نتایج مطالعه رضایتبخشترین سیستمهای اطلاعات-سرگرمی جیدی پاور
جیدی پاور که مطالعات زیادی را در زمینهٔ رضایتمندی خریداران و کیفیت محصولات انجام میدهد، در جدیدترین مطالعهٔ خود سراغ سیستمهای اطلاعات-سرگرمی خودروها رفته است. برای این مطالعه، از نزدیک به 111 هزار نفر از دارندگان خودروهای مدل 2021 پس از 90 روز مالکیت نظرسنجی شده است. از این افراد سؤال شده که چقدر از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودروی خود راضی هستند و چه ایراداتی در آن دیدهاند.
اصلیترین و بزرگترین مشکل سیستمهای اطلاعاتی-سرگرمی خودروها تقریباً بین همهٔ این افراد یکسان بوده است زیرا اکثر آنها از تکنولوژی میرورلینک یا انعکاس تصویر و همینطور اپل کارپلی و اندروید اتو شکایت داشتهاند. این در حالی است که اخیراً بسیاری از خودروسازان امکان اتصال بیسیم گوشیهای هوشمند را به سیستمهای اطلاعاتی-سرگرمی فراهم کردهاند اما بااینوجود، مالکانی که خودروی آنها قابلیت اندروید اتو یا اپل کارپلی بیسیم دارد، مشکلات بیشتری را گزارش کردهاند. در خودروهای مجهز به این قابلیت، در هر صد دستگاه 7.1 مشکل گزارش شده درحالیکه این عدد برای خودروهای فاقد اتصال بیسیم 4 مشکل در هر صد دستگاه بوده است.
مدیر ارشد کیفیت جهانی خودرو در جیدی پاور دراینباره میگوید:
میرورلینک گوشیهای هوشمند چندین سال است که منشأ مشکلاتی بوده اما امسال با افزایش قابلیت اتصال بیسیم، این ویژگی در تعدادی از خودروها مشکلسازتر شده است. البته خوشبختانه شرکتهای تکنولوژی و خودروسازان توانایی ایجاد تقاضا برای تکنولوژیهای جدید را دارند و درعینحال با ادامهٔ عرضه، مشکلات فعلی را برطرف میکنند
اما بپردازیم به نتایج این مطالعه و خودروهای برتر در زمینهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی. طبق نظرسنجی جیدی پاور، در کلاس خودروهای متوسط و بزرگ، نیسان ماکسیما رضایتبخشترین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را دارد و پسازآن دوجهای چارجر و چلنجر قرار گرفتهاند. بخش خودروهای متوسط و بزرگ لوکس اما کاملاً در انحصار آمریکاییها است زیرا در اینجا کادیلاک اسکالید در رتبهٔ اول و شورلت کوروت و کادیلاک CT5 به ترتیب در رتبههای دوم و سوم قرار گرفتهاند. برترین خودرو در بخش خودروهای کوچک و کامپکت بازهم یک نیسان یعنی سنترا است و بامو سری 4 هم در صدر بخش خودروهای کوچک و کامپکت لوکس قرار گرفته است.