانیم از واقعی بودن خبری که منتشر شده اطمینان حاصل کنیم اما به نظر می‌رسد که چنین خبری موثق است. همان‌گونه که خواهید دید یکی از نمایندگی‌های تویوتا در حال گران‌فروشی حدود ۴۰ هزار دلاری برای راو ۴ پرایم است! اگر به آگهی‌های فروش این خودرو در فضای مجازی نگاه کنید شاهد عدم درج قیمت برای راو ۴ پرایم بوده و فروشندگان فقط با تماس مشتری قیمت را اعلام خواهند کرد.)

    ویروس گران فروشی ایرانخودرو و سایپا به جهان داره گسترش پیدا میکنه…

    (اما به نظر می‌رسد خودروسازان مشهور تغییری در قیمت خودروهای خود به وجود نیاورده‌اند اما نمایندگی‌ها از آب گل‌آلود ماهی گرفته و این خودروها را با قیمت بالاتری عرضه می‌کنند.)

    نمایندگی و کارخونه در صنعت خودرو مثل مادر و بچه هستن…نمایندگی باید از حرف های کارخونه تبعیت کنه و هرچی اون قیمت میده بزار و هرچی قانون هست رو رعایت کنه. از اون ور درصورت زیر پا گذاشتن قوانین،کارخانه باید حتما به نمایندگی تذکر بده…اما وقتی تو بازار جهانی چنین اتفاقای می افته و توسط کمپانی مادر واکنشی نشون داده نمیشه… یعنی کل کمپانی باید…😑

    معتقدم پول برند بگیر ترین کمپانی خودروسازی دنیا بوگاتی هست… اما برگای بوگاتی هم از این گران فروشی ریخت. پس از گران شدن انواع خودرو ها کمپانی های مختلف و داستان های اخیر باید لیست پول برند بگیرانمو برای ۲۰۲۱ حتما آپدیت کنم🙂

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
    1. new RAMIN

      ۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2044 ديدگاه)

      (باید لیست پول برند بگیرانمو برای ۲۰۲۱ حتما آپدیت کنم🙂)

      آپدیت!؟😑از دست این اصلاح کننده گوشی،دهابار هست که اشتب میکنه،یه بار چند وقت پیش نمیدونم چی شد یه کلمه رو به یه فحش تبدیل کرد! البته خدارا شکر دیدمش و درستش کردم…

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
    2. یوسف

      ۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (502 ديدگاه)

      شما دارین از دیدگاه یه ایرانی به این داستان نگاه می کنید، کسی که عادت داره ببینه دولت تو همه چیز دخالت میکنه و برای همه چیز قیمت دستوری ابلاغ میکنه. تو ایران شما یه پنیر رو از هر جایی بخرین همون قیمت مصرف کننده روش نوشته شده ولی چنین چیزی در بیشتر کشورهای دنیا به ویژه کشورهای غربی وجود نداره و شما ممکنه یه جنس خاص رو با قیمت های مختلف (نه با اختلاف فاحش) در فروشگاههای مختلف ببینید. این به خاطر بحث رقابت عادلانه س. اما تو آمریکا که لیبرال ترین کشور دنیاست این دست مسائل پررنگ تر میشن مثلا مانند ایران شرکت آب و فاضلابی وجود نداره که متصدی تهیه و نرخ گذاری آب برای کل کشور باشه. شما حتی برای آب و برق هم بین شرکت های مختلف با یه شرکت قرارداد می بندید. حتی اتوبوس های داخل شهر خصوصی سازی شدن. در مورد فروشندگان خودرو هم اینجوریه که تا حد زیادی دستشون بازه که بسته به عرضه و تقاضا قیمت رو تغییر بدن و البته همه فروشندگان خودرو نماینده یک برند خاص نیستن و ممکنه چندین برند رو به فروش برسونن (اصطلاحا Dealer هستن). همون جور که الان به خاطر داستان چیپ ها قیمت بالا رفته گاهی پیش میاد یه نمایندگی یه خودرو رو چند هزار دلار زیر قیمت کارخونه میفروشه. همه این ها به خاطر ذات به شدت لیبرال اقتصاد آمریکاست که دولت تنها سیاست گذار و ناظره و دست شرکت ها خیلی بازه. من کاملا موافق این رویه نیستم ولی اینجوریه.
      این وضعیت هم موقتیه و موارد این جوری هم انگشت شماره و در واقع ببین هزاران نمایندگی و فروشنده چندتایی همچین قیمتایی میدن و البته به چشم میان.
      ببخشید طولانی شد.

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
    3. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

      ۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (204 ديدگاه)

      آقا رامین فرمایش شما متینه اما بوگاتی پول متریال و تکنولوژی خاص موتورشو میگیره ، به نظر من موتور بوگاتی ویرون خاص ترین قوای محرکه تمام بنزینی قرن ۲۱ هست ، البته بجز این ، چرم ها و کیفیتی که چندین برابر هر خودروی سوپر لوکس دیگه ای مثل بنتلی و رولزرویس هست ، توی بلندگو هاش الماس استفاده شده و کلی از اجزاش طلا و نقره هست ، من خودم موافق اینهمه شلوغ کاری گرون قیمت توی ماشین نیستم و تازه بدم هم میاد ولی من میگم بوگاتی آنچنان هم پول برند بگیر نیست ، در مورد تویوتا هم حرف شما درسته ولی هنوز رسما تایید نشده

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
    4. مازیار

      ۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (843 ديدگاه)

      بنظرم این عبارت و یا به نوعی این تهمت “پول برند بگیر” چندان وارد و بجا نیست
      چون اگه کمپانی و برندی به اون درجه از اعتبار و محبوبیت رسیده باشه که به قولی پول برند بگیره، این حاصل سالها و دهه ها اعتماد سازی و حسن شهرتی هست که با عرضه کالای باکیفیت و بدون نقص بدست اومده و درواقع مردم هنگام خریدشون از روی اعتماد هزینه کیفیتی که هنوز تجربه نکردن رو از پیش می پردازن، یک پرداخت عادلانه و از سر رضایت
      و این امر در هر گروه از محصولات فقط شامل چند برند انگشت شمار میشه مثلا STIHL در اره های موتوری یا STANLEY در ابزارآلات

      موافقم ۴
      مخالفم ۳
  7. Kamy

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (340 ديدگاه)

    حتما خریدار داره که این قیمتو گذاشتن..ولی با این پول ده ها ماشین بهتر میشه خرید

    موافقم ۲
    مخالفم ۳
  8. AMG GT R

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (978 ديدگاه)

    برگای فراری و لامبورگینی و بوگاتی ریخت از این قیمت

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

      ۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (144 ديدگاه)

      حتی تو این محصولات تویوتا بگردی با ۱۰۰ هزار دلار خیلی ماشین های بهتری پیدا میشه اما من فکر میکنم بخاطر اینکه راوفور محبوب ترین شاسی بلند امریکا شده تویوتا جو گرفتتش

      موافقم ۱
      مخالفم ۳
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۳ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (286 ديدگاه)

        تقصیر تویوتا نبوده نمایندگی ها اینجوری کردن…

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
  9. AMG GT R

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (978 ديدگاه)

    همین الان داخل آمریکا
    با ۹۹۶۰۰ دلار بی ام و X7M50i میدن
    با ۱۰۴۰۰۰ دلار اس کلاس ۲۰۲۰ میدن
    با ۹۹۰۰۰ دلار تسلا اس پرفورمنس میدن
    و کلی رنجروور پورشه و…
    خب آدم باید خیلی ** باشه تا این هارو نخره بره راو فور پرایم رو بخره

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
    1. AMG GT R

      ۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (978 ديدگاه)
  10. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (286 ديدگاه)

    این بیشتر از ۴۰,۵۰تا نمی ارزه، باید گوسفند باشی بری ۱۰۰هزار تا بدی این! با این پول میشه اسکالید،واگونییر و… خرید عجب شری بود این کرونا…

    موافقم ۴
    مخالفم ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا