تویوتا

مشوق‌های مالیاتی فدرال تویوتا در حال پایان است

تویوتا در آستانه پایان اعتبار مشوق‌های مالیاتی فدرال آمریکاست زیرا بیش از ۱۹۰ هزار دستگاه خودروی پلاگین هیبریدی را به فروش رسانده است. این مشوق‌ها فقط به ازای ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو برای هر کمپانی اعمال می‌شود و تسلا در سال ۲۰۱۸ به سقف یاد شده رسید و اندکی پس از آن نیز جنرال موتورز با عبور از فروش ۲۰۰ هزار دستگاهی با پایان مشوق‌ها مواجه شد. رسیدن به این محدودیت به معنی پایان مشوق‌های مالیاتی فدرال بوده و تسلا و جنرال موتورز در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ از آن محروم شده‌اند. انتظار می‌رود تویوتا به زودی و در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ به سقف ۲۰۰ هزار دستگاهی برسد زیرا در هر سه ماه بیش از ۱۰ هزار خودروی پلاگین هیبریدی را به فروش می‌رساند.

تا پایان سال ۲۰۲۱ محصولات الکتریکی شده تویوتا فروشی برابر با ۱۹۰۰۴۷ دستگاه داشته‌اند که شامل تویوتا پریوس پرایم با فروش ۱۵۶۶۶۷ دستگاه، راو ۴ پرایم با فروش ۳۰۹۰۷ دستگاه، تویوتا راو ۴ الکتریکی با فروش ۲۴۷۲ دستگاه بوده است. اخیراً لکسوس شروع به فروش نسخه پلاگین هیبریدی NX 450h+ کرده و در ماه دسامبر ۱۸ دستگاه از آن را به فروش رسانده است. این خودرو نیز به آمار فروش محصولات پلاگین هیبریدی تویوتا اضافه شده و باعث می‌شود مشوق‌ها زودتر حذف شوند. مشوق‌های مالیاتی فدرال باعث اعمال حداکثر تخفیف ۷۵۰۰ دلاری برای هر خودرو می‌شوند. البته حداکثر تخفیف برای خودروهای پلاگین هیبریدی با حداقل ظرفیت باتری ۱۶ کیلووات ساعت می‌باشد.

پس از رسیدن به مرز فروش ۲۰۰ هزار دستگاه، حداکثر تخفیف برای انتهای سه‌ماهه ثبت فروش ۲۰۰ هزار دستگاهی قابل دریافت بوده و پس از آن به ۵۰ درصد برای دو سه‌ماهه متوالی کاهش یافته و نهایتاً به ۲۵ درصد تخفیف برای دو سه‌ماهه نهایی می‌رسد. در نهایت دیگر خبری از تخفیف برای خودروهای پلاگین هیبریدی آن خودروساز نخواهد بود. به این ترتیب افرادی که منتظر عرضه تویوتا bZ4X در اواسط سال جاری میلادی هستند تنها مدت محدودی شامل اعمال تخفیف کامل خواهند بود. همین موضوع می‌تواند باعث جذاب‌تر شدن سوبارو سولترا شود زیرا اساساً همان تویوتا bZ4X بوده اما مشمول تخفیف مالیاتی فدرال است. ما هنوز داده‌های فورد را به دست نیاورده‌ایم اما به نظر می‌رسد این شرکت نیز در آینده نزدیک مشمول حذف مشوق‌ها خواهد بود زیرا قبلاً از مرز فروش ۱۵۰ هزار دستگاه عبور کرده است.

سؤال این است که آیا مشوق‌های مالیاتی فدرال با یک تخفیف و مشوق دیگر جایگزین خواهد شد یا خیر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا