تویوتا

تویوتا کرولا 1500 وارداتی؛ بررسی مشخصات، مزایا معایب و قیمت

آیا تویوتا کرولا وارداتی معین خودرو با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری ۱۲۰ اسب بخاری و قیمتی در حدود ۲.۵ میلیارد تومان ارزش خرید دارد؟

تویوتا کرولا یکی از پرفروش‌ترین خودروهای جهان است که در کشورهای سراسر جهان عرضه می‌شود. در ایران نیز اولین حضور جدی کرولا با نسل نهم رقم خورد و طی نسل‌های بعدی هم ادامه پیدا کرد. حال با آزادسازی واردات، این سدان محبوب ژاپنی دوباره به کشورمان بازگشته و شرکت معین خودرو اقدام به واردات جدیدترین نسل کرولا کرده است. این شرکت کرولا را با پیشرانه‌های مختلفی وارد کرده است که یکی از آن‌ها، ۱.۵ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی است. در ادامه به بررسی کرولا ۱.۵ لیتری وارداتی معین خودرو خواهیم پرداخت.

معرفی اجمالی تویوتا کرولا ۱۵۰۰

کرولایی که معین خودرو وارد کرده، درواقع نسخه‌ای از این خودرو است که با نام کرولا پرستیژ شناخته می‌شود. این نسخه در بازارهای چین، تایوان، بازارهای اروپای شرقی، خاورمیانه، آفریقا، آسیای جنوب شرقی و آمریکای جنوبی عرضه می‌شود و در طراحی جلو و عقب نمای متفاوتی با نسخه بین‌المللی کرولا دارد. کرولاهای وارداتی به ایران تولید چین هستند و توسط جوینت ونچر تویوتا فاو در این کشور به تولید می‌رسند.

تویوتا کرولا 1.5 لیتری

طراحی تویوتا کرولا ۱.۵ لیتری

همان‌طور که اشاره شد، کرولا پرستیژ ظاهر متفاوتی با نسخه بین‌المللی کرولا دارد که این تفاوت‌ها در قسمت جلو بیشتر است. در اینجا، کرولا پرستیژ با چراغ‌های متفاوتی که توسط نواری کرومی به هم متصل شده‌اند به همراه ورودی هوای بزرگ روی سپر با خطوط افقی و دهانه‌های عمودی در طرفین سپر، تا حدودی شبیه نسل قبلی تویوتا کمری به نظر می‌رسد زیرا طبق تحقیقات تویوتا، خریداران بازارهای مذکور ظاهر سطح بالاتر و باوقارتری را برای کرولا می‌پسندند. در عقب نیز هرچند کرولا پرستیژ از چراغ‌های افقی شبیه نسخه بین‌المللی استفاده می‌کند اما شکل کلی این چراغ‌ها و همین‌طور طراحی سپر و جا پلاک متفاوت است.

تویوتا کرولا 1.5 لیتری

مشخصات فنی تویوتا کرولا ۱.۵ لیتری

نسل قبلی یا یازدهم کرولا که در مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ توسط شرکت ایرتویا در کشورمان عرضه می‌شد، به پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با خروجی قابل‌توجه ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور مجهز بود. در نمونه‌های وارداتی جدید اما متأسفانه خبری از آن پیشرانهٔ قدرتمند نیست و معین خودرو سراغ ضعیف‌ترین پیشرانه‌های کرولا رفته است که شامل تویوتا کرولا ۱.۸ لیتری هیبریدی، تویوتا کرولا ۱.۲ لیتری چهار سیلندر توربو و کرولا ۱.۵ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی می‌شود. نسخهٔ ۱.۵ لیتری که در اینجا به بررسی آن می‌پردازیم، ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۹ نیوتن متر گشتاور دارد که اعدادی بسیار اقتصادی و معمولی هستند و وقتی در کنار وزن ۱۳۲۵ کیلوگرمی کرولا قرار می‌گیرند، نباید انتظار شتاب چندان بالایی را داشته باشیم. همچنین انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد تا پکیج اقتصادی قوای محرکهٔ کرولای وارداتی تکمیل شود.

تویوتا کرولا 1.5 لیتری

عملکرد، رانندگی و مصرف سوخت تویوتا کرولا ۱۵۰۰

همان‌طور که اشاره شد، کرولای وارداتی معین خودرو تولید چین هستند و به همین دلیل، انتظار کیفیت تویوتاهای تولید ژاپن یا آمریکا را نباید از آن داشت و این موضوع در کیفیت پایین‌تر برخی قطعات داخلی به چشم می‌خورد هرچند که درمجموع، این خودرو هنوز هم یک تویوتا است و از لحاظ کیفیت و متریال شرایط بهتری نسبت به خودروهای چینی دارد. به لطف قوای محرکهٔ اقتصادی با پیشرانهٔ سه سیلندر و گیربکس CVT، کرولا خودروی بسیار کم‌مصرفی است و در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی تنها ۵.۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند. همچنین باک ۵۰ لیتری هم به‌خوبی جوابگوی این مصرف خواهد بود.

تویوتا کرولا 1.5 لیتری

بااین‌حال، از کرولای ۱.۵ لیتری نباید انتظار رانندگی هیجان‌انگیز و درگیر کننده‌ای را داشته باشید. شتاب گیری‌های سریع با این خودرو به صبر نیاز دارد و با تحت‌فشار قرار دادن پیشرانه، سروصدا را به اوج می‌رساند ولی وقتی به سرعت‌های بالا برسید، موتور بسیار ساکت‌تر خواهد شد. در این سرعت، کمی سروصدای باد از اطراف آینه‌های جانبی به گوش می‌رسد اما سروصدای بیشتر، آوای لاستیک‌ها است که به کابین وارد می‌شود. بااین‌حال، این صداها آزاردهنده نیستند و کرولا هنوز هم یک خودروی ساکت در پیمایش‌های طولانی محسوب می‌شود.

تویوتا کرولا 1.5 لیتری

در جاده‌های پرپیچ‌وخم اما تجربهٔ رانندگی با کرولا خیلی لذت‌بخش نخواهد بود زیرا هرچند خودرو در پیچ‌ها بسیار پایدار است ولی گویی در برابر پیچیدن مقاومت می‌کند. علاوه بر این، اگر بخواهید پیچ‌ها را سریع‌تر طی کنید، با محدودیت‌های گیربکس CVT مواجه خواهید شد. در داخل کابین، صندلی‌های جلو فضای کافی برای دو بزرگ‌سال را ارائه می‌کنند درحالی‌که فاصلهٔ محوری ۲,۷۰۰ میلی‌متری، فضای زانو و پای مناسبی را در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌دهد ولی خط سقفی که شیب ملایمی به سمت پایین دارد، می‌تواند فضای سر عقب را برای سرنشینان بلندقد محدود کند.

امکانات و تجهیزات تویوتا کرولا ۱.۵ لیتری

لیست امکانات کرولای ۱.۵ لیتری وارداتی معین خودرو عبارت است از:

  • ۹ ایربگ شامل جلو، جانبی، پرده‌ای، زانو
  • کنترل کشش و کنترل پایداری
  • هشدار خروج از خط
  • ترمز پارک برقی با اتوهلد
  • سانروف
  • کروز کنترل تطبیقی
  • دوربین دید عقب
  • کامپیوتر سفری
  • نمایشگر لمسی ۸ اینچی
  • سنسور نور
  • نوربالای خودکار
  • ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  • سیستم پایش باد تایرها
  • رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی
  • ترمزهای جلو و عقب دیسکی
  • چراغ‌های جلو LED

با توجه به موارد فوق، کرولای وارداتی معین خودرو خصوصاً در قیاس با رقبای چینی، از لحاظ امکانات خودروی نسبتاً فقیری است. این شرکت همچنین تیپ لو آپشن کرولا ۱.۵ لیتری را هم وارد کرده که شرایط بدتری دارد و از چهار آپشن مهم شامل چراغ‌های جلوی LED، سانروف، استارت دکمه‌ای و سیستم تهویه اتوماتیک بی‌بهره است.

تویوتا کرولا 1.5 لیتری

مزایا و معایب تویوتا کرولا ۱.۵ لیتری

ازجمله مزیت‌های کرولای ۱.۵ لیتری وارداتی می‌توان به قوای محرکهٔ اقتصادی کم‌مصرف، کابین جادار، برند معتبر تویوتا، سواری نرم و صندوق بار بزرگ اشاره کرد. از سوی دیگر اما توان پایین پیشرانه که شتاب گیری کندی را به دنبال دارد و رانندگی کسل‌کننده هم ازجمله معایب این سدان وارداتی هستند. علاوه بر این، کرولای وارداتی معین خودرو از لحاظ امکانات و تجهیزات هم حرف چندانی برای گفتن ندارد و هرچند از آپشن‌های خودروهای امروزی بهره می‌برد اما در بازار آپشن پسند ایران خصوصاً با توجه به قیمتی در حدود ۲.۵ میلیارد تومان، کاستی‌های بزرگی مثل تنظیم برقی صندلی‌ها، سیستم‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفته و دوربین ۳۶۰ دارد. در نسخۀ لو آپشن این خودرو حتی سیستم تهویه هم به‌صورت دستی کار می‌کند.

مزایا

  • برند مطمئن
  • مصرف سوخت پایین
  • کابین جادار

معایب

  • امکانات محدود
  • پیشرانهٔ ضعیف
  • رانندگی کسل‌کننده

قیمت، رقبا و جمع‌بندی

مدلمشخصاتقیمت نمایندگیقیمت بازار
تویوتا کرولا ۱۲۰۰معین خودرو ایرانیان-۲۰۲۴۲,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰

تاریخ به روز رسانی: ۹ آذر ۱۴۰۳

تویوتا کرولا ۱.۵ لیتری هم‌اکنون در بازار ۲.۵ میلیارد تومان قیمت دارد. اصلی‌ترین رقبای کرولا در بازار کشورمان، هیوندای النترا وارداتی کرمان موتور و کیا سراتو وارداتی کوشا خودرو هستند یعنی سدان‌هایی که در بازارهای جهانی هم با کرولا به رقابت می‌پردازند. بااین‌حال، سراتو که از پیشرانهٔ ۲ لیتری بهره می‌برد، با قیمت بازار حدود ۴ میلیارد تومان بسیار از کرولا گران‌تر است ولی النترا که امکانات بسیار محدودی دارد و از پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کند، با قیمت بازار ۲.۶ میلیارد تومان دقیقاً در مقابل کرولا ۱.۵ لیتری قرار می‌گیرد. همچنین به‌زودی رقبای هم‌وطن کرولا یعنی هوندا سیویک و مزدا ۳ هم در بازار کشورمان عرضه خواهند شد تا رقابت در بخش سدان‌های کامپکت وارداتی داغ‌تر شود.

جدول مشخصات فنی تویوتا کرولا ۱۵۰۰

پیشرانه ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر
قدرت ۱۲۰ اسب بخار
گشتاور ۱۴۹ نیوتن متر
گیربکس CVT
محور محرک جلو
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۵.۶ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۵۰ لیتر
وزن ۱۳۲۵ کیلوگرم
طول ۴,۶۳۵ میلی‌متر
عرض ۱,۷۸۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۵۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۷۰۰ میلی‌متر

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. ۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (4990 ديدگاه)

    دوستان کرولا ردیف عقبش دریچه تهویه هوا داره ولی این نداره

    موافقم 15
    مخالفم 11
    1. ۱ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (4990 ديدگاه)

      در جواب به دیسلایکی که میدید
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/11/Toyota-Corolla-8.jpg
      اینجا تهویه نداره
      ردیف عقب هست
      اگه میشه در رابطه با دیسلایکتون بگید تهویه کجاست ؟😆

      موافقم 10
      مخالفم 10
      1. حسام

        ۱ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (198 ديدگاه)

        دیسلایک میدیم چون نظر شما جنبه کاربردی ندارد. اهمیت به دریچه ردیف عقب اونم در یک خودرو اقتصادی باکیفیت نامیر؛ چه اهمیتی داره؟ آپشن در خودرو های اقتصادی تویوتا اولویت آخر است و خریدار این خودرو هم این رو خوب می‌دونه.

        موافقم 18
        مخالفم 6
  2. علی

    ۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یکی از معایب بزرگش اینه که خدمات و قطعات نداره ولی خیلی برند خوبی هست

    موافقم 28
    مخالفم 9
  3. mickeyy

    ۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (96 ديدگاه)

    به نظرتون کدوم مدلش بهتره؟ 1.2 توربو 1.5 تنفس طبیعی یا 1.8 هیبرید؟ خودم به نظرم 1.8 هیبریدیش بهترین مدلش باشه

    موافقم 24
    مخالفم 8
    1. ۱ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (4990 ديدگاه)

      خب صد درصد ۱۸۰۰ هیبرید بهترین مدلشه
      ولی خب گرون تر هم هست از همشون دیگه
      هرچی حجم موتور بیشتر قیمت بالاتر
      گرچه ۱۵۰۰ تنفس طبیعی از نظر من از ۱۲۰۰ توربو بهتره چون ما ایران زندگی میکنیم

      موافقم 27
      مخالفم 7
      1. گاس فرینگ

        ۱ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (363 ديدگاه)

        ۱۲۰۰ توربو همون موتوریه که روی سی اچ آر بود به لحاظ لوازم شاید بهتر باشه

        موافقم 6
        مخالفم 6
    2. Toyota

      ۱ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      هیبرید بدذد ایران نمیخوره بنظرم

      موافقم 9
      مخالفم 27
      1. Toyota

        ۱ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        هیبرید بدرد ایران نمیخوره بنظرم

        موافقم 6
        مخالفم 21
  4. Kiarash

    ۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (630 ديدگاه)

    کرولا یه سدان جمع و جور اقتصادی درست و حسابی هست و بنظرم خوبه که وارد بارار ایران شده ولی کلی هم از شایعه درست کردن اینکه مونتاژ چین هست درست ولی خوب تحت لیسانس اون شرکت داره تو شرکت FAW مونتاژ میشه که آقای امیر دهقان هم تو متن اشاره کردن و مثل ماکسیما تو دهه ۸۰ ایران که پارس خودرو مونتاژ میکرد .
    من فعلا تجربه سواری و از نزدیک دیدنش رو نداشتم متاسفانه ولی بعید میدونم این مشکلات هم داشته باشه .

    موافقم 25
    مخالفم 7
    1. ارژنگ

      ۲ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      من هم دیدم هم سوار شدم. برخی آپشن ها مثل صندلی برقی رو نداره ولی بسیار جاداره و نسبت به خودروهای ایرانی بسیار با کیفیت تر هست و یه آپشن جالب دیگه داره که بیان نشده. اونم وقتی توقف میکنی موتور استندبای میشه تا مصرف سوخت بسیار پایین بیاد دوباره پا رو پدال گاز میزاری دور موتور میاد بالا و آماده حرکت. در کل ماشین خوب و با کیفیتی هست. فقط صدای داخل کابین زیاده.

      موافقم 9
      مخالفم 2
  5. یوسف

    ۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1049 ديدگاه)

    چرا 1.5 لیتری های چینی تا 190 اسب میرسن ولی تویوتا باید 120اسب باشه……
    اینکه خودمون رو گول بزنیم که بگیم این اقتصادیه و اون GDI رو قبول ندارم…. یه ماشین اقتصادی هم میتونه GDI باشه…..

    موافقم 14
    مخالفم 26
    1. ۱ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (4990 ديدگاه)

      به این خاطر که تویوتا دوامش از اون چینیا بهتره
      تویوتا رو کیفیت بیشتر کار می‌کنه ولی چینیا که ۱۹۰ اسب هستن با موتور ۱۵۰۰ زیاد رو دوام کار نکردن چون بعده ۵ سال ماشینو عوض میکنن و میندازن دور ولی تویوتا ماشینو جوری ساخته تا ۱۵ سال بی خرج کار کنه

      موافقم 28
      مخالفم 18
      1. Sina_carshow

        ۱ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (296 ديدگاه)

        برا همین تویوتا از یه موتور ۱۶۰۰ سی سی میاد ۳۰۰ اسب میکشه بیرون؟
        فقط علتش حاشیه سود زیادشه برا این خودرو وگرنه این ماشین تو خود چین قیمتش ۱۱ هزار دلاره

        موافقم 5
        مخالفم 14
        1. ۱ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (4990 ديدگاه)

          خب اون موتور رو تویوتا بهینه کرده و طبیعتاً ماشینی که اون موتور رو داره رو ۱۱ هزار دلار نمیفروشه و حداقل ۳۰ هزار دلار قیمتش هست

          موافقم 9
          مخالفم 4
    2. hosen

      ۱ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (788 ديدگاه)

      شما فکر کنم با توربو آشنایی نداری

      موافقم 18
      مخالفم 1
  6. هاشمی

    ۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    بازار هدفش 0.01 درصد ابر ثروتمند جامعه که پول خرید این دوباره سریعا به جیبش برمیگرده و دیه عده که پز میدن وگرنه خیلی از پولدار ها حاظر به خرید این ماشین شهری با این قیمت فضایی نیستند یه سال تو شهر با این بچرخید یه جا پارک باشه تو ترافیک رانندگی کنید میزنند خرابش میکنند راحت 500 به بالا افت قیمت داره و میشه سوهان روح من خودم برا تو شهر 207 دارم که حتی سپر ها و آینه ها رو که خرابه عوض نمیکنم بدنه رو هم درست نمیکنم چون هر جا پارک باشه میای میبینی ماشینتون رو زدن

    موافقم 20
    مخالفم 6
  7. هاشمی

    ۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    قیمت 1.5 لیتری بالای 3 هست

    موافقم 4
    مخالفم 8
    1. گاس فرینگ

      ۱ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (363 ديدگاه)

      همسایه مون ۱.۲ لیتری خریده ۲۵۰۰ تازه این ۱.۵ لیتری برخی مدل هاش کی لس و سانروف و تهویه برقی ندارن با ۳ مدل هیبریدی میدن

      موافقم 7
      مخالفم 2
  8. سعید

    ۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببخشید آقای اشتری این کرولا بهتره یا هوندا سیتی؟
    کدوم کیفیت و دوام بیشتری دارند؟

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2948 ديدگاه)

      هر دو ساخت چین هستند و به نظر من تفاوت کیفیت ندارند
      در ایران خریدار تویوتا برای دسترسی به لوازم یدکی و بازار فروش، در آینده مشکل کمتری خواهد داشت

      موافقم 19
      مخالفم 2
  9. hosen

    ۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (788 ديدگاه)

    کاش باموتور ۲ لیتری حداقل وارد میکردید

    موافقم 9
    مخالفم 1
  10. ناتو

    ۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (192 ديدگاه)

    از اول انقلاب تا الان تویوتا از طریق شرکت ایرتویا توسط اقای،،،،وارد ایران میشد که شاید یکی از بهترین شرکت های خدمات پس از فروش بود ولی بخاطر یکسری از مسائل اقتصادی ویا هر چیزی دیگری برای اقای ،،
    پیش اومد واردات تویوتا به معین خودرو وچندشرکت وابسطه به خودشون دادن وجالب اینکه معین خودرو هیچ خدماتی برای تویوتا نداره چون برای سود از پورشه پریده رو تویوتا

    موافقم 18
    1. گاس فرینگ

      ۱ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (363 ديدگاه)

      آقای ،،،، همچین هم بیکار نیست الان داره خودرو مونتاژ میکنه با فردا موتورز و واردات جیلی و ام جی هم انجام میده ولی این که فعلا دست به واردات تویوتا و کیا و هیوندا نبرده شاید عجیب باشه اونم زمانه ای که برخی برند ها چندین وارد کننده دارن و مثل قدیم نیست که واردات در انحصار یک نماینده رسمی باشه
      همین الان هم برخی واردکننده ها مثل برساوش برای خدمات و نمایندگی با ایرتویا بستن ولی معین خودرو این کارو نکرده

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. Kiarash

        ۱ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (630 ديدگاه)

        نه دوست عزیز فردا موتورز برای گروه تجاری گلستان هست و قبلا به نام اطلس موتور و آسان موتور محصولات هیوندای و کیا رو وارد کشور میکرد و حتی اگه مظورتون آقایی ،،،، که ایرتویا رو تاسیس کرده فوت کرده متاسفانه و
        ایرتویا یجورایی از قبل انقلاب محصولات تویوتا رو وارد میکرد تا به قبل از بسته شدن واردات خودرو انگار دوباره واردات تویوتا رو شروع کرده که پدال چند ساعت قبل از همین مقاله گذاشته بود و شرایط فروش جانبازان و خودروی تویوتا وایلدلندر خودتون هم اشاره کردین که خدمات پس از فروش برساوش رو ایرتویا انجام میده ولی به نام ماهان صنعت پارس

        موافقم 6
        مخالفم 2
  11. علی

    ۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینها ساخت چین هست به اسم ژاپنی دارن میفروشن

    موافقم 4
    مخالفم 1
  12. فربود

    ۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با این قیمت های فصایی همین ماشین های تولید چین رو ادم بخره بهتره
    فرقی هم تو کیفیتشون مطمئن باشید نیست گول نخورید
    چینی های جدید حیلی خوب شدن که جدیدا خیلی از کره ای ها و ژاپنی ها هم تو چین تولید میشن 🫡

    موافقم 6
    مخالفم 3
  13. سیاه

    ۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    جناب اقای اشتری مدیریت محترم سایت پدل
    با سلام . متاسفانه اکثر بررسی و تمایل جامعه مربوط به اپشن شده لطفا مطالب را کمی فنی تر از جمله مشخصات مکانیکی موتور و مقایسه فنی موتور و گیربکس انتشار بدهید . ببخشید ما از سایت پدل توقع بیشتری در این زمینه داریم . ضریب تراکم این موتور و متریال بدنه موتور و حساسیت به ناک و نوع تعلیق خودرو را می فرمودید خیلی بهتر می شد . اگر مقایسه با سایر خودروها بخصوص با کرولاهای دیگر را از این جنبه بفرمایید کمک بیشتری به دانش مخاطب کرده اید . سپاس از پدال عزیز

  14. پرهام

    ۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه نگاهی به سایتهای دیوار و باما بندازید میبینید که خیلی از مالکان بعد از یکی دو ماه استفاده و در کارکردهای ۳ الی ۴ هزار کیلومتری کرولا و لوین هارو آگهی کردن. منم بمدت ۵ماه و ۱۵۰۰۰ کیلومتر ، کرولا ۲۰۲۴ داشتم و واقعاً کیفیت قطعات و متریال افتضاحی داشت.وقتی داخلش میشینی ، بوی ساینا و کوئیک میاد. کیفیت ابر صندلیهای پارچه ایش از سراتوی سایپا پایینتره و خیلی زود دفرمه میشه. بخاری یا کولر روشن میکنی ، بوی بخاری تیبا و ساینا میاد. علتش هم در کیفیت افتضاح مواد داشبورد هست.فرمون سمند کیفیت پلاستیک بالاتری نسبت به این کرولا و لوین داره..سیستم تعلیق عقب و جلوی بشدت آسیب پذیری داره.شیشه بالابرهای بعضیاشون خرابه.کیفیت رنگ فاجعه.

    موافقم 1
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا