ناکامی وانت پیکاپ های مشهور در کسب بالاترین امتیاز تست‌های تصادف

جمعه 9 تیر 1402 - 09:30
مطالعه 3 دقیقه
nissan-frontier-crash-test
اخیراً چندین وانت پیکاپ مشهور بازار در تست‌های تصادف به‌روز شده IIHS شرکت کرده‌اند اما هیچ‌کدام از آن‌ها نتوانسته‌اند بالاترین امتیازها را به دست...
تبلیغات

اخیراً چندین وانت پیکاپ مشهور بازار در تست‌های تصادف به‌روز شده IIHS شرکت کرده‌اند اما هیچ‌کدام از آن‌ها نتوانسته‌اند بالاترین امتیازها را به دست آورند.

موسسه بیمه ایمنی بزرگراهی آمریکا IIHS تعداد 5 وانت پیکاپ کوچک و میان سایز را راهی تست‌های تصادف کرده و آن‌ها در تست به‌روز شده برخورد اورلپ جلو به همراه بررسی ایمنی سرنشین عقب عملکرد خوبی نداشته‌اند. در جدول زیر می‌توانیم نام خودروها و امتیاز آن‌ها را مشاهده کنیم. شایان ذکر است امتیازبندی IIHS شامل استفاده از عبارت‌های بهترین، خوب، قابل‌قبول، مرزی و ضعیف خواهد بود.

نام خودرو

امتیاز

نیسان فرونتیر 2023

قابل‌قبول

فورد رنجر 2022 و 2023

مرزی

شورولت کلرادو 2022

ضعیف

جیپ گلادیاتور 2022 و 2023

ضعیف

تویوتا تاکوما 2022 و 2023

ضعیف

تمامی این وانت پیکاپ ها در زمینه ایمنی راننده امتیاز خوب را به دست آورده‌اند اما نتایج کسب شده برای ایمنی سرنشین عقب باعث شده امتیاز کلی آن‌ها پایین آید. شورولت کلرادو، فورد رنجر، نیسان فرونتیر و تویوتا تاکوما در بخش عقب مشکل دارند به گونه‌ای که محدود کننده سرنشین عقب باعث شده سر آدمک تست خیلی به پشت صندلی جلو نزدیک شود. مشکل جیپ گلادیاتور نیز این بوده که با کیسه هوای پرده‌ای جانبی عرضه نمی‌شود و این امر ریسک برخورد آدمک صندلی عقب با بخش‌های گوناگون کابین در زمان تصادف را افزایش می‌دهد. همچنین آدمک صندلی عقب فورد رنجر به زیر کمربند ایمنی کشیده شده و باعث افزایش ریسک آسیب‌دیدگی اندام‌های داخلی بدن می‌شود. دیوید هارکی رئیس IIHS می‌گوید:

تست اورلپ جلوی به‌روز شده ما ثابت کرده یک تست چالش‌برانگیز برای وانت‌های کوچک است. مشکل مشترک بین این خودروها به نزدیک شدن خطرناک سر آدمک صندلی عقب به صندلی‌های جلو مربوط می‌شود و در اکثر موارد شاهد ریسک جراحت‌های سر و سینه خواهیم بود. تمامی این موارد نشان می‌دهند عملکرد کمربندهای ایمنی عقب باید بهبود یابد

تست به‌روز شده اورلپ جلو IIHS پس از آن معرفی شد که ریسک جراحت‌های مرگبار برای سرنشینان عقب خودرو بیشتر از سرنشینان جلو بود. این موسسه معتقد است دلیل این امر تمرکز سرنشینان روی ایمنی راننده بوده است. وانت پیکاپ های یاد شده تنها خودروهایی نیستند که با چالش در این تست روبرو می‌شوند. در تست تصادف خودروهای کوچک سواری نیز هیچ‌کدام امتیاز خوب را کسب نکردند. البته چهار شاسی‌بلند میان سایز و دو شاسی‌بلند کوچک توانستند این امتیاز را به دست آورند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.