معرفی نسل جدید کراس‌اوور کوچک تویوتا اوربان کروزر

شنبه 11 تیر 1401 - 12:30
مطالعه 7 دقیقه
Toyota-Urban-Cruiser-3
هم‌زمان با سوزوکی، تویوتا هم از نسل جدید کراس‌اوور اوربان کروزر خود برای بازار هند پرده‌برداری کرده است. این خودرو با همکاری ماروتی سوزوکی توسعه...
تبلیغات

هم‌زمان با سوزوکی، تویوتا هم از نسل جدید کراس‌اوور اوربان کروزر خود برای بازار هند پرده‌برداری کرده است. این خودرو با همکاری ماروتی سوزوکی توسعه پیدا کرده و بر اساس پلت‌فرم ویتارا ساخته شده است. نسل قبلی اوربان کروزر کراس‌اوور بسیار کوچکی بود که درواقع نسخهٔ ری‌بج شدهٔ سوزوکی برزا محسوب می‌شد اما این نسل بزرگ‌تر شده و برای رقابت با خودروهایی مثل هیوندای کُنا و اشکودا کوشاک طراحی شده است.

اوربان کروزر در ظاهر کاملاً پروفیل جانبی و تناسبات سوزوکی را با ویژگی‌های مدرنی که از کراس‌اوورهای کنونی تویوتا الهام گرفته ترکیب کرده است. در قسمت جلوی خودرو چراغ‌های باریکی به چشم می‌خورد که درواقع دی‌لایت هستند و توسط یک ‌تریم کرومی به دو قسمت تقسیم شده‌اند. چراغ‌های جلوی اصلی نیز پایین‌تر روی سپر در طرفین ورودی هوای بزرگی نصب شده‌اند. در عقب خودرو هم چراغ‌های باریک C شکلی دیده می‌شوند که توسط یک نوار کرومی به هم متصل شده‌اند. چراغ‌های دنده‌عقب و راهنما هم به‌صورت عمودی در طرفین سپری نسب شده‌اند که از یک صفحه محافظ بزرگ نقره‌ای برخوردار است.

اوربان کروزر جدید 4,365 میلی‌متر طول، 1,795 میلی‌متر عرض و 1,635 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن 2,600 میلی‌متر است. این یعنی کراس‌اوور جدید تویوتا از نسل قبلی 370 میلی‌متر کشیده‌تر شده و حالا ابعادی نزدیک به سوزوکی S کراس پیدا کرده است.

در داخل اوربان کروزر یک نمایشگر لمسی 9 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی به همراه یک صفحه آمپر دیجیتالی 7 اینچی جلب‌توجه می‌کند. انتخاب‌گر حالات رانندگی سوزوکی در کنسول مرکزی، متریال نرم در داشبورد و رو دری‌ها و تودوزی دورنگ مشکی و قهوه‌ای هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این خودرو هستند. همچنین کراس‌اوور جدید تویوتا در تیپ‌های بالایی از تجهیزات زیادی مثل سانروف پانوراما، نورپردازی داخلی، هدآپ دیسپلی، دوربین 360 درجه، پد شارژر بی‌سیم، تهویهٔ صندلی‌ها و پورت‌های USB عقب هم بهره می‌برد. بااین‌حال، اوربان کروزر در بخش ایمنی با فقط شش ایربگ و بدون سیستم‌های کمک‌راننده، به‌اندازهٔ مدل‌های اروپایی تویوتا و سوزوکی پیشرفته نیست.

اوربان کروزر جدید با دو پیشرانهٔ مختلف در هند عرضه می‌شود که یکی هیبریدی خفیف و دیگری هیبریدی کامل است. موتور پایه یک نمونهٔ 1.5 لیتری چهار سیلندر ساخت سوزوکی با سیستم هیبریدی خفیف 12 ولتی و باطری کوچک 6 آمپرساعتی است که 102 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی این موتور به چرخ‌های جلو از طریق گیربکس‌های پنج سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

مدل دوم اما از تکنولوژی هیبریدی تویوتا بهره می‌برد که شامل یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری ساخت تویوتا به همراه یک موتور الکتریکی قوی‌تر و پکیج باطری لیتیوم یونی بزرگ‌تر می‌شود. مجموع خروجی این سیستم 116 اسب بخار قدرت و 141 نیوتن متر گشتاور است که این نیرو به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. به گفتهٔ تویوتا، این اوربان کروزر هیبریدی کم‌مصرف‌ترین خودرو در کلاس خود بوده و در رانندگی‌های شهری بیشتر از موتور الکتریکی استفاده می‌کند. این کراس‌اوور ژاپنی در هند در کنار همتای سوزوکی خود تولید می‌شود و علاوه بر هند به بازارهای دیگری هم صادر خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.