متفرقه

ناکامی وانت پیکاپ های مشهور در کسب بالاترین امتیاز تست‌های تصادف

اخیراً چندین وانت پیکاپ مشهور بازار در تست‌های تصادف به‌روز شده IIHS شرکت کرده‌اند اما هیچ‌کدام از آن‌ها نتوانسته‌اند بالاترین امتیازها را به دست آورند.

موسسه بیمه ایمنی بزرگراهی آمریکا IIHS تعداد ۵ وانت پیکاپ کوچک و میان سایز را راهی تست‌های تصادف کرده و آن‌ها در تست به‌روز شده برخورد اورلپ جلو به همراه بررسی ایمنی سرنشین عقب عملکرد خوبی نداشته‌اند. در جدول زیر می‌توانیم نام خودروها و امتیاز آن‌ها را مشاهده کنیم. شایان ذکر است امتیازبندی IIHS شامل استفاده از عبارت‌های بهترین، خوب، قابل‌قبول، مرزی و ضعیف خواهد بود.

نام خودرو امتیاز
نیسان فرونتیر ۲۰۲۳ قابل‌قبول
فورد رنجر ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ مرزی
شورولت کلرادو ۲۰۲۲ ضعیف
جیپ گلادیاتور ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ ضعیف
تویوتا تاکوما ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ ضعیف

تمامی این وانت پیکاپ ها در زمینه ایمنی راننده امتیاز خوب را به دست آورده‌اند اما نتایج کسب شده برای ایمنی سرنشین عقب باعث شده امتیاز کلی آن‌ها پایین آید. شورولت کلرادو، فورد رنجر، نیسان فرونتیر و تویوتا تاکوما در بخش عقب مشکل دارند به گونه‌ای که محدود کننده سرنشین عقب باعث شده سر آدمک تست خیلی به پشت صندلی جلو نزدیک شود. مشکل جیپ گلادیاتور نیز این بوده که با کیسه هوای پرده‌ای جانبی عرضه نمی‌شود و این امر ریسک برخورد آدمک صندلی عقب با بخش‌های گوناگون کابین در زمان تصادف را افزایش می‌دهد. همچنین آدمک صندلی عقب فورد رنجر به زیر کمربند ایمنی کشیده شده و باعث افزایش ریسک آسیب‌دیدگی اندام‌های داخلی بدن می‌شود. دیوید هارکی رئیس IIHS می‌گوید:

تست اورلپ جلوی به‌روز شده ما ثابت کرده یک تست چالش‌برانگیز برای وانت‌های کوچک است. مشکل مشترک بین این خودروها به نزدیک شدن خطرناک سر آدمک صندلی عقب به صندلی‌های جلو مربوط می‌شود و در اکثر موارد شاهد ریسک جراحت‌های سر و سینه خواهیم بود. تمامی این موارد نشان می‌دهند عملکرد کمربندهای ایمنی عقب باید بهبود یابد

تست به‌روز شده اورلپ جلو IIHS پس از آن معرفی شد که ریسک جراحت‌های مرگبار برای سرنشینان عقب خودرو بیشتر از سرنشینان جلو بود. این موسسه معتقد است دلیل این امر تمرکز سرنشینان روی ایمنی راننده بوده است. وانت پیکاپ های یاد شده تنها خودروهایی نیستند که با چالش در این تست روبرو می‌شوند. در تست تصادف خودروهای کوچک سواری نیز هیچ‌کدام امتیاز خوب را کسب نکردند. البته چهار شاسی‌بلند میان سایز و دو شاسی‌بلند کوچک توانستند این امتیاز را به دست آورند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (78 ديدگاه)

    تصادف‌های نیسان زامیاد و وانت مزدا (کارا) رو ببینید ، از تعجب شاخ درمیارین. تصادف‌های یکم شدید کل سازه متلاشی میشه

    موافقم 21
    مخالفم 1
  2. M/D

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (207 ديدگاه)

    یا خدا
    قبلا از تسلا بخاطر اینکه بعد تصادف اوراق میشن زده شدم
    حالا از پیکاپ های کوچک و میان سایز آمریکایی بخاطر همین اتفاقات در مطلب هم زده شدم
    کم مونده که دیگه از ماشین های آمریکایی زده بشم

    موافقم 9
    مخالفم 33
  3. amir

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    ماشالا امریکن فورد با اصالت🇺🇲🇺🇲💪🗿

    موافقم 21
    مخالفم 10
  4. Bayerische Motoren Werke

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (952 ديدگاه)

    عجب … .

    موافقم 9
    مخالفم 3
  5. Alireza

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (193 ديدگاه)

    انتظار نداشتم انقدر نا ایمن باشن!!!

    موافقم 6
    مخالفم 3
  6. *ALI*

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    این شرکتا که نباید این طور توی این زمینه عمل کنن مخصوصا به خاطره اینکه ماشین مورد نظرشون وانت هست

    موافقم 7
    مخالفم 4
  7. R/T

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    نیسان زیاد بد نبود اما ببین دیگه بقیه چی هستن که شدن ضعیف

    موافقم 16
    مخالفم 1
  8. BMW

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1223 ديدگاه)

    یا جد و سادات اگه پراید بود اون دیگه چی میشد 😂😂😂

    موافقم 11
    مخالفم 1
  9. خلیل

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (240 ديدگاه)

    بیاید kmc رو ببرید 😃

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا