متفرقه

دوئل پورشه 911 کاررا و آئودی R8

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه دوازدهم، سوپراسپرت‌های سطح پایین، دوئل اول

با عبور از گروه‌های مختلف کوپه‌ها، در مرحلهٔ نیمه‌نهایی سری رقابت‌های خودرویی پدال حالا به گروه‌های جذاب سوپراسپرت‌ها رسیدیم که در دو بخش سطح پایین و سطح بالا شاهد رقابت آن‌ها خواهیم بود. در گروه سوپراسپرت‌های سطح پایین در مرحلهٔ مقدماتی ۱۰ ماشین باهم به رقابت پرداختند که از بین آن‌ها شش سوپرکار خود را به مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی رساند. سپس از این مرحله هم سه خودرو شامل پورشه ۹۱۱، شورلت کوروت و لامبورگینی اوراکان مستقیماً به مرحلهٔ نیمه‌نهایی آمده‌اند درحالی‌که به دلیل فرد بودن تعداد این خودروها، آئودی R8 هم به‌عنوان خودرویی که در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی با کمترین اختلاف شکست خورده بود به آن‌ها اضافه شده است. آخرین دوئل گروه سوپراسپرت‌های سطح پایین هم در مرحلهٔ قبلی بین لامبورگینی اوراکان و مک‌لارن آرتورا برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین لامبورگینی اوراکان و مک‌لارن آرتورا

مجموع آراء: ۱۳۳۹

آراء لامبورگینی: ۱۰۳۹

آراء مک‌لارن: ۳۰۰

پیروز دوئل: لامبورگینی اوراکان با کسب ۷۷ درصد از کل آراء

پورشه ۹۱۱ کاررا

تاریخ معرفی: نوامبر ۲۰۱۸

پلت‌فرم: MMB (ماژولارمید انجین پورشه)

امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۰,۰۴۲ دستگاه

فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲,۱۲۳ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۱۵,۷۰۵ دستگاه

فروش چهار ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۶,۹۸۶ دستگاه

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پرفورمنس فوق‌العاده‌ای که در هر چهارفصل قابل‌استفاده است، احساس فرمانی که معیاری برای دیگر خودروها است، هندلینگ عالی، کابین پر از تکنولوژی پیشرفته

نقاط منفی: قیمت گرانی که با سفارش آپشن‌ها به‌سرعت گران‌تر می‌شود، صدای پیشرانه می‌توانست بهتر باشد، کابین نه‌چندان دل‌باز، رشد ابعاد و فاصله گرفتن از اندازهٔ جمع‌وجور گذشته

چکیده: ۹۱۱ خودرویی با رانندگی هیجان‌انگیز، قابلیت استفادهٔ آسان به‌صورت روزمره و ارزشمند در قبال قیمت است و هنوز هم یک خودرو اسپرت عالی برای کسانی که توانایی خرید آن را دارند خواهد بود

آئودی R8

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵

پلت‌فرم: MSS (ماژولار اسپرت سیستم گروه فولکس‌واگن)

امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۶۴۹ دستگاه

فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۶۸ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۶۶۶ دستگاه

فروش چهار ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۱۸۵ دستگاه

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: طراحی بیرونی خشن و جذاب، کابین ساده اما لوکس، صدای اگزوز فوق‌العاده، هندلینگ عالی، پیشرانهٔ V10 باشکوه، قیمت ارزان‌تر از لامبورگینی اوراکان، قابلیت استفادهٔ روزانه

نقاط منفی: مصرف سوخت بالا، فضای بار بسیار محدود، به‌اندازهٔ دیگر سوپراسپرت‌ها برای رانندگی جذاب نیست، گیربکس می‌توانست بهتر باشد، کندتر از برخی رقبا

چکیده: هرچند R8 یک سوپراسپرت سریع و جذاب است اما مثل دیگر محصولات آئودی، هم استفاده از آن آسان است و هم برای رانندگی‌های روزانه مناسب خواهد بود

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

R8 RWD پرفورمنس

۹۱۱ کاررا GTS 4

پیشرانه ۵.۲ لیتری V10 ۳.۰ لیتری H6
تنفس طبیعی توئین توربو
ردلاین ۸,۷۰۰ rpm ۷,۵۰۰ rpm
قدرت ۵۷۰ اسب بخار ۴۸۰ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر ۵۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۲ ثانیه ۲.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۳ ثانیه ۱۰.۹ ثانیه
پیست Figure-8 ۲۳.۸ ثانیه ۲۲.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر/ساعت ۳۱۰ کیلومتر/ساعت
توقف از ۹۶ ۳۴.۱ متر ۳۰.۲ متر
شتاب جانبی ۰.۹۸ جی ۱.۰۹ جی
مصرف سوخت ۱۳.۸ لیتر ترکیبی ۱۲.۴ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۸۳ لیتر ۶۶ لیتر
تولید آلایندگی ۲۹۱ گرم/کیلومتر ۲۵۲ گرم/کیلومتر
وزن ۱۶۱۷ کیلوگرم ۱۶۲۲ کیلوگرم
توزیع وزن ۴۱ به ۵۹ جلو/عقب ۳۸ به ۶۲ جلو/عقب
نسبت وزن به قدرت ۲.۸ کیلو/اسب بخار ۳.۴ کیلو/اسب بخار
طول ۴,۴۲۹ میلی‌متر ۴,۵۳۱ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۴۹ میلی‌متر ۲,۴۵۱ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۱۱۲ لیتر ۲۶۴ لیتر
ظرفیت سرنشین ۲ نفر ۲+۲ نفر
قیمت ۱۵۱,۸۹۵ دلار ۱۴۵,۳۵۰ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2476 ديدگاه)

    تو هر مقایسه ای اگه پورشه باشه
    دلیلی برای انتخاب اتومبیل دیگه ای نیست

    موافقم 46
    مخالفم 31
    1. Reza Waffen SS

      ۲۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      از آئودی هم نمیشه گذشت دوراهی خیلی خیلی سختیه من که انتخاب نمی‌کنم

      موافقم 28
      مخالفم 8
      1. مازیار

        ۲۵ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (2476 ديدگاه)

        این یه مقایسه در کلاس سوپراسپرت هست
        و تمام مولفه های حرکتی پورشه بالاتره
        مثل شتاب، پیست، ترمز و شتاب جانبی
        تازه اگه مصرف و آلایندگی کمتر رو بخاطر اولویت بعدی در کلاس سوپراسپرت
        بحساب نیاریم
        پس انتخاب نباید چندان سخت باشه

        موافقم 18
        مخالفم 2
  2. pedram7

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    آخه این سوال داره
    معلومه پورشه :)

    موافقم 26
    مخالفم 9
    1. ehsan fa

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1893 ديدگاه)

      من همیشه گفتم آمار فروش حرف آخر رو میزنه یعنی مصرف کننده نهایی

      موافقم 0
      مخالفم 1
  3. بی طرف

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    به جز از لحاظ تکنولوژی کلی و عملکرد در پیست آئودی از هر لحاظ بهتره به نظر من.

    موافقم 16
    مخالفم 17
    1. هیچکس

      ۲۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (160 ديدگاه)

      آقای بیطرف میشه بفرمائید از هر لحاظ که گفتید کدوم لحاظ هست؟
      گشتاور؟
      شتاب اولیه؟
      شتاب ثانویه؟
      مصرف سوخت؟
      تعداد دنده؟
      آلایندگی؟
      محورهای محرک؟
      ظرفیت سرنشین؟
      عملکرد ترمز؟
      قیمت؟
      کدوم عزیزم؟

      موافقم 13
      مخالفم 0
      1. بی طرف

        ۲۷ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (100 ديدگاه)

        عملکرد توی پیست خیلی از چیزایی که گفتید رو شامل میشه. خودشم من گفتم تقریبا.

        موافقم 0
        مخالفم 4
  4. Si

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    خواهشا هیچ ماشینی رو با غولی به نام پورشه مقایسه نکنید

    موافقم 30
    مخالفم 15
    1. TML BN

      ۲۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1058 ديدگاه)

      لطفا بیا پایین عزیز

      موافقم 17
      مخالفم 22
      1. Si

        ۲۵ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (527 ديدگاه)

        داداش اینو من نمیگم کلی کارشناس خودرو هم میگن

        موافقم 13
        مخالفم 3
  5. TML BN

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    به خاطر توئین توربو شتاب کاررا بیشتر ولی ار ۸ واقعا ماشین خوشگل و خوبی حیف شد آئودی ولش کرد رای من R8

    موافقم 17
    مخالفم 7
  6. Carlover

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    پورشه قطعا 🤌🏻

    موافقم 18
    مخالفم 7
  7. AMD

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    R8

    موافقم 8
    مخالفم 12
  8. Alan.r

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    آئودی قشنگتر و لوکستره به خاطر موتور V10 تنفس طبیعیش هم صدای به مراتب بهتری داره ولی پرفورمنس پورشه بهتره در کل انتخاب سختیه
    انتخاب من آئودیه

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. mr-naftalin-az-roghan-abad-70

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      پورشه لوکستره برادر

      موافقم 3
      مخالفم 3
  9. ARMAN سابق

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (453 ديدگاه)

    اگه پورشه صدا جارو برقی نمی داد بهش رای می دادم

    موافقم 8
    مخالفم 14
  10. قاطر فروش

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1114 ديدگاه)

    چرا یکی بابت همچین چیزایی پول بده
    با این نرخ انتخاب من الپینا B7

    موافقم 0
    مخالفم 23
    1. mohammad-2005

      ۲۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (343 ديدگاه)

      آلپینا B7 بیشتر یه خودرو لوکس هست با چاشنی اسپرت . ولی اینا سوپر اسپرت هستند و لذت رانندگی خالص . پس تو این محدوده قیمتی غالبا سلیقه حاکم هست .

      موافقم 6
      مخالفم 0
    2. Erfan

      ۲۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      از بی ربط ترین مقایسه ها کی یه سدان لوکس خانوادگی رو با یه اسپورت ۱۰سیلندر با دور حدود ۹هزاز مقایسه می‌کنه.

      موافقم 8
      مخالفم 0
      1. A.m.A

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (84 ديدگاه)

        آدمی که قاطر فروشه!؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. Porsche 911

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    نسخه GTS4 خیلی نسخه قدرتمندی نیست و یک جور هایی فاصله میان GT3 و نسخه های توربو رو پر میکنه
    و در این مقایسه R8 ماشین لذت بخش تر و خالص تری هست
    ولی اونطور که توی بررسی ها نشون داره GTS هم یکی از ماشینای قدرتمند این کلاس هست ولی اینجا انتخابم R8 هست

    موافقم 7
    مخالفم 2
  12. Clean energy (سلام فرمانده)

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    پورشه عشقه…

    موافقم 4
    مخالفم 1
  13. Amin

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    ….انتخاب سختی هست ، شاید به نظر ساده باشه ….ماشین سریع تر رو انتخاب کن ‌‌‌…ولی در عمل کمی متفاوته ، موتور ۱۰ سیلندر آئودی و ظاهرا گیراتر واقعا جذب کننده هست ، از اون شمشیر دولبه ی پورشه …
    شاید بستگی به این داشته باشه چه دیدگاهی نسبت به خودرو دارین ، اگر میخواین صفر تا صد و پیست هارو چند دهم ثانیه سریع تر برین ، و هزینه ی کمتری برای بنزین بدین ، ۹۱۱ پاسخ شما هست، ولی اگر صدای موتور جذابیت بیشتر میخواین ، آئودی ، اگر هم ترکیبی از این دو ، ۹۱۱ gt3 یا gt4rs ، منظورم در این رنج قیمت هست
    من به هیچکدوم از اینا علاقه ندارم و هیچ وقت در صورت پول داشتن به خرید شون حتی فکر هم‌نمکنم و بنابر این بدون جهت گیری نظر دادم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. JDM lover

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    من بین ۹۱۱ ها فقط تریم های بالایی و gt3 رو میپسندم نه نسخه های کاررا
    اینجا هم انتخابم r8 است با اون‌موتور جذاب v10

    موافقم 8
    مخالفم 2
  15. ماکسیمیلیان

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (646 ديدگاه)

    هر دو بسیار عالی هستند.
    برگزاری نظرسنجی میان این دو به مانند مقایسه کردن انار با زرشک است.
    هر دو ترش هستند اما دارای احساساتی متفاوت.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  16. GMA

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    دوستان از همه عذر میخوام
    از پدال خواستم کامنت قبلی من رو حذف کنه،متوجه شدم اشتباه کردم، امیدوارم کسی دلخور نشده باشه…

    موافقم 2
    مخالفم 1
  17. Swedish Arrogant Tiger

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    از سخت ترین دوئل ها بود دست کم برای من که هر دو رو از گذشته دوست دارم.
    از پورشه نمیشه گذشت ولی ده سیلندر تنفس طبیعی آئودی حرف های بیشتری برای گفتن داره و بنظرم میشه بخاطرش از چند دهم ثانیه تایم کمتر چشم پوشی کرد، طراحی خشن تر و دف عقبشم اضافه کنید.
    رای من R8 با این که میدونم با اختلاف نسبتا زیاد تو این دوئل میبازه ،مثل همیشه که در حقش کم لطفی شده.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  18. Comodor

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (61 ديدگاه)

    چطور میشه از ظاهر وحشی و موتور ۱۰ سیلندری که تا نزدیک ۹ هزار دور میگیره گذشت :))
    درسته پورشه تو شتاب سریع‌تره و ترمز‌های بهتری داره، ولی اولا اختلاف زیادی ایجاد نمیکنه، دوما هیچ وقت حسش به پای حس موتور آئودی نمیرسه.
    پس انقد متعصب نباشید و از روی کاغذ قضاوت نکنید

    موافقم 1
    مخالفم 6
  19. نوید AJ

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    هردوتاشون هم نسل قبلی رو دیدم هم جدیدشون رو. نسل جدید 911 واقعا بهتر شده، برعکس R8 به نظرم پسرفت داشت. من که به راحتی 911 رو انتخاب میکنم. شاید فقط در صدای اگزوز مغلوب بشه ولی در بقیه ی موارد پیروزه حتی طراحی.

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا