مشوق‌های مالیاتی فدرال تویوتا در حال پایان است

شنبه 18 دی 1400 - 03:30
مطالعه 2 دقیقه
Toyota-1
تویوتا در آستانه پایان اعتبار مشوق‌های مالیاتی فدرال آمریکاست زیرا بیش از 190 هزار دستگاه خودروی پلاگین هیبریدی را به فروش رسانده است. این مشوق‌ها...
تبلیغات

تویوتا در آستانه پایان اعتبار مشوق‌های مالیاتی فدرال آمریکاست زیرا بیش از 190 هزار دستگاه خودروی پلاگین هیبریدی را به فروش رسانده است. این مشوق‌ها فقط به ازای 200 هزار دستگاه خودرو برای هر کمپانی اعمال می‌شود و تسلا در سال 2018 به سقف یاد شده رسید و اندکی پس از آن نیز جنرال موتورز با عبور از فروش 200 هزار دستگاهی با پایان مشوق‌ها مواجه شد. رسیدن به این محدودیت به معنی پایان مشوق‌های مالیاتی فدرال بوده و تسلا و جنرال موتورز در سال‌های 2019 و 2020 از آن محروم شده‌اند. انتظار می‌رود تویوتا به زودی و در سه‌ماهه اول 2022 به سقف 200 هزار دستگاهی برسد زیرا در هر سه ماه بیش از 10 هزار خودروی پلاگین هیبریدی را به فروش می‌رساند.

تا پایان سال 2021 محصولات الکتریکی شده تویوتا فروشی برابر با 190047 دستگاه داشته‌اند که شامل تویوتا پریوس پرایم با فروش 156667 دستگاه، راو 4 پرایم با فروش 30907 دستگاه، تویوتا راو 4 الکتریکی با فروش 2472 دستگاه بوده است. اخیراً لکسوس شروع به فروش نسخه پلاگین هیبریدی NX 450h+ کرده و در ماه دسامبر 18 دستگاه از آن را به فروش رسانده است. این خودرو نیز به آمار فروش محصولات پلاگین هیبریدی تویوتا اضافه شده و باعث می‌شود مشوق‌ها زودتر حذف شوند. مشوق‌های مالیاتی فدرال باعث اعمال حداکثر تخفیف 7500 دلاری برای هر خودرو می‌شوند. البته حداکثر تخفیف برای خودروهای پلاگین هیبریدی با حداقل ظرفیت باتری 16 کیلووات ساعت می‌باشد.

پس از رسیدن به مرز فروش 200 هزار دستگاه، حداکثر تخفیف برای انتهای سه‌ماهه ثبت فروش 200 هزار دستگاهی قابل دریافت بوده و پس از آن به 50 درصد برای دو سه‌ماهه متوالی کاهش یافته و نهایتاً به 25 درصد تخفیف برای دو سه‌ماهه نهایی می‌رسد. در نهایت دیگر خبری از تخفیف برای خودروهای پلاگین هیبریدی آن خودروساز نخواهد بود. به این ترتیب افرادی که منتظر عرضه تویوتا bZ4X در اواسط سال جاری میلادی هستند تنها مدت محدودی شامل اعمال تخفیف کامل خواهند بود. همین موضوع می‌تواند باعث جذاب‌تر شدن سوبارو سولترا شود زیرا اساساً همان تویوتا bZ4X بوده اما مشمول تخفیف مالیاتی فدرال است. ما هنوز داده‌های فورد را به دست نیاورده‌ایم اما به نظر می‌رسد این شرکت نیز در آینده نزدیک مشمول حذف مشوق‌ها خواهد بود زیرا قبلاً از مرز فروش 150 هزار دستگاه عبور کرده است.

سؤال این است که آیا مشوق‌های مالیاتی فدرال با یک تخفیف و مشوق دیگر جایگزین خواهد شد یا خیر.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.