کارلوس تاوارس، مدیرعامل سابق استلانتیس، میگوید اخراج نشده و با انتخاب خود کنار رفته است. وی همچنین از اشتباهاتش حرف زده است.
با نگاه به گذشته، اشتباهات اغلب واضحتر به نظر میرسند. کارلوس تاوارس، مدیرعامل سابق استلانتیس، تأکید دارد که با وجود اختلاف با برخی افراد در شرکت، اخراج نشده است. او میگوید پس از گفتوگویی «بسیار بالغانه» با جان الکان، رئیس هیئتمدیره استلانتیس و فراری، تصمیم به ترک گرفت. تاوارس در دسامبر ۲۰۲۴، با وجود قرارداد مدیرعاملی که تا اوایل ۲۰۲۶ اعتبار داشت، استعفا داد. تاوارس اعتراف کرده است که میتوانست «خیلی کارها» را متفاوت انجام دهد. بزرگترین پشیمانی او عدم جلب حمایت نمایندگیهای آمریکا برای برنامههایش بود که بر کاهش هزینهها متمرکز بود اما در مصاحبه با اتو نیوز او گفت گذشته «مهم نیست» چون «شرکت سودآور است».
بااینحال، سود خالص استلانتیس در سال گذشته نسبت به ۲۰۲۳، کاهشی ۷۰ درصدی داشته است. تاوارس اظهار داشت:
من با کسی مشکلی ندارم، حتی کسانی که زندگیام را بهعنوان مدیرعامل استلانتیس سختتر کردند. در مقطعی، مسیرها جدا میشود و کسی تصمیم میگیرد که زمان جدایی فرارسیده. این اشکالی ندارد
پس از جستوجوی ششماهه، استلانتیس هفته گذشته مدیرعامل جدید خود را معرفی کرد. آنتونیو فیلوسا، مدیر سابق جیپ، از ۲۳ ژوئن کار خود را آغاز میکند. تاوارس از جانشین خود بهعنوان گزینهای «منطقی و معتبر» یاد کرد، اما به چالشهای پیش رو، بهویژه در میان هرجومرج ناشی از جنگهای تعرفهای، اشاره کرد. فیلوسا وظیفه پیچیده مدیریت مجموعهای گسترده از برندها را به عهده دارد که برخی از آنها عملکرد ضعیفی دارند. هنوز مشخص نیست که آیا همه این برندها زیر چتر استلانتیس باقی میمانند یا خیر. شایعات فروش مازراتی بهسرعت تکذیب شد، اما بازسازی لانچیا کند پیش میرود و برندهایی مانند دیاس و آبارث نیز شرایط چندان خوبی ندارند. در آمریکا، احیای کرایسلر بهعنوان برندی فراتر از مینیونها باید در اولویت باشد. ترمیم روابط تیره با نمایندگیها نیز حیاتی است. با خروج تاوارس، احتمال عرضه مدلهای بیشتر با موتور V8 در آمریکا میتواند به بهبود این روابط کمک کند.
تاوارس ابراز امیدواری کرد که فیلوسا از حمایت کامل هیئتمدیره برخوردار باشد تا این تصمیمات را پیش ببرد. این تغییر مدیریت در زمانی رخ میدهد که به گفته تاوارس، صنعت خودرو در «حالت بقا» قرار دارد. او چند هفته پیش از کنارهگیری هشدار داد که خودروسازان سنتی تنها در صورتی زنده میمانند که هزینه تولید خودروهای الکتریکی و بنزینی برابر شود. درنهایت، تاوارس در دورهای پرتلاطم کنار رفت تا فضا برای فیلوسا فراهم شود تا کشتی استلانتیس را به مسیر درست بازگرداند. بدون شک، مدیرعامل جدید با چالشی بزرگ روبهرو است. او باید اشتباهات سالهای اخیر را اصلاح کند درحالیکه با تعرفهها، رقابت شدید و فشارهای اروپا برای شتاب در الکتریکیسازی دستوپنجه نرم میکند.
Taha Ayoobi
۱۴ خرداد ۱۴۰۴یکی به تاوارس بگه کرسی شعرو جمع کن بابا.
javad-bmw
۱۴ خرداد ۱۴۰۴حس میکنم تاوارس انقدر گند بالا آورده که اگه مدیر عامل جدید هیچ کاری هم نکنه میتونه وضعیت رو از زمان حضور این بزرگوار بهتر کنه.
تقریبا تمام برند های آمریکایی که زیر نظر تاوارس بودن به خاک رفتن ، آخه کرایسلر باید فقط یه ماشین رو خط تولید داشته باشه ؟؟ ، اونم مینی ون باشه؟؟
وقتی یاد کرایسلر امپریال ۷۲ میوفتم واقعا دلم میگیره
amir3715
۱۴ خرداد ۱۴۰۴به واسطه برنامه های این آقا الان کرایسلر با اون شکوه و عظمتش فقط یه مینی ون پاسیفیکا رو روی خط تولید داره یا مثلا فورد هنوز موتور ۸ سیلندر روی موستانگ ارائه می کنه حالا کاری به دوران برقی سازی ندارم ولی به هر حال هنوز موتور v8 زیر کاپوت موستانگ هست ولی دوج چی ؟ چلنجر با موتور همی توقف تولید خورد چرا چون طبق چیزی که پدال قبلا منتشر کرده بود همه داخل استلانتیس با کنار گذاشتن موتور همی مخالفت کرده بودن جز تاوارس و این شد که نسل جدید چارجر تبدیل شد به یه جوجه اردک زشت با موتور هوریکین باز حالا خداروشکر به اشتباهش پی برد قراره v8 برگرده ولی به هر حال دیگه …
یا مثلا سایر برند های دیگه الان اصلا معلوم نیست آلفارومئو یا مازراتی دارن چی کار میکنن یا لانچیا که زمانی اسطوره رالی بود اصلا معلوم نیست بعد از معرفی یه هاچبک جدید دیگه داره چی کار میکنه.
! i M α η δ υ α R
۱۴ خرداد ۱۴۰۴اگه دست من بود اول اون جان الکان …
دوم به هیات مدیره میگفتم این
” کارلوس تا وارث ” حقوق های میلیونی باشه ، فقط می خوره و می چره و با محصولات پرفورمنس شرکت میره عشق و حال …
😬😬😬
آخرش هم افت فروش 70 درصدی بالا میاره …
اینو بدینش به من با طناب ببندمش پشت یه رام 1500 ، برم نوردشلایف ، باهاش تایم بزنم …
هر چی ازش موند ، توو پاکت می کنم و تحویل خانوادش می دم …
قول می دم ، قول …
قول مردونه …
😁😁😁
Taha Ayoobi
۱۴ خرداد ۱۴۰۴😂😂😂
من بودم با رم میرفتم سنگلاخ😁
! i M α η δ υ α R
۱۴ خرداد ۱۴۰۴😁😁😁
👌👌👌
Taha Ayoobi
۱۴ خرداد ۱۴۰۴https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/06/carlos-tavares.webp
قیافه رو نگاه کن توروخدا
! i M α η δ υ α R
۱۴ خرداد ۱۴۰۴با سالی 19 میلیون دلار دستمزد ، گرانترین مدیر ارشد دنیا در حوزه خودرو بود …
رویکرد مدیریتی اش بر دو اساس استوار بود …
با محصولات شرکت رفتن به عشق و حال …
افت فروش 70 درصدی بالا آوردن …
هنوز ناراحته که چند نفر توی شرکت زیرآبش و پیش جان الکان زدن و این مجبورشده استعفا بده …
Taha Ayoobi
۱۴ خرداد ۱۴۰۴هروقت دست مزدشو میگید تا ناموس فشار میخورم که مدیر به این اشغالی چجوری این همه میگرفته.
توی کامنت بالا یه چیز دیگه هم نوشته بودم ولی پاک کرد پدال جان، در مورد قیافه اش، آره دیگه همون که همه میدونن
! i M α η δ υ α R
۱۴ خرداد ۱۴۰۴خدا نکنه اون همه فشار بخوری …
چرا !!!
دیگه ، دنیا همینه …
دنیا ، دنیای احمق ها و احمق تر از اونهاست …
پشت پرده تصاحب ثروت خاندان آنیلی توسط جان الکان و پدرش و پدر بزرگ پدری اش ، قدمتی به درازای حدودا 100 سال داره …
دهه هاست که این خانواده عجیب و منحوس یهودی ، افتادن روی مال بی صاحب خانواده آنیلی …
حالا سالی 19 م دلار پول حروم هم دو سه سالی ، نصیب این بابا شد …
قدیمی ها میگن دزد که از دزد بزنه ، شاه دزده …
! i M α η δ υ α R
۱۴ خرداد ۱۴۰۴واسه اینکه آروم بشی بیا اینو ببین طاها جان …
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/05/Corvette-ZR1-10.jpg
😍😍😍😍
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/05/Corvette-ZR1-11.jpg
😍😍😍😍
بسیار زیبا و پویاست از این نما …
انصافا جیگر آدم حال میاد …
خود آدرنالینه لامصب …
آدرنالین خالص …
خالص …
Taha Ayoobi
۱۵ خرداد ۱۴۰۴😁😁😁
واقعا عالیه
مخصوصا با اون رنگش
اینم برای شما
https://wallpapercave.com/w/wp3585185
https://wallpapercave.com/w/wp11384145
! i M α η δ υ α R
۱۵ خرداد ۱۴۰۴😍😍😍😍😍😍