تویوتا GR یاریس وحشی با قدرت 500 اسبی و ترمزهای گودزیلا!

دوشنبه 8 فروردین 1401 - 03:30
مطالعه 3 دقیقه
Toyota-GR-Yaris-a
تویوتا GR یاریس در حالت استاندارد قدرت 257 اسب بخاری در اروپا و خروجی 268 اسبی در برخی بازارها از جمله ژاپن و استرالیا دارد. این رقم برای یک...
تبلیغات

تویوتا GR یاریس در حالت استاندارد قدرت 257 اسب بخاری در اروپا و خروجی 268 اسبی در برخی بازارها از جمله ژاپن و استرالیا دارد. این رقم برای یک پیشرانه 3 سیلندر 1.6 لیتری توربو قدرت بالایی محسوب می‌شود اما آن‌گونه که به نظر می‌رسد، نیروگاه آهنین GR یاریس توانایی تولید قدرت بیشتری را نیز دارد.

این خودروی ویژه‌ای که مشاهده می‌کنید تغییرات گسترده‌ای را به خود دیده است. کار تیونینگ این GR یاریس توسط شرکتی با نام سِوِرن ولی موتور اسپرت انجام شده است. از جمله تغییرات GR یاریس می‌توان به توربو شارژر هیبرید جدیدی اشاره کرد که باعث می‌شود خودرو با سوخت استاندارد قدرت حدود 450 اسبی و با سوخت مسابقه‌ای قدرت 500 اسب بخاری به دست آورد.

پیشرانه این خودرو تغییرات دیگری نیز داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به نصب ورودی هوای فیبر کربنی اشاره کرد. این تیونر بریتانیایی همچنین یک سیستم اگزوز جدید با مبدل‌های کاتالیتیک 100 سلولی نصب کرده است تا از همخوانی صدای تولیدی با قدرت پیشرانه اطمینان حاصل شود.

سِوِرن ولی موتور اسپرت علاوه بر پیشرانه دستی هم بر سر و روی سیستم تعلیق کشیده است و در این بخش از فنرهای پیچشی افترمارکتی استفاده کرده است. نکته احساس‌برانگیز درباره این GR یاریس به ترمزهای کربن سرامیکی برگرفته از نیسان GT-R مربوط می‌شود. کالیپرهای ترمز جلو ابعاد دیوانه کننده 400 میلی‌متری دارند و با رینگ‌های OZ ریسینگ هماهنگی جذابی دارند. همچنین یک دست صندلی اسپرت ریکارو CS جایگزین صندلی‌های استاندارد شده‌اند.

یکی از یوتیوبرهای فعال در حوزه خودرو فرصت بررسی این خودرو را داشته است. اگرچه شرایط فیلم‌برداری از این خودرو مطلوب نبوده است اما GR یاریس مشکلی در ارائه قدرت خود ندارد و لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت کاپ 2 آن به خوبی به سطح زمین می‌چسبند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.