آغاز بررسی دوربینهای جانبی خودروها توسط NHTSA
رویترز گزارش داده که این موسسه رفتار رانندگی و چگونگی مانور تغییر لاین حرکتی را در چنین خودروهایی بررسی میکند و همچنین به عموم مردم اجازهی اظهارنظر دراینباره را میدهد. تستهای موردبحث در ابتدا روی خودروهای سواری تمرکز خواهند داشت و سپس خودروهای بزرگتر را نیز شامل خواهند شد.
اتحادیهی خودروسازان که نمایندهی شرکتهایی همچون جنرال موتورز، فولکسواگن، تسلا و تویوتا در آمریکاست در سال 2014 از NHTSA درخواست کرده بود تا خودروها بهصورت قانونی بتوانند از دوربینهای جانبی بجای آینههای سنتی استفاده کنند. دایملر هم درخواست مشابهی داشته است.
ورود دوربینهای جانبی از خودروهای مفهومی به مدلهای تولیدی مدت نسبتاً زیادی طول کشیده اما به محض بکارگیری چنین تکنولوژیای شاهد گسترش سریع آن بودهایم. لکسس ES بازار ژاپن اولین خودروی تولیدی بوده که از این دوربینها استفاده کرده است.
آئودی e-tron هم دارای سیستم مشابهی بوده اما به خاطر اینکه تکنولوژی یاد شده تنها در اروپا و ژاپن تائید شده است بنابراین مدلهای بازار آمریکا دارای آینههای سنتی هستند. یکی از سخنگوهای آئودی در آمریکا میگوید سیستمهای بدون آینه مثالی از جلو بودن تکنولوژی خودرویی از پیچ و خم های قانونگذاری است.
نسل جدید هوندا e هم دیگر خودرویی است که به زودی با دوربینهای جانبی روانهی بازارهای اروپایی خواهد شد. هایپرکارهای گرانقیمتی همچون مک لارن اسپیدتیل و لوتوس اویجا نیز با این تکنولوژی عرضه خواهند شد.