سیستم های هوشمند پیشگیری از رانندگی در حالت مستی در آمریکا استاندارد می شود
لایحه زیرساختی تقریباً دو حزبی در آمریکا در انتظار امضای رئیس جمهور جو بایدن است و تمرکز زیادی روی میلیاردها دلار وعده داده شده برای افزایش پذیرش خودروهای الکتریکی توسط شهروندان وجود دارد.
با این حال، پذیرش خودروی برقی تنها چیزی نیست که در این قانون بزرگ پنهان شده است. همانطور که نشریه واشنگتن پست اشاره کرده است، تصویب این لایحه همچنین با هدف کاهش رانندگی در حالت مستی با کمک «فناوری پیشرفته رانندگی در هنگام اختلال» انجام میشود.
به گزارش carscoops، براساس بخش ۲۴۲۲۰ این لایحه، تلفات ناشی از رانندگی در هنگام مصرف الکل تقریباً یک سوم از کل تلفات بزرگراهی در ایالات متحده را در هر سال تشکیل میدهد و در سال ۲۰۱۹ تعداد ۱۰،۱۴۲ راننده با سطح غلظت الکل در خون ۰/۰۸ یا بالاتر درگیر این موضوع شدند. با این حال، مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراهها معتقد است که فناوری پیشرفته رانندگی در حالت مستی و اختلال در رانندگی میتواند سالانه از بیش از ۹،۴۰۰ مورد مرگ و میر تصادفات رانندگی جلوگیری کند. با توجه به این موضوع، لایحه جدید میگوید «فناوری پیشرفته پیشگیری از رانندگی در حالت مستی و اختلالات رانندگی باید جزو تجهیزات استاندارد در تمام وسایل نقلیه موتوری سواری جدید باشد».
همچنین این لایحه میگوید «سیستمهای مورد نیاز جدید میتوانند عملکرد راننده را به صورت غیرفعال کنترل کنند تا مشخص کنند که آیا ممکن است راننده یا سرنشینان آسیب ببینند یا خیر، یا بهطور غیر فعال تشخیص دهند که آیا غلظت الکل خون آنها خیلی بالا است یا خیر. در صورت شناسایی راننده مست، آنها باید از عملکرد وسیله نقلیه جلوگیری کرده یا (سرعت) و عملکرد خودرو را محدود کنند.
در ادامهی این لایحه آمده است که استاندارد ایمنی پیشرفته فناوری پیشگیری از رانندگی در حالت مستی و اختلالات رانندگی باید ظرف سه سال اجرایی شود و سپس به خودروسازان تا سه سال فرصت داده میشود تا از این استاندارد پیروی کنند. با این حال، در صورت نیاز تاریخها میتوانند تغییر کنند و قانون حتی سناریویی را پیشبینی میکند که در آن هیچ اتفاقی طی یک دهه آینده رخ نمیدهد.
لایحه کنونی روند کارها را کاملاً باز میگذارد، اما راههای مختلفی وجود دارد که خودروسازان میتوانند استانداردهای ایمنی آینده را رعایت کنند. در طول سالها، ما شاهد تعدادی فناوری برای شناسایی رانندگان مست بودهایم که شامل همه چیز از جمله دوربینهای پایش چشم راننده گرفته تا حسگرهای ادغامشده در فرمان میشود. با این حال، تنها زمان مشخص خواهد کرد که دولت چه نیازهایی دارد و چه زمانی این قانون اجرایی خواهد شد.