ایران خودروپژو

پژو پارس سال سفارشی با موتور XU7P

مشخصات فنی، تجهیزات، قیمت، رقبا و هر آنچه باید بدانید

پژو پارس یا همان پرشیا یکی از قدیمی‌ترین محصولات ایران‌خودرو است که حالا با قیمت‌های نجومی در نسخه سال جولان می‌دهد. پارس به عنوان فیس لیفتی ماژور از ۴۰۵ معرفی شد و در زمان خود جزو شاخص‌ترین محصولات ایران‌خودرو محسوب می‌شد.

پارس را می‌توان بهترین حرکت این شرکت در طی این چند دهه دانست که این خود از ضعف دردناک صنعت خودروی کشور در ارائه محصولات روز و مدرن حکایت دارد. نکته عجیب و جالب اینکه ایران‌خودرو از پارس به عنوان خودرویی لوکس نام می‌برد، خودرویی که از هر جنبه و استانداردی جزو محصولات از رده خارج و منسوخ شده در بازارهای جهانی خواهد بود. پارس از سال ۷۹ تاکنون روی خط تولید قرار دارد و طی این سال‌ها با نسخه‌های مختلفی همچون سال، دوگانه‌سوز، ELX، LX و… تولید شده است. طی هفته‌های آتی نسخه جدیدی از این خودرو با نام سال سفارشی و سفارشی ELX در دسترس خواهد بود که مهم‌ترین تغییر آن نصب پیشرانه بهبود یافته با نام XU7P است. با ما همراه باشید تا این خودرو را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

طراحی خارجی پژو پارس سال سفارشی با موتور XUP7

ظاهر پارس سال سفارشی تفاوتی با نسخه‌های استاندارد ندارد. همان‌طور که گفته شد پارس جدی‌ترین و بهترین تلاش ایران‌خودرو در فیس لیفت ساخته‌های قدیمی خود است ولی آنچه به‌طور واضح به چشم می‌آید قدیمی بودن ظاهر این خودرو در مقایسه با محصولات روز دنیاست. البته باید اذعان کرد طراحی پارس در مجموع نسبت به آنچه هر روزه در خیابان‌ها می‌بینیم هماهنگ‌تر است. پارس از پلتفرم و بدنه مشترکی با ۴۰۵ سود می‌برد ولی دارای چراغ‌ها و زه‌های متفاوتی نسبت به آن است. از موارد قابل‌ذکر در پارس سال سفارشی ELX می‌توان به رینگ‌های آلومینیومی و شیشه‌های دودی اشاره کرد. بدنه این خودرو در نهایت سادگی طراحی شده است و خبری از خطوط منحنی روی آن نیست که اگرچه این موضوع باعث کهنگی طراحی آن می شود اما از طرفی کاهش هزینه‌های صافکاری و رنگ‌آمیزی در صورت تصادفات را در پی دارد. نکته تأسف‌برانگیز که اخیراً نیز بحث‌برانگیز جلوه می کند افت محسوس کیفیت بدنه است و مالکان با انتشار ویدیوهای متعددی از نازکی ورق بدنه و کیفیت نازل آن شکایت داشته‌اند.

طراحی داخلی پژو پارس سال سفارشی

مهم‌ترین تغییر پارس از سال ۹۳ تاکنون در بخش داخلی آن رخ داده است یعنی جایی که شاهد داشبوردی به اصطلاح سوناتایی (!) هستیم. اگرچه طراحی این بخش انتقاد خاصی ندارد ولی از نظر کیفیت نسبت به قبل پسرفت داشته است و با گذشت زمان به سر و صدا می‌افتد. در پارس سال سفارشی جدید مواردی همچون پشت آمپرهای متفاوت، دسته راهنمای جدید و تریم دو رنگ دیده می‌شوند.

مشخصات فنی پژو پارس XU7P

مهم‌ترین تغییر پارس سال سفارشی جدید به پیشرانه ارتقا یافته موسوم به XU7P مربوط می‌شود که اگرچه از نظر مصرف سوخت و آلایندگی بهبود یافته است اما قدرت و گشتاور کمتری نسبت به پیشرانه قدیمی XU7 تولید می‌کند. ایران‌خودرو مدعی است این پیشرانه قدرت ۹۷ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری (پیشرانه قدیمی XU7 قدرت ۱۰۰ اسبی و گشتاور ۱۵۳ نیوتون متری تولید می‌کند) دارد که این قدرت و گشتاور به لطف ایجاد تغییراتی در برخی قطعات همچون میل‌سوپاپ، سرسیلندر و… ایجاد می‌شود. طبق اظهارات ایران‌خودرو، دور پیشرانه در دنده نهایی کاهش یافته است تا علاوه بر کمتر شدن سر و صدای پیشرانه مصرف آن نیز کاهش یابد. همچنین گفته می‌شود یکی از مهم‌ترین معضلات پیشرانه قدیمی XU7 یعنی خرابی واشر سرسیلندر در پیشرانه XU7P رفع شده است هرچند این موضوع باید در عمل ثابت شود.

ایران‌خودرو می‌گوید مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه اصلاح شده به حدود ۷ لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است که کاهش قابل‌توجهی را نسبت به مصرف ۹ لیتری پیشرانه XU7 نشان می‌دهد.

مشخصات فنی پژو پارس سال سفارشی با پیشرانه XU7P

کد کلاس (های) خودرو ۳۵۱۰۳
نوع موتور XU7 P
حجم موتور (cc) ۱۷۶۱
حداکثر توان موتور (hp) ۹۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm) ۱۴۶ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم ۹.۳
تعداد سوپاپ ۸
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب اکتان ۸۷ و ۹۵
سیستم انژکتوری پاشش چندنقطه‌ای
حداکثر سرعت (km/h) ۱۸۵
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۲
سیستم انتقال قدرت ۵ دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی (Lit/100 km) ۷.۰۶
طول خودرو (mm) ۴۴۹۸
عرض خودرو (mm) ۱۷۰۴
ارتفاع خودرو (mm) ۱۴۱۰
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) ۲۶۶۹
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) ۱۱۶۵
حجم فضای صندوق‌عقب (Lit) ۴۷۰
گنجایش مخزن سوخت (Lit) ۶۶
گارانتی ۳ سال یا ۶۰/۰۰۰ کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد)

امکانات و تجهیزات پژو پارس سال

پژو پارس سال سفارشی XU7P و پژو پارس سال سفارشی ELX از نظر تجهیزات تفاوت زیادی با نسخه عادی ندارد و تنها برخی موارد همچون پشت آمپرهای جدید، دسته راهنمای متفاوت، سنسور نور و باران و… به آن افزوده شده‌اند. در جدول زیر می‌توانید امکانات و تجهیزات این دو مدل را مشاهده کنید:

پژو پارس سال سفارشی با پیشرانه XU7P پژو پارس سال سفارشی ELX با پیشرانه XU7P
کد کلاس (های) خودرو ۳۵۱۰۳ ۳۵۱۰۲
ترمز سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمزهای جلو دیسکی و ترمز عقب دیسکی سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمزهای جلو دیسکی، ترمز عقب دیسکی
کیسه هوای ایمنی کیسه هوای راننده و سرنشین جلو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
فرمان هیدرولیکی، کلیدهای کنترل روی فرمان (MFC) هیدرولیکی، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC)
سیستم تهویه اتوماتیک اتوماتیک
سیستم صوتی رادیو پخش مالتی مدیا
چراغ‌ها چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه‌خوان چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه‌خوان، چراغ‌های عقب دودی، چراغ‌خطر سوم سقفی
آینه‌ها آینه‌های جانبی برقی راهنمادار آینه‌های جانبی برقی تاشونده راهنمادار
شیشه‌ها شیشه‌بالابر برقی درهای جلو و عقب، شیشه‌های عقب دودی شیشه‌بالابر برقی درهای جلو و عقب شیشه‌های عقب دودی
تزئینات تریم دورنگ، قطعات دکوراتیو طرح چوب، تودوزی پارچه‌ای تریم دورنگ مشکی – کرم، قطعات دکوراتیو طرح چوب، تودوزی پارچه‌ای
تجهیزات ایمنی ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سنسور دنده‌عقب ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سنسور دنده‌عقب، دوربین دنده‌عقب، اخطار کاهش باد لاستیک‌ها TPMS
رینگ و لاستیک ۱۵ اینچ آلومینیومی ۱۵ اینچ آلومینیومی
صندلی تنظیم دستی پشتی صندلی‌های جلو تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو
سایر تجهیزات دماسنج روی داشبورد، بازکن درب صندوق‌عقب از داخل اتاق دماسنج روی داشبورد، بازکن درب صندوق‌عقب از داخل اتاق، دسته راهنمای طرح جدید، سنسور نور و باران، جلو آمپر دیجیتال

قیمت پژو پارس سال

پژو پارس سال موتور قدیم
پژو پارس سال دوگانه سوز ۱۷۶,۶۸۳,۰۰۰
پژو پارس XU7P سال ۱۶۵,۸۶۲,۰۰۰ ۴۶۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس XU7P سفارشی ۱۸۵,۱۳۸,۰۰۰ ۴۸۱,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس XU7P سفارشی ELX ۲۰۹,۱۲۵,۰۰۰ ۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس TU5 LX ۱۷۶,۸۴۵,۰۰۰ ۵۶۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس TU5 سفارشی ELX ۲۱۱,۵۴۸,۰۰۰ ۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس TU5 اتوماتیک مدل ۹۹ توقف تولید

معایب پژو پارس سال

  • کیفیت نازل بدنه و کابین
  • استهلاک بالای قطعات
  • هزینه‌های نگهداری بالا
  • ایمنی پایین
  • طراحی قدیمی

نکات مثبت:

  • فضای داخلی جادار
  • فراوانی قطعات و خدمات پس از فروش
  • پیشرانه بهبود یافته با مصرف سوخت کمتر

معایب پژو پارس سال سفارشی با موتور XUP7

این نسخه از پارس نیز همان معایبی را دارد که خانواده پارس در سالیان اخیر با آن دست به گریبان بوده اند. از جمله معایب خودروی موردبحث می توان به طراحی قدیمی، پیشرانه با تکنولوژی منسوخ، ایمنی پایین، کیفیت نازل قطعات داخل کابین و… اشاره داشت. همچنین برخی مالکان پژو پارس سال سفارشی با موتور XUP7 به مواردی از جمله هزینه های بالاتر تعویض روغن اشاره داشته اند که دلیل آن الزام سازنده با استفاده از روغنی ویژه برای پیشرانه XUP7 بوده است.

تفاوت پژو پارس سال سفارشی XUP7 با نسخه معمولی

همانطور که در بالا نیز ذکر شد این خودرو تفاوت چندانی با نسخه های عادی پارس نداشته و اصلی ترین ویژگی آن پیشرانه بهبود یافته XU7 با پسوند پلاس است. پیشرانه یاد شده در برخی بخش ها بهبود یافته تا مشکل واشر سوزاندن آن حل شود و در عین مصرف سوخت نیز کم گردد. البته تمامی تغییرات رخ داده منجر به کاهش قدرت و گشتاور تولیدی شده اند. در نسخه ELX از این خودرو نیز شاهد افزوده شدن امکاناتی به کابین همچون نمایشگر لمسی، سنسور نور و باران، پایش فشار باد لاستیک ها و… هستیم.

جمع‌بندی

در مجموع باید گفت پژو پارس سال سفارشی تغییر چندانی نسبت به قبل نداشته است و تنها بهبود محسوس آن به پیشرانه‌ای مربوط می‌شود که هنوز خود را در دنیای واقعی اثبات نکرده است. پارس نیز همچون سایر خودروها از افزایش شدید قیمت‌ها در امان نبوده است و هم‌اکنون از دسترس قشر عظیم خریداران خارج شده است؛ اما در مجموع باید پارس را خودرویی خانوادگی با طراحی نسبتاً مناسب و امکانات قابل‌قبول برای چنین بازاری دانست. البته اگر خریدار بودجه بیشتری داشته باشد می‌تواند پژو پارس TU5 را انتخاب کند که صدای کمتر را با نرمی و قدرت بیشتر ترکیب کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹۸ رای
بیمه بازار

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳۰ دیدگاه‌ها

  1. موحد

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقا فرانسه یه غلطی کرد ۳۵ سال پیش این خودرو ساخت اززمان فیلم تاکسی ۱ نماد فرانسه ۳۰سال گزاشتن کنار ولی توایران چه صلاح هست هنوز تولید می‌شود آرم پزو دراین خودرو در کشور ما پیر شد

    موافقم ۳۳۵
    مخالفم ۵۵
    1. مرتضی

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (12 ديدگاه)

      داداش پژو که خوبه ناشکری نکن،پراید و نیسان ابی هم هنوز خرید وفروش میشه . ما بدبخت تر از این حرفاییم

      موافقم ۲۷۸
      مخالفم ۲۷
    2. علی

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (749 ديدگاه)

      این ماشین شاهکار طراحی پنین فارینای ایتالیا بود البته تو سالهای ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۵ ، یعنی برا چهل سال قبل !!! و حتی ماشین سال اروپا هم شد اون زمان ، حال اگه بگیم حتی اگه با همون کیفیت فرانسوی اون سال ساخته می‌شد با این قیمت ، باز مناسب قشر متوسطمون بود!!! اما نمی‌دونم چرا استحکام بدنه اش اینقدر کاسته شده ، یکی می‌دونه چرا؟ فولاد بدنه اش از داخله یا خارج ، و آیا برا کاهش هزینه ، اومدن عمدا ضخامت فولاد بدنه را کم کردن؟!!! اگه کسی می‌دونه بهمه اطلاع رسانی کنه

      موافقم ۶۴
      مخالفم ۵
  2. رضا

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام هنوز هیچ ماشینی به پای پژو پارس وپژو اس دی نرسیده واقعا سواری محبوب خیلی جوانهاست من خودم بین جک s۵وپارس پارس رو انتخاب میکنم

    موافقم ۲۰۸
    مخالفم ۴۰۵
    1. مهرداد

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پارس اصالت داره

      موافقم ۲۰۶
      مخالفم ۲۱۴
      1. A1

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (147 ديدگاه)

        پیکان که با اصالت تره همون پیکان بخرید تازه وانتشم هست هم اصالت داره هم مردونه تره

        موافقم ۱۶۷
        مخالفم ۲۰
    2. مجید

      ۲۳ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      موافقتم . هنوزم بین ماشینای ایرانی محبوبیت داره

      موافقم ۱۳۶
      مخالفم ۵۴
    3. ❤BMW❤

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (814 ديدگاه)

      باشه :/

      موافقم ۴۳
      مخالفم ۴
    4. محسن

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (16 ديدگاه)

      تا زمانی که مردم ما هنوز بعد از گذشت ۳۰ سال میگن این ماشین ماشین خوبه درحالی همین ماشین در کشور های دیگه به عنوان ماشین نمیشناسن و تنها خوبیش اینه که بعد تصادف مستقیم راهی بهشت میشی همون بهتر وضع مملکت همین جور بمونه. بعد میگید ایران لایق بهترین هاست.

      موافقم ۹۳
      مخالفم ۱۵
    5. محمد

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بشلومتی

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۳
      1. من ایرانم وطن تون

        ۴ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        درود هموطن همدل باشین همدیگه دوست داشته باشین به هم احترام بزارید و مطالعه کنید اگه روزی رسید همه مردم شیشه پژو پراید پیکان شون پایین نکشن و اشغالشون تو خیابون کوچه نریختن اون روز ما لایق زندگی بهتر هستیم درد هموطن مون درد خودمون دونستیم و خود خواهی کنار گذاشتیم پیشرفت میکنیم

        موافقم ۵۱
        مخالفم ۲
        1. رسول

          ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (1 ديدگاه)

          درروووووووود بر شما

          موافقم ۳
          مخالفم ۱
  3. عدی

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من یک ماهه پارس موتور جدید سوارم.
    سوختش خارج شهر ۷ لیتر هست با کولر رفتم.شتابش بد نیست.فقط دنده ۵ ضعیفه.در کل راضی هستم از پارس xu7p

    موافقم ۲۷۱
    مخالفم ۴۵
  4. ساسان

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آیا پزو پارس xu7p مشکل واشر زدن دارد یانه؟

    موافقم ۱۷۴
    مخالفم ۹۰
  5. امیر علی

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    توصیه موکد میکنم این ماشینای آشغال تا زمانی پیش ما محبوب هستن که واردات ممنوع باشه
    در اصل ما از بازار خودرو ۵۰سال عقبیم

    موافقم ۱۹۹
    مخالفم ۵۰
    1. Jalil

      ۸ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آره جدیدا صدای تراکتور میده صدایی شبیه ماشینای موتور دیزل گازوئیلی

      موافقم ۳۶
      مخالفم ۳۸
  6. محمد رستمی

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یدونه از این پارس ها خریدم صدای موتورش خیلی مزخرفه اولش که روشن میکنم انگار داخل موتور روغن ندارن تو حرکت هم کنار جدول که راه میرم صدایی شبیه انگشتیهای موتور یا شیم میده.خواستم ببینم اینا همشون همینجوری هستن یا فقط ماشین من اینجوریه

    موافقم ۱۱۲
    مخالفم ۷۸
    1. رحمان

      ۹ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      من tu5 داشتم هم از صفر همینطوری بود صدای انگشتی میداد انگار سوار تیبا بودم فکرمیکردم روغنش کمه. ولی روی ۱۰هزارتا بهتر شد

      موافقم ۵۷
      مخالفم ۱۰
      1. انبردست

        ۲۶ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ی سوال، صدای تیبا با پراید مگه فرق داره؟ 👂گفتی تیبا نگفتی پراید. 😂🧠

        موافقم ۲۸
        مخالفم ۲۴
        1. امین

          ۲۹ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (2 ديدگاه)

          بله صدای تیبا نرم تره چوا فیلر اتومات هستن

          موافقم ۳۱
          مخالفم ۱۱
    2. Amir ghalandar

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اشکال از ماشین شماست البته رانندگی هم تاثیر داره.

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۷
    3. مهراب

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      منم دارم صدای تک تک از پیش تسمه ها و دینام میده احتمالا همین مدلشه

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۱
  7. ابراهیم

    ۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من اردیبهشت ۱۴۰۱ صفرش رو خریدم
    به نظرم مشکل بزرگ این ماشین عایق بندی ضعیف هست صدای موتور در داخل کابین زیاده ( اصلا صدای موتور به روا خیلی شبیه هست تا پژو) . و اینکه به اندازه تیبا۲ تیز نیست و وقتی گاز میدی یه مکثی داره
    و کیفیت وسایل استفاده شده در داخل کابین نرم نیست و صدا میده

    موافقم ۸۶
    مخالفم ۲۵
    1. علی

      ۲۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      واقعا شتابش از تیبا ضعیف تره ؟

      من الان تیبا ۲ دارم میخوام عوض کنم پارس بگیرم
      نمیدونم پارس سال بگیرم یا پارس موتور جدید

      موافقم ۴۳
      مخالفم ۸
      1. محسن

        ۲۹ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        پارس سال و موتور جدید یکی هست
        ولی هزینه تعویض روغن ۱۲۰۰.۰۰۰تومان هست چون روغن 0w20 باید بریزی که مخصوص ماشین های یورو۵ و هیبریدی هست اگه روغن غیر از این بریزی یاتاقان میزنه

        موافقم ۵۲
        مخالفم ۴
  8. سجاد

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام و احترام
    پژو پارس سفارشی رو از نظر مصرف سوخت امتحانش کردم در جاده صدی ۵٫۵، در شهر صدی ۹٫۵ و ترکیبی تقریباً صدی ۷ می سوزونه، روغن مناسب هم ۲۰، ۵۰ خوبه و جواب میده، در سربالایی هم با دنده ۴ خوب بالا می‌ره اما در دنده ۵ عملکردش در سربالایی خوب نیست، در دنده ۱، ۲ و ۳ صدای موتور داخل کابین میاد اما در دنده های بالاتر هیچ صدایی نمیاد، بطور کلی از ماشین‌هایی مثل تندر ۹۰، سورن و امثال خودش یه مقدار بالاتره، با صحبتی که با دوستان مکانیک و متخصص ماشین هم داشتم به نظر موتورش از tu5 فعلا بهتر جواب داده البته در بلند مدت هنوز امتحان خودش رو پس نداده

    موافقم ۱۰۲
    مخالفم ۵۰
    1. Mahdi

      ۲۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام.. داداش قصد جسارت ندارم اما بدون اطلاع خواهشا مطلبی رو انتشار نده که یه بنده خدایی ناخواسته بیاد و این اشغالارو بخره tu5 موتور به روز تر و کم استهلاک و کم مصرف تر از xu7 هست. به لطف داشتن ۱۶ سوپاپ و طراحی مناسب.. جوری که هنوز تو خود فرانسه با تغییراتی جزئی داره رو خودروهای تولیدات جدیدشونم هنوز استفاده میشه.. در کل ما بیچاه ره ایم که هنوز tu5رو موتور خوبی میدونیم ولی در حال حاضر تو محصولات تولید داخل میشه بگی جز بهترین هاست.. با تشکر

      موافقم ۹۳
      مخالفم ۵۱
      1. سامان

        ۲۳ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (5 ديدگاه)

        توی کیفیت tu5 شکی نیست.ولی الان وضع اینطوریه که tu5 ایرانیزه شده اولا ثبتنامش مشکله دوما بازار ازاد خیلی گرونتره. بخاطر یه روغن ارزونتر یا استهلاک شاید کمتر چون چندسال رانا داشتم ازلحاظ شتاب و سرعت روی اتاق سنگین پارس وslx خصوصا باکولر ضعیفه وبه نظر من ارزش نداره ۷۰ میلیون بیشتر هزینه کرد.
        و کلا طراحی این موتور برای ۲۰۶ هست. شما از تیونینگ کارا وریمپ کارا هم بپرسید همین را میگن

        موافقم ۶۲
        مخالفم ۱۳
        1. سعید

          ۹ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (5 ديدگاه)

          اون تغییراتی که فرانسه سالها روی اصالت موتورtu5انجام داده و لوازمی که استفاده شده عزیز قابل مقایسه با ما نیست.ما فقط اسم پژورا به یادگار نگه داشتیم.

          موافقم ۴۴
          مخالفم ۳
      2. Hm

        ۲۸ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (38 ديدگاه)

        Tu5 برای آب و هوای مرطوب اروپاست و با بنزین ما زیاد بدرد نمیخوره

        موافقم ۴۹
        مخالفم ۱۰
    2. داور

      ۲۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ۲۰-۵۰ بریزی، یاتاقان میزنی. زدن ،گفتن. ۰-۲۰ بریز. چیزی که تو دفترچه نوشته. حتی میگن اگه نمایندگی اصرار کرد هم نباید روغن دیگه بریزی، چون خطر جدیه.

      موافقم ۳۵
      مخالفم ۱
    3. محسن

      ۲۹ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      منم پارس موتور جدیدxu7p دارم.نمایندگی تاکید کرد غیر روغن 0w20 روغن دیگه داخلش نریز که یاتاقان میزنه.شما که فرمودید روغن ۲۰w50 جواب میده آیا کسی امتحان کرده؟
      و شما از کجا میدونی این روغن جواب میده؟
      چون واقعا روغن ۲۰ هزینه بالایی داره ۱.۲۰۰.۰۰۰هر تعویض روغنه

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۱
      1. وحید

        ۹ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام من خودم پارس xu7pدارم و بایستی روغن ۰۲۰ بریزید چون موتور به این روغن پیشرفته طراحی شده درسته که هزینه تعویض روغنش ۱۵۰۰ میشه اما جز بهترین روغنها با سطح کیفی خیلی بالاست و از همه مهمتر بعد از هر تعویض به راحتی ۱۰ هزار کیلومتر راه میره بدون کوچکترین فشاری

        موافقم ۱۷
        مخالفم ۴
    4. محسن

      ۲۹ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      خودم قبلا tu5 داشتم اما این موتور جدید واقعا عالیه شتاب عالی کم صدا و مصرف حدودا با تیوفایو برابره
      بشخصا از xu7pبیشتر راضی هستم تا tu5
      چون تیوفایو نسبت به پلاس کند هست شتاب نداره تو سربالایی کم میاره
      اصطحلاک تیوفایو خیلی بیشتره تا پلاس تعویض استکانی فقط ۲۵۰۰ غیر از دست مزد هزینه داره چون cvvt هست

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۱۵
  9. M

    ۱۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درجواب سجاد ، راننده حرفه ای فقط تو و دیگه بس ، آخه کی با دنده ۵ میره سربالایی که تو میری ، برادر باهوش موتور جدیدهای پارس روغنشون ۲۰.۵۰ نیست و درجش اس ان ۰.۲۰ هست ، برو روغن ماشینتو عوض کن تا گیرپاژ نکرده ،
    تایادم نرفته بگم که ماشین های موتور ۲۰۰۰ ،۱۶ سوپاپ دنده پنج شون تاثیر داره روی سرعت و زیر موتور ۲۰۰۰ فقط موتور سبک میکنه تا فشار نیاد به موتور ، امتحان کن اگر با دنده ۴ ۱۸۵ تا پر کردی و دادی دنده ۵ سرعتت بیشتر نمیشه ، و میاد روی ۱۸۰ تا و دور موتور ۱۰۰۰ تا میاد پایین و صدا قطع میشه چون دیگه فشار روی ماشین نیست .
    راننده های حرفه ایی که موافق و کی مخالف نظر منه ، اگر اشتباه یا صحیح گفتم بگید.

    موافقم ۲۳۲
    مخالفم ۱۲
  10. سامان

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بعضیا با بدگویی از ماشینای ایرانی فکرمیکنن الان توی ایران فروش فوری مرسدس بنز و بی ام و یا تویوتا هست با وام بلندمدت بدون کارمزد ولی ما اومدیم پژو و سمند تحویل ۶ ماهه بخریم سوارشیم‌. خب مومن الان چیزی نیست که بخریم همینم داریم با بدبختی وگرونی میخریم . بااین گرونی سرسام اور همینم تونستی بخری باید روزی صدبارخداراشکرکنی.

    موافقم ۱۰۳
    مخالفم ۱۱
  11. امیرحسین

    ۲۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام وقت‌تون‌بخیر، ای کاش قیمت بازار خودرو ها هم مثل قیمت کارخانه آنها بود، تا مردم کمتر سختی بکشن، لطفا ساختارها رو بهبود ببخشید

    موافقم ۳۷
    مخالفم ۲
  12. توتون

    ۲۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یک فیلم از ۲۰۷نشون میداد که طرف توی کشور خارجی ماشین را برده بود تعمیرگاه ولی تعمیرکاران میگفتند این موتور متعلق به ۲۰۷نیست .خدا از دزدها نگذره که مردم بیچاره ای هستیم هیچی نداریم هیچی .

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۵
    1. Jalil

      ۸ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      Tu5

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱۳
    2. حسین

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2487 ديدگاه)

      موتور ۲۰۷ چیه ؟ موتور tu5
      این موتور این همه سال در ۲۰۶ بود و داخل اروپا عرضه شد!
      پس چرا اون یارو می‌گفت این چه موتوری هست؟
      روغن و فیلتر موتور tu5 اون یارو هم با ۲۰۷ قدیمی ها یکی بود چون tu5+ که موتور پژو ۳۰۱ هست ، نبود!!
      اصلا اون فیلم قابل باور نبود.

      موافقم ۵
      مخالفم ۱۵
  13. امیرحسین

    ۲۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام می‌خوام ی ماشین بخرم گیر کردم ک‌ موتور tu5 بخرم یا موتور جدید لطفاً راهنمایی کنید کدومش بهتره
    tu5 یا xu7p

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۷
    1. D

      ۷ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      موتور tu5 قدرتش ۱۰۷ اسب بخاره این مدل ۹۷ اسب مطمئناtu5 بهتر از اینه گول بزک دوزکشو نخورید شما هر آپشنب بخواهید میتونید با ۵ میلیون هزینه خودتون بهtu5اضافه کنید .

      موافقم ۲۷
      مخالفم ۹
    2. سید ابوالفضل موسوی

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حتما TU 5 بخر موتور بهتر روغن ارزانتر

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۱۲
    3. حسین

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2487 ديدگاه)

      Tu5 بگیر
      کیت مکش و شمع بوش هم براش بگیر
      ولی هدرز نذار

      موافقم ۴
      مخالفم ۸
  14. D

    ۷ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    موتورش ۱۰ اسب ضعیف تر شده موتور TU5قدرتش۱۰۷ اسب بود . مطمئن باشید خودرو خوبی نخواهد بود ، در دراز مدت به این نظر خواهید رسید.

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱۷
  15. سید ابوالفضل موسوی

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تعویض روغن خیلی گرون قیمت میشه از روغن ۰۲۰ استفاده باید بشه ۱.۳۰۰.۰۰۰ تومان

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۴
  16. نویدی

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    یه ماشین ناامن و بی کیفیت،۴۰۵ بزک شده.
    من شاهین رو به پارس ترجیح میدم،از همه نظر برتری داره.امنیت،زیبایی،شتاب،آپشن،هندلینگ،پلتفرم ژاپنی…

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۲۴
  17. مهدی

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (94 ديدگاه)

    سلام. من پارس tu5مدل ۹۸دارم با ۴۸۰۰۰ کیلومتر کارکرد.
    مزایا: صندلی‌های راحت.اتاق و صندوق جادار. کولر و بخاری عالی. دید در همه جهات خوب. مصرف کم.حدود ۸/۸ لیتر در شهر با کولر و حدود ۶ لیتر در جاده با سرعت ۱۲۰ کیلومتر. خدمات بعد از فروش خوب.
    معایب: صدای زیاد موتور و اتاق. کشش و شتاب کم مخصوصا وقتی ظرفیت ماشین تکمیل باشد. ترمزهای غیر قابل اعتماد و ضعیف. بدنه حلبی مانند . قطعات بی کیفیت و استهلاک بالا.

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۴
  18. ایلیا

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    موتورش واقعاً ضعیفه….کاش موتورش EF7 توربو بود….ولی خب چه فایده جفتشون بی کیفیتن

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
  19. ا . ه . ب

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    من از سال ۹۵ تیو فایو lx دارم.
    به جرات بهتون می گم بهترین ماشین ایرانیه
    ۴۰۵ و زانتیا و ۲۰۶ و سوناتا داشتم.
    هم شتابش برا شهر خوبه و هم راحتی و سواری نرمش برا جاده خوبه.
    بطور کلی از معدود ماشین های ترکیبی ایران خودروه که خوب از آب در اومده.
    برای خانواده خیلی مناسبه
    یادم رفت بگم که هم خیلی کم مصرفه ( صدی ۷) و هم خیلی کم اصطحلاکه.
    در خریدش شک نکنین

    موافقم ۵
    مخالفم ۵
  20. ا . ه . ب

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    البته خدمت عزیزانی که می خوان این ماشینو بخرن عرض کنم که من اطلاعی از مدلهای بالای tu5 ندارم و نمی دونم کیفیتش چه جوریه مدلهای ۹۴ ، ۹۵ ، ۹۶ که خیلی خوب بودن.

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  21. غیرت ایران

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    به ایران و ایرانی
    من یه رانا مدل ۹۶دداشتم . متاسفانه فروختم ویه پارس موتورxup7گرفتم الان پنج‌ ماهی هست دارمش .اصلا به پای رانا موتور tu5 نمی‌رسه الان با خواندن نظرات دوستان ازفروختنش نامید شدم.لازم‌ به ذکرتوی این پنج ماه درحدیه ماشین معمولی‌ بدون هیچ گونه اذیت کردنی بوده.فقط همین سرو صدا در ها و قسمتهای دیگه مشکلم بود اون صدای زیادی نیست فقط.صدای موتورش نصبت به رانا بیشتر هست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. نیما

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا تروخدا کسایی که از xupبد میگن یا دلالن یا اصلا سوار نشدن tu5داشتیم خدایی خیلی از tu5بهتره هم شتاب هم مصرف هم قدرت فقط کالیبره یرو پنج داره با یه ریمپ ساده اوکی میشه هم کپ دریچه ی گاز هم توان ۳۰درصدی بهتون میده منبع انبساط داره بعد چیپسر فکنم بهش میگن اگه درست گفته باشم که دیگه واشر نمیزنه دما فن پایین تر میزنه خدایی حرف ندارن کسایی که می‌خوان پارس بگیرن بهترین گزینست رانندگی باهاش لذت بخشه سوت کش فابریک هم داره گاز میدی یه سوت قشنگی داره آدم وسوسه می‌کنه واسه سرعت خدایی سرگاز ۱۹۰تا می‌ره دنده چهار

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۳
  23. JaMsHiD

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (176 ديدگاه)

    یک جوری تومار طراحی داخلی و خارجی و مشخصات فنی نوشتید آدم فکر می‌کنه تو این بروزرسانی ماشین چهار چرخ محرک شده و یه انجین توربو دویست و پنجاه اسبی رو ماشین سوار شده ! همونه بابا فقط دوتا پلاستیک رو داشبوردو عوض کردن و یه پوسته پلاستیکی روی انجین xu7 عوض کردن شده ایکس یو سون پلاس و شیشه دودی عقب و داخل چراغ تغییر کرده که مکانیکی سر کوچه هم می‌تونه با دویست تومن سر و ته کار رو هم بیاره

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  24. پوریا چالش

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (73 ديدگاه)

    دقت کنید دوستان این افرادی ک کامت گذاشتن جز کاربران حرفه ای پدال نیستن پس نگران نباشید ک این حلبی اینقد محبوبه ن نیس ماشین ندیدن ک میگن پارس خوبه من باشم همون ۴۰۵میخرم

    موافقم ۲
    مخالفم ۳
  25. Amir

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا جای تاسف داره روکش صندلی و گرمکن و تغییرات بسیار جزعئ رو آپشن میدونند دنیا سمت هیبرید و پیشرفت واقعی خودروهاشه کم باقی خودروهاشون هم زمین وهم هوا پرواز کنه ایران خودرو آپشن نور و باران تونسته اضاف کنه بعد چهل سال افتخارم میکنه کلی هم میکشه روش تازه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست