ایران خودروپژو

پژو پارس سال سفارشی با موتور XU7P

مشخصات فنی، تجهیزات، قیمت، رقبا و هر آنچه باید بدانید

پژو پارس یا همان پرشیا یکی از قدیمی‌ترین محصولات ایران‌خودرو است که حالا با قیمت‌های نجومی جولان می‌دهد. پارس به عنوان فیس لیفتی ماژور از ۴۰۵ معرفی شد و در زمان خود جزو شاخص‌ترین محصولات ایران‌خودرو محسوب می‌شد. پارس را می‌توان بهترین حرکت این شرکت در طی این چند دهه دانست که این خود از ضعف دردناک صنعت خودروی کشور در ارائه محصولات روز و مدرن حکایت دارد. نکته عجیب و جالب اینکه ایران‌خودرو از پارس به عنوان خودرویی لوکس نام می‌برد، خودرویی که از هر جنبه و استانداردی جزو محصولات از رده خارج و منسوخ شده در بازارهای جهانی خواهد بود. پارس از سال ۷۹ تاکنون روی خط تولید قرار دارد و طی این سال‌ها با نسخه‌های مختلفی همچون سال، دوگانه‌سوز، ELX، LX و… تولید شده است. طی هفته‌های آتی نسخه جدیدی از این خودرو با نام سال سفارشی و سفارشی ELX در دسترس خواهد بود که مهم‌ترین تغییر آن نصب پیشرانه بهبود یافته با نام XU7P است. با ما همراه باشید تا این خودرو را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

طراحی خارجی پژو پارس سال سفارشی

عکس پژو پارس سال سفارشی

ظاهر پارس سال سفارشی تفاوتی با نسخه‌های استاندارد ندارد. همان‌طور که گفته شد پارس جدی‌ترین و بهترین تلاش ایران‌خودرو در فیس لیفت ساخته‌های قدیمی خود است ولی آنچه به‌طور واضح به چشم می‌آید قدیمی بودن ظاهر این خودرو در مقایسه با محصولات روز دنیاست. البته باید اذعان کرد طراحی پارس در مجموع نسبت به آنچه هر روزه در خیابان‌ها می‌بینیم هماهنگ‌تر است. پارس از پلتفرم و بدنه مشترکی با ۴۰۵ سود می‌برد ولی دارای چراغ‌ها و زه‌های متفاوتی نسبت به آن است. از موارد قابل‌ذکر در پارس سال سفارشی ELX می‌توان به رینگ‌های آلومینیومی و شیشه‌های دودی اشاره کرد. بدنه این خودرو در نهایت سادگی طراحی شده است و خبری از خطوط منحنی روی آن نیست که اگرچه این موضوع باعث کهنگی طراحی آن می شود اما از طرفی کاهش هزینه‌های صافکاری و رنگ‌آمیزی در صورت تصادفات را در پی دارد. نکته تأسف‌برانگیز که اخیراً نیز بحث‌برانگیز جلوه می کند افت محسوس کیفیت بدنه است و مالکان با انتشار ویدیوهای متعددی از نازکی ورق بدنه و کیفیت نازل آن شکایت داشته‌اند.

طراحی داخلی پژو پارس سال سفارشی

طراحی داخلی پژو پارس سال سفارشی

مهم‌ترین تغییر پارس از سال ۹۳ تاکنون در بخش داخلی آن رخ داده است یعنی جایی که شاهد داشبوردی به اصطلاح سوناتایی (!) هستیم. اگرچه طراحی این بخش انتقاد خاصی ندارد ولی از نظر کیفیت نسبت به قبل پسرفت داشته است و با گذشت زمان به سر و صدا می‌افتد. در پارس سال سفارشی جدید مواردی همچون پشت آمپرهای متفاوت، دسته راهنمای جدید و تریم دو رنگ دیده می‌شوند.

مشخصات فنی پژو پارس XU7P

مهم‌ترین تغییر پارس سال سفارشی جدید به پیشرانه ارتقا یافته موسوم به XU7P مربوط می‌شود که اگرچه از نظر مصرف سوخت و آلایندگی بهبود یافته است اما قدرت و گشتاور کمتری نسبت به پیشرانه قدیمی XU7 تولید می‌کند. ایران‌خودرو مدعی است این پیشرانه قدرت ۹۷ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری (پیشرانه قدیمی XU7 قدرت ۱۰۰ اسبی و گشتاور ۱۵۳ نیوتون متری تولید می‌کند) دارد که این قدرت و گشتاور به لطف ایجاد تغییراتی در برخی قطعات همچون میل‌سوپاپ، سرسیلندر و… ایجاد می‌شود. طبق اظهارات ایران‌خودرو، دور پیشرانه در دنده نهایی کاهش یافته است تا علاوه بر کمتر شدن سر و صدای پیشرانه مصرف آن نیز کاهش یابد. همچنین گفته می‌شود یکی از مهم‌ترین معضلات پیشرانه قدیمی XU7 یعنی خرابی واشر سرسیلندر در پیشرانه XU7P رفع شده است هرچند این موضوع باید در عمل ثابت شود.

ایران‌خودرو می‌گوید مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه اصلاح شده به حدود ۷ لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است که کاهش قابل‌توجهی را نسبت به مصرف ۹ لیتری پیشرانه XU7 نشان می‌دهد.

مشخصات فنی پژو پارس سال سفارشی با پیشرانه XU7P

کد کلاس (های) خودرو۳۵۱۰۳
نوع موتورXU7 P
حجم موتور (cc)۱۷۶۱
حداکثر توان موتور (hp)۹۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm)۱۴۶ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم۹.۳
تعداد سوپاپ۸
نوع سوخت سازگاربنزین بدون سرب اکتان ۸۷ و ۹۵
سیستم انژکتوریپاشش چندنقطه‌ای
حداکثر سرعت (km/h)۱۸۵
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه)۱۲
سیستم انتقال قدرت۵ دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی (Lit/100 km)۷.۰۶
طول خودرو (mm)۴۴۹۸
عرض خودرو (mm)۱۷۰۴
ارتفاع خودرو (mm)۱۴۱۰
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm)۲۶۶۹
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (kg)۱۱۶۵
حجم فضای صندوق‌عقب (Lit)۴۷۰
گنجایش مخزن سوخت (Lit)۶۶
گارانتی۳ سال یا ۶۰/۰۰۰ کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد)

امکانات و تجهیزات پژو پارس سال

پژو پارس سال سفارشی XU7P و پژو پارس سال سفارشی ELX از نظر تجهیزات تفاوت زیادی با نسخه عادی ندارد و تنها برخی موارد همچون پشت آمپرهای جدید، دسته راهنمای متفاوت، سنسور نور و باران و… به آن افزوده شده‌اند. در جدول زیر می‌توانید امکانات و تجهیزات این دو مدل را مشاهده کنید:

پژو پارس سال سفارشی با پیشرانه XU7Pپژو پارس سال سفارشی ELX با پیشرانه XU7P
کد کلاس (های) خودرو۳۵۱۰۳۳۵۱۰۲
ترمزسیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمزهای جلو دیسکی و ترمز عقب دیسکیسیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمزهای جلو دیسکی، ترمز عقب دیسکی
کیسه هوای ایمنیکیسه هوای راننده و سرنشین جلوکیسه هوای راننده و سرنشین جلو
فرمانهیدرولیکی، کلیدهای کنترل روی فرمان (MFC)هیدرولیکی، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC)
سیستم تهویهاتوماتیکاتوماتیک
سیستم صوتیرادیو پخشمالتی مدیا
چراغ‌هاچراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه‌خوانچراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه‌خوان، چراغ‌های عقب دودی، چراغ‌خطر سوم سقفی
آینه‌هاآینه‌های جانبی برقی راهنمادارآینه‌های جانبی برقی تاشونده راهنمادار
شیشه‌هاشیشه‌بالابر برقی درهای جلو و عقب، شیشه‌های عقب دودیشیشه‌بالابر برقی درهای جلو و عقب شیشه‌های عقب دودی
تزئیناتتریم دورنگ، قطعات دکوراتیو طرح چوب، تودوزی پارچه‌ایتریم دورنگ مشکی – کرم، قطعات دکوراتیو طرح چوب، تودوزی پارچه‌ای
تجهیزات ایمنیایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سنسور دنده‌عقبایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سنسور دنده‌عقب، دوربین دنده‌عقب، اخطار کاهش باد لاستیک‌ها TPMS
رینگ و لاستیک۱۵ اینچ آلومینیومی۱۵ اینچ آلومینیومی
صندلیتنظیم دستی پشتی صندلی‌های جلوتنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو
سایر تجهیزاتدماسنج روی داشبورد، بازکن درب صندوق‌عقب از داخل اتاقدماسنج روی داشبورد، بازکن درب صندوق‌عقب از داخل اتاق، دسته راهنمای طرح جدید، سنسور نور و باران، جلو آمپر دیجیتال

امکانات پژو پارس سال سفارشی

قیمت پژو پارس سال

مدلمشخصاتقیمت نمایندگیقیمت بازار
پژو پارس سالساده XU7۱۶۹,۹۰۶,۰۰۰۳۱۴,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس سالسفارشی XU7P۱۸۴,۸۸۹,۰۰۰۳۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارسسال - دوگانه سوز۱۷۶,۵۱۵,۰۰۰۳۸۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارسLX۱۷۶,۷۱۰,۰۰۰۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارسسفارشی ELX XU7P۲۰۸,۹۵۷,۰۰۰۳۴۹,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارسسفارشی ELX TU5۲۱۱,۳۸۰,۰۰۰۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰

معایب پژو پارس سال

  • کیفیت نازل بدنه و کابین
  • استهلاک بالای قطعات
  • هزینه‌های نگهداری بالا
  • ایمنی پایین
  • طراحی قدیمی

نکات مثبت:

  • فضای داخلی جادار
  • فراوانی قطعات و خدمات پس از فروش
  • پیشرانه بهبود یافته با مصرف سوخت کمتر

جمع‌بندی

در مجموع باید گفت پژو پارس سال سفارشی تغییر چندانی نسبت به قبل نداشته است و تنها بهبود محسوس آن به پیشرانه‌ای مربوط می‌شود که هنوز خود را در دنیای واقعی اثبات نکرده است. پارس نیز همچون سایر خودروها از افزایش شدید قیمت‌ها در امان نبوده است و هم‌اکنون از دسترس قشر عظیم خریداران خارج شده است؛ اما در مجموع باید پارس را خودرویی خانوادگی با طراحی نسبتاً مناسب و امکانات قابل‌قبول برای چنین بازاری دانست. البته اگر خریدار بودجه بیشتری داشته باشد می‌تواند پژو پارس TU5 را انتخاب کند که صدای کمتر را با نرمی و قدرت بیشتر ترکیب کرده است.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. javadhy

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (287 ديدگاه)

    دوستان واقعیتش من اصلا از این مقاله ها خوشم نمیاد و باهاشون موافق نیستم خواهشا هر کس که کامنت منو دید اگه با نظرم موافق بود لایک کنه موافقم نبود دیسلایک کنه ببینیم اکثریت با کدوم گروهه ( هدفم از این کار این نیست که این مطالب تو سایت آپلود شن یا نه واقعیتش در اون جایگاه تصمیم گیری نیستم فقط میخوام یه نظر سنجی کلی کنم)

    موافقم ۲۷۵
    مخالفم ۱۱۹
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (413 ديدگاه)

      اگر شما دوست عزیز و دیگر مخاطبان پدال علاقه مند آمار بازدید هستند،
      من می تونم تعداد بازدید و کلیک روی مقالات داخلی منتشر شده در پدال رو خدمت تون ارائه بدم
      برای خود ما هم جالب هست که می بینیم مقالات مرتبط با خودروهای داخلی (ایرانی یا چینی) بسیار بیشتر از اخبار خارجی، مورد توجه مخاطب پدال هست.
      زمانی که مقاله تازه منتشر شده و هنوز داخل سرچ گوگل، جایگاه خاصی نداره، توسط کاربران پدال به بازدید بیش از هزار می رسه
      درحالی ۹۰ درصد اخبار خارجی که در پدال منتشر می شه، به زحمت بعد از ۲۴ ساعت، حدود ۷۰۰-۸۰۰ بازدید می گیره و مقالات مرتبط با خودروهای داخلی، بعد از ۲۴ ساعته، حدود ۲ تا ۵ هزار کلیک داره

      موافقم ۱۱۲
      مخالفم ۲۱
      1. شاهین

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (4086 ديدگاه)

        سلام و عرض ادب
        واقعیت اینه که اکثر افراد مجبور به انتخاب خودروهای داخلی هستن و به همین خاطر باید یک منبعی برای ارائه اطلاعات درست و به دور از اغراق درباره خودروهای داخلی هم وجود داشته باشه تا خریداران گمراه نشن.
        ما در کنار مطالب روز دنیا تلاش می کنیم پاسخگوی نیازهای خریداران داخلی هم باشیم.
        مطمئن باشین مطالب روز دنیا قوی تر از همیشه خدمت شما عزیزان ارائه خواهد شد ♥️🌷

        موافقم ۱۱۱
        مخالفم ۱۰
        1. javadhy

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (287 ديدگاه)

          متشکرم به خاطر تمام زحماتتون و اینکه تنها سایت حرفه ای در زمینه خبر گزاری خودرو در ایران هستید

          موافقم ۵۵
          مخالفم ۱۳
      2. javadhy

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (287 ديدگاه)

        سلام آقای اشتری عزیز اول از همه ممنونم بخاطر همه زحماتتون برای تهیه مقاله ها و دوبله هایی که انجام میدید واقعا جای سپاسگزاری داره، در مورد این موضوع هم که من بهش اشاره کردم واقعیتش بیشتر یه چیز شخصی بود میخواستم ببینم افرادی که میان توی سایت نظرشون چیه قصدم این نبود که این مطالب از این به بعد توی سایت کار بشه یا نه چون صرفا خودم هم فقط در حد یه کاربرم و میام هر روز این سایتو چک میکنم و از مطالبی که شما و دوستانتون کار میکنین لذت میبرم در مورد تعداد بازدید مطالب مختلف هم واقعیتش چنین فکری نمیکردم، فکر نکنم بقیه کاربران سایت هم حدس میزدن که این مدل مقالات انقدر بازدید کننده داره بازم از توجهتون و اینکه مارو در جریان گذاشتید سپاسگزارم

        موافقم ۲۷
        مخالفم ۵
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (413 ديدگاه)

          ممنون که درک می کنید

          موافقم ۴۰
          مخالفم ۵
    2. رضا

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (58 ديدگاه)

      شما خوشتون بیاد یا نیاد خودرو های داخلی درصد بسیار بالایی از خودرو های موجود در کشور رو شامل میشن و اگر تغییری درشون اتفاق بیافته میشه درموردشون مقاله نوشت و هیییییچ عیبی هم نداره.

      موافقم ۳۶
      مخالفم ۵
    3. HAMID

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (209 ديدگاه)

      دوست عزیز کسی منکر کیفیت افتضاح این ماشینا نیست ولی چاره چیه؟
      حداقل اطلاعات داشتن از یه جنس بدرد نخور که مجبوریم استفاده کنیم بهتر از اطلاعات نداشتنه.

      موافقم ۵۲
      مخالفم ۶
  2. Reza Waffen SS

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3482 ديدگاه)

    و همچنان اندر خم یک کوچه ایم

    موافقم ۴۶
    مخالفم ۶
  3. ممد ژانگولر

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2610 ديدگاه)

    به نظرم دیگه وقتشه خط تولید مرسدس بنز E جایگزین پرشیا بشه و ایرانیها برگردن به پیشینه خودشون یعنی قیصر منطقه بودن

    اسم بنز تولید داخل هم بذارن (ثریا )

    چطوره ؟

    موافقم ۶۵
    مخالفم ۱۲
  4. پدرام

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (286 ديدگاه)

    یه آپشن دیگه هم داره بهش می گن سقف لمسی با یه انگشت میره فرو و دوباره میاد بالا

    موافقم ۸۹
    مخالفم ۳
  5. ایران فرانسه

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    جدا از تاسف آور بودن تولید این خودرو در سال ۲۰۲۲، نکته عجیب طرز رانندگی اکثر صاحبان این ماشین مخصوصا در جاده های خارج از شهر ها است واقعا فاجعه است

    موافقم ۵۱
    مخالفم ۵
  6. Ali_x76

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1069 ديدگاه)

    فقط اونجاش که اومدن انجین ۴۰ ساله رو بهبود دادن و ۳ تا از اسباش گم شده😂😂😂😂
    والا همین الان با لوازمی که تو بازار هست (هدرز-منیفولد-مکش-پیستون-میل سوپاپ-پورت پولیش-داینو تیون) میشه ۳۰-۴۰ اسب به راحتی اضافه کرد بهش، چه‌کار می‌کنه این ایرانخودرو؟؟؟

    موافقم ۵۴
    مخالفم ۰
    1. Jaber

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نمیدونن ایران خودرو دنبال چیه مگر همین موتور با سر سیلندر ۱۶ سوپاپ با ۱۱۰اسب بخار که بنام موتور زانتییایی تولید میشده و نه واشر سوزی نه مصرف سوخت زیاد داشته چه مشکلی داشته احتمالا ملت یه مقداری راحت تر بودند!!!

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱
  7. Farzad

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2502 ديدگاه)

    القاب ماشین های ایرانی ؛
    پراید : تابوت
    وانت پراید : دمپایی
    پژو ۴۰۵ : لاتِ کوچه خلوت
    پژو پارس : سلطانِ لگن ها
    پژو پارس ELX : عالیجناب فرغون ها
    پژو ۲۰۶ : تخم مرغ _ جاروبرقی
    L90 : اِل ممد _ یخچال
    سمند : شترِ ملی
    سورن : سشوار
    دنا : شاتون

    موافقم ۹۹
    مخالفم ۶
    1. GMA

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1600 ديدگاه)

      پراید مگه ارابه مرگ نیست؟ 😂

      موافقم ۳۳
      مخالفم ۱
      1. Farzad

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (2502 ديدگاه)

        ارابه مرگ که برا همشون صدق میکنه 😂

        موافقم ۳۶
        مخالفم ۲
    2. احمد

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اونی که اومده برای ماشینای ایرانی اسم گذاشته. حاضرم قسم بخورم خودش یه گاری هم نداره سوار شه. اونوقت میاد اینجا شیرین زبونی میکنه

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  8. Hadi

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (102 ديدگاه)

    پژو کاغذی 😐

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۲
    1. سعید

      ۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      کدوم خودروهای داخلی کاغذی نیستن؟ آمار فوت نشون میده همه کاغذی هستن.سری به پیج دنا و رانا و ..‌. بزن.
      حتی توی یوتیوب ماشین چینی ها هم دیدم ورق بدنه بحدی نازک شده که بادست خم میشد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. حسن

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    لطفا لطفا اون قسمت نکات مثبتو حذف کنید

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۱
  10. Ali

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام یک سوال. آرم. الان پارس سال سفارشی xu7p توی بازار آزاد موجود هست؟

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۴
    1. شاهین

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (4086 ديدگاه)

      سلام بله بصورت محدود بدست افرادی که توی قرعه کشی برنده شدن بودن رسیده.

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۳
  11. شاهین

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1056 ديدگاه)

    اوج هنر و مهندسی فرزندان این آب و خاک
    به اون موتور xu7 دست نزدن اصن کاپوتو نزدن بالا نگاش کنن فقط اومدن ecu رو ریمپ کردن و با محدودیت عملکرد مصرفو آوردن پایین اونم با افت قدرت
    با تغییر سر سیلندر و میل سوپاپ و …
    با هشتا سوپاپ موتور تحت فشار توی جاده های شیب دار میخواد خوب عمل کنه؟
    ما که خریدار نیستیم ولی میبینیم فیلماشو توی فن پیج ها و اون موقع با لبخندی ملیح کامنت آبدار براشون میزاریم

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۵
    1. سامان

      ۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      حالا همین هم قرعه کشیه. اگر بدن باید خداراشکرکنیم. وضع مملکت همینه چاره نیست بایدباخوب وبد بسازیم ،نسازیم چی بخریم گفتن نخرید ارزون میشه رودستشون میمونه ولی چی شد؟. موتور۸ سوپاپ پژو درسته قدیمی و پرمصرفه ولی خب تغییراتش حتی یکدرصدمثبت بوده البته امتحانش راپس نداده حداقل تمام مکانیکها چندین ساله کاربلد و ازش اطلاعات دارن وتوی انواع سمند وپارس و پژو استفاده شده و مراقبت درست ازش بشه هیچ مشکلی حتی واشر نداشته .ای اف۷ را شما هم بپرسید بخاطر صدی۲لیتر مصرف کمترو یکم شتاب بیشتر مردم گرفتارهزینه یاتاقان و سوختن سیمکشی وخرج سنگین ماژول روغن و..شدن. اوایل که اومد و حتی الان خود تعمیرکارای شرکت ایرانخودرو قبول ندارن وموقع تعمیربد وبیراه میگن..

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  12. رضا

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (58 ديدگاه)

    اسبش کم نشده،قبلا هم ۹۷اسب بود که اکثرا سایت ها میزدن ۱۰۰اسب،ولی گشتاورش ۷نیوتن کاهش داره و اینکه چه حرکتی زدن که مشکل واشر حل شده؟

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
  13. ali+a

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (741 ديدگاه)

    سال ۲۰۲۲ و این ماشین افتخار ایران خودرو هست… راه تو را میخواند…

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲
  14. Twin H Power

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (144 ديدگاه)

    تنها مزیت این موتور xu7 فلک زده گشتاورش بود که توی دور پایینی هم بهش میرسید که به لطف ایران خوردرو دیگه همین رو هم نداره .

    سربالایی دیدی بزن دنده سه بره بالا D:

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱
  15. قنداقی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (494 ديدگاه)

    یه مقاله افتضاح برای آشغال نشان دادن خودروسازان ایرانی مسخره بازی در نمیارم اما اگه فرض کنیم که بدنه این ماشین کاغذ هم باشه پس باید دو دست اون رو پاره کنه آخه پدال فکر کرده با نی نی طرفه مدارک رو بزارید حتما میگی تحقیق کنیم و من رو می فرستی پی نخود سیاه پدال آقای شاهین احمدزاده سر خودت رو شیره بمال

    موافقم ۸
    مخالفم ۲۹
    1. Mad.z.Max

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1736 ديدگاه)

      من نفهمیدم چی نوشتی حقیقتش!

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۴
      1. شاهین

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (4086 ديدگاه)

        سلام والا منم متوجه نشدم!

        موافقم ۱۹
        مخالفم ۱
    2. رحمان

      ۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دوست عزیز کلا توی هر صفحه مجازی خودرو بری یه سری اومدن راجع به خودرویی که ندارن بدوبیراه گفتن ،یکسری هم دارن تعریف کردن . وقتی ازش بپرسی دلیلش قانع کننده نیست. یا بد باهاش رفته یا آب و روغن خوب رسیدگی نکرده یا مشکل فنی داشته دیر اقدام کرده.بعضیها خریدن مشکلی داشته یا نخریدن پشیمون شده میاد بد وبیراه میگه. پس زیاد ملاک قرار نده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  16. قنداقی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (494 ديدگاه)

    می خوام بیشتر با این ماشین آشنا بشم برای حرف هایی که زدید مدرک هم دارید

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۲
  17. رضا عبدالهیان

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من این ماشین رو ۲۹ فروردین تحویل گرفتم، از نظر مصرف واقعا از مدل قبلی XU7 بهتر شده ولی تو سربالایی و شتاب به شدت ضعیف شده

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳
    1. حمید

      ۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما که این ماشین رو دارید در مورد تجربه رانندگی بیشتر توضیح بدید تا کسانی که می خواهند بخرن با اطلاع تصمیم بگیرن. در مورد نکته ای که نوشتید از قبل می شد پیش بینی کرد که عملکرد ایکس یو پلاس در سربالایی ضعیف خواهد شد. چون دریچه گاز تنگ شده قدرت و گشتاور هم کاهش پیدا کرده. دنده ۵ هم سبک شده طوری که با دنده ۵ در سرعت ۱۱۰ دور موتور روی ۲۵۰۰ هست در حالی که در xu7 دور موتور رو ۳۰۰۰ بود. این باعث میشه در سینه کش ها و سربالائی ها دنده ۴ لازم بشه. ولی همین تغییرات باعث کاهش مصرف سوخت شده که یک مزیته.

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
  18. datsun

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2448 ديدگاه)

    این چه بهینه سازی بوده که گشتاورش کم شده

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
  19. محمد

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    این هم نتیجه وابستگی و کپی کاری مگه مهندسان ایرانی که تو خارج مشغول به کار هستن قبلا کجا بودن و آیا تو خود ایران نمیتونستن خودرو بروز طراحی و عرضه کنن ؟بحث بحث پولو کلاهبرداریه
    بعنوان مثال خودرو ریو چه مشکلی داشت که امتیازشو دادن به آمریکای جنوبی؟ اگه بحث ایربک بود که تو خود ایران ایربک دارش هست خیلی هم بهتر از جدیدا عمل میکنه نیاز به زاویه نداره به زمان خودش خودرو خوبی بود

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  20. Roham

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (570 ديدگاه)

    خیلی بدبختیم🤦‍♂️

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱
  21. هادی نیکخواه

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    معذرت میخوام ولی چرا این احمقها که فکر میکنن خیلی میفهمن ، همین موتور XU7P رو ۱۶ سوپاپ در ۲ مدل توربوشارژ و بدون توربوشارژ نمیزنن؟؟؟ که اومدن موتور ۱۵۰۰ سی سی ۲۰۶ رو گذاشتن رو خودرو ۱۲۰۰ کیلوئی پارس؟؟؟ واقعا؟؟؟ حتی واسه دنا و رانا هم این موتور ، اگه عیب سیستم آبراه های داخل سیلندر رو رفع کردن خیلی بهتره!!!

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      موتور ۱۸۰۰ هست داداش

      موافقم ۴
      مخالفم ۴
  22. محمد

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بعد این همه اب و تاب وقتی رسیدم به اون قسمتی که نوشته بود ۸ سوپاپ، اشک در چشمانم جمع شد و مقداری زیادی فحش زیر و بالای ایران خودرو و سایپا رو آباد کردم،و دوباره گوشی رو خاموش کردم و رفتم به فکر،که سال ۶۰ در ایران بیوک و ماشینهای آمریکایی با اون همه امکانات تولید میشده،خدایا فقط یه پولی بده که از این زندان فرار کنیم، آمین یا رب العالمین

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
  23. رضا

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم ۳۰ اردیبهشت نمایندگی ایرانخودرو بودم صفر پارس پلاس رو آورده بودن واسه تعمیر، موقع گاز دادن استکان موتور صدای شکستگی یا یه صدای ناجور میداد، مدل پاییییییین خارجی بخری، ولی صفر خراب داخلی نخری، از هر دو خریدم که میگم

    موافقم ۵
    مخالفم ۶
    1. سامان

      ۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      من سال ۹۸ که هنوز کیفیت داشتن تی یوفایو خریدم هزارتا نرفته بود صدای هرزگردا و انگشتیها درمیومد ۳ باررفتم ایرانخودرو نتونستن صداشو بندازن.جلوبندی همه چی عوض کردم توی ۱۰هزارتا هنوز که هنوزه صدامیده

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  24. محمد

    ۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام
    دوستان آیا پارس با موتور xu7p مدل جدید elx وارد بازار شده بنده در تمام سایتها گشتم فیلمی از این مدل پارس پیدا نکردم.
    لطفا کسی خبر داره در موردش بنویسه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا