تسلا

با تسلا مدل Y زیر 60 هزار دلار خداحافظی کنید!

همین چند هفته پیش بود که تسلا به عنوان خبرسازترین خودروساز دنیا قیمت مدل ۳ و مدل Y را افزایش داده بود اما این برند بازهم دست‌به‌کار شده و هزار دلار دیگر روی قیمت کراس اوور مدل Y کشیده است! افزایش قیمت هزار دلاری فقط در عرض یک هفته؟ بله چراکه نه! در حال حاضر مدل پایه تسلا مدل Y لانگ رنج چهار چرخ محرک از بالای ۶۰ هزار دلار شروع می‌شود. در واقع به‌صورت دقیق اگر بخواهیم بگوییم قیمت این مدل شامل ۵۸۹۹۰ دلار بهای خرده‌فروشی و ۱۲۰۰ دلار هزینه‌های تحویل است که جمعاً ۶۰۱۹۰ دلار می‌شود.

خلاصه افزایش قیمت این خودرو به این شرح است:

  • مدل لانگ رنج چهار چرخ محرک: افزایش هزار دلاری (۱.۷ درصدی) و رسیدن از ۵۷۹۹۰ به ۵۸۹۹۰ دلار
  • مدل پرفورمنس: افزایش هزار دلاری (۱.۶ درصدی) و رسیدن از ۶۲۹۹۰ به ۶۳۹۹۰ دلار

مدل پایه تسلا مدل Y هم‌اکنون ۱۰۵۰۰ دلار (۲۲ درصد) گران‌تر از بهای این خودرو در دسامبر ۲۰۲۰ است. قیمت خودروی موردبحث در آن زمان ۴۸۴۹۰ دلار بوده است. قیمت پایه تسلا مدل ۳ نیز ۸۵۰۰ دلار (۲۳ درصد) بیشتر از بهای ۳۶۴۹۰ دلاری در آن زمان بوده است. خبر خوب اینکه زمان تحویل تخمینی برای سفارش‌های جدید بیشتر نشده اما هنوز هم مدت‌زمان زیادی را باید منتظر تحویل خودرو ماند.

سؤال این است که این افزایش قیمت چه تأثیری می‌تواند روی مصرف‌کنندگان بگذارد؟ زمانی که گیگا آستین تسلا شروع به تولید کرده و کمبود چیپ ها نیز مرتفع گردد شاید تسلا مجبور به کاهش قیمت شود. از طرف دیگر هم رقبا با شدت وارد میدان شده‌اند و این امر کار را برای برند آمریکایی سخت‌تر می‌کند.

زمان تحویل تخمینی برای سفارش‌های جدید تسلا مدل Y به این شرح است:

  • مدل لانگ رنج چهار چرخ محرک

با رینگ‌های ۱۹ اینچی گمینی: اکتبر ۲۰۲۲

با رینگ‌های ۲۰ اینچی (آپشن ۲ هزار دلاری): ژوئن ۲۰۲۲

  • مدل پرفورمنس

ژانویه ۲۰۲۲

مدل

قیمت پایه میزان تغییر تخفیف مالیاتی قیمت نهایی
۲۰۲۱ Tesla Model 3 RWD 18″ $۴۴,۹۹۰ +$۱,۲۰۰ N/A

$۴۶,۱۹۰

۲۰۲۱ Tesla Model 3 RWD 19″

$۴۶,۴۹۰ +$۱,۲۰۰ N/A $۴۷,۶۹۰
۲۰۲۱ Tesla Model 3 Long Range AWD 18″ $۵۰,۹۹۰ +$۱,۲۰۰ N/A

$۵۲,۱۹۰

۲۰۲۱ Tesla Model 3 Long Range AWD 19″

$۵۲,۴۹۰ +$۱,۲۰۰ N/A $۵۳,۶۹۰
۲۰۲۱ Tesla Model 3 Perf. LR AWD 20″ $۵۸,۹۹۰ +$۱,۲۰۰ N/A

$۶۰,۱۹۰

۲۰۲۱ Tesla Model S Long Range (AWD) 19″

$۹۴,۹۹۰ +$۱,۲۰۰ N/A $۹۶,۱۹۰
۲۰۲۱ Tesla Model S Long Range (AWD) 21″ $۹۹,۴۹۰ +$۱,۲۰۰ N/A

$۱۰۰,۶۹۰

۲۰۲۱ Tesla Model S Plaid 19″

$۱۲۹,۹۹۰ +$۱,۲۰۰ N/A $۱۳۱,۱۹۰
۲۰۲۱ Tesla Model S Plaid 21″ $۱۳۴,۴۹۰ +$۱,۲۰۰ N/A

$۱۳۵,۶۹۰

۲۰۲۱ Tesla Model X Long Range (AWD) 20″

$۱۰۴,۹۹۰ +$۱,۲۰۰ N/A $۱۰۶,۱۹۰
۲۰۲۱ Tesla Model X Long Range (AWD) 22″ $۱۱۰,۴۹۰ +$۱,۲۰۰ N/A

$۱۱۱,۶۹۰

۲۰۲۱ Tesla Model X Plaid 20″

$۱۱۹,۹۹۰ +$۱,۲۰۰ N/A $۱۲۱,۱۹۰
۲۰۲۱ Tesla Model X Plaid 22″ $۱۲۵,۴۹۰ +$۱,۲۰۰ N/A

$۱۲۶,۶۹۰

۲۰۲۱ Tesla Model Y Long Range AWD 19″

$۵۸,۹۹۰ +$۱,۲۰۰ N/A $۶۰,۱۹۰
۲۰۲۱ Tesla Model Y Long Range AWD 20″ $۶۰,۹۹۰ +$۱,۲۰۰ N/A

$۶۲,۱۹۰

۲۰۲۱ Tesla Model Y Perf. LR AWD 21″

$۶۳,۹۹۰ +$۱,۲۰۰ N/A

$۶۵,۱۹۰

 

  • مشخصات مدل‌های مختلف تسلا مدل Y

مدل

انتقال نیرو ظرفیت باتری (کیلووات ساعت) شعاع حرکتی اعلامی EPA شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) حداکثر سرعت
۲۰۲۱ Tesla Model 3 RWD 18″ RWD ۶۰* ۲۷۲ mi*
(۴۳۸ km)
۵.۸

۱۴۰ mph
(۲۲۵ km/h)

۲۰۲۱ Tesla Model 3 RWD 19″

RWD ۶۰* ۲۶۷ mi*
(۴۳۰ km)
۵.۸ ۱۴۰ mph
(۲۲۵ km/h)
۲۰۲۱ Tesla Model 3 Long Range AWD 18″ AWD ۸۰* ۳۵۸ mi*
(۵۷۶ km)
۴.۲

۱۴۵ mph
(۲۳۳ km/h)

۲۰۲۱ Tesla Model 3 Long Range AWD 19″

AWD ۸۰* ۳۳۴ mi*
(۵۳۷ km)
۴.۲ ۱۴۵ mph
(۲۳۳ km/h)
۲۰۲۱ Tesla Model 3 Perf. LR AWD 20″ AWD ۸۰* ۳۱۵ mi
(۵۰۷ km)
۳.۱

۱۶۲ mph
(۲۶۱ km/h)

۲۰۲۱ Tesla Model S Long Range (AWD) 19″

AWD ۱۰۰* ۴۰۵ mi
(۶۵۲ km)
۳.۱ ۱۵۵ mph
(۲۴۹ km/h)
۲۰۲۱ Tesla Model S Long Range (AWD) 21″ AWD ۱۰۰* ۳۷۵ mi*
(۶۰۳ km)
۳.۱

۱۵۵ mph
(۲۴۹ km/h)

۲۰۲۱ Tesla Model S Plaid 19″

AWD ۱۰۰* ۳۹۶ mi*
(۶۳۷ km)
۱.۹۹* ۲۰۰ mph
(۳۲۲ km/h)
۲۰۲۱ Tesla Model S Plaid 21″ AWD ۱۰۰* ۳۴۸ mi
(۵۶۰ km)
۱.۹۹*

۲۰۰ mph
(۳۲۲ km/h)

۲۰۲۱ Tesla Model X Long Range (AWD) 20″

AWD ۱۰۰* ۳۵۱ mi*
(۵۶۵ km)
۳.۸ ۱۵۵ mph
(۲۴۹ km/h)
۲۰۲۱ Tesla Model X Long Range (AWD) 22″ AWD ۱۰۰* ۳۳۲ mi*
(۵۳۴ km)
۳.۸

۱۵۵ mph
(۲۴۹ km/h)

۲۰۲۱ Tesla Model X Plaid 20″

AWD ۱۰۰* ۳۳۵ mi*
(۵۳۹ km)
۲.۵ ۱۶۳ mph
(۲۶۲ km/h)
۲۰۲۱ Tesla Model X Plaid 22″ AWD ۱۰۰* ۳۱۳ mi*
(۵۰۴ km)
۲.۵

۱۶۳ mph
(۲۶۲ km/h)

۲۰۲۱ Tesla Model Y Long Range AWD 19″

AWD ۸۰* ۳۳۰ mi*
(۵۳۱ km)
۴.۸ ۱۳۵ mph
(۲۱۷ km/h)
۲۰۲۱ Tesla Model Y Long Range AWD 20″ AWD ۸۰* ۳۱۸ mi*
(۵۱۲ km)
۴.۸

۱۳۵ mph
(۲۱۷ km/h)

۲۰۲۱ Tesla Model Y Perf. LR AWD 21″

AWD ۸۰* ۳۰۳ mi
(۴۸۸ km)
۳.۵

۱۵۵ mph
(۲۴۹ km/h)

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    دیگه شورشو درآورده
    نیسان آرییا اگه با همون قیمت اعلامی بیاد بنظر من گزینه بینظیریه
    11هزار دلار اختلاف قیمت برای من که خیلی مهمه
    تازه مثل اینکه کراس اوورهای الکتریکی تویوتا و فولکس از نیسان هم ارزونترن

    موافقم 26
    مخالفم 5
  2. ali(chevynova)

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    تسلا
    اینده خودروسازی
    واقعا کارش درسته

    موافقم 22
    مخالفم 36
    1. GT

      ۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      ماست مالی سیستم معیوب تسلا به روایت تصویر توسط علی نوای ضد اروپایی 😂

      موافقم 17
      مخالفم 9
      1. M.Kazem.K

        ۲ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (860 ديدگاه)

        ( GT ) 👌👌😂😂😂😂😂

        موافقم 3
        مخالفم 3
    2. Amin

      ۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2168 ديدگاه)

      خیلی درسته

      موافقم 5
      مخالفم 1
  3. new RAMIN

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    (با رینگ‌های ۲۰ اینچی (آپشن ۲ هزار دلاری): ژوئن ۲۰۲۲)
    رینگ 20 اینچی قیمت :2هزار دلار! قیمت پایه مدل Y= حدودا 57هزار دلار/ تناسب قیمت رینگ(!) و قیمت خودرو = 1/28. خب مثل اینکه لیست پول برند بگیران و پول برند نگیران بنده باید یه تکون اساسی بگیره. اللخصوص با توجه به افزایش قیمت بیشتر کمپانی ها در سال جاری.

    البته برای تسلا احترام زیادی قائلم…تاریخ رو به سمت خودش تغییر داد.

    ولی مجموعا خداوکیلی این همه پول برای مدل Y خیلی هست…قیمت رینگش هم گرونه!😶 با 2 برابر اون پول رینگ تسلا مدل Y یه مینی هوانگ گوانگ 2 نفری میدن پیمایش 200کیلومتر(این وسیله کوچک با اختلاف کیلومتری داره به پرفروش ترین ماشین برقی چینی تبدیل میشه! که اصلی ترین دلیلش قیمت مفت آن پیمایش 200 کیلو‌متری و دمه دستی بودن آن است)

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. فرامرز

      ۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      ۴ تا رینگ و لاستیک ۲۰ اینچی به قیمت ۲۰۰۰ دلار منطقیه. ولی چیزی که منطقی نیست اینه که رینگ و لاستیک پایه رو شرکت مفت برمیداره. در حالی که همون ۱۸ اینچی هم نزدیک ۱۵۰۰ دلار ارزش داره

      موافقم 2
      مخالفم 2
  4. Elmiraj

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    افزایش تقاضا بدنبال افزایش قیمت…!!!
    .
    .
    به غیر از مک-ای ، دیگر رقبا در نمایندگی خاک بخورن تا شاید یکی بیاد بخره…

    موافقم 14
    مخالفم 19
    1. میثم

      ۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (3526 ديدگاه)

      بهتر بود بگی: افزایش قیمت بدنبال افزایش تقاضا
      البته که در علم اقتصاد این یه امر رایجه که افزایش تقاضا موجب افزایش قیمت میشه
      ولی در یک چهارچوب مشخص این اتفاق می افته
      با ورود رقبا نمیتونه هردمبیلی افزایش قیمت بده چون متناسب با تقاضا، عرضه هم خواهد بود

      موافقم 10
      مخالفم 3
      1. میثم

        ۲ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (3526 ديدگاه)

        هزینه فست شارژ تسلا هم در یک شب شده 4 برابر
        پریروز خبرشو خوندم
        نمیدونم چرا پدال منتشر نکرد

        موافقم 7
        مخالفم 1
    2. حسین

      ۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1087 ديدگاه)

      فکر می کردم دانش سیلیکون ولی بتونه افزایش قیمت رو کنترل کنه. ولی حالا می بینیم دانش سیلیکون ولی ماهی هزار دلار افزایش قیمت داره!! اون هم در حالی که سایر برندها فیس لیفت ها یا نسل های جدید ماشینشون رو با کمتر پونصد دلار افزایش قیمت جمع و جور کردن (علیرغم مسائل مالی که اون برندها هم به نوبه خودشون دارن).

      موافقم 10
      مخالفم 4
  5. Navid

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    اینور همه چی داره گرون میشه. مواد اولیه گرون شده، هزینه شیپینگ هم خیلی افزایش داشته. دیگه داریم عادت میکنیم به گرونی

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (311 ديدگاه)

      متاسفانه اینجا فاجعه بار تورم و گرانی داریم، هزینه های اونجا دربرابر اینجا هیچه بخدا…

      موافقم 5
      مخالفم 3
  6. RKH7787

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (541 ديدگاه)

    همچین میگن *با تسلا مدل y زیر 60 هزار دلار خداحافظی کنید* انگار ما می تونستیم بخریم 😑😒

    موافقم 5
    مخالفم 0
  7. sam

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    این مطالب رووو آنالیز کردم و با دیتا های بنده همخووونی نداره و باس بگم این تیتر ضد تسلا TESLA هست‌.

    موافقم 6
    مخالفم 9
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (311 ديدگاه)

      😂😂😂

      موافقم 4
      مخالفم 7
  8. مسعود

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (114 ديدگاه)

    تسلا زیاد ماشین هاش هم مالی نیستش. فولکس واگن و رنو و تویوتا هم ماشین های الکتریکی عرضه کردند که به مراتب از تسلا قشنگ تر و کیفیت مونتاژشون بهتره. این ایلان ماسک رو خیلی بادش کردند و داره طاقچه بالا میذاره.

    موافقم 10
    مخالفم 8
  9. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    تسلا آینده خودروسازی!😂😂😂
    فردا پس فرداست قیمتشونو بکشه بالای ۱۰۰هزارتا…
    ۶۰هزاردلار برای پنکه که تنها نکته مثبتش که اونم جنبه تبلیغاتی داره دراشه! 👎👎👎👎👎

    موافقم 11
    مخالفم 6
  10. Sina10

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    زرنگی تسلا رو ببینید!
    پلاد با اون همه شهرت ، نسبت به رقبای مستقیمش یعنی سدان های سطح بالا ، با قیمت مشابه یا حتی کمتر ارائه میشه در حالی که برقیه و مثلا باید گرونتر باشه ( منظورم از رقبا M5 CS و پانامرا و GT63s هست) و مدل ۳ پرفورمنس با قیمت خیلی کمتر نسبت به رقبایی مثل M3
    اما اما
    قیمت مدل معمولی مدل ۳ رو ببینید
    قیمت نهایی بین ۴۳ تا ۴۷ هزار دلار!!
    اونم برای یه ماشین ساده و معمولی!!
    فاصله قیمتی بین پرفورمنسش تا مدل معمولی ، کمتر از ۱۵ هزار دلاره در حالی که واقعا فاصله اشون فقط همینقدره؟
    در حالی که نسخه های پایه سری ۳ حدود ۴۰ هزار دلار هستن که در مدل M3 به بیش از ۷۰ هزار دلار میرسه
    این یکی از شگرد های جالب تسلا رو نشون میده
    نسخه پرفورمنس که همواره در معرض دید رسانه هاست
    پس خیلی کمتر قیمت گذاری میشه ، بله شرکت ضرر میکنه اما در عوض نسخه های معمولی و بلندبرد با قیمت های نسبنا بالاتری نسبت به رقیبش ارائه میشه تا ضرر روی نسخه پرفورمنس جبران بشه
    شاید بپرسین چرا هنوز تسلا انچنان به سوددهی نرسیده
    دلیلش ساخت گیگافاکتوری هاشه

    موافقم 3
    مخالفم 3
  11. Amin

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    خب الان i4 m50 bmw , قیمتش ۶۳ هزار پوند هست و ۵۴۴اسب قدرت و حدود ۳۲۰ مایل رنج حرکتی داره ، و طراحی خوبی هم داره انصافا، من که برتری در مدل y نمیبینم … آدم باید خیلی یک طرفه به این موضوع فکر کنه و به جای یه خودرو هیجان انگیز یه تسلا مدل y بخره اونم در صورتی که قیمت های خیلی نزدیک به هم دارن
    هر طور که بخواین فکر کنیم و فاکتور هارو در نظر بگیریم bmw بهتره …
    البته میدونم پلت‌فرم این دو ماشین فرق داره، ولی به هر حال جفتشون یک کار رو انجام میدن

    موافقم 4
    مخالفم 4
  12. پارسا

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (282 ديدگاه)

    چیه خدایی مدل y ، خیلی زشته ، ۶۰ هزار دلار خیلی پوله بدی پای این ، ادم رغبتش نمیشه توش بشینه ، EQC , Mach e , i4 مگه مغزشون کوچکه میرن مدل y میخرن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا