آیا چرخ‌های با سایز بزرگتر باعث پرفورمنس بهتری می‌شوند؟

یک‌شنبه 4 خرداد 1399 - 05:30
مطالعه 3 دقیقه
2020-audi-rs6-avant-1
بعضی‌ها فکر می‌کنند که رینگ‌های بزرگتر برای خودروها تنها جنبه زیبایی دارند و حتی روی سواری تأثیر منفی می‌گذارند یا احتمالاً حتی خودرو را کندتر...
تبلیغات

بعضی‌ها فکر می‌کنند که رینگ‌های بزرگتر برای خودروها تنها جنبه زیبایی دارند و حتی روی سواری تأثیر منفی می‌گذارند یا احتمالاً حتی خودرو را کندتر می‌کنند. در اینجا در یک تست با آئودی RS6 مدل 2020 تأثیر ابعاد رینگ و چرخ را روی پرفورمنس خودرو اندازه می‌گیریم.

در این آزمایش که توسط AutoBildSportsCars صورت گرفته، از چرخ‌های سایز 20 و 21 اینچی روی آئودی RS6 آوانت جدید استفاده شده است. هر دوی این رینگ‌ها مستقیماً توسط خود آئودی برای این خودرو ارائه شده و قابل انتخاب‌اند. برای چرخ 21 اینچی از تایرهای 275/35R21 هانکوک Ventus S1 Evo و برای چرخ 22 اینچی از تایرهای 285/30R22 پیرلی P Zero استفاده می‌شود. این آزمون شامل شتاب صفر تا 100، 200 و 250 کیلومتر بر ساعت و همچنین طی یک دور پیست است.

این خودرو از پیشرانه‌ای V8 با حجم 4 لیتر و مجهز به توربوشارژر دوقلو سود می‌برد که در یک سیستم هیبریدی خفیف 48 ولتی در مجموع قدرت 592 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتن‌متر را از طریق یک گیربکس 8 سرعته خودکار به هر چهار چرخ می‌فرستد.

شتاب صفر تا صد رسمی این خودرو 3.6 ثانیه بوده و می‌تواند به بیشینه سرعت 305 کیلومتر بر ساعت دست یابد. نسخه با چرخ 22 اینچی این خودرو 26 کیلوگرم وزن بیشتری دارد. در تست شتاب نسخه با چرخ‌های کوچکتر توانست صفر تا صد را در 3.3 ثانیه ثبت کند در حالی که این زمان در هنگام استفاده از چرخ‌های بزرگ‌تر 0.1 ثانیه افزایش یافته و به 3.4 ثانیه رسید.

برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت نیز نسخه 21 اینچی در 11.7 ثانیه و نسخه 22 اینچی در 11.9 ثانیه رکورد خود را ثبت کردند. زمان لازم برای رسیدن به سرعت 250 کیلومتر بر ساعت در مدل با چرخ‌های 21 اینچی هم 20.2 ثانیه و در نسخه با چرخ‌های 22 اینچی 20.8 ثانیه ثبت شد.

تا اینجا مشخص شد که چرخ‌های بزرگتر روی شتاب تأثیر منفی می‌گذارند اما آیا در پیست نیز همین‌گونه است؟ طبیعی است که در اینجا با بهبود هندلینگ توسط چرخ‌های بزرگتر انتظار عملکرد بهتری را داشته باشیم. یک راننده حرفه‌ای خودرو را با هر دو نوع چرخ طی چند دور سریع در پیست Lausitzring آزمایش می‌کند و نتیجه این بار به نفع چرخ‌های بزرگتر رقم می‌خورد.

علاوه بر این می‌توانید در پایان تست، مقایسه‌ای بین رکورد این خودرو با خودروهایی چون مرسدس AMG GT63S و ب‌ام‌و M5 کامپتیشن در همین پیست را نیز ببینید. هرچند رقبای مستقیم این خودرو در بازار، مرسدس AMG E63 و پورشه پانامرا توربو اسپرت توریسمو محسوب می‌شوند.

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.