چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروهای کارکرده در خارج از ایران با قیمت حدود 300 میلیون تومان

چند وقتی هست که ماجرای واردات خودروهای خارجی به کشور مطرح شده و علیرغم اخبار متنوع منتشر شده فعلاً خبری از واردات نیست. برخی کارشناسان معتقدند خودروهای صفرکیلومتری که وارد کشور خواهند شد به خاطر تعرفه‌ها و عوارض ورودی و همچنین قیمت بالای ارز در کشور از دسترس طیف وسیع مردم خارج خواهند بود و به همین خاطر واردات خودروهای کارکرده را نیز به عنوان یکی از راه‌های دسترسی به خودروهای باکیفیت عنوان می‌کنند. صرف‌نظر از درستی یا نادرستی این اظهارات، واقعیت این است که در صورت واردات خودروهای صفرکیلومتر اکثر مردم نخواهند توانست پشت فرمان آن‌ها بنشینند چراکه اکثر این خودروها قیمتی فراتر از محصولات داخلی خواهند داشت، محصولاتی که همین حالا نیز قیمت بالایی دارند و همه نمی‌توانند آن‌ها را بخرند.

با این مقدمه می‌خواهیم شما را با خودروهای کارکرده‌ای آشنا کنیم که بهترین ویژگی‌ها را دارند. وب‌سایت KBB آمریکا به امر فروش خودروها می‌پردازد و البته تاکنون تحلیل‌های متنوعی را نیز درباره صنعت خودروی این کشور ارائه کرده است. KBB اخیراً لیستی ۱۰ تایی از بهترین خودروهای کارکرده با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار منتشر نموده و اگر قیمت دلار را حدوداً ۳۰ هزار تومان در نظر بگیریم این خودروها قیمت حدود ۳۰۰ میلیون تومانی خواهند داشت.

در حال حاضر در داخل ایران شما با ۳۰۰ میلیون تومان می‌توانید خودروی صفرکیلومتری همچون پژو ۲۰۶ را خریداری کنید که تکنولوژی آن به چندین دهه قبل و کیفیتش نیز به همان سال‌ها بازمی‌گردد. اگر هم بخواهید با ۳۰۰ میلیون تومان خودرویی کارکرده بخرید گزینه‌هایی همچون پارس، دنا، سمند و… خواهید داشت و مقایسه این خودروها با محصولاتی که در ادامه خواهید دید وضعیت بسیار نامناسب صنعت و بازار خودروی کشور را نشان می‌دهد. KBB می‌گوید شما با بودجه ۱۰ هزار دلار یا حدود ۳۰۰ میلیون تومان می‌توانید خودروهایی بسیار خوب و مطمئن را پیدا کنید. لیست سال ۲۰۲۲ این وب‌سایت شامل سدان‌های میان سایز و کامپکت، هاچبک‌ها، خودروهای هیبریدی و… است.

تویوتا کمری ۲۰۱۱

سدان میان سایز تویوتا کمری جذابیت‌های زیادی دارد. خواه به دنبال یک خودرو برای تردد روزمره باشید یا اینکه بخواهید بچه‌ها را در شهر بچرخانید، کمری گزینه‌ای عالی خواهد بود. این خودرو از کابین و محفظه بار جاداری سود می‌برد و با خواباندن صندلی‌ها می‌توان اشیای بزرگ‌تر را نیز حمل کرد. کمری به عنوان محصولی از تویوتا جزو مطمئن‌ترین محصولات دنیا به شمار می‌رود. جالب اینکه نسخه‌های قدیمی‌تر کمری در کشور ما قیمت‌های بالاتری خرید و فروش می‌شوند و همواره نیز مشتریان زیادی دارند. کمری کارکرده با توجه به وضعیت نگهداری بهتر در کشورهای غربی و استفاده از قطعات باکیفیت می‌تواند جزو گزینه‌های معقول برای واردات محصولات کارکرده باشد.

هوندا آکورد ۲۰۱۱

آکورد هم یک سدان میان سایز با کابینی جادار و راحت است و از نظر قابلیت اطمینان نیز امتیازات بالایی می‌گیرد. این خودرو به راحتی ۵ فرد بزرگ‌سال را حمل می‌کند و فضای بار بزرگی نیز دارد. در کابین این خودرو از متریال باکیفیتی استفاده شده و سواری آن نیز به‌صورت سورپرایز کننده پاسخگو و لذت‌بخش است. این خودرو نیز چند سال قبل به تعداد محدود وارد کشورمان شد و اگرچه به اندازه کمری شناخته‌ شده یا محبوب نیست اما هنوز هم کیفیت بالایی را نشان می‌دهد.

تویوتا کرولا ۲۰۱۰

یکی دیگر از مطمئن‌ترین خودروهای دنیا سدان کامپکت تویوتا کرولاست که از نظر ایمنی و مصرف سوخت نیز وضعیت بسیار خوبی دارد. این خودرو با گیربکس‌های دستی یا اتوماتیک عرضه شده و از کابینی جادار و صندلی‌های جلوی راحت سود می‌برد. کرولا جزو مشهورترین خودروهای ژاپنی در کشور ماست و طرفداران زیادی نیز دارد. نسخه‌های کارکرده این خودرو با چند ده میلیون قیمت بالاتر نسبت به بازارهای جهانی خرید و فروش می‌شوند و می‌تواند یکی از گزینه‌های مطلوب برای واردات خودروهای کارکرده باشد.

هوندا سیویک ۲۰۱۲

سیویک خودرویی کامپکت است که قابلیت اطمینان و قیمت مناسب را با کابینی خوش‌ساخت و جذاب ترکیب می‌کند. این خودرو به‌صورت سدان یا کوپه عرضه شده و مدل سال ۲۰۱۲ آن را می‌توان با پیشرانه هیبریدی یا بنزینی انتخاب کرد. همچنین گیربکس‌های دستی و اتوماتیک نیز در دسترس هستند که با مصرف سوخت پایین همراه می‌شوند.

مزدا ۳ مدل ۲۰۱۳

درحالی‌که نسل‌های جدید مزدا ۳ در دنیا عرضه می‌شوند، نسخه چند نسل قبل آن در کشور ما هنوز با پسوند NEW و قیمت چند صد میلیون تومانی دست به دست می‌شود! مزدا ۳ مدل ۲۰۱۳ به‌صورت سدان یا هاچبک در دسترس بوده و مناسب افرادی است که فضای بار منعطف‌تری می‌خواهند. طراحی این خودرو هنوز پس از گذشت این سال‌ها جذاب بوده و متریال بکار رفته در کابین راحتش نیز کیفیت خوبی دارند. مزدا ۳ همچنین یکی از درگیر کننده ترین خودروهای کامپکت در بازار کارکرده هاست و انتخابی عالی برای رانندگان مشتاق محسوب می‌شود. اگر نسخه‌های کارکرده چنین خودرویی با قیمتی مناسب عرضه شوند قطعاً طرفداران زیادی را به خود جذب خواهند کرد.

تویوتا پریوس ۲۰۰۹

پریوس مصرف سوخت کم خودروهای هیبریدی را با انعطاف خودروهای هاچبک ترکیب کرده و جذابیت‌های زیادی برای مصرف‌کنندگان عادی دارد. این خودرو از کابینی جادار و راحت سود می‌برد و سواری آرام و قابلیت اطمینان بالایی دارد.

سوبارو اوت بک ۲۰۱۲

اوت بک از سیستم چهار محرک استاندارد و کابین بادوام سود می‌برد و مناسب افرادی است که به دنبال ماجراجویی در خارج از جاده هستند. این خودرو با شش تریم و فضای بار کافی عرضه شد. مصرف سوخت مناسب و ایمنی بالا جزو نقاط قوت اوت بک هستند.

کیا سول ۲۰۱۳

خودروهای جمع‌وجور زیادی در بازار حضور دارند ما هیچ‌کدام از آن‌ها استایل جعبه‌ای و خاص کیا سول را به نمایش نمی‌گذارند. این خودروی عجیب و بامزه مصرف سوخت کم را با کابینی جذاب ارائه می‌کند. همین طراحی جعبه‌ای باعث ایجاد فضای سر عالی برای سرنشینان شده و از فضای بار نیز می‌توان برای حمل اشیای بزرگ استفاده کرد.

فورد فیوژن ۲۰۱۲

فیوژن یک سدان میان سایز با شهرت عالی در زمینه قابلیت اطمینان است. فیوژن با دو پیشرانه کم‌مصرف و آپشن سیستم چهار چرخ محرک نیز در دسترس خواهد بود. همچنین می‌توان گیربکس دستی یا اتوماتیک را انتخاب کرد. از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان سیستم تهویه مطبوع، شیشه‌های برقی و کروز کنترل را نام برد.

هیوندای النترا ۲۰۱۳

النترا جزو خودروهایی است که به تعداد زیاد در کشور ما تردد دارد و واردات نسخه‌های کارکرده آن می‌تواند باعث کاهش قیمت مدل‌های کنونی شود. این خودرو از نظر فنی کامپکت محسوب می‌شود اما فضای یک سدان میان سایز را ارائه می‌کند. النترا گزینه‌ای جادار و راحت است که حتی در تریم های پایه نیز از تجهیزات خوبی سود می‌برد و مصرف سوخت پایینی دارد. این خودروی کره‌ای به‌صورت سدان، کوپه، هاچبک و با گیربکس‌های دستی و اتوماتیک تولید شده است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. ماشین باز

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    سه را رسیدن به خدا
    پراید131
    پراید141
    پراید111
    😂😂😂

    موافقم 143
    مخالفم 18
    1. نوید AJ

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      با همین تابوت ها هم درست رانندگی کنی، حداقل 50% شانس زنده موندنت رو افزایش میدی. نمیدونم چرا همه از ماشین ها مینالن اما از فرهنگ رانندگی افتضاح و پرخطر نمینالن.

      موافقم 71
      مخالفم 19
    2. ماشین باز

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (115 ديدگاه)

      هرچی پراید سواره اومده برای من دیس لایک زده 😂😂

      موافقم 46
      مخالفم 8
  2. TML BN

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    عشقم کیا سول😂😂
    بهترین ها یکی کمری و فیوژن و آکورد هم قیافه دارن هم کیفیت عالی بقیه لیست هم خوبن ولی خیالشون قیافه ندارن

    موافقم 46
    مخالفم 4
    1. من⁦^_^⁩

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (200 ديدگاه)

      کیا سول حقیقتا شایسته اسمشه
      یه جورایی واقعه روحیه خوبی میده
      کلا خیلی با کیا حال میکنم مثلا موهاوی واقعا سایه جی کلاس تو ایرانه به نظرم با انجین هشت سیلندر و طراحی جعبه ایش

      موافقم 5
      مخالفم 1
    2. DARHAM

      ۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      قیافش افتضاحه. جدیداش باز بهتر شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Humer

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    توی کیش یک فامیل داریم کارش خرید و فروش خودرو هست
    خب توی کیش فورد وووووووو ماشین های آمریکایی و ژاپنی زیاده پس یک روز که فورد فیوژن نقره ای داشت
    سوارش شدم خیلی نرم بود
    کلا فکنم ماشینای امریکایی خیلی نرم باشند مثل ادج تارووس ،فیوژن …………….
    ولی نرم ترین خودرویی که پشتش نشستم یک نیسان پاترول نیسمو مدل ۲۰۱۷ بود واقعا هم ابهت داشت هم سواری نرم
    هم پایداری

    موافقم 61
    مخالفم 3
    1. TML BN

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1058 ديدگاه)

      پاترول ساخته شده که نرم و راحت باشه چون حاشیه خلیج فارس و خاور میانه اینطوری میخواد

      موافقم 56
      مخالفم 3
      1. Humer

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (299 ديدگاه)

        درسته ولی توی نسخه نیسمو اصولا خشک تر از نسخه معولی هست و ماشین هایی که معمولا خشک تر هستند پایداری بهتری دارند
        ولی اون پاترول نرمی و پایداری و پرفورمنس رو با هم داشت
        هی از کیفیت توش نگم به به
        عالی

        موافقم 16
        مخالفم 3
  4. Black Ferrari

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    بعد همین ماشین ها تو ایران ۱ میلیارد پولشونه

    موافقم 51
    مخالفم 3
  5. حمید

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (97 ديدگاه)

    داغ دلمون تازه شد!
    مشکل اینه که حتی اگر خودروهای کارکرده ۳۰۰ میلیونی رو هم وارد کنیم هزینه لوازم جانبی از پا درمون میاره. فکرش رو بکنید تعمیر موتور یه کمری ۲۰۱۱ یا تعویض لنت فورد فیوژن چقدر هزینه داره!

    موافقم 52
    مخالفم 5
    1. ابراهیم

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این همه دروغ چیه ب خورد ملت میدید تویوتا کمری 2011 قیمت 300 میلیون 🤔
      من 400 میخرم اگه سراغ دارید

      موافقم 3
      مخالفم 12
  6. امیرحسین

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (300 ديدگاه)

    البته نباید با این نرخ ارز محاسبه کنید چون غیر واقعی هستش
    اگه با ارزش واقعی نرخ ارز محاسبه کنید بهترین خودرو های ۲۰۲۲ رو میتونیم با قیمت مناسب تر از تولیدات داخل خرید کنیم

    موافقم 37
    مخالفم 2
    1. Kato

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (449 ديدگاه)

      ۱۰ هزار دلار حقوق ۳ ماهه یه کارگر تو آمریکا…

      موافقم 43
      مخالفم 2
      1. من⁦^_^⁩

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (200 ديدگاه)

        داداش قبول دارم حقوق های خارج زیاده ولی سه هزار دلار در ماه حقوق یه برنامه نویس تمام وقت یا یه کارمند میان ردست نه کارگر
        مانی خوشبین که دیگه دروغ نداره بگه
        دو سال اول کارش پونصد دلار حقوق می‌گرفته که نصف خط فقر آمریکاست اونوقت چرا شما میگی سه ماه؟
        خب ایرانم دو سال کار کنی با حقوق شیش میلیون تومان نصف خط فقر میتونی بعد دو سال ماشین بخری(نه لزوما چیز خوب)

        موافقم 0
        مخالفم 13
  7. قاطر فروش

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    یه بار اکورد رو از نزدیک دیدم ابهتش 100 برابر کمری بود و از لحاظ لذت رانندگی هم ک هوندا نسبت ب تویوتا بهتره

    موافقم 39
    مخالفم 8
  8. قاطر فروش

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    چقد فورد فیوژن شبیه مرکوری میلانه

    موافقم 11
    مخالفم 3
  9. ممد ژانگولر

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3546 ديدگاه)

    یادش بخیر پدال ۴ سال پیش و هر سال همین تیترو مقاله میکنه و میده بیرون ولی هی قیمتها آپدیت میشه به بالا
    همین تیتر داشتین که نوشته بود بهترین خودروهای کارکرده در خارج با ۳۰ میلیون تومان 😂
    این خنده تلخه که کردم یعنی عمق فاجعه از همین جا معلوم میشه
    فکر کنم خود پدال در تعجبه چه برسه به ماها

    موافقم 64
    مخالفم 5
    1. حسين ماشيني

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (7 ديدگاه)

      نوبت تیتر 3 میلیارد و سی میلیارد و 300 میلیارد هم میاد

      موافقم 26
      مخالفم 3
  10. Reza Waffen SS

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    مزدا ۳ و کمری انتخاب منه

    موافقم 20
    مخالفم 3
  11. ارش

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    فورد فیوژن و هوندا آکورد .

    موافقم 22
    مخالفم 2
  12. Amin.aj

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (96 ديدگاه)

    این فیوژن همیشه منو یاده nfs می ندازه لامصب با هرماشینی میرفتی همیشه بهت می رسیدن

    موافقم 20
    مخالفم 2
  13. AMANTE

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    به امید روزی که تمام کمپانی ها نمایندگی در ایران داشته باشن و ماشین های مختلف شون با قیمت جهانی در ایران وارد یا تولید بشه.

    موافقم 44
    مخالفم 2
  14. Ali-mg

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (51 ديدگاه)

    آمانته بات موافقم

    موافقم 13
    مخالفم 1
  15. Hadi

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    مزدا۳ و هوندا سیویک انتخاب منه…

    موافقم 11
    مخالفم 3
  16. meysam

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    انتخاب من سوبارو اوتبک
    یه ماشین چند منظوره است
    دقیقا همین مدل فورد فیوژن رو در رشت دیدم واقعا خیلی با ابهت بود. با ابهت تر از هم کلاسان آسیایی. طراحی خاصی داره

    موافقم 22
    مخالفم 0
  17. meysam

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    تویوتا پریوس با اینکه گزینه خیلی خوبیه ولی ورود مدلهای دست دوم مدل پایینش مثل همینی که تو لیست اومده اصلا کار درستی نیست
    چون درصورت خرابی باتری، هزینه های زیادی رو دست مصرف کننده میزاره. مگر اینکه بطور مستقیم از خود تویوتا خریداری بشه و رو باتریش خود تویوتا یه گارانتی جداگانه بزاره که بعیده این کار انجام بشه

    موافقم 17
    مخالفم 3
  18. Carlover

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    Motor 1 لیست ١٠ خودرو برتر ٢٠٢٢ رو منتشر کرد.خبرشو کار کن لطفا پدال

    موافقم 6
    مخالفم 5
  19. JDM lover

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    *توجه*
    این مقاله جهت تازه کردن داغ دل شما و حسرت خوردن شما نوشته شده است

    بنظرم اینو اول مقاله مینوشتید خوب میشد😂

    در‌مورد ماشینا هم بگم بنظرم اکورد و کمری و مزدا و النترا خوب باشن برای ایران

    موافقم 22
    مخالفم 1
  20. مانی

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (58 ديدگاه)

    واسه من جالبه که چرا همیشه خودرونویس های ما می خوان یک بازاری رو مبنای مقایسه ای برای قیمت قرار بدن مستقیما می رن سراغ بازار آمریکا و همیشه هم منظورشون از بازار جهانی فقط همون بازار آمریکاست! حتی منظورشون بازار اروپا و ژاپن و کره هم نیست.حتی بازار برزیل و هند و ترکیه و تایلند هم نیست… فقط بازار آمریکا….این در حالیکه ایران تو آسیا و خاورمیانه است و اگر واقعا قصد و نیت خیری وجود داشته باشه اول باید بازار ایران رو با بازار کشورهای همردیف خودش مقایسه کرد و نه کشوری مثل آمریکا که حداقل تو صنعت خودرو از پیشرو ترین هاست و صاحب چندین برند مطرح و پرقدرت مثل جنرال موتورز و فورد و تسلا است و بازار اون هم یکی از آزاد ترین بازارهای دنیاست و اغلب برندهای مطرح اروپایی و ژاپنی و کره ای تو اونجا شعبه دارن و به صورت میلیونی خودرو عرضه می کنند.این بازار اصلا از هیچ لحاظ با بازار ایران در هیچ زمینه ای قابل مقایسه نیست.به نظرم ارائه چنین مقالاتی اساسا بی ارزش هست و هیچ کمکی به خریدار ایرانی نمی کنه و ناشی از ذهنیتی به شدت توهم زده است.ذهنیتی که حتی به موقعیت جغرافیایی کشور خودش هم آگاه نیست و نمی دونه که کجا زندگی میکنه.من اسم این ذهنیت رو گذاشتم «ذهنیت کالیفرنیا زده»….طرف در حالی که تو ناکجاآباد زندگی می کنه فکر می کنه وسط شهر لوس آنجلس و در قلب ایالت کالیفرنیاست!…کلا بازار ایران هیچ وقت با بازاری مثل بازار آمریکا نمی شه مقایسه کرد اونهم به چند دلیل 1) اول از همه تحریم های همه جانبه آمریکا که فعلا اجازه ورود برندهای مطرحی رو حتی برای مونتاژ هم به ایران نمی ده 2) فقر شدید دانش فنی در زمینه خودروسازی و در عمل نبود هیچ برندی که حداقل از نظر کیفیت و ایمنی محصول بتونه در سطح کشورهای در حال توسعه ای مثل چین و هند هم صادرات و رقابت داشته باشه چه برسه که بتونه با برندهای مطرحی مثل جنرال موتورز رقابت بکنه 2)عدم وجود قطعه سازانی که بتونند که در سطح استانداردهای جهانی کیفیت و تولید داشته باشن.مثلا پارسال همین قطعه سازان کشور ترکیه بالای 5 میلیارد صادرات به بازارهای جهانی داشتن قطعه سازان ایرانی با این همه ادعای پیشرفت چقدر صادرات به بازارهای جهانی داشتن؟ 3)عدم پیوند خودروسازان داخلی با چرخه تولید خودروسازان مطرح جهانی و غیره.کلا وقتی هیچ خودروسازی مطرحی در بازار ایران نمی تونه به طور مستقل شعبه بزنه و واردات خودرو هم آزاد نیست چطور میشه انتطار داشت که ماشین با همون قیمتی تو ایران عرضه بشه که تو آمریکا عرضه میشه؟ دوست دارم نظر دوستان پدالی رو تو این زمینه بدونم.

    موافقم 14
    مخالفم 23
    1. aliasn

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (93 ديدگاه)

      با گزینه دومتون مخالفم تنها چیزی که تو این کشور کم نیست دانش فنی هست ولی استفاده ای نمیشه و استفاده نکردن از چیزی به معنای نبودش نیست .

      موافقم 3
      مخالفم 7
    2. JDM lover

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (886 ديدگاه)

      در قیاس با کشور هم ردیفمون هم وضعمون همینه که هست ، فک میکنید مثلا تو کشور های همسایه مثل این جا خودرو های کارکرده چند سال پیش چندین برابر یه خودروی صفر فروخته میشه؟؟؟ نخیر ، تو کشور های همسایه هم این خودرو ها با همین حدود قیمتی ذکر شده در این مقاله فروخته میشه و امکان وارداتشون هم وجود داره

      موافقم 18
      مخالفم 1
    3. قاطر فروش

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1115 ديدگاه)

      کاش با عراق مقایسه کنن
      عمق فاجعه رو ببینی

      موافقم 16
      مخالفم 1
  21. Alan.r

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    نمی‌دونم چرا ساکن یکی از ثروتمندترین کشور های جهان باید حسرت یه ماشین ۱۰ هزار دلاری رو داشته باشه😔😔

    موافقم 19
    مخالفم 2
  22. عاشق پدال

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (259 ديدگاه)

    تو روسیه با ۳۰۰ میلیون تومن میشه یه تویوتا کرولا ۱۰ سال پیش کم کارکرد نو و سالم خرید. کارکرد مثلا ۵۰ هزار کیلومتر

    موافقم 15
    مخالفم 1
  23. ehsan

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (175 ديدگاه)

    کسی که ۳۰۰ میلیون پول خودرو میده ، فکر نکنم بتونه از پس هزینه های نگهداری این خودرو ها بر بیاد ، ( درآمد پایین بیشتر مردم و هزینه های بالا زندگی )

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. پورشه❤️

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (65 ديدگاه)

      من نظرم اینه
      هر کی ماشین می خره از پس هزینه های بر میاد
      البته این حرف برای همه نیست
      منظورم کسی که بی ام و داره معلومه از پس هزینه ماشین بر میاد

      موافقم 3
      مخالفم 1
  24. نوید AJ

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    راه درست کنترل بازار اینه به هر برندی که میخواد بیاد، اجازه بدن با استاندارد خودش یا به صورت جوینت ونچر فعالیت کنه. و سیستم فروش لیسینگ و فایننس هم به صورت اجبار برای بازار ایران تعریف کنه. این جور ماشین نو با توجه به جیب خودمون رو میتونیم راحتتر تهیه کنیم. ماشین بالای 10 سال دیگه بدرد استفاده نمیخوره. یه مورد که بهش توجه نمیشه همینه که از ماشین در امریکای شمالی به معنی واقعی کلمه، استفاده میکنن و اون ماشین 10-15 ساله ای که میبینی زیر 5000 دلار میفروشن، یه ماشین اوراقیه که نیاز به یه اوورهال اساسی داره که باز هم قابل قبول نیست. حتی با ماشین بالای 8 سال شما نمیتونی توی اوبر کارکنی. خودروساز دولتی تمایلی به نوسازی بازار نداره، مافیای واردات هم تمایلی به این که خودروسازهای جهانی بتونن نمایندگی خودشون رو داشته باشن و چیزی به این مافیاها نماسته.
    این تحریم ها مشکل اصلی نیست. همه ش با زیرمیزی و شیتیل به طرفین ایرانی و خارجی حل میشه (همه جا همینه)

    موافقم 1
    مخالفم 1
  25. علی

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (88 ديدگاه)

    تو کشورهای دیگه منتظر مدلهای ۲۰۲۳ هستن ، ما با عکس مدلهای کارکرده ۲۰۱۱ رویاپردازی میکنیم

    موافقم 9
    مخالفم 0
  26. ولدی

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام دولت لطف بفرماید خودرو وارد کند ولی خودریی که افراد کم درآمد هم بتوانند استفاده کنند ،نه فقط افراد پولدار ،اگر خودرو وارد شود ولی به قیمت مناسب ،اتفاقا باعث می‌شود که اجناس دیگر ارزان شود ،شما وارد کنید بذار مثل آدم مرده باشد

    موافقم 4
    مخالفم 0
  27. محمد

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همسایه ما باپراید چپ کرد فوت کرد ماشین آوردند حیاط خانه که متاسفانه بعد از چهل مرحوم تازه ایربک شروع به ترکیدن کرد و نزدیک بود زنش هم ایست قلبی کند.

    موافقم 8
    مخالفم 0
  28. علی اعلایی

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا همیشه فقط تو ایران حرف هست عمل نیست چرا وارد نمیکنن ؟ چرا جان مردم ایران برای مسولین ارزشی ندارد؟ آیا حق مردم ایران که کشورشون جز ثروتمندترین کشورهای جهان هست(از نظر معادن طلا سنگهای گران قیمت نفت و گاز و و و….) اینه که پراید ارابه مرگ سوار بشن ؟ حالا خیلی ها هم همین پراید رو با این قیمت فضایی نمیتونن بگیرن . کیفیت صفر قیمت فضایی . چرا قدرت مقابله با مافیای خودرو نیست؟ آیا خودشان هم دستشون تو کاره یا چی؟

    موافقم 4
    مخالفم 0
  29. فؤاد برزین

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا هرچی میارین خدا تومن قیمت نزنین روش/هرچی باشه دست دومه/لاقل بتونیم بخریم.

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا