متفرقه

قطعه سازان اروپایی به دلیل تغییر به سمت خودروی برقی با آینده مبهمی روبرو هستند

قطعه‌سازان اروپایی به ویژه تامین‌کنندگان قطعات موتور در پی اجرایی شدن سیاست‌های اتحادیه اروپا برای تغییر به سمت استفاده از خودروی برقی با آینده مبهمی روبرو هستند.

تامین‌کنندگان قطعات خودرو در اروپا، به ویژه آن دسته از قطعاتی که برای موتورهای احتراق داخلی تولید می‌کنند، با یک بحران وجودی روبرو هستند، زیرا این قاره برای تغییر به سمت خودروهای برقی آماده می‌شود. به گزارش carscoops، با توجه به این‌که خودروهای برقی باتری‌دار هنوز پتانسیل فروش کامل خود را برآورده نکرده‌اند، قطعه‌سازان در شرایطی هستند که نیاز به سرمایه‌گذاری هنگفت در تجهیزات جدید برای تولید خودروهای برقی دارند و در عین حال شاهد کاهش درآمد فعلی خود به دلیل کاهش فروش خودروهای معمولی هستند.

خط تولید خودرو / خودروی برقی

به عنوان مثال شرکت Evtec Aluminium تامین‌کننده قطعات موتور جگوار لندرور است و دو کارخانه در بریتانیا دارد. این شرکت با سرمایه‌گذاری میلیون‌ها پوند در ماشین آلات برای تولید قطعات موتورهای دیزل (زیرا دیزل سوخت غالب در اروپا طی دهه گذشته میلادی بود)، فقط ماشین آلات بیکار و خسارات هنگفتی را به همراه داشت؛ زیرا اتحادیه اروپا پس از رسوایی «دیزل‌گیت» فولکس واگن در استفاده از این سوخت تجدیدنظر کرد.

هم‌اکنون تمرکز بر خودروهای برقی معطوف شده است و بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا در حال بررسی ممنوعیت کامل موتورهای احتراقی تا سال ۲۰۳۵ هستند. شرکت Evtec توانست زنده بماند زیرا توسط یک گروه سرمایه‌گذار به رهبری دیوید رابرتز آن را تصاحب کرده بود، که احساس می‌کرد سرمایه‌گذاری در این کسب‌وکار «عقلانی» نیست. رابرتز اعتقاد داشت که توانایی شرکت Evtec در تولید قطعات پیچیده آلومینیومی مطمئناً باعث جذب این کسب‌وکار از سوی تولیدکنندگانی که به دنبال قطعات خودروی برقی هستند، خواهد شد.

به گزارش رویترز، سایر شرکت‌ها از جمله گروه آلمانی ویتسکو تکنالوجیز (Vitesco Technologies) که در زمین ساخت قطعات پیشرانه فعالیت می‌کند، به دنبال تغییر تمرکز خود از موتورهای احتراقی به سمت خودروهای برقی هستند. این شرکت‌ها انتظار دارند تا سال ۲۰۳۰ حدود ۷۰ درصد سهم بازار خودرو را به خود اختصاص دهند. برای این منظور، کسب‌وکار آن‌ها به دو بخش اصلی تقسیم خواهد شد. یکی برای ساخت قطعات خودروی برقی و دیگری برای فناوری با ارزش افزوده که می‌تواند در موتورهای احتراقی استفاده شود و درآمد بیشتری را در این بخش رو به کاهش تولید کند.

خط تولید خودرو مرسدس بنز / خودروی برقی

با توجه به این‌که موتورهای خودروهای برقی حدود یک سوم از قطعات موتورهای احتراقی را دارند، سازندگان نسبت به از دست دادن گسترده مشاغل در ساخت قطعات هشدار داده‌اند. به عنوان مثال، استلانتیس در حال تغییر کاربری کارخانه موتور خود در ترمری فرانسه برای تولید موتورهای الکتریکی است و هم‌اکنون نیروی کار خود را از ۳۰۰۰ به ۲۴۰۰ نفر کاهش داده است و انتظار کاهش بیشتر را دارد.

برند بوهر، مشاور صنعت خودرو در این زمینه گفت:

قطعه‌سازان بزرگتر و سرمایه‌دارتر احتمالا آخرین کسانی خواهند بود که پابرجا خواهند بود. از سوی دیگر، شرکت‌های کوچک‌تر باید خود را تطبیق دهند، تنوع تولید را در نظر بگیرند یا به احتمال بسیار زیاد خود را برای خروج از این کسب‌وکار آماده کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ابوالقاسم اسلامی

هنرآموز مکانیک خودرو ، مترجم و نویسنده

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. کرگدن باواریا

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (578 ديدگاه)

    از بنز و بی ام و خیالم راحته چون تامین کننده قطعاتش ویرانخودرو و سایپا هست ؛ شاید اروپایی ها به خاطر آینده مبهم صنعت خودرو ورشکست بشن ولی ویرانخودرو و سایپا همیشه استوار باقی خواهد ماند چون آینده ایی نداره که نگرانش باشه ؛ حَلَبی بساز ، منتظر باش براش سردست بشکونن.

    موافقم 20
    مخالفم 0
  2. AMIN JAFARI

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (123 ديدگاه)

    این یعنی پایان پادشاهی کشورهای نفت خیز بر بازار

    روزی میرسه ک نفت دیگه اینقدر خرید و فروشش هیجان نخواهد داشت

    موافقم 6
    مخالفم 28
    1. شامپو

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      این چیزی که میگید امکان پذیر نیست چون تنها صنعت وابسته به نفت خودروسازی نیست

      موافقم 20
      مخالفم 1
    2. محمد

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1486 ديدگاه)

      نفت هزاران هزار کاربرد داره از تولید کاغذ دارو شیشه عینک ساخت دندان و دریچه های قلب انواع کود رنگ عطر تا تولید نخ و پارچه و افزودنی های خوراکی و مکمل ها ، خیلی از دانشمندان هم روی این نکته تاکید داشتن که اگه ما نفت نداشتیم مجبور به اختراع اون بودیم ،خیلی از سیاستمداران و شیمیدان ها مثل محمدرضاشاه و مندلیف هم ارزش این ماده رو به خوبی میدونستن و اعتقاد داشتن نفت ماده نجیبی هست و نباید سوزانده بشه

      موافقم 29
      مخالفم 3
    3. datsun

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (3500 ديدگاه)

      چقدر دیدت محدوده مگه نفت فقط تبدیل به بنزین میشه بیشتر زندگیت از نفت و سایر ذخایر فسیلی تشکیل شده همین گوشی که دستته کامنت رو هوا میزنی بدون نفت تولید نمیشد. یا همین خودرو بدون نفت اصلا تولید نمیشه که بخاد برقی باشه یا بنزینی.

      موافقم 19
      مخالفم 0
    4. کوروش کویر

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      کمترین مصرف نفت برای بنزینه
      تقریبا همه چی از نفته از پلاستیک و دارو و مواد شیمیایی بگیر تا مهم ترینش کود های شیمیایی که یعنی غلات هم وابسته نفتن

      موافقم 11
      مخالفم 0
  3. zeg02

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    گور بابای قطعه سازا
    برقی رو عشقه

    موافقم 5
    مخالفم 13
  4. amirhosein23

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (61 ديدگاه)

    خیالم از آلمان راحته چون با این طرح مخالفت کرده

    موافقم 3
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا