لذت رانندگی با بی ام و M5 کلاسیک، تیونینگ شده با سوپرشارژر

سه‌شنبه 30 آذر 1400 - 16:30
مطالعه 2 دقیقه
BMW M5 E39 02
کانال اتوتاپ NL  به تازگی تست نهایت سرعت از M5 مدل 2001  گرفته؛ درحالی‌که این خودرو بسیار قوی‌تر از نسخه‌ی استاندارد، تقویت شده است.
تبلیغات

بی‌ام‌و M5 سری E39 یکی از جذاب‌ترین سدان‌های اسپرت در واپسین سال‌های قرن بیستم و اوایل هزاره‌ی جدید محسوب می‌شود. این محصول، فقط با جعبه‌دنده‌ی دستی 6 سرعته تولید شد و نخستین خودروی سری M5 با پیشرانه‌ی 8 سیلندر بود. مدل پایه از M5 E39، قدرت 400 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن‌متر تولید می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این مدل، 4/8 ثانیه و نهایت سرعت، محدودشده به 250 کیلومتر برساعت است.

بهینه‌سازی و تیونینگ خودروهای کاسیک، در اروپا بیش از دیگر نقاط جهان رواج دارد. شرکت‌های متنوع در کشورهای آلمان و انگلیس مثل برابوس و سینگر، مدل‌های قدیمی را ارتقا می‌دهند و در بعضی موارد همراه با گارانتی می‌فروشند.

پروکار (ProCar)  یک شرکت تیونینگ متخصص خودروهای بی‌ام‌و است که در هلند فعالیت می‌کند. این مجموعه، توجه ویژه‌ای به انواع M3 و M5 دارد. مهندسان پروکار، با نصب سوپرشارژر روی M5 مدل E39، قدرت این خودرو را 50 درصد افزایش داده و به 600 اسب بخار رسانده‌اند. حالا گشتاور این خودرو 700 نیوتن‌متر است.

در ویدئوی منتشر شده در کانال اتوتاپ NL، عملکرد بسیار خوب M5 E39 دیده می‌شود. این خودرو مثل مدل اصلی، جعبه‌دنده‌ی دستی 6 سرعته دارد؛ اما مشابه یک سوپراسپرت مدرن، شتاب باورنکردنی در سرعت‌های بالاتر از 200 کیلومتربرساعت ارائه می‌کند. راننده در سرعت 220 کیلومتر برساعت از دنده 4 به 5 می‌رود و زمانی دنده 6 را استفاده می‌کند که سرعت  از 260 کیلومتربرساعت گذشته است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.