آئودی

تجربه رانندگی با آئودی RS6 آوانت 2020

وقتی بحث سوپر سدان ها و سوپر استیشن ها به میان می‌آید، بازوهای مسابقه‌ای خودروسازان آلمانی کاملاً میدان‌داری می‌کنند و هیچ نمونه‌ای بهتر از آئودی RS6 آوانت جدید را نمی‌توان پیدا کرد.

آئودی RS6 آوانت

البته که این خودروی تازه‌نفس اسب‌های زیادی را در قفس کرده است. چهارمین نسل RS6 آوانت ۵۹۲ اسب بخار قدرت دارد که واقعاً هم قابل‌توجه است.

آئودی RS6 آوانت

نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی این خودرو گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری هم تولید می‌کند و پیشرانه یکی از چیزهایی است که نظر همه را به خود جلب می‌کند. این نیروگاه هم‌اکنون به تکنولوژی هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی مجهز شده تا مصرف سوخت کاهش و راندمان آن افزایش یابد. سیستم استارت/استاپ RS6 آوانت را می‌توان تا سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت فعال کرد و خود خودرو نیز دارای تکنولوژی خاموشی پیشرانه بین سرعت‌های ۵۳ تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

آئودی RS6 آوانت

اگرچه شکی وجود ندارد که این تکنولوژی‌ها به کاهش مصرف سوخت کمک می‌کنند اما چیزی که همچنان اهمیت داشته و نقش پررنگی در تجربه راندن RS6 آوانت بازی می‌کند خود پیشرانه است. این پیشرانه بسیار منعطف بوده و حداکثر گشتاور آن از دور ۲۰۵۰ در دسترس می‌باشد. به این ترتیب شتاب گیری با ارباب حلقه‌ها کاملاً آسان و بی‌دردسر صورت می‌گیرد. حداکثر قدرت نیز در دور ۶ هزار تولید می‌شود اما خودرو در دورهای پایین به حدی قدرتمند ظاهر می‌شود که نیازی به دورهای بالا نیست. صدای پیشرانه اما تصنعی به نظر می‌رسد و بهتر است سیستم اگزوز سفارشی ۱۴۵۰ پوندی را نصب کنید.

آئودی RS6 آوانت

کشش خودرو به لطف وجود سیستم چهار چرخ محرک کواترو عالی بوده و این امر باعث شده شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت RS6 آوانت تنها ۳.۶ ثانیه باشد. محصول جذاب ژرمن‌ها به دیفرانسیل اسپورت در اکسل عقب هم مجهز شده تا با وجود هدایت گشتاوری، چابکی خودرو بهبود یابد. چرخ های عقب نیز از قابلیت فرمان پذیری برخوردار هستند تا پایداری خودرو در سرعت‌های بالا و مانور پذیری آن در سرعت‌های پایین بیشتر شود.

آئودی RS6 آوانت

فرمان خودرو در حالت کامفورت رانندگی سبک بوده اما در حالت دینامیک به‌طور مصنوعی سنگین می‌شود بنابراین ما حد وسط را دوست داریم. صرف‌نظر از حالت رانندگی انتخابی، فرمان حس مناسب و چسبندگی بالا را به راننده منتقل می‌کند.

آئودی RS6 آوانت

RS6 آوانت به‌صورت استاندارد از سیستم تعلیق تطبیقی سود برده اما رینگ‌های ۲۲ اینچی سفارشی سواری مرکبی را ایجاد می‌کنند. خودرو با دست‌اندازهای نرم‌تر بهتر برخورد می‌کند اما ناهمواری‌های خشن باعث ایجاد ناراحتی و لرزش در خودرو می‌شوند.

آئودی RS6 آوانت

ما همچنین تنظیمات فنرهای فولادی ۱۳۰۰ پوندی با دامپرهای تطبیقی را تست کردیم که عملکرد بهتری داشتند. خودرو در این حالت احساس بهتری داشته و کنترل‌های بهتری روی تکان های بدنه انجام می‌پذیرد. دامپرها نیز دست‌اندازها را به خوبی جذب کرده و راحتی سواری را بهبود می‌بخشند.

آئودی در حالت کامفورت به‌طور سورپرایز کننده‌ای خوب حس می‌شود. سواری خودرو کاملاً ریلکس و نرم بوده و بخش اعظم جاده را با نرمی پشت سر می‌گذارد.

این سواری خوب با فضای کابین و بار مناسب همراه شده است. فضای بار ۵۶۵ لیتری با درب پشتی برقی تکمیل می‌شود و صندلی‌های عقب هم فوق‌العاده جادار هستند. آئودی به‌طور سخاوتمندانه‌ای از تجهیزات استاندارد استفاده کرده و خب برای خودرویی با قیمت ۹۲۷۵۰ پوندی نیز چنین چیزی باید باشد.

چراغ‌های جلوی LED، صندلی‌های چرمی گرم‌کن و سردکن دار، سیستم تهویه مطبوع چهار ناحیه‌ای، سیستم اطلاعات سرگرمی خاص آئودی با کاکپیت مجازی، دوربین عقب، حسگرهای پارک، اندروید اتو و اپل کارپلی، شارژ بی‌سیم، کروز کنترل، هشدار خروج از خط و… تنها بخشی از تجهیزات این خودرو هستند.

آئودی RS6 آوانت

کیفیت کابین فوق‌العاده خوب بوده اما اگر بخواهیم انتقادی داشته باشیم باید به شباهت RS6 با A6 استاندارد اشاره‌ کنیم. این در حالی است که کابین برخی رقبا احساس خاص‌تری دارد.

RS6 آوانت استعداد بسیار خوبی در ترکیب سرعت بالا، آرامش فوق‌العاده، سواری نرم، فضای کابین و بار بالا، تکنولوژی مدرن و… با یکدیگر دارد. این خودرو تیزترین یا دینامیک‌ترین استیشن بازار نیست اما به عنوان خودرویی که بخش اعظم نیازهای ضروری را فراهم کرده، به سختی می‌توان این هیولا را نادیده گرفت…

مشخصات آئودی RS6 آوانت

  • قیمت: ۹۲۷۵۰ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: ۵۹۲ اسب بخار/۸۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۶ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت (محدود شده)
  • مصرف سوخت: ۱۲.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. amir???

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (36 ديدگاه)

    این آلکانترا که اینقدر توی ماشینای اسپرت به کار میبرن جنسش چجوریه چون جالب به نظر میاد

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      یک نوع پارچه شبیه جیر، اما برای تولیدش، بر خلاف جیر که از پوست حیوانات تهیه میشه، از مواد شیمیایی (عمدتا پلی‌استر و پلی‌اورتان) استفاده میکنن؛ مقاومتش از چرم بالاتره، قیمتشم بیشتر

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. امین

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (578 ديدگاه)

      چرم بهتره و خب گرونتره

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. MAHDI

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مجله LOVE CARS که مجری این مجله تیف نیدل هستش که قبلا درگ تسلا SP100D و مرسدس AMG GT4 63 رو انجام دادن دو روز پیش درگ آئودی RS6 و تسلا3 پرفومنس رو انجام دادن که آئودی RS6 با اختلاف چندبرابر طول ماشین پیروز شد.این درگ دو بار تکرار شد که نتیجه هردو درگ با اختلاف زیادی RS6 بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Me

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (314 ديدگاه)

    به قول المانیا
    Das ist der König, der echte König

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (124 ديدگاه)

      ya, richtig

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Farzad

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        what ????

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ارش

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      ja , genu so

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. امین

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (578 ديدگاه)

      das ist der echtesten minister

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. F22RAPTOR

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    واسم همیشه جای سواله،
    چرا rs6نسخه سدان نداره؟
    افسوس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      در عوض RS7 رو داره آئودی که خودروی جذابی هستش!!!
      آئودی RS7 جدید در پیست زاکسنرینگ و هوکنهایم GP زمان گیری کرده توسط دو مجله معتبر در رقابتی که خودروهای رقیب هم حضور داشتن که زمان هاشون رو در یه پست دیگه میزارم!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. فرشاد

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    اعودی یه فکری برا طراحی کابینش بکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Omid622

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    پشم ریزون ترین استیشن حال حاضر دنیا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا