محصولات این کارخانه بزرگ برای خودروهای برقی استفاده میشود.
مجموعه «الجی کِم» هفته پیش در پی رویدادی بزرگ، کارخانه تولید کاتد خود را در ایالاتمتحده بازگشایی کرد. قرار بود کارخانه یادشده در فصل اول سال ۲۰۲۳ میلادی بازگشایی شود تا محصولات آن تا نیمه دوم ۲۰۲۵ روانه بازار گردند. تعویق این فرایند باعث عقبافتادگی برنامه تا سال ۲۰۲۶ شده است.
باتریهای تولیدشده از این کاتودها میتوانند راننده را تا ۵۰۰ کیلومتر همراهی کنند. طبق برنامه الجی، قرار بود این کارخانه واقع در ایالات تنسی بهطور سالانه و تا ۲۰۲۷، حجم ۱۲۰ هزار تن کاتود را روانه بارار کند که نیروبخش ۱.۲ میلیون خودروی برقی خواهد شد. تغییر برنامه این شرکت کرهای باعث شده تا حجم تولید سالانه آن، حال تنها برای ۶۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی عملکرد بالا کافی باشد؛ یعنی تنها نیمی از تعداد خودروهای پیشبینیشده. الجی در اینباره اعلام گفته که ظرفیت تولید خود را همگام با افزایش تقاضا بیشتر خواهد کرد.
این شرکت دو ماه پیش قراردادی ۲.۵ میلیارد دلاری را تویوتا بست تا مواد کاتود لازم در واحد آمریکای شمالی ژاپنیها را تامین کند. الجی اعلام کرده که کارخانه تنسی بهعنوان یک مرکز مشترک فعالیت میکند؛ به این صورت که همکاران تولید و بازیافت میتوانند در کنار یکدیگر کار کنند تا مواد اولیه مشتریان بینالمللی نظیر تسلا و جنرالموتورز را تامین کنند.
این کارخانه به تولید کاتودهای نیکل، کوبالت، منگنز و آلومینیوم خواهد پرداخت که نهایتا در نسل بعدی باتریهای لازم برای خودروهای برقی استفاده خواهد شد؛ باتریهایی که از ظرفیت و پیداری بیشتر سود میبرند. این محصولات با نام کاتودهای NCMA شناخته میشوند و تاثیر بهسزایی روی تعیین ظرفیت باتری و چرخه عمر دستگاه دارند. در راستای بازیافت مواد، شرکت «لی-سایکل» الجی را همراهی خواهد کرد.
فناوری بهکاررفته در کارخانه تنسی در بالاترین سطح ممکن قرار خواهد داشت و میتواند در هر خط، بیش از ۱۰ هزار تن مواد کاتودی را تولید کند. الجی کم هماکنون این فناوری را در کارخانهای در «چهاونگجو» در کرهجنوبی آزمایش کرده است. البته این مجموعه قصد دارد تا پا را یک قدم فراتر بگذارد و تمام خط تولید تنسی را اتوماسیون کرده و درکنار آن، واحد وارسی کنترل و کیفیت نیز راهاندازی کند. الجی کم برنامه مهمی برای کارخانه تنسی دارد تا تجارت مواد باتری خود را توسعه دهد.
Car love
۱۲ دی ۱۴۰۲افرین ال جی،دست به دست هم بدهیم تا تویوتا بالاخره بنونه یه الکتریکی بسازه،
لطف بزرگی در حق دودوتا کرد ولی قطعا خدا جبران میکنه واسش😢
amir
۱۲ دی ۱۴۰۲این همه قرارداد قرارداد میکردی نوشته که مواد کاتد را تامین کنه نه خوده کاتد ها رو
حالا بازم میگم ما بی سوادیم شما سوادتون خوبه
Car love
۱۲ دی ۱۴۰۲قرارداد چند بخش داره که بخش اصلیش تامین “باتری های لیتیومی”برای تویوتا هست😂😂
اینم لینکش،کیف کن
https://www.cnbc.com/2023/10/05/lg-energy-solution-to-supply-ev-batteries-to-toyota.html
amir
۱۲ دی ۱۴۰۲یادت باشه یه زمانی هم جگوار از باتری های ال جی استفاده میکرد اما نتیجش؟
Car love
۱۲ دی ۱۴۰۲نتیجه= الان ال جی برای GM،جگوار،استیلانتیس و الان هم تویوتا (کمک به نیازمند) باتری میسازه
Dark Knight
۱۲ دی ۱۴۰۲این همه ژاپن رو مسخره میکنی ولی با این وجود آمار فروش bz4x تو نروژ از برقی های کره ای بهتره ( تازه با اینکه هنوز تویوتا جدی وارد بازی برقی ها نشده ) 🤣🤣
Car love
۱۲ دی ۱۴۰۲میخوای لینک فروش برند ها رو بر اساس میزان فروش الکتریکی تو اروپا بزارم ببینی چند چندیم؟ 😂 الان هیوندای ٨/۵ درصد بازار اروپا رو داره با رتبه ۶ در حالی که دودوتا برنامه ریزی کرده تا سال ٢٠٢۶ برسه به درصد ٢/۶ 😂 بزارم لینکشو خدایی؟
تو ١٨ تا خودرو پرفروش الکتریکی اروپا اصلا هیچ جاپونی نیست!
دودوتا جدی وارد شد اما چرخش در رفت برگشت بنده خدا
الانم داره از ال جی و امریکا باتری و پلتفرم گدایی میکنه
لینک امادس منتظرم بگی 🙁
Killer
۱۲ دی ۱۴۰۲تو که خیلی امارت قویه قربون دستت آمار فروش برقی ها تو کل اروپا و آمریکا یا کلا امار فروش برقیا تو سال ٢٠٢٣ رو هم بزار ببینیم چطوره؟ ببینیم کل جاپون تونست اندازه هیوندا کیا بفروشه یا نه
من اینجا هستم تا بزاری آمارشو