متفرقه

خودروسازان ژاپنی به دنبال پیشی گرفتن از تکنولوژی خودران رقبا هستند

خودروسازان ژاپنی به دنبال پیشی گرفتن از رقبای آمریکایی و چینی هستند، رقبایی که قبلاً توانایی‌های نیمه خودران را روی محصولات رده میانی خود عرضه کرده‌اند. بر اساس گزارش منتشر شده توسط نشریه نیکی آسیا، مزدا، تویوتا و سوبارو شروع به نصب سیستم نیمه خودران سطح ۲ در بسیاری از خودروهای خود می‌کنند. تکنولوژی خودران در ۵ سطح اصلی قرار می‌گیرد و در بالاترین سطح نیازی به دخالت انسان وجود نداشته درحالی‌که خودران سطح ۲ اجازه رانندگی بدون دخالت راننده در بزرگراه‌ها را می‌دهد اما راننده همواره باید گوش به زنگ بوده و در هر وضعیتی بتواند کنترل خودرو را به دست گیرد.

اگرچه همه از تکنولوژی خودران خوششان نمی‌آید اما محصولات ویمو قبلاً به تکنولوژی خودران سطح ۴ رسیده‌اند و در حال حاضر تحقیقات زیادی نیز برای دستیابی به خودران سطح ۵ انجام می‌شود. تا به اینجا توانایی‌های خودران سطح ۴ فقط به کشور ژاپن محدود بوده و بنابراین سیستم‌های خودران سطح ۲ و ۳ اکثراً روی محصولات مدل ۲۰۲۲ تمرکز دارند. البته یکی از مؤسسات تحقیقاتی ژاپنی مدعی شده تا سال ۲۰۳۰ حدود ۶۲ درصد از خودروهای مجهز به تکنولوژی خودران در ژاپن از سطح ۲ این تکنولوژی سود خواهند برد.

تویوتا در سال جدید میلادی اقدام به عرضه محصولات پرچم‌دار کراون با تکنولوژی خودران سطح ۲ خواهد کرد. تا این لحظه تکنولوژی موردبحث فقط در سدان های لوکس لکسوس و مدل هیدروژنی تویوتا میرای نصب شده است. برنامه‌هایی نیز برای عرضه این ویژگی در مدل‌های عادی‌تر همچون کرولا وجود دارد. مزدا نیز در سال جدید بسته خودران سطح ۲ و ۳ را در شاسی بلندها و سدان های میان سایز خود ارائه خواهد کرد. به‌طور مشابه سوبارو نیز اعلام کرده تمامی محصولاتش در بازارهای جهانی از تکنولوژی خودران سطح ۲ تا حداکثر سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت استفاده خواهند کرد. تکنولوژی خودران سطح ۴ نیازمند برخی تغییرات در قوانین کشور ژاپن بوده و احتمالاً اصلاح قوانین به خودروسازان ژاپنی این فرصت را خواهد داد تا اقدام به توسعه و ارائه این تکنولوژی نوین در محصولات خود کنند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (91 ديدگاه)

    اون عکس آکورا حقیقتا زیباست.

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۳
    1. Iman99

      ۱۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (588 ديدگاه)

      چند نکته درمورد تکنولوژی خودران در بالاترین سطح بگم تا مشخص بشه اصل این تکنولوژی متعلق به کجاست
      در درجه اول پیشروی تکنولوژی خودران سطح ۳ و ۴ و ۵ و کلا بالاترین و پیشرفته ترین سطح خودران ها فقط متعلق به چند شرکت از اروپا و امریکا هست که همین ویمو که اینجا هم تو متن ازش نام برده شد یک شرکت امریکایی هست اینها پیشرو در این زمینه و همه زمینه های دیگه هم هستن
      در ادامه هم تو سیستم های خودران کلا بخش های سخت افزاری و نرم افزاری مثل پردازشگر های قوی و سیستم های هوش مصنوعی دارن که اینها هم کلا در اختیار فقط چند شرکت از اروپا و امریکا هستن و هر خودروسازی که خودروی خودران ارائه میکنه مثل این‌هایی که نام برده شد همه به کمک این شرکت های اروپایی و امریکایی هستن و اصل کار و کلا همه چیزش از همین شرکت های اروپایی و امریکایی هست که نام برده شد چون اساس عملکرد این سیستم ها تکنولوژی هست که در اونها بکار برده شده مثل زد اف امبوتک بوش آرم انویدیا ویمو اینتل و …
      شرکت هایی دیگه هم هستن که بیشتر در صنایع نظامی و هوافضا فعالیت میکنن اینها بالاتر از همه هستن و بعد از چند سال اقدام به عمومی کردن تکنولوژی های چند سال قبل خودشون میکنن ولی همینها با اینکه از چند سال قبل هستن ولی از شرکت های روز خیلی جلوتر هم هستن چون معمولا تکنولوژی های پیشرفته تر و جلوتر از زمان خودشون رو برای خودشون نگه میدارن این شرکت ها همه اروپایی یا امریکایی هستن
      بطور کلی هم تو خود خودرو های خودران بهترین خودرو های خودران و پیشرفته ترین اونها که در عمل هم بهترین عملکرد رو داشتن متعلق به چند شرکت اروپایی و امریکایی هستن مثل مرسدس بنز از آلمان و خودروهای خودران آمریکایی

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  2. میثم

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    به این میگن برنامه‌ریزی
    همه چیز مشخص
    تا تو یه سطح به تکامل نرسن به مرحله بعدی نمیرن
    چون هدفشون حفاظت از جون انسانها است نه سر زبونها افتادن.
    عاشق اینجور پیش رفتن هستم، گام به گام و کاملا حساب شده، شاید کمی کندتر باشه، اما پایدار و خاطر جمع.

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۶
    1. ارین صاحب جمعی

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (339 ديدگاه)

      فقط فرقش اینکه الان مرسدس به سطح خودران سه اس کلاس را مجهز کرده و لکسس به سطح خیلی پاینتر و درضمن بی ام و سری ۵ ۲۰۲۲ به خودران سطح ۴ و پورشه و آئودی ea6 2022 به سطح خودران ۵ و بقیه هم به ترتیب

      موافقم ۲
      مخالفم ۵
  3. rezars pc

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (421 ديدگاه)

    کراون ماشین خوبیه حیفه فقط ژاپن بمونه واقعا شاید بهتر باشه آوالونو حذف کنند کراون رو بفرستن نمی دونم ماشین خوبیه اون ته مقاله اینو یادم انداخت بگم شرمنده ربطی به خود مطلب نداشت تا اینجای کامنت
    خودران برای مردم عادی چیز خوبیه من ولی خودم موقع رانندگی یه شیطنت هایی میکنم( بذارین رو حساب سن و تازه خشک شدن مهر گواهینامه ) اما خودم بعد از باشگاه نا ندارم اصن دوس دارم ماشینو ول کنم با تاکسی برگردم پس حقیقتا خودران چیز بدرد بخوری و افرین به هر خودروسازی که روش سرمایه گذاری خوبی کرده تسلا مرسدس همین ژاپنیا که تو متن گفت فورد جی ام واقعا سرمایه گذاری رو در جای خوبی کردن انشالله هم بقیه هم که میان تو خودران سانحه ندن چون این اتفاقات به اسم تسلا هم ضربه زده امیدوارم برا ماشین هیچ انسانی در جهان از این باگا دیگه رخ نده و دچار سانحه نشه

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
  4. سروش

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (21 ديدگاه)

    ژاپنیا تازه دارن خودران سطح ۲ میزارن 😂😂😂😂😂😂 بعد میگن میخوایم از این نظر ، از رقبا پیشی بگیریم 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 . خو لامصب چینیا روی ماشینای دو سال پیششون ، خودران سطح ۲ و ۲.۵ گذاشتن . الان دارن سطح ۳ و ۴ میزنن .

    موافقم ۹
    مخالفم ۹
  5. SARMM

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    هیچ وقت فلسفه این خودران رو درک نکردم کل لذت رانندگی به گاز و کلاچ و عوض کردن دندس میخای رانندگی نکنی تاکسی بگیر در بست برو:)))
    این چیزا لذت های سادرو از انسان سلب میکنه
    از فردا باید شاهد این باشیم کلی ابزار سرگرمی و هزارتا چیز میز دیگه اضافه کنن بطور پیشرفته تا از کسالت بار بودنش کم کنن واقعا عقل بشر یه کارایی میکنه ادم میمونه توش یه چیز حذف میکنه بعد صد تا چیز دیگه باید جاش پر کنه شاید خلا اون پر بشه

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
  6. مجید دادگر

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بزرگواراندمن یک اختراع کردم که میتونه انقلابی در صنعت خودرو بکنه چطور از چه راهی میشه باشرکتهای بزرگی مثل بنز یا بی ام وه . ی رنو تالیسمان مکاتبه کرد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امین

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (274 ديدگاه)

      همه سایتها ایمیل ارتباطی دارند.
      بعدش به شما ایمیل گروه بررسی میدن.
      بعدش باید طرح مطرح کنید اما نه جوری که غیر قابل انجام به نظر بیاد و یا جوری که باشه بدون شما ادامه طرح انجام داد..
      مرحله بعد کمپانی پیگیریش انجام میدهند.
      موفق باشه.
      در ضمن بهتره برای چندین کمپانی همزمان ارسال کنید.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا